/ Forside / Teknologi / Udvikling / Perl / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Perl
#NavnPoint
bjarneA 141
poul_from 50
soccer 30
Nicknack 14
Tmpj 0
min anden perle :>)
Fra : CykelSmeden fra Aalb~


Dato : 15-10-01 17:04

er der noget der hedder append?:

open (LOG,">$logfile") || die "Can't create log file: $!\n";
print LOG $minvar;
close(LOG);

jeg vil gerne have den til at appende for hver gang den køres, pt
overskriver den!

finn

man kan vel starte forsigtigt!



 
 
Michael Legart - Tis~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael Legart - Tis~


Dato : 15-10-01 17:15

CykelSmeden fra Aalborg <skrald@acnord.slet.dk> wrote:

> open (LOG,">$logfile") || die "Can't create log file: $!\n";

open (LOG,">>$logfile") || die "Can't append to log file: $!\n";



--
Med venlig hilsen / Kind regards
Michael Legart, System Developer - Tiscali A/S (World Online)
Peter Bangs Vej 26, DK-2000 Frederiksberg - http://www.tiscali.dk
Phone +45 3814 7000, Fax +45 3814 7007

Lars Balker Rasmusse~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 15-10-01 17:25

"CykelSmeden fra Aalborg" <skrald@acnord.SLET.dk> writes:
> er der noget der hedder append?:
>
> open (LOG,">$logfile") || die "Can't create log file: $!\n";

perldoc -f open

perldoc er din ven. Og vores.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

CykelSmeden fra Aalb~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : CykelSmeden fra Aalb~


Dato : 15-10-01 18:15

Tak !
Det var perler for svin. Man kunne måske gå hen og blive interesseret i
virkelig at bruge Perl, og ikke kun bruge det af nød!
Det har været lidt svært at finde en god bog!
Finn

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse
news:0fitdglvkl.fsf@humulus.daimi.au.dk...
> "CykelSmeden fra Aalborg" <skrald@acnord.SLET.dk> writes:
> > er der noget der hedder append?:
> >
> > open (LOG,">$logfile") || die "Can't create log file: $!\n";
>
> perldoc -f open
>
> perldoc er din ven. Og vores.
> --
> Lars Balker Rasmussen "Special is bad."



Lars Balker Rasmusse~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 15-10-01 18:20

"CykelSmeden fra Aalborg" <skrald@acnord.SLET.dk> writes:
> Det har været lidt svært at finde en god bog!

??

F.eks.:

http://www.polyteknisk.dk/butik/vare.asp?varenr=5495587
http://www.polyteknisk.dk/butik/vare.asp?varenr=5495635
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Lars Kim Lund (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 15-10-01 18:30

Hej "CykelSmeden fra Aalborg" <skrald@acnord.SLET.dk>

>Det har været lidt svært at finde en god bog!

Learning Perl.

http://www.oreilly.com/catalog/lperl3/

Den er go' ..

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Christian Hemmingsen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Hemmingsen


Dato : 15-10-01 18:39

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:

> >Det har været lidt svært at finde en god bog!
>
> Learning Perl.
>
> http://www.oreilly.com/catalog/lperl3/
>
> Den er go' ..
>

Nej, den er dårlig, den når aldrig i dybden med nogen ting. Den er
utilstrækkelig til alle der vil mere end det absolut simpleste. Jeg
købte Learning Perl og da jeg havde læst den købte jeg Programming
Perl, da Learning Perl kun efterlod mig med en masse ubesvarede
spørgsmål. Køb Programming Perl med det samme. Den er måske knap så
nem at komme igang med, men det er den bog du gerne vil have. Når du
først et vist niveau i Perl vil Learning Perl kun stå på hylden og
samle støv.

--
Christian Hemmingsen

Lars Balker Rasmusse~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 15-10-01 18:41

Christian Hemmingsen <postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk> writes:
> Nej, den er dårlig, den når aldrig i dybden med nogen ting. Den er
> utilstrækkelig til alle der vil mere end det absolut simpleste. Jeg
> købte Learning Perl og da jeg havde læst den købte jeg Programming
> Perl, da Learning Perl kun efterlod mig med en masse ubesvarede
> spørgsmål. Køb Programming Perl med det samme. Den er måske knap så
> nem at komme igang med, men det er den bog du gerne vil have. Når du
> først et vist niveau i Perl vil Learning Perl kun stå på hylden og
> samle støv.

Jeg tror heller ikke bogen er tilsigtet en større rolle end som så.

Jeg har ikke selv erfaring med Learning Perl, men den skulle være god
til folk der har begrænset eller ingen erfaring med programmering. Jeg
selv havde ikke problemer med at starte med Programming Perl, men jeg
passer heller ikke helt profilen på læseren af Learning Perl...
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Christian Hemmingsen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Hemmingsen


Dato : 15-10-01 18:46

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> Jeg tror heller ikke bogen er tilsigtet en større rolle end som så.
>
> Jeg har ikke selv erfaring med Learning Perl, men den skulle være god
> til folk der har begrænset eller ingen erfaring med programmering. Jeg
> selv havde ikke problemer med at starte med Programming Perl, men jeg
> passer heller ikke helt profilen på læseren af Learning Perl...

Folk som aldrig har programmeret før bør ikke begynde med Perl. Som
følge af det mener jeg ikke bogen har nogen som helst berettigelse.

--
Christian Hemmingsen

Lars Balker Rasmusse~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 15-10-01 18:48

Christian Hemmingsen <postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk> writes:
> Folk som aldrig har programmeret før bør ikke begynde med Perl.

Det er der immervæk mange der gør.

> Som følge af det mener jeg ikke bogen har nogen som helst berettigelse.

Skulle de så sejle deres egen sø?
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Christian Hemmingsen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Hemmingsen


Dato : 15-10-01 18:54

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> > Folk som aldrig har programmeret før bør ikke begynde med Perl.
>
> Det er der immervæk mange der gør.
>
> > Som følge af det mener jeg ikke bogen har nogen som helst berettigelse.
>
> Skulle de så sejle deres egen sø?

Det var så underforstået at de skulle starte med noget ANDET.

--
Christian Hemmingsen

Lars Balker Rasmusse~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 15-10-01 18:58

Christian Hemmingsen <postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk> writes:
> Det var så underforstået at de skulle starte med noget ANDET.

Well, verden er ikke perfekt :)
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-10-01 20:46

Christian Hemmingsen <postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk> writes:

> Det var så underforstået at de skulle starte med noget ANDET.


http://tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-howto.html#BASIC_SKILLS

Gode pointer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Lars Kim Lund (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 15-10-01 19:10

Hej Christian Hemmingsen
<postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk>

>Folk som aldrig har programmeret før bør ikke begynde med Perl. Som
>følge af det mener jeg ikke bogen har nogen som helst berettigelse.

Selvom man har programmeret før, så kan Perl være lidt en udfordring
at få startet på. Det kommer en del an på hvilke andre sprog man er
vant til at benytte.

Learning Perl er netop en god start for folk der skal have check på
hvordan man grundlæggende tænker i Perl. At du ikke havde brug for den
er godt for dig, det gør ikke at den ikke har nogen berettigelse.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Thomas Jespersen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 15-10-01 21:46

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:

> Learning Perl er netop en god start for folk der skal have check på
> hvordan man grundlæggende tænker i Perl. At du ikke havde brug for den

Om ikke andet kan man koebe den for underholdningsvaedien :) (Schwarz
er sjov!)

Christian Hansen (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Christian Hansen


Dato : 19-10-01 23:34

Thomas Jespersen wrote:

> Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:
>
>
>>Learning Perl er netop en god start for folk der skal have check på
>>hvordan man grundlæggende tænker i Perl. At du ikke havde brug for den
>>
>
> Om ikke andet kan man koebe den for underholdningsvaedien :) (Schwarz
> er sjov!)
>

Det argument kan man også bruge i forbindelse med programming perl. Den
kan læses for underholdningens skyld. Jeg mener sagtens man kan starte
med denne bog. De skriver ret godt og klart og den bliver aldrig
kedeligt på en " nu skal vi belære dig om hvordan bla.)

Det er dog ikke alle bogens eksempler man skal prøve derhjemme

MVH Christian


Lars Kim Lund (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 15-10-01 19:13

Hej Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org>

>Jeg har ikke selv erfaring med Learning Perl, men den skulle være god
>til folk der har begrænset eller ingen erfaring med programmering.

Den er også god for folk, der har erfaring med programmering, men
måske ikke med de sprog, som Perl beslægter.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Lars Balker Rasmusse~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 15-10-01 19:18

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:
> Hej Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org>
> >Jeg har ikke selv erfaring med Learning Perl, men den skulle være god
> >til folk der har begrænset eller ingen erfaring med programmering.
>
> Den er også god for folk, der har erfaring med programmering, men
> måske ikke med de sprog, som Perl beslægter.

Som sagt, begrænset erfaring
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Lars Kim Lund (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 15-10-01 21:28

Hej Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org>

>Som sagt, begrænset erfaring

Jaja, point taken.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Lars Kim Lund (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 15-10-01 19:19

Hej Christian Hemmingsen
<postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk>

>Nej, den er dårlig, den når aldrig i dybden med nogen ting.

Det er netop dens styrke. Det er en bog, der hjælper dig i gang med
den fundamentale forståelse, således at man har lettere ved at forstå
bøger som Programming Perl.

>Den er utilstrækkelig til alle der vil mere end det absolut simpleste.

I sig selv, ja. Men bogen er tænkt som en hjælp til folk, der gerne
vil lære Perl. Før man kan begynde at regne eller skrive, skal man
lige lære tallene og alfabetet.

>nem at komme igang med, men det er den bog du gerne vil have. Når du
>først et vist niveau i Perl vil Learning Perl kun stå på hylden og
>samle støv.

Dine gamle bøger fra folkeskolen ligger formentlig også på hylden og
samler støv, hvis du stadig har dem. Det betyder ikke at de ikke
opfyldte et formål eller havde en berettigelse, da du læste dem.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

CykelSmeden fra Aalb~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : CykelSmeden fra Aalb~


Dato : 15-10-01 20:24

JamenDog! det var noget af en diskution jeg fik startet. Jeg vil efter
ferien bestille begge bøger, så vil jeg selv vurdere hvilken giver mest
udbytte. Jeg kan suplere diskutionen med at fortælle at jeg har rimelig god
erfaring i flere sprog fra asm, basic , visualbasic, pascal, delphi og
cobol. Jeg må dog indrømme (som mine indlæg nok tydeligt indikerer) at jeg
har lidt svært med forståelsen af den anderledes metodik der ligger i
perl/php etc.

tak for de iøvrigt hyggelige indlæg

finn

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
news:it9mstouivv5p1uvqouqnshv98l6t48l7s@news.tele.dk...
> Hej Christian Hemmingsen
> <postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk>
>
> >Nej, den er dårlig, den når aldrig i dybden med nogen ting.
>



CykelSmeden fra Aalb~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : CykelSmeden fra Aalb~


Dato : 15-10-01 20:26

Iøvrigt har jeg nu lavet 5 små perler, som jeg skulle have løst for læbnge
siden :>)

finn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste