/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
2nd. trin vedlighold
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 27-08-01 14:11

Hej,

For tid tilbage forespurgte jog om hjælp til reparation/vedligeholdelse af
min octopus. Der kom en god diskussion igang men ikke rigtig nogen hjælp.
Siden da har jeg skilt og samlet min octopus ad, bestilt og afbestilt
reservedele for efterfølgende at bestille dem på dive-in.

Først til den kritik der var om selv at ville. Jeg mener nok at jeg som
dykker bliver bedre af at jeg ved hvordan mit udstyr hænger sammen og
virker. Når jeg så erkender at der er noget jeg ikke ved, ville det være
rart med konstruktiv hjælp i stedet for bare et "det er farligt" - hvad er
mest farligt

Som sagt adskilte jeg octopus'n, det sværeste var en drillepind af en en
lille split som sikring, den var jeg længe om at finde. Jeg fandt en membran
der var riset af et eller flere sandkorn og derfor ikke sluttede tæt. Efter
lidt slibning virkede den igen. Jeg ville dog gerne udskifte den og
forespurgte hos en forhandler, som for en "god" pris tilbød at fremskaffe et
reparationskit. Hvilket vill vare ca. 5 dage.

Om aftenen satte jeg mig til computeren og kiggede på priser hos bl.a.
Dive-in. Her var kittet til halv pris! Jeg bestilte kl 19:28 (1.dag). Dagen
efter ringede jeg til "forhandleren" og da han ikke havde nået at udfører
bestillingen, afbestilte jeg. Kl. 12:34 (2. Dag) får jeg en mail fra
Dive-in, hvor de skriver at vare er afsendt, samt et DHL forsendelses no.
Dagen efter ca. Kl 11:30 (3 dag) ser jeg på DHL's hjemmeside at de har
forsøgt at aflevere varen til min hjem adresse kl 10:28. Jeg ringede derfor
til dem og fik leveret varen på firmaadressen kl 16:10.

Jeg vil gerne benytte vores egne forretninger, men enten skal reservedelene
være tilstede til her-og-nu handel, eller også skal prisen være konkurence
dygtig.

Hilsen, Henrik




 
 
Christian (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 27-08-01 19:32

"Henrik Rasmussen" <her@dde.dk> skrev i en meddelelse
news:%Bri7.227$X45.12379@news.get2net.dk...
> Hej,
>
> For tid tilbage forespurgte jog om hjælp til reparation/vedligeholdelse af
> min octopus. Der kom en god diskussion igang men ikke rigtig nogen hjælp.
> Siden da har jeg skilt og samlet min octopus ad, bestilt og afbestilt
> reservedele for efterfølgende at bestille dem på dive-in.
>
> Først til den kritik der var om selv at ville. Jeg mener nok at jeg som
> dykker bliver bedre af at jeg ved hvordan mit udstyr hænger sammen og
> virker. Når jeg så erkender at der er noget jeg ikke ved, ville det være
> rart med konstruktiv hjælp i stedet for bare et "det er farligt" - hvad er
> mest farligt

Jeg giver dig ret i at det at kende sit udstyr er en god ting. Jeg
servicerer også mine egne automater og har det bedst med det. Hvis der går
noget galt, så er det sgu ens egen skyld og ikke en eller anden fortravlet
ekspedient i en dykkerbutik.

Men jeg har et tillægsspg. som gruppen måske kan svare på. Jeg har lært at
man skal give de bevægelige dele silikon. I min brochure står der, at man
ikke må give delene i første trinnet silikone. Jeg har en Cyklon 5000. Hvad
er rigtigt? Og svar der omhandler en omgang crap om at lade butikkerne klare
den opgave frabedes.

snip en masse om hvordan det gik
---
Mvh
Christian
fjern ekstra @ i email for direkte svar
www.air365.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste