/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC og "Rødt lys"
Fra : Kasper


Dato : 21-08-01 22:39

Hej !

Jeg har et problem - og jeg har haft det er mange dage !!!
Mit problem er min BB|ADSL fra TDC ! (Jeg kører ME som styresystem - har
512/128 med switch tilkoblet)

Vores kære modem har det med at være ca. 6 timer om at finde en grøn diode i
sync-knappen. Eftersom jeg adskillige gange har fejlmeldt på 80808017 og
teknikkere har målt linjen, og konstateret at linjen skulle være perfekt, så
vil min sync knap stadig ikke være grøn efter de berygtede 5 minutter.
Jeg har fået skiftet mit modem 2 gange (skillefilter 1 gang) - og står nu
til at skifte det for en 3. gang. - efter endnu en opfordring af en
teknikker...
Er der nogen der har oplevet det samme at modemet går "kold" så snart man
afbryder strømmen, og sætter strømmen til lidt senere ?!! Det er da en fin
spas, hvis jeg skal ned og bytte modemmet hver gang et tordenvejr afbryder
strømmen.....

Mit internet virker - når der altså er grønt lys - og at man kan få lov til
at få en ip (hvilken jo også liige blev fejlmeldt her ved sidste
teknikkerbesøg på centralen i går) - er der nogen der ved hvornår
ip-problemet bliver løst hos TDC ??

Det skal siges at det modem jeg har pt (som skal byttes) virkede perfekt -
den blinkede og blinkede rødt, og til sidst fandt den så forbindelsen og
"blinklyset" blev grønt. Men lige nu er den bare konstant rød, og har været
det i over 48 timer nu. Så teknikker og hotline kan ikke andet end at sige
"Byt modemmet" - men jeg kan sku da ikke blive ved !?!?!
Jeg får at vide fra teknikker at de virkelig har problemer med de modems -
men hvorfor bliver disse ting ikke informeret om på www.tele.dk ??? Hvorfor
ser man ALDRIG nyheder på den adresse (under bredbånd) ???

Jeg håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål...

Jeg er ikke sur, men jeg er bare meget skuffet over de problemer der (altid)
medfører når man køber en ting / ydelse fra TDC. (altid kan begrundes i et
utal af andre "magtkampe")

Jeg vil bare meget gerne have hjælp... det er trods alt det jeg betaler en
fast månedtlig pris for - altså at kunne være på internet (som jeg kun har
været i 7 dage ud af 20 ialt)

Mit egentlig spørgsmål er nu nok - kan det virkelig passe jeg har fået et
defekt modem de 2 gange jeg har byttet modem !?!?! Jeg hører måske bare til
under en heldig gruppe !? Eller skal min linje bare resetes ????

HJÆLP BEDES - hvis ikke fra TDC, så fra andre med EVENTUELLE samme problemer
(som har fået det løst)

mvh
Kasper Mohn



 
 
Steen (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 22-08-01 17:41

Hej Kasper

hvis ikke den suport du evt. får på 80808017 er tilfredstillende så prøv
på tele.dk, under bredbånd, kontakt os, og stil dine spg. der igen, så vil
du kunne få et direkte svar og hjælp til din opsætning.
"Kasper" <spam@nejtak.dk> wrote in message
news:3b82d47e$0$46507$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej !
>
> Jeg har et problem - og jeg har haft det er mange dage !!!
> Mit problem er min BB|ADSL fra TDC ! (Jeg kører ME som styresystem - har
> 512/128 med switch tilkoblet)
>
> Vores kære modem har det med at være ca. 6 timer om at finde en grøn diode
i
> sync-knappen. Eftersom jeg adskillige gange har fejlmeldt på 80808017 og
> teknikkere har målt linjen, og konstateret at linjen skulle være perfekt,

> vil min sync knap stadig ikke være grøn efter de berygtede 5 minutter.
> Jeg har fået skiftet mit modem 2 gange (skillefilter 1 gang) - og står nu
> til at skifte det for en 3. gang. - efter endnu en opfordring af en
> teknikker...
> Er der nogen der har oplevet det samme at modemet går "kold" så snart man
> afbryder strømmen, og sætter strømmen til lidt senere ?!! Det er da en fin
> spas, hvis jeg skal ned og bytte modemmet hver gang et tordenvejr afbryder
> strømmen.....
>
> Mit internet virker - når der altså er grønt lys - og at man kan få lov
til
> at få en ip (hvilken jo også liige blev fejlmeldt her ved sidste
> teknikkerbesøg på centralen i går) - er der nogen der ved hvornår
> ip-problemet bliver løst hos TDC ??
>
> Det skal siges at det modem jeg har pt (som skal byttes) virkede perfekt -
> den blinkede og blinkede rødt, og til sidst fandt den så forbindelsen og
> "blinklyset" blev grønt. Men lige nu er den bare konstant rød, og har
været
> det i over 48 timer nu. Så teknikker og hotline kan ikke andet end at sige
> "Byt modemmet" - men jeg kan sku da ikke blive ved !?!?!
> Jeg får at vide fra teknikker at de virkelig har problemer med de modems -
> men hvorfor bliver disse ting ikke informeret om på www.tele.dk ???
Hvorfor
> ser man ALDRIG nyheder på den adresse (under bredbånd) ???
>
> Jeg håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål...
>
> Jeg er ikke sur, men jeg er bare meget skuffet over de problemer der
(altid)
> medfører når man køber en ting / ydelse fra TDC. (altid kan begrundes i et
> utal af andre "magtkampe")
>
> Jeg vil bare meget gerne have hjælp... det er trods alt det jeg betaler en
> fast månedtlig pris for - altså at kunne være på internet (som jeg kun har
> været i 7 dage ud af 20 ialt)
>
> Mit egentlig spørgsmål er nu nok - kan det virkelig passe jeg har fået et
> defekt modem de 2 gange jeg har byttet modem !?!?! Jeg hører måske bare
til
> under en heldig gruppe !? Eller skal min linje bare resetes ????
>
> HJÆLP BEDES - hvis ikke fra TDC, så fra andre med EVENTUELLE samme
problemer
> (som har fået det løst)
>
> mvh
> Kasper Mohn
>
>



Tor Selmer (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Tor Selmer


Dato : 23-08-01 22:36

Hej Steen og Kasper

Steen - Læs lige Kaspers indlæg en gang til, det er ikke hans opsætning, der
er problemet, der er noget galt med den fysiske installation!

Support på 80808017 kan af gode grunde ikke løse et fysisk problem, det skal
der en tekniker til!

Kasper - Kommer der en tekniker og ser på din linie (ude hos dig)?

Jeg går udfra at du har valgt "gør det selv" installationen, har du checket
at alt er udført som beskrevet i vejledningen.

Tor

Steen wrote in message <3b83e092$0$9178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej Kasper
>
>hvis ikke den suport du evt. får på 80808017 er tilfredstillende så prøv
>på tele.dk, under bredbånd, kontakt os, og stil dine spg. der igen, så vil
>du kunne få et direkte svar og hjælp til din opsætning.
>"Kasper" <spam@nejtak.dk> wrote in message
>news:3b82d47e$0$46507$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


- resten af beskeden klippet af....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste