Hvor sidder "starteren" ?
Fra : ab©

Dato : 07-05-05 10:39

Når jeg nu har fået mig lidt plads på nettet, hvad skal der så til for at
andre kan se en fil, jeg lægger ud ?

Total-begynderen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-05-05 11:00

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg nu har fået mig lidt plads på nettet, hvad skal der så til for
at
> andre kan se en fil, jeg lægger ud ?
>
> Total-begynderen

Prøv at læse

www.html.dk

og

www.hjemmesideskolen.dk

mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : ab©

Dato : 07-05-05 11:25

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse
>
> www.html.dk
>
> og
>
> www.hjemmesideskolen.dk

Tak for dit svar, men det har jeg gjort - enten er jeg (for) fattesvag eller
også står det der ikke. Der står næsten alt om at lægge sider på nettet
o.s.v., men jeg har ikke kunnet finde nogen form for "aktivering" alene. Det
er alt hvad jeg har behov for (i første omgang).

ab

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 07-05-05 11:31

> [...]
> nettet o.s.v., men jeg har ikke kunnet finde nogen form for
> "aktivering" alene. Det er alt hvad jeg har behov for (i første

Se:
<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=40zhc.3502%24eg5.3115%40news.get2net.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3D%2522google%2Bkan%2Bikke%2Bfinde%2Bmine%2Bsider%2522%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.internet.webdesign.*%26selm%3D40zhc.3502%2524eg5.3115%2540news.get2net.dk%26rnum%3D1>

Mvh, Mikkel

Fra : ab©

Dato : 07-05-05 13:01

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=40zhc.3502%24eg5.3115%40news.get2net.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3D%2522google%2Bkan%2Bikke%2Bfinde%2Bmine%2Bsider%2522%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.edb.internet.webdesign.*%26selm%3D40zhc.3502%2524eg5.3115%2540news.get2net.dk%26rnum%3D1>

Tak for hjælpen, det var meget venligt af dig, men der er som sagt ikke tale
om nogen ønske om nogen form for udbredelse, der skal kun være mulighed for
at se nogle få filer og overhovedet ikke være nogen side / funktioner.

Jeg har nok udtrykt mig upræcist, men der er ikke tale om nogen form for
hjemmeside-kreation - mon ikke det skulle kunne lade sig gøre uden ?

ab

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-05 13:48

ab© skrev:

>Jeg har nok udtrykt mig upræcist, men der er ikke tale om nogen form for
>hjemmeside-kreation - mon ikke det skulle kunne lade sig gøre uden ?

Det tror vi jo siden, du spørger i en webdesigngruppe.

Du har fået en adresse eller købt et domæne, der hvor du fået
plads på nettet (og du burde have fortalt, hvor det er, så er
det nemmere at svare).

Er det hos TDC så hedder den måske
http://home20.inet.tele.dk/ditnavn/, her lægger du så filerne op
med et ftpprogram, som kan være IE eller et decideret et.

Lægger du så et billede op, der hedder billede.jpg, så hentes det
ved at skrive http://home20.inet.tele.dk/ditnavn/billede.jpg

Der hvor du har fået plads har sikkert også nogle hjælpesider,
hvor du kan læse nærmere.
--
Knud

Fra : ab©

Dato : 07-05-05 14:40

> Lægger du så et billede op, der hedder billede.jpg, så hentes det
> ved at skrive http://home20.inet.tele.dk/ditnavn/billede.jpg

Ja, eller http://"siden".dk /filnavn

Tak for forklaringen - det var faktisk bare det du her skriver, som jeg
skulle bruge. Regnede med at der skulle lægges en HTML-menu / index (you
name it) ind for at styre adgangen og kunne ikke finde andet der omhandler
HTML som så slet ikke skal bruges.

Gik ikke ud fra, at jeg skulle linke til hvert enkelt fil - og dermed ændre
hver gang jeg afgiver et link til den fil, der måtte være brug for, men så
blev jeg så klog.

ab

Fra : ab©

Dato : 08-05-05 08:31

> Lægger du så et billede op, der hedder billede.jpg, så hentes det
> ved at skrive http://home20.inet.tele.dk/ditnavn/billede.jpg

Det virker bare ikke - så der skal alligevel nok et eller andet til

ab

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-05 11:45

ab© skrev:

>Det virker bare ikke - så der skal alligevel nok et eller andet til

Så er der noget andet galt, som at der er forskel på store og små
bogstaver på en server.
--
Knud

Fra : ab©

Dato : 09-05-05 21:43

> Så er der noget andet galt, som at der er forskel på store og små
> bogstaver på en server.

Tak for dit tip - du har ret. Jeg havde ikke drømt om, at der kunne være en
blokering i de rigtige bogstaver. Problemet var yderligere begrundet i, at
www.frac.dk nok ikke understøtter RAW-filer og at deres server igen har
været nede.

ab

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-05-05 14:16

> [...]

Det
> er alt hvad jeg har behov for (i første omgang).

Det er umuligt at hjælpe dig, når du ikke er mere meddelelsom. Hvad er det
helt præcist, du har til rådighed, og hvad er det du vil?

Du må give flere oplysninger, da vi ikke har nogen krystalkugle!

Claus
--
Køb en KANONGOD ide!!
www.tersgov.dk/kanonide.htm

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 07-05-05 11:33

"ab©" skrev
> Når jeg nu har fået mig lidt plads på nettet, hvad skal der så til for at
> andre kan se en fil, jeg lægger ud ?

Du kan tilmelde din side hos søgemaskinerne.
F.eks. google
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Hvis du får andre sider til at linke til dig stiger sandsynligheden for at
søgemaskiner finder dig.

Se også:
http://www.a-begynder.dk/artikler/sogemaskiner/10-raad-sogemaskiner.htm

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : ab©

Dato : 07-05-05 12:55

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
>
> Hvis du får andre sider til at linke til dig stiger sandsynligheden for at

Tak, men jeg har ingen intensioner om, at andre foreløbigt skal se siden
(der er for øvrigt - hvis / når jeg kommer mange skridt videre - alene tale
om en side for nogle få brugere .

Der er som sagt alene tale om at lægge nogle få filer op, så at jeg kan
sende et link til nogle få, som så kan gå ind og kikke.

ab

Fra : from south

Dato : 09-05-05 17:08

Hej Thorkild.
"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> [...]
>
> Der er som sagt alene tale om at lægge nogle få filer op, så at jeg
> kan sende et link til nogle få, som så kan gå ind og kikke.

Kan du ikke bare sende en mail til de to som skal have en besked?
Ellers prøv nede på socialcentret, de hjælper med alt. De kan sikkert
også forklare dig at dk.edb.internet.webdesign.html, ikke har noget at
gøre med at lægge en fil op, som nogle venner skal se, de ved nemlig alt
om at offentlige sider skal være tilgængelige for alle Mvh Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 09-05-05 20:59

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre med at lægge en fil op, som nogle venner skal se, de ved nemlig alt
> om at offentlige sider skal være tilgængelige for alle Mvh Knud

Plonk! Torsk! Vi skal ikke gøre det for nemt at være nye på nettet? Hvis du
ikke ud af indlæggende kan se, at det her er en "jomfru" der dårligt kan
skelne mellem de programmer der på computeren og på internettet og at fatte
forskellen på dem ligger lidt ude i fremtiden. Så er du så torskedum at det
eneste sted du hører hjemme er i mudderkastning og der vil de sgu ikke en
gang have Bo Warming, de futter ham til netettikkette. Og det gør de sgu nok
også med dig.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Der ønsker sig et baseballbat der virker i cyberspace.

Fra : ab©

Dato : 09-05-05 21:38

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej Thorkild.

Hvordan kunne du lige vide, at mit navn er Svend ? Og synd for dig nu ryger
du i KGE´s ignoreringsliste.

> Kan du ikke bare sende en mail til de to som skal have en besked?

Nu er der tale om en sluttet kreds på ca. 60 personer, der skal have
mulighed for at hente filerne - ved ikke lige, hvor du får de 2 fra ?

> Ellers prøv nede på socialcentret, de hjælper med alt. De kan sikkert også
> forklare dig at dk.edb.internet.webdesign.html, ikke har noget at gøre med
> at lægge en fil op,

Socialcenre og hvad man herfra hjælper med har jeg ingen erfaring med, men
jeg ser din udtalelse som en virkelig flink måde at henvise / henstille på -
ingen af de øvrige har følt sig stødt over mit spørgsmål / fundet anledning
til at brokke sig.

> som nogle venner skal se ...

Jeg har så vidt jeg kan se ikke skrevet noget, der kan opfattes som om, at
den snævre kreds skulle være mine venner ?

ab

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-05 22:59

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Plonk! Torsk! Vi skal ikke gøre det for nemt at være nye på
> nettet?

Hm - 15 minutter før du skrev ovenstående indlæg, skrev du svaret
her: <news:427fbdd2$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> (til Danny
Jønsson) - med ordvalg som "en masse overflødigt lort", "Jeg er
sikkert bare dum" og "Prøv lige at omformulere spørgsmålet, så de
tungnemme også kan være med".

Men Danny er måske ikke blandt de nye?

Jeg er enig i at Knuds svar til ab ikke var specielt heldigt, men
du bidrager ikke ligefrem til den gode stemning med sådan en gang
galde (her er det primært ovenstående indlæg jeg tænker på).

Læs gerne siden her:
<http://usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html>
FUT: dk.admin.netikette
--