Header() virker ikke
Fra : Mads M.

Dato : 17-12-01 10:41

Hej NG

Jeg kører php4.1 på Xitami, og det er jo dejligt. Bortset fra en ting.
Jeg har leget med forskellige scripts (bbs osv.) og jeg har et
gennemgående problem.
Stort set hver gang der bliver brugt header (something) bliver det
bare til en 404 fejl. Konsekvent.

Nogle gode ideer? Er der noget jeg skal kigge efter/har overset?

/Mads M.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 17-12-01 11:44

Mads M. <waup@punkass.com> wrote:

> [...]
> bare til en 404 fejl. Konsekvent.
>
> Nogle gode ideer? Er der noget jeg skal kigge efter/har overset?

exsisterer de sider som header funktion referer dig til ? det er der
problemet ligger da det er 404 fejl, måske du har glemt at oprette
nogle sider?

--
Henrik Hansen

Fra : Mads M.

Dato : 17-12-01 20:05

On Mon, 17 Dec 2001 11:44:18 +0100, Henrik Hansen <hh@fsck.dk> wrote:

>exsisterer de sider som header funktion referer dig til ? det er der
>problemet ligger da det er 404 fejl, måske du har glemt at oprette
>nogle sider?

Hmm.. Ja. Nu viser det sig at det er en periodisk fejl. Jeg må vist
hellere se systemet igennem i sømmene..

/Mads

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 17-12-01 20:12

On Mon, 17 Dec 2001 10:41:29 +0100, Mads M. <waup@punkass.com>
wrote:

> Stort set hver gang der bliver brugt header (something) bliver det
> bare til en 404 fejl. Konsekvent.

Nu har du ikke angivet, hvad du skriver i din header(), men hvis du
f.eks. skriver header("http://www.blah.org/"), vil det ikke virke, da
det ikke er en gyldig HTTP-header. Du skal i stedet skrive
header("Location: http://www.blah.org/").

Venligst
Thomas

Fra : Mads M.

Dato : 18-12-01 16:12

On Mon, 17 Dec 2001 20:11:46 +0100, Thomas Finnerup <TF@Picco.dk>
wrote:
> [...]
>f.eks. skriver header("http://www.blah.org/"), vil det ikke virke, da
>det ikke er en gyldig HTTP-header. Du skal i stedet skrive

Den har jeg med for det er "færdig kode".

Jeg har fundet løsningen på problemet. Jeg er lidt newbie, så jeg er
ikke helt sikker på hvorfor, men det der gav bonus var denne tekst:

<lang forklaring>
Under linux & php 4.0.6 cgi & netscape 4.78, the admin login/logout
does not work normally. You have to login/logout twice so as to
enter/exit admin.
I guess there are two reasons.
The first one is : "HTTP/1.1 requires an absolute URI as argument to
Location"
See http://www.php.net/manual/en/function.header.php
The second one is : "Cookies will not become visible until the next
See http://www.php.net/manual/en/function.setcookie.php
My fix consists in two things :
replace all
Location: $PHP_SELF
by
Location:
http://".$HTTP_SERVER_VARS['HTTP_HOST'].$HTTP_SERVER_VARS['PHP_SELF']
except in login.php
where I replace line 39 [header("Location: $PHP_SELF");]
by
echo(sprintf("<script
language=\"javascript\">document.location.href='%s';</script>",$PHP_SELF));
</lang forklaring>

/Mads