kan ikke åbne en hjemmeside??
Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 04-09-02 23:26

Goddag gruppe.

Når jeg søger at åbne den lokale sejlklubs hjemmeside, får jeg følgende
svar:

The requested URL could not be retrieved

----

While trying to retrieve the URL: http://www.snekken_ssv.subnet.dk/

The following error was encountered:

Invalid URL
Some aspect of the requested URL is incorrect. Possible problems:

Missing or incorrect access protocol (should be `http://'' or similar)
Missing hostname
Illegal double-escape in the URL-Path
Illegal character in hostname; underscores are not allowed
Your cache administrator is webmaster.

----
Generated Wed, 04 Sep 2002 22:17:28 GMT by cache-knev-1 (Squid/2.3.STABLE2)

Jeg kører windows 95, explorer 5,5 og har prøvet at tømme de midlertidige
internet filer, opdateret browseren, alt sammen uden resultat.
Jeg har ikke aktiveret nogen filtre.
Har prøvet med andre adresser med underscores, som uden problemer åbnes.

På andre maskiner virker adressen udmærket, også på en maskine magen til,
hvor vi har sammenlignet internetindstillingerne, som er ens.

Jeg er koblet op på Stofanet, som ikke kan hjælpe.

Webmaster heller ikke.

Det er over min forstand og jeg hører gerne om nogen har et bud på, hvad der
er galt.

vh
Jørgen

Fra : John Andersen

Dato : 05-09-02 18:01

Prøv at holde shift nede og tryk "refresh"
.....siden virker her....men er ret langsom.
Hvis man pinger adressen får man 80.69.224.25
Hvis du taster det ind i din browser får du en "forbidden" side.....
....gør du også det ??

Med venlig hilsen / best regards
John Andersen

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 05-09-02 23:13

"John Andersen" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis man pinger adressen får man 80.69.224.25
> Hvis du taster det ind i din browser får du en "forbidden" side.....

Hej John.

Ja, jeg får samme meddelelse om forbitten side.
Dette "refresh" tryk har jeg vist ikke på min PC.
Men shift og entertrykket, får jeg samme error meddelelse.

Mit hår grånes!!

vh
Jørgen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-09-02 23:46

On Thu, 5 Sep 2002 00:25:55 +0200, "Jørgen Andreasen"
<jamon@stofanet.dk> wrote:

>Når jeg søger at åbne den lokale sejlklubs hjemmeside, får jeg følgende
>svar:
>
>The requested URL could not be retrieved

Det er en proxy-server, der giver dig denne besked.

>While trying to retrieve the URL: http://www.snekken_ssv.subnet.dk/
>
>The following error was encountered:
>
>Invalid URL
>Some aspect of the requested URL is incorrect. Possible problems:
[..]
>Illegal character in hostname; underscores are not allowed

Som nævnt skyldes problemet, at sejlklubben ret uhensigtsmæssigt har
valgt at bruge en underscore ("_") i deres adresse. Proxy'en mener,
det er ugyldigt, og den vil således ikke engang forsøge at hente
siden.

Hvis du har mulighed for det, kan du forsøge at slå proxy fra i din
browser (tjek hjælpen til din browser for info om dette). Det betyder
dog ikke at sejlklubben ikke får problemer med andre besøgende, og
egentligt burde de få en web-adresse, hvor "_" ikke indgår.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 06-09-02 00:03

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dog ikke at sejlklubben ikke får problemer med andre besøgende, og
> egentligt burde de få en web-adresse, hvor "_" ikke indgår.

Tak Peter.

I signon billedet for stofanet var der tilføjet
proxy.pac. - Det er slettet og nu virker det perfekt.

Det er bare lykken.

vh.
Jørgen