/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
PC ~ DVD ~ Fjernsyn, jeg idiot.
Fra : Rabbit_HGC


Dato : 23-10-01 07:11

Ja, nu har jeg jo fået åbnet mine øjne, koblet hjernen til og banket hånden
ned i bordet.

Jeg sagde jo tidligere at mit fjernsyn ikke havde s-vhs, det er den sorteste
løgn. Der er sku s-vhs.

Nu har jeg så koblet s-vhs kablet fra mit grafikkort til fjernsynet, så er
der farvebillede på, jeg har også koblet lydkortet til scart interfacet, så
har jeg sku også lyd.

Men hvorfor er billedet så uskarpt. Jeg kan næsten ikke læse hvad der står
på skærmen. Jeg bruger TVTool.

Rab




 
 
iddqd@worldonline.dk (23-10-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 23-10-01 08:53

Rabbit_HGC wrote:

> Men hvorfor er billedet så uskarpt. Jeg kan næsten ikke læse hvad der står
> på skærmen. Jeg bruger TVTool.
>

Det er et fjernsyn.

Mvh

Bruno


Rasmus A. Nielsen (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen


Dato : 23-10-01 18:33

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev:

> Jeg sagde jo tidligere at mit fjernsyn ikke havde
> s-vhs, det er den sorteste løgn. Der er sku s-vhs.

Rettelse: Det hedder et S-Video (Seperat-Video) kabel, S-VHS er et
videobåndformat. ;)


> Men hvorfor er billedet så uskarpt.

Det skyldtes nok at dit grafikkorts S-Video udgang ikke er noget at råbe
hurra for. Jeg prøvede for sjovt at køre S-Video out på mit gamle Matrax
G400Max - det var meget dårligt!


--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================
Need a Carpenter ?
www.bbservice.dk
=======================




Flemming Joensson (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 24-10-01 09:07

> Men hvorfor er billedet så uskarpt. Jeg kan næsten ikke læse hvad der står
> på skærmen. Jeg bruger TVTool.

Du vil aldrig kunne få et specielt godt pc-billede på et tv. Grunden er
simpelthen at fjernsynets "opløsning" er for dårlig, prøv at gå lige så tæt
på tv'et som du sidder på din monitor, og læg så mærke til hvor store de
farveprikker der udgør billedet de er i forhold til monitoren. Da de er så
store vil det ikke kunne lade sig gøre at få dem til at kunne vise en så
skrøbelig form som et meget lille bogstav lige så præcist som en monitor,
der jo har mange flere prikker per tomme til at lave skarpe og præcise
billeder.

Flemming



Flemming Joensson (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 24-10-01 09:11

> farveprikker der udgør billedet de er i forhold til monitoren. Da de er så

He he, ja der skulle stå i forhold til prikkerne på monitoren, fjernsynets
farveprikker er nok ikke specielt store i forhold til selve monitoren

Flemming



Rabbit_HGC (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Rabbit_HGC


Dato : 24-10-01 13:52

jeg takker for alt Jeres hjælp.

Jeg tror sku jeg smutter ned og køber en DVD afspiller, så er mine problemer
løst.

Rab

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
news:3bd509c9$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja, nu har jeg jo fået åbnet mine øjne, koblet hjernen til og banket
hånden
> ned i bordet.
>
> Jeg sagde jo tidligere at mit fjernsyn ikke havde s-vhs, det er den
sorteste
> løgn. Der er sku s-vhs.
>
> Nu har jeg så koblet s-vhs kablet fra mit grafikkort til fjernsynet, så er
> der farvebillede på, jeg har også koblet lydkortet til scart interfacet,

> har jeg sku også lyd.
>
> Men hvorfor er billedet så uskarpt. Jeg kan næsten ikke læse hvad der står
> på skærmen. Jeg bruger TVTool.
>
> Rab
>
>
>



Karsten Kristensen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Kristensen


Dato : 31-10-01 00:10


"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3bd6b94c$0$25361$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> jeg takker for alt Jeres hjælp.
>
> Jeg tror sku jeg smutter ned og køber en DVD afspiller, så er mine
problemer
> løst.
>
> Rab

;.) Kan man få DVD der kan afspiller divx :-?
KSK


> "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> news:3bd509c9$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja, nu har jeg jo fået åbnet mine øjne, koblet hjernen til og banket
> hånden
> > ned i bordet.
> >
> > Jeg sagde jo tidligere at mit fjernsyn ikke havde s-vhs, det er den
> sorteste
> > løgn. Der er sku s-vhs.
> >
> > Nu har jeg så koblet s-vhs kablet fra mit grafikkort til fjernsynet, så
er
> > der farvebillede på, jeg har også koblet lydkortet til scart interfacet,
> så
> > har jeg sku også lyd.
> >
> > Men hvorfor er billedet så uskarpt. Jeg kan næsten ikke læse hvad der
står
> > på skærmen. Jeg bruger TVTool.
> >
> > Rab
> >
> >
> >
>
>



Jesper Nielsen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 31-10-01 00:10



>
> ;.) Kan man få DVD der kan afspiller divx :-?
> KSK
>
Nej, Div-x kræver megen CPU-kraft alene til decoding
Mere end 550 MHz.!

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp



DWM (31-10-2001)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 31-10-01 00:32

"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3bdf3577$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej, Div-x kræver megen CPU-kraft alene til decoding
> Mere end 550 MHz.!

Jeg har en 400 til at stå som uden problemer kan vise DivX
så der blev din påstand skudt ned :)
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress


Bjarke Andersen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 31-10-01 09:00

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
news:9rnd9u$93f$1@sunsite.dk...
> Jeg har en 400 til at stå som uden problemer kan vise DivX
> så der blev din påstand skudt ned :)

Same here, jeg har kørt Div-X fint på en 333Mhz K6-2'er og 64MB ram.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Jesper Nielsen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 31-10-01 10:49


"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:3bdfaf42$0$25409$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> news:9rnd9u$93f$1@sunsite.dk...
> > Jeg har en 400 til at stå som uden problemer kan vise DivX
> > så der blev din påstand skudt ned :)
>
> Same here, jeg har kørt Div-X fint på en 333Mhz K6-2'er og 64MB ram.
>
OK!, Så er jeg da blevet grundigt misinformeret.
Hvor lidt kan man så i givet fald nøjes med?
Det er interessant for mig, da jeg vil have en maskine til at stå nede i
stuen med det ene formål at afspille DVD og Div-X. og ellers sørge for
surround sound. til husalteret!
Her er ingen grund til overkill

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp



Bjarke Andersen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 31-10-01 12:15

"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> wrote in message
news:3bdfcb24$0$25388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> OK!, Så er jeg da blevet grundigt misinformeret.
> Hvor lidt kan man så i givet fald nøjes med?
> Det er interessant for mig, da jeg vil have en maskine til at stå nede i
> stuen med det ene formål at afspille DVD og Div-X. og ellers sørge for
> surround sound. til husalteret!
> Her er ingen grund til overkill

Hmmm jeg vil i hvert fald sige intet under min tidl. specs.

Jeg ville nok finde på noget Duron (min. 500mhz) værk, 128Mb ram og et
grafikkort der er hurtigt nok måske Matrox.

Og så kommer en harddisk der også kan føde nogle data hurtigt.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



DWM (31-10-2001)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 31-10-01 21:58

"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3bdfcb24$0$25388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> OK!, Så er jeg da blevet grundigt misinformeret.
> Hvor lidt kan man så i givet fald nøjes med?

Der er nogle som klager over at DivX hakker til tider på computere
under en hvis hastighed så det er nok derfor du har fået det at vide.
Personligt kender jeg ingen der har problemer med 400mhz.
Tror det har meget at gøre med opsætningen af computeren.
Ikke at jeg har gjort noget specielt for at få det til at køre.
Jeg ville ikke vælge under 400mhz.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste