Send videre del 2
Fra : Lars

Dato : 23-02-02 18:37

Jeg har fået noget hjælp, men er stadig ikke helt klar.

Det som jeg rigtigt gerne vil have løst er, når der tastet et domænenavn i
en tekst boks, finder den automatisk hen til siden:
http://www.det_domæne_der_blev_skrevet.dk/webmail
( der må gerne være en mulighed for at vælge .dk, .com eller .net )

Prøv at se på følgende adresse:
http://www.reel-installation.dk/test2/webmail.htm

PHP filen er skrevt som følgende:
<?
Header("Location: http://".$_GET['domain'].".".$_GET['tld']."/webmail");
?>

Den kan desværre ikke helt forstå min mening

Lars

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 23-02-02 19:47

> [...]
> http://www.det_domæne_der_blev_skrevet.dk/webmail
> ( der må gerne være en mulighed for at vælge .dk, .com eller .net )

jeg ville hellere gøre noget lign. det her... men jeg er heller ikke prof
til PHP..

//SCRIPT IKKE TESTET
------
<?php
if($navn){ //hvis variablen $navn er sat...
header ("location: http://www.$navn.$efternavn"); //sendes browseren
til en anden side..
exit; //og der sørges for at resten af siden ikke genereres
?>
<head>
</head>
//formularen som man skal udfylde, med samme side som modtager..
<form action="<?php echo $PHP_SELF ?>" method="post">
//feltet med selve navnet på domænet
<input type="tekst" name="navn">
//valgmuligheden med efternavnet på domænet
<select name="efternavn">
<option>dk</option>
<option>com</option>
<option>net</option>
</select>
//submit knappen... giv det ikke et name tag... det så jeg at du gjorde på
den side...
<input type="submit" value="Test domæne">
</form>

------

jeg ved ikke om det her script virker... men det er sådan jeg ville gøre...

---
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk
Professionelt webdesign til fornuftige priser