/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Holdbarhed Yamaha FZS-1000
Fra : Søren Larsen


Dato : 12-10-11 20:43

Jeg ved godt at det nok er nær ved umuligt at svare på, da der er mange
parametre at tage i betragtning, men...hvor længe kan sådan en holde,
altså hvor mange km. før man må påregne større reparationer på motoren?
Olie og filtre skiftes i de anbefalede intervaller, den er godt varm
inden den bliver fyret af og jeg har aldrig ramt begrænseren.

/Søren

 
 
Knud Dam (12-10-2011)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 12-10-11 21:49


"Søren Larsen" <me@localhost> skrev i en meddelelse
news:4e95edc6$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg ved godt at det nok er nær ved umuligt at svare på, da der er mange
> parametre at tage i betragtning, men...hvor længe kan sådan en holde,
> altså hvor mange km. før man må påregne større reparationer på motoren?
> Olie og filtre skiftes i de anbefalede intervaller, den er godt varm inden
> den bliver fyret af og jeg har aldrig ramt begrænseren.
>
> /Søren

Hej Søren.

Min FZ1-S fra 2006 har lige rundet 157.000 km. Den bruger 0,5-1 liter olie
pr. 10.000 km, og den kører, som den skal.

Jeg har indtil nu kun skiftet sliddele: Bremseklodser, skiver, kædekit,
hjullejer, kronrørslejer, forgaffelpakninger, tændrør, olie og filter samt
dæk.

; - )

KD



Jacob Bunk Nielsen (12-10-2011)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 12-10-11 21:50

Søren Larsen <me@localhost> writes:

> Jeg ved godt at det nok er nær ved umuligt at svare på, da der er
> mange parametre at tage i betragtning, men...hvor længe kan sådan en
> holde, altså hvor mange km. før man må påregne større reparationer på
> motoren?

Det ved jeg desværre ikke - men jeg kan dog supplere med at min har kørt
80.000 km, og jeg påfylder ikke olie mellem skifte-intervallerne. Så mit
bud er at der er mange kilometer i den endnu.

Jeg mener Knud Dam her fra gruppen har en FZ1 der har gået et stykke
over 100.000 km. En FZ1 har dog en lidt nyere generation motor.

> Olie og filtre skiftes i de anbefalede intervaller, den er godt varm
> inden den bliver fyret af og jeg har aldrig ramt begrænseren.

Det er også normalt sådan jeg gør

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søren Larsen (13-10-2011)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 13-10-11 00:24

On 12 Okt., 22:50, Jacob Bunk Nielsen <s...@bunk.cc> wrote:
> Søren Larsen <me@localhost> writes:
> > Jeg ved godt at det nok er nær ved umuligt at svare på, da der er
> > mange parametre at tage i betragtning, men...hvor længe kan sådan en
> > holde, altså hvor mange km. før man må påregne større reparationer på
> > motoren?
>
> Det ved jeg desværre ikke - men jeg kan dog supplere med at min har kørt
> 80.000 km, og jeg påfylder ikke olie mellem skifte-intervallerne. Så mit
> bud er at der er mange kilometer i den endnu.
>
> Jeg mener Knud Dam her fra gruppen har en FZ1 der har gået et stykke
> over 100.000 km. En FZ1 har dog en lidt nyere generation motor.
>
> > Olie og filtre skiftes i de anbefalede intervaller, den er godt varm
> > inden den bliver fyret af og jeg har aldrig ramt begrænseren.
>
> Det er også normalt sådan jeg gør
>
> --
> Jacob            |   ........@
> Yamaha FZS 1000  |   ......_[]-=*www.bunk.cc     |   .....(o)Z_/(o)

Tak til jer begge. Min har kørt 73.000 så der er nok også en del i den
endnu. Hvad er forkellen på FZS-1000 og FZ-1 motoren?

Jacob Bunk Nielsen (13-10-2011)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 13-10-11 12:02

Søren Larsen <sblar1@gmail.com> writes:

> Tak til jer begge. Min har kørt 73.000 så der er nok også en del i den
> endnu. Hvad er forkellen på FZS-1000 og FZ-1 motoren?

Har du observeret at din bruger olie? Det skal en gammel Yamaha jo
næsten, men min bruger altså ikke ret meget.

Desuden tror jeg også at rigtig mange af de halvgamle motorcykler vi ser
solgt med 30.000 km på tælleren i virkeligheden har gået 130.000, så jeg
tror ikke man skal være så kilometer-forskrækket.

FZS1000-motoren er den første generation R1-motor som er droslet med
andre knastaksler og mindre indsugning (37 mm i stedet for 40 mm). Det
giver den 143 HK.

FZ1-motoren er en senere generation R1 motor (vistnok fra
2004-modellen). På FZ1 har den fået indsprøjtning og 150 HK.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søren Larsen (13-10-2011)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 13-10-11 08:15

On 13 Okt., 13:01, Jacob Bunk Nielsen <s...@bunk.cc> wrote:
> Søren Larsen <sbl...@gmail.com> writes:
> > Tak til jer begge. Min har kørt 73.000 så der er nok også en del i den
> > endnu. Hvad er forkellen på FZS-1000 og FZ-1 motoren?
>
> Har du observeret at din bruger olie? Det skal en gammel Yamaha jo
> næsten, men min bruger altså ikke ret meget.
>
> Desuden tror jeg også at rigtig mange af de halvgamle motorcykler vi ser
> solgt med 30.000 km på tælleren i virkeligheden har gået 130.000, så jeg
> tror ikke man skal være så kilometer-forskrækket.
>
> FZS1000-motoren er den første generation R1-motor som er droslet med
> andre knastaksler og mindre indsugning (37 mm i stedet for 40 mm). Det
> giver den 143 HK.
>
> FZ1-motoren er en senere generation R1 motor (vistnok fra
> 2004-modellen). På FZ1 har den fået indsprøjtning og 150 HK.
>
> --
> Jacob            |   ........@
> Yamaha FZS 1000  |   ......_[]-=*www.bunk.cc     |   .....(o)Z_/(o)

Noget bruger den selvfølgelig, jeg har ikke målt det, men det er ikke
så meget at det er nødvendigt at efterfylde.

/Søren

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste