/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
bgkontoinfo
Fra : Thomas-Jensen


Dato : 22-09-01 16:28

Er der nogen der er tilmeldt der lige kan skrive et par linier om det - der
står ikke så meget på BG's side.

Kan man f.eks. se de scannede "gammeldags" 01 girokort?
Hvordan får man dem elektronisk? Er det en website, en e-mail eller et
særligt program?

Mvh
Thomas



 
 
Janus Sandsgaard (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 23-09-01 15:02

In article <9oiane$jhq$1@news.cybercity.dk>, Thomas-Jensen wrote:

> Er der nogen der er tilmeldt der lige kan skrive et par linier om
> det - der står ikke så meget på BG's side.
> Kan man f.eks. se de scannede "gammeldags" 01 girokort?
> Hvordan får man dem elektronisk? Er det en website, en e-mail
> eller et særligt program?

Tænker du på BG Banks webbank, eller "BG Officebanking", som er et seperat
stykke software?

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Thomas-Jensen (23-09-2001)
Kommentar
Fra : Thomas-Jensen


Dato : 23-09-01 21:12

Jeg tror bgkontoinfo er noget helt andet. Det koster ikke noget at benytte
det, og så ville det være fint for os da vi kun bruger girokontoen til
indkommede betalinger, hvorfor det ville være tåbeligt at betale Gebyr Bank
1.000,- om året for Office Banking.

Thomas

"Janus Sandsgaard" <janus@netcetera.dk> wrote in message
news:slrn9qrr0n.4ei.janus@mymlan.netcetera.dk...
> In article <9oiane$jhq$1@news.cybercity.dk>, Thomas-Jensen wrote:
>
> > Er der nogen der er tilmeldt der lige kan skrive et par linier om
> > det - der står ikke så meget på BG's side.
> > Kan man f.eks. se de scannede "gammeldags" 01 girokort?
> > Hvordan får man dem elektronisk? Er det en website, en e-mail
> > eller et særligt program?
>
> Tænker du på BG Banks webbank, eller "BG Officebanking", som er et seperat
> stykke software?
>
> -j
>
> --
> Uwaga!
> Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
> Det var en transylvansk "Snagov".



Janus Sandsgaard (24-09-2001)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 24-09-01 12:45

In article <9olfo2$2ldi$1@news.cybercity.dk>, Thomas-Jensen wrote:

> Jeg tror bgkontoinfo er noget helt andet.

Det tror jeg du har ret i.

> Det koster ikke noget at benytte
> det, og så ville det være fint for os da vi kun bruger girokontoen til
> indkommede betalinger, hvorfor det ville være tåbeligt at betale Gebyr Bank
> 1.000,- om året for Office Banking.

ja, desuden er BG Office banking et temmelig omfattende og ikke særlig
overskueligt eller indlysende program at bruge. Det kan en hel masse med
brugerrettigheder på flere niveauer som måske er smart i store
virksomheder, men som er overkill og besværligt at have med at gøre, hvis
man kun er en eller to personer, der "sidder på kassen".

I dag anvender jeg FI-kort over Danske Bank, og har alene BG/Girokontoen i
baghånden til folk der insisterer på at anvende type01-kort. Jeg tjekket og
tømmet ind i mellem kontoen med en art webbank.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Niels Andersen (28-09-2001)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 28-09-01 12:53

"Janus Sandsgaard" <janus@netcetera.dk> wrote in message
news:slrn9qu7bp.56r.janus@mymlan.netcetera.dk...
> I dag anvender jeg FI-kort over Danske Bank, og har alene BG/Girokontoen i
> baghånden til folk der insisterer på at anvende type01-kort. Jeg tjekket
og
> tømmet ind i mellem kontoen med en art webbank.

Det vil jeg godt høre en anelse mere om. :)
Hvad er forskellen på et FI-kort og et type 01 Girokort?

Hvad koster det at give sine kunder mulighed for at betale med FI-kort?

Som det er nu, kan mine kunder KUN betale med bankoverførsel el. lign. Jeg
ved ikke om nogen har noget imod bankoverførsler, men måske skulle jeg få
noget giro-agtigt som alternativ.

--
Mvh.

Niels Andersen



Janus Sandsgaard (28-09-2001)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 28-09-01 17:54

In article <JwZs7.1115$Ay.124142@news010.worldonline.dk>, Niels
Andersen wrote:

> Hvad er forskellen på et FI-kort og et type 01 Girokort?

Girokort type 01 kan alene bruges ifbm. en konto hos BG Bank. FI-kort
kan tilknyttes alle pengeinstututter, og du kan tilmed skifte
bankforbindelse uden skulle trykke nye FI-kort. FI-kort kan "alt":
Registering af indbetalere ud fra fortrykt id-nummer, OCR-aflæsning af
håndskrift m.v.

> Hvad koster det at give sine kunder mulighed for at betale med
> FI-kort?

Nogle pengeinstututter opkræver at gebyr for at oprette et
kreditnummer til FI-kortene (altså en art id/alias til din konto). Det
ligger vist et sted mellem 0 kr. - 2.000 kr., men hæng mig ikke op på
det. Spørg din pengeinstitut.

Hertil kommer selve trykomkostningerne, som vel kan sammenlignes med
tryk af alm. girokort. Husker ikke hvad gav gav i sin tid, men jeg var
OK tilfreds med betjening og det endelige resultat. Kan grave en
reference frem, hvis det har interesse.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

BMA-Data (28-09-2001)
Kommentar
Fra : BMA-Data


Dato : 28-09-01 18:21

On Fri, 28 Sep 2001 16:53:48 GMT, Janus Sandsgaard
<janus@netcetera.dk> wrote:

>> Hvad koster det at give sine kunder mulighed for at betale med
>> FI-kort?

Vi bruger Sydbank.

>
>Nogle pengeinstututter opkræver at gebyr for at oprette et
>kreditnummer til FI-kortene (altså en art id/alias til din konto). Det
>ligger vist et sted mellem 0 kr. - 2.000 kr., men hæng mig ikke op på
>det. Spørg din pengeinstitut.

Hos Sydbank koster dette intet.
>
>Hertil kommer selve trykomkostningerne, som vel kan sammenlignes med
>tryk af alm. girokort. Husker ikke hvad gav gav i sin tid, men jeg var
>OK tilfreds med betjening og det endelige resultat. Kan grave en
>reference frem, hvis det har interesse.
>

Har lige fået lavet 1000 nye FIK-71 girokort - i banken.
Det gav vi kr. 370,- (endda INCL. moms)
Så det er faktisk rimeligt billigt at lave disse.

(Og nej - har intet med Sydbank at gøre - ud over at være kunde der


--
Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk


elvis (29-09-2001)
Kommentar
Fra : elvis


Dato : 29-09-01 12:05


"BMA-Data" <info@bma-data.dk> skrev i en meddelelse
news:3bb4b077.6528398@news.image.dk...
> On Fri, 28 Sep 2001 16:53:48 GMT, Janus Sandsgaard
> <janus@netcetera.dk> wrote:
>
> >> Hvad koster det at give sine kunder mulighed for at betale med
> >> FI-kort?
>
> Vi bruger Sydbank.
>

hm...jeg 700,- for oprettelsen hos Unibank, samt et beskedent
beløb der opkræves halvårligt.

Trykningen af kortene kostede vist omkring 300,-



-




Thomas-Jensen (25-09-2001)
Kommentar
Fra : Thomas-Jensen


Dato : 25-09-01 14:38

Ok, tak for svarene, jeg er blevet tilmeldt nu, og venter på en startkode.
Systemet ser ud til at dække de behov vi har i forbindelse med denne konto.

Mvh
Thomas


"Thomas-Jensen" <thomasSSLLEETT@edb.dk> wrote in message
news:9olfo2$2ldi$1@news.cybercity.dk...
> Jeg tror bgkontoinfo er noget helt andet. Det koster ikke noget at benytte
> det, og så ville det være fint for os da vi kun bruger girokontoen til
> indkommede betalinger, hvorfor det ville være tåbeligt at betale Gebyr
Bank
> 1.000,- om året for Office Banking.
>
> Thomas
>
> "Janus Sandsgaard" <janus@netcetera.dk> wrote in message
> news:slrn9qrr0n.4ei.janus@mymlan.netcetera.dk...
> > In article <9oiane$jhq$1@news.cybercity.dk>, Thomas-Jensen wrote:
> >
> > > Er der nogen der er tilmeldt der lige kan skrive et par linier om
> > > det - der står ikke så meget på BG's side.
> > > Kan man f.eks. se de scannede "gammeldags" 01 girokort?
> > > Hvordan får man dem elektronisk? Er det en website, en e-mail
> > > eller et særligt program?
> >
> > Tænker du på BG Banks webbank, eller "BG Officebanking", som er et
seperat
> > stykke software?
> >
> > -j
> >
> > --
> > Uwaga!
> > Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
> > Det var en transylvansk "Snagov".
>
>



Kaare Rasmussen (24-09-2001)
Kommentar
Fra : Kaare Rasmussen


Dato : 24-09-01 11:03

> Kan man f.eks. se de scannede "gammeldags" 01 girokort?

Ja, indbetalinger scannes ind.

> Hvordan får man dem elektronisk? Er det en website, en e-mail eller et
> særligt program?

Ikke helt forstået? bgkontoinfo er en hjemmeside, hvor du kan se din konto med
bevægelser og indscannede indebetalinger, men du modtager dine indbetalinger og
opgørelsen som normalt med posten, dog vist nok kun en gang om ugen.

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501
Howitzvej 75 Åben 14.00-18.00 Email: kar@webline.dk
2000 Frederiksberg Lørdag 11.00-17.00 Web: www.suse.dk



Knud Berggreen (29-09-2001)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 29-09-01 14:58

In <3bb4b077.6528398@news.image.dk>, on 09/28/2001
at 05:20 PM, info@bma-data.dk (BMA-Data) said:


>Har lige fået lavet 1000 nye FIK-71 girokort - i banken.
>Det gav vi kr. 370,- (endda INCL. moms)
>Så det er faktisk rimeligt billigt at lave disse.

Vær lige opmærksom på at det sansynligvis er uden moms idet banker kun er
momspligtige på depot- og boksgebyrer. Dvs at du under bogføringen ikke må
henføre 1/5 til momskontoen.

/Knud


--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

BMA-Data (01-10-2001)
Kommentar
Fra : BMA-Data


Dato : 01-10-01 21:30

On Sat, 29 Sep 2001 15:57:39 +0200, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen)
wrote:

>Vær lige opmærksom på at det sansynligvis er uden moms idet banker kun er
>momspligtige på depot- og boksgebyrer. Dvs at du under bogføringen ikke må
>henføre 1/5 til momskontoen.
>

Har lige haft mappen ned af hylden og checke.
Den er god nok.

100 girokort   296,-
moms       74,-
      -----
ialt      370,-

Så der er nok desværre moms på dette, hvorfor det vil være en fejl
ikke at henføre de 20 procent til momskontoen.


--

Med venlig hilsen

BMA-Data
http://www.bma-data.dk



elvis (02-10-2001)
Kommentar
Fra : elvis


Dato : 02-10-01 16:30


"BMA-Data" <news-mail011001@bma-data.dk> skrev i en meddelelse > Den er god
nok.
>
> 100 girokort 296,-
> moms 74,-
> -----
> ialt 370,-
>
> Så der er nok desværre moms på dette, hvorfor det vil være en fejl
> ikke at henføre de 20 procent til momskontoen.

Er det en faktura fra banken eller firmaet som har trykt kortene ?




BMA-Data (03-10-2001)
Kommentar
Fra : BMA-Data


Dato : 03-10-01 19:00

On Tue, 2 Oct 2001 17:30:07 +0200, "elvis" <zacho@REMOVEmail.tele.dk>
wrote:

>Er det en faktura fra banken eller firmaet som har trykt kortene ?

Det er, som det hedder helt præcist, en "nota" fra banken.

Og det er vel det samme som en faktura.



--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Knud Berggreen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 02-10-01 21:57

In <3bb8cefb.2336558@news.image.dk>, on 10/01/2001
at 08:30 PM, news-mail011001@bma-data.dk (BMA-Data) said:

>On Sat, 29 Sep 2001 15:57:39 +0200, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen)
>wrote:

>>Vær lige opmærksom på at det sansynligvis er uden moms idet banker kun er
>>momspligtige på depot- og boksgebyrer. Dvs at du under bogføringen ikke må
>>henføre 1/5 til momskontoen.
>>

>Har lige haft mappen ned af hylden og checke.
>Den er god nok.

>100 girokort   296,-
>moms       74,-
>      -----
>ialt      370,-

>Så der er nok desværre moms på dette, hvorfor det vil være en fejl ikke
>at henføre de 20 procent til momskontoen.
>

Står der virkelig "Girokort"? Jeg troede at det var FI-kort. Det er vist
ikke banken som har skrevet den faktura?

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

BMA-Data (03-10-2001)
Kommentar
Fra : BMA-Data


Dato : 03-10-01 19:00

On Tue, 02 Oct 2001 22:57:28 +0200, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen)
wrote:

>Står der virkelig "Girokort"?

Nej, det var mig, der var lidt for hurtig - og for fri i min
"oversættelse".

>Jeg troede at det var FI-kort.

Det er det også. Type 71, for at være præcis.

>Det er vist
>ikke banken som har skrevet den faktura?

Jo, det er fra Sydbank. Og som jeg skrev ovenfor, for at være helt
præcis, står der faktisk ikke faktura på den men "Nota vedr.
bestilling af Indbetalingskort" (og det er _direkte_ afskrift



--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Knud Berggreen (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 03-10-01 21:53

In <3bbb5076.10804050@news.image.dk>, on 10/03/2001
at 06:00 PM, news-mail011001@bma-data.dk (BMA-Data) said:

>On Tue, 02 Oct 2001 22:57:28 +0200, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen)
>wrote:

>>Står der virkelig "Girokort"?

>Nej, det var mig, der var lidt for hurtig - og for fri i min
>"oversættelse".

>>Jeg troede at det var FI-kort.

>Det er det også. Type 71, for at være præcis.

>>Det er vist
>>ikke banken som har skrevet den faktura?

>Jo, det er fra Sydbank. Og som jeg skrev ovenfor, for at være helt
>præcis, står der faktisk ikke faktura på den men "Nota vedr. bestilling
>af Indbetalingskort" (og det er _direkte_ afskrift


Det må være en viderefakturering. Du kan ikke fratrække momsen med mindre
du får udleveret originalfakturaen.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste