/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Blæser på et redigeringkort
Fra : Peter C Hansen


Dato : 01-10-01 16:23

Jeg har haft et DC10plus i næsten et år uden, at det har fungeret stabilt.
Den skriver for det meste "no signal detected", når man forsøger at grabbe.
Her i dag fandt jeg så på at åbne kabinettet, og nu vil den gerne grabbe i
den laveste opløsning. Det er med andre ord: et varmeproblem.

Hvordan overbeviser man forhandleren af kortet om, at denne har bare at give
mig et nyt, selv om forretningen kun leverer et 1/2 års garanti (der er
næsten gået et år)?
Det kan man sikkert ikke, og derfor ville jeg gerne vide, hvordan monterer
man en blæser på et DC10plus og hvilken blæser?

HILSEN Peter





 
 
Kim Larsen (01-10-2001)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-10-01 17:57

Hvis der er plads i dit kabinet, så kunne du montere en ekstra
kabinetblæser, hvis du er sikker på at det er det der er problemet.

Kim larsen


"Peter C Hansen" <nomail@tnomail.dk> wrote in message
news:9pa1ok$jkc$2@sunsite.dk...
> Jeg har haft et DC10plus i næsten et år uden, at det har fungeret stabilt.
> Den skriver for det meste "no signal detected", når man forsøger at
grabbe.
> Her i dag fandt jeg så på at åbne kabinettet, og nu vil den gerne grabbe i
> den laveste opløsning. Det er med andre ord: et varmeproblem.
>
> Hvordan overbeviser man forhandleren af kortet om, at denne har bare at
give
> mig et nyt, selv om forretningen kun leverer et 1/2 års garanti (der er
> næsten gået et år)?
> Det kan man sikkert ikke, og derfor ville jeg gerne vide, hvordan monterer
> man en blæser på et DC10plus og hvilken blæser?
>
> HILSEN Peter
>
>
>
>



Peter C Hansen (01-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter C Hansen


Dato : 01-10-01 23:03


"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3bb8cf01$0$51369$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis der er plads i dit kabinet, så kunne du montere en ekstra
> kabinetblæser, hvis du er sikker på at det er det der er problemet.

Jeg har testet det utallige gange for at være helt sikker. 10 ud af 10 gange
vil den ikke grabbe med lukket kabinet, og 0 ud af 10 vil den ikke grabbe
med åbent kabinet. Desværre kører den langt fra tilfredsstillende med åbent
kabinet (høje opløsninger nægter den eller mister mange billeder), så jeg er
bange for, at det ikke er nok med lidt ventilation i kabinettet.

Hilsen Peter



iddqd@worldonline.dk (02-10-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 02-10-01 09:44

Peter C Hansen wrote:

> Hvordan overbeviser man forhandleren af kortet om, at denne har bare at give
> mig et nyt, selv om forretningen kun leverer et 1/2 års garanti (der er
> næsten gået et år)?

Har du købt det uden for landets grænser for ellers er der altid 1 års garanti.
Selv hvis man som fobruger skriver under på et papir hvor der står et ½ år så er
der stadig 1 års garanti fordi der er tale om et ufravigelighedskrav.

Mvh

Bruno


Lars Jørgensen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 02-10-01 10:52

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
news:3BB97E5A.1C03B5DB@worldonline.dk...
> Peter C Hansen wrote:
>
> > Hvordan overbeviser man forhandleren af kortet om, at denne har bare at
give
> > mig et nyt, selv om forretningen kun leverer et 1/2 års garanti (der er
> > næsten gået et år)?
>
> Har du købt det uden for landets grænser for ellers er der altid 1 års
garanti.
> Selv hvis man som fobruger skriver under på et papir hvor der står et ½ år
så er
> der stadig 1 års garanti fordi der er tale om et ufravigelighedskrav.

Peter kan ikke _kræve_ at få et nyt kort. Handlen er lavet og
reklamationsretten giver kun ret til at få udbedret kortets fejl. (men der
er da flinke forhandlere)

- Lars



iddqd@worldonline.dk (02-10-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 02-10-01 10:59

"Lars Jørgensen" wrote:

> Peter kan ikke _kræve_ at få et nyt kort. Handlen er lavet og
> reklamationsretten giver kun ret til at få udbedret kortets fejl. (men der
> er da flinke forhandlere)
>

Nu udtalte jeg mig jo kun længden af garantien og ikke hvilke rettigheder som
følger med en garanti, men du har selvfølgelig ret i at det ikke giver ret til
et nyt kort.

Garantien giver ret til at man kan udbedret fejlen inden for rimelig tid og hvis
ikke fejlen kan udbedres at handlen så kan gå tilbage. Noget andet er så at den
typiske måde at reparere et stykke edb-udstyr er at smide det defekte ud og så
udlevere et nyt.

mvh

Bruno


PS. Hæng mig ikke op på de juridske detaljer - spørg forbrugerstyrelsen.


Peter C Hansen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter C Hansen


Dato : 02-10-01 14:46


<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3BB98FFD.37DF3D75@worldonline.dk...
> "Lars Jørgensen" wrote:
>
> > Peter kan ikke _kræve_ at få et nyt kort. Handlen er lavet og
> > reklamationsretten giver kun ret til at få udbedret kortets fejl. (men
der
> > er da flinke forhandlere)
> >
>
> Nu udtalte jeg mig jo kun længden af garantien og ikke hvilke rettigheder
som
> følger med en garanti, men du har selvfølgelig ret i at det ikke giver ret
til
> et nyt kort.
> Garantien giver ret til at man kan udbedret fejlen inden for rimelig tid
og hvis
> ikke fejlen kan udbedres at handlen så kan gå tilbage. Noget andet er så
at den
> typiske måde at reparere et stykke edb-udstyr er at smide det defekte ud
og så
> udlevere et nyt.
>
> mvh

Det vidste jeg ikke. Det lyder jo alle tiders. Jeg dropper mit
"blæsereksperiment" og afleverer kortet til forhandleren. Tak for
hjælpen!!!

Jeg er helt med dig i, at det kan være ligemeget om de reparerer kortet ved
at give mig et nyt eller om de finder fejlen i kortet og udbedrer den - det
giver samme resultat.

HILSEN Peter





Lars Jørgensen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 02-10-01 15:36

"Peter C Hansen" <nomail@tnomail.dk> wrote in message
news:9pcgek$ong$1@sunsite.dk...
[klip - rodet forklaring]
>
> Det vidste jeg ikke. Det lyder jo alle tiders. Jeg dropper mit
> "blæsereksperiment" og afleverer kortet til forhandleren. Tak for
> hjælpen!!!

Ta' et kik på http://www.fs.dk/pj/retogpli.htm
Den gav mig svar på et par ting jeg var i tvivl om.

- Lars



Peter C Hansen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Peter C Hansen


Dato : 02-10-01 19:55


"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9pcjc9$13fa$1@news.net.uni-c.dk...
> "Peter C Hansen" <nomail@tnomail.dk> wrote in message
> news:9pcgek$ong$1@sunsite.dk...
> [klip - rodet forklaring]
> >
> > Det vidste jeg ikke. Det lyder jo alle tiders. Jeg dropper mit
> > "blæsereksperiment" og afleverer kortet til forhandleren. Tak for
> > hjælpen!!!
>
> Ta' et kik på http://www.fs.dk/pj/retogpli.htm
> Den gav mig svar på et par ting jeg var i tvivl om.

Den fik også oplyst mig om en hel del ting, som jeg ikke var klar over.

HILSEN Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408954
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste