/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Sku Jesus og evangelistene ha redigeret i~
Fra : Bo Warming


Dato : 26-10-11 14:41

Sku Jesus og evangelistene ha redigeret i Pauls breve?
Havde vi fået en bedre krisendom hvis dem der forstod Jesus og
prædikede til menigheder havde koordineret deres indsats?

Forestil dig a Jesus modtog Paul-brevene og rettede et par vildskud og
samardnede med de 4 evangelisters finde skaberværk?

Ku vi ikke ha fået en kommenteret udgave af Johannesåbenbaingen så
nogen ku forstå den?

Lad hver mand følge sin overbevisning. Romerbrev 14:5

Hils hinanden med et helligt kys. romerbrev 16:16

 
 
Vidal (26-10-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 26-10-11 16:12

Den 26-10-2011 15:40, Bo Warming skrev:
> Sku Jesus og evangelistene ha redigeret i Pauls breve?
> Havde vi fået en bedre krisendom hvis dem der forstod Jesus og
> prædikede til menigheder havde koordineret deres indsats?
>
> Forestil dig a Jesus modtog Paul-brevene og rettede et par vildskud og
> samardnede med de 4 evangelisters finde skaberværk?

Jeg kan ikke tro, Jesus og Paulus har kendt hinanden.
Paulus jagede kristne, efter Jesus var korsfæstet og brevene
kom lang tid after.

> Ku vi ikke ha fået en kommenteret udgave af Johannesåbenbaingen så
> nogen ku forstå den?

Der findes masser af litteratur om det, af ældre natur er
Peter Madsens udgave ret berømt, på dansk er der fornyligt
udkommet er bog af Georg S. Adamsen. Jeg har desværre ikke
læst den endnu, jeg håber på at få den i gave.

http://www.densidstebog.dk/kommentaren/

Der findes masser af udlægninger en del på udenlandsk, noget er
rimeligt, andet er af temmelig ringe natur.

Bo Warming (26-10-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 26-10-11 21:26

On Wed, 26 Oct 2011 17:12:10 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Den 26-10-2011 15:40, Bo Warming skrev:
>> Sku Jesus og evangelistene ha redigeret i Pauls breve?
>> Havde vi fået en bedre krisendom hvis dem der forstod Jesus og
>> prædikede til menigheder havde koordineret deres indsats?
>>
>> Forestil dig a Jesus modtog Paul-brevene og rettede et par vildskud og
>> samardnede med de 4 evangelisters finde skaberværk?
>
>Jeg kan ikke tro, Jesus og Paulus har kendt hinanden.
>Paulus jagede kristne, efter Jesus var korsfæstet og brevene
>kom lang tid after.

Men da Jesus er udødelig ku han ha koordineret de urkristnes
propaganda og evangeligks prædiken hvis internettet var opfundet og
så ku han har lært Paulus breve at kende
>
>> Ku vi ikke ha fået en kommenteret udgave af Johannesåbenbaingen så
>> nogen ku forstå den?
>
>Der findes masser af litteratur om det, af ældre natur er
>Peter Madsens udgave ret berømt, på dansk er der fornyligt
>udkommet er bog af Georg S. Adamsen. Jeg har desværre ikke
>læst den endnu, jeg håber på at få den i gave.
>
>http://www.densidstebog.dk/kommentaren/
>
>Der findes masser af udlægninger en del på udenlandsk, noget er
>rimeligt, andet er af temmelig ringe natur.

Jeg er modstander af gerningsretfærdighed - det er for muslimer

Så at åbenbaringens kaos skal lægge op til dommedag er ikke en
krisendom jeg gider bruge tid på

Vidal (27-10-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-10-11 09:46

Den 26-10-2011 22:26, Bo Warming skrev:
> On Wed, 26 Oct 2011 17:12:10 +0200, Vidal<vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> Den 26-10-2011 15:40, Bo Warming skrev:
>>> Sku Jesus og evangelistene ha redigeret i Pauls breve?
>>> Havde vi fået en bedre krisendom hvis dem der forstod Jesus og
>>> prædikede til menigheder havde koordineret deres indsats?
>>>
>>> Forestil dig a Jesus modtog Paul-brevene og rettede et par vildskud og
>>> samardnede med de 4 evangelisters finde skaberværk?
>>
>> Jeg kan ikke tro, Jesus og Paulus har kendt hinanden.
>> Paulus jagede kristne, efter Jesus var korsfæstet og brevene
>> kom lang tid after.
>
> Men da Jesus er udødelig ku han ha koordineret de urkristnes
> propaganda og evangeligks prædiken hvis internettet var opfundet og
> så ku han har lært Paulus breve at kende

Hehe, jo. Man kan vel sige Paulus vision trådte istedet
for de moderne hjælpemidler.

>>> Ku vi ikke ha fået en kommenteret udgave af Johannesåbenbaingen så
>>> nogen ku forstå den?
>>
>> Der findes masser af litteratur om det, af ældre natur er
>> Peter Madsens udgave ret berømt, på dansk er der fornyligt
>> udkommet er bog af Georg S. Adamsen. Jeg har desværre ikke
>> læst den endnu, jeg håber på at få den i gave.
>>
>> http://www.densidstebog.dk/kommentaren/
>>
>> Der findes masser af udlægninger en del på udenlandsk, noget er
>> rimeligt, andet er af temmelig ringe natur.
>
> Jeg er modstander af gerningsretfærdighed - det er for muslimer

Jo, men Gud tillader ikke de gudløse overtager jorden.
Derfor er dommedag nødvendig, de gudløse skal fjernes
fra jorden. Og som så mange kristne gennem de sidste
2000 år, Jesus inklusive, tror jeg, det sker inden for
en overskuelig fremtid.

Jeg har endda, som mange andre kristne har gjort gennem
tiderne, udtænkt forskellige scenarier, der passer meget
fint med åbenbaringens ord.

> Så at åbenbaringens kaos skal lægge op til dommedag er ikke en
> krisendom jeg gider bruge tid på

Det bestemmer du jo selv.

FUT dk.livssyn.kristendom

Bo Warming (27-10-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 27-10-11 13:01

On Thu, 27 Oct 2011 10:46:26 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Den 26-10-2011 22:26, Bo Warming skrev:
>> On Wed, 26 Oct 2011 17:12:10 +0200, Vidal<vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>> Den 26-10-2011 15:40, Bo Warming skrev:
>>>> Sku Jesus og evangelistene ha redigeret i Pauls breve?
>>>> Havde vi fået en bedre krisendom hvis dem der forstod Jesus og
>>>> prædikede til menigheder havde koordineret deres indsats?
>>>>
>>>> Forestil dig a Jesus modtog Paul-brevene og rettede et par vildskud og
>>>> samardnede med de 4 evangelisters finde skaberværk?
>>>
>>> Jeg kan ikke tro, Jesus og Paulus har kendt hinanden.
>>> Paulus jagede kristne, efter Jesus var korsfæstet og brevene
>>> kom lang tid after.
>>
>> Men da Jesus er udødelig ku han ha koordineret de urkristnes
>> propaganda og evangeligks prædiken hvis internettet var opfundet og
>> så ku han har lært Paulus breve at kende
>
>Hehe, jo. Man kan vel sige Paulus vision trådte istedet
>for de moderne hjælpemidler.
>
>>>> Ku vi ikke ha fået en kommenteret udgave af Johannesåbenbaingen så
>>>> nogen ku forstå den?
>>>
>>> Der findes masser af litteratur om det, af ældre natur er
>>> Peter Madsens udgave ret berømt, på dansk er der fornyligt
>>> udkommet er bog af Georg S. Adamsen. Jeg har desværre ikke
>>> læst den endnu, jeg håber på at få den i gave.
>>>
>>> http://www.densidstebog.dk/kommentaren/
>>>
>>> Der findes masser af udlægninger en del på udenlandsk, noget er
>>> rimeligt, andet er af temmelig ringe natur.
>>
>> Jeg er modstander af gerningsretfærdighed - det er for muslimer
>
>Jo, men Gud tillader ikke de gudløse overtager jorden.
>Derfor er dommedag nødvendig, de gudløse skal fjernes
>fra jorden. Og som så mange kristne gennem de sidste
>2000 år, Jesus inklusive, tror jeg, det sker inden for
>en overskuelig fremtid.
>
>Jeg har endda, som mange andre kristne har gjort gennem
>tiderne, udtænkt forskellige scenarier, der passer meget
>fint med åbenbaringens ord.
>
>> Så at åbenbaringens kaos skal lægge op til dommedag er ikke en
>> krisendom jeg gider bruge tid på
>
>Det bestemmer du jo selv.

Hvis du er lutheraner, syns du så ikke at dømmesygen i yderste-dag er
rigelig gerningsretfærdigt?

Vidal (27-10-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-10-11 13:17

Den 27-10-2011 14:01, Bo Warming skrev:

>>> >> Så at åbenbaringens kaos skal lægge op til dommedag er ikke en
>>> >> krisendom jeg gider bruge tid på
>> >
>> >Det bestemmer du jo selv.
> Hvis du er lutheraner, syns du så ikke at dømmesygen i yderste-dag er
> rigelig gerningsretfærdigt?

I mit snævre syn er verden skabt for de mennesker, der tror
på Gud. Ikke-troende kan være meget sympatiske, men det
hjælper altså ikke, når vi når dertil. Ateister er en
fejludvikling i Guds eksperiment: at forene ånd og stof,
og de vil følgeligt blive fjernet for at give menneskeheden
en ny chance.

Prøv at læse om Babylon i åbenbaringn, det er USA og dragen,
det er Kina.

J. Nielsen (27-10-2011)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 27-10-11 15:23

On Thu, 27 Oct 2011 10:46:26 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jo, men Gud tillader ikke de gudløse overtager jorden.
>Derfor er dommedag nødvendig, de gudløse skal fjernes
>fra jorden. Og som så mange kristne gennem de sidste
>2000 år, Jesus inklusive, tror jeg, det sker inden for
>en overskuelig fremtid.

Det har kristne så troet i ca 2000 år. Her er et link til 46 fejlslagne
forudsigelser om jordens undergang.

http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm

Det er tankevækkende at de troende bliver dybt skuffede, når de vågner
op næste dag og alt stadig er ved det gamle. Måske du skulle definere
hvad du mener med "overskuelig fremtid"

>Jeg har endda, som mange andre kristne har gjort gennem
>tiderne, udtænkt forskellige scenarier, der passer meget
>fint med åbenbaringens ord.

Du fredsens, Villy! Du er jo snart lige så rabiat som de småskøre
amerikanske sekter "rigtige kristne" holder så meget af at spotte.

>FUT dk.livssyn.kristendom

Fut, fut. Tilbage igen. Skal vi nu ikke bare lade Jahnu ha' sin gruppe i
fred?
--

-JN-

Vidal (27-10-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-10-11 21:24

Den 27-10-2011 16:22, J. Nielsen skrev:
> On Thu, 27 Oct 2011 10:46:26 +0200, Vidal<vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> Jo, men Gud tillader ikke de gudløse overtager jorden.
>> Derfor er dommedag nødvendig, de gudløse skal fjernes
>> fra jorden. Og som så mange kristne gennem de sidste
>> 2000 år, Jesus inklusive, tror jeg, det sker inden for
>> en overskuelig fremtid.
>
> Det har kristne så troet i ca 2000 år.

Som jeg jo netop skriver, så din pointe er jo letkøbt. Men
frygten for apokalypsen er da en god, gammel, kristen tradition.
Måske er troende lettere ofre for den slags forestillinger end
ateister?

> Her er et link til 46 fejlslagne
> forudsigelser om jordens undergang.

> http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm

Jeg vil se på det senere. Det er altid fornøjeligt at se
andres fejltagelser.

> Det er tankevækkende at de troende bliver dybt skuffede, når de vågner
> op næste dag og alt stadig er ved det gamle.

Du tager helt fejl, ihvertfald med hensyn til mig. Jeg ser
ikke frem til den begivenhed. Hvis man skal tro på åbenbaringen,
dvs hvis man er kristen, bliver det en frygtelig verdensomspændende
katastrofe, der vil bombe samfundene tilbage med mange hundrede år
og mange menneskeliv vil gå tabt. Jeg er da ikke selv sikker på
at komme levende igennem det. Men ateisterne kan være sikre på,
at de ihvertfald ikke kommer det, specielt sikkert de, der
offensivt angriber kristendommen.

Så min skuffelse skulle da være ærgrelse over at have taget
fejl, altså skader på min personlige stolthed.

Som jeg læser apokalypsen, starter det med USA sprækker i
mindst tre dele, altså politisk. At USA bliver lammet på deres
udenrigspolitik, betyder at Kina vil gribe chancen for at
gøre verden til dets æble, måske som erstatning for at en
stat i opløsning nok ikke vil være i stand til at betale
sin gæld.

Der findes jo sikkert mange der i den fjernøstlige del vil
være tilbøjelige til at gå på eventyr i resten af verden.
Vesteuropa er alt andet lige en godbid, og mon ikke de
muslimske lande med glæde vil tage del i det eventyr.

Og det her er den stærkt forkortede udgave.

> Måske du skulle definere
> hvad du mener med "overskuelig fremtid"

Hehe, ja, jeg ved ikke hvor langt, du kan overskue. Med
mindre jeg dør snart, tror jeg, det bliver i min levetid.
Men i sagens natur, kan man jo ikke være sikker på noget.
Det er jo svært at spå ...

Men kig efter opløsende tendenser i USA, for mig at se er
det den udløsende faktor.

>> Jeg har endda, som mange andre kristne har gjort gennem
>> tiderne, udtænkt forskellige scenarier, der passer meget
>> fint med åbenbaringens ord.
>
> Du fredsens, Villy! Du er jo snart lige så rabiat som de småskøre
> amerikanske sekter "rigtige kristne" holder så meget af at spotte.

Hvordan det? Jeg er da ikke rabiat kristen. Tværtimod. Derfor
er jeg ofte i modvind blandt fundamentalister, hvilket du vil
kunne se, hvis du følger med i de relevante grupper.

>> FUT dk.livssyn.kristendom
>
> Fut, fut. Tilbage igen. Skal vi nu ikke bare lade Jahnu ha' sin gruppe i
> fred?

Jahnu hører hjemme i dk.livssyn. Og dette er egentligt ikke en
diskussion, der hører hjemme i dk.politik. Derfor ville jeg
tage det hensyn til ateisterne ikke at bebyrde dem med disse
forestillinger.

X-post dk.livssyn.kristendom

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste