|
| VW åbner lavpris-kæde i Odense Fra : CL |
Dato : 25-09-11 15:26 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (25-09-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-09-11 15:37 |
|
CL skriver:
>
> Som om det skulle hjælpe.
Hvis det stadigvæk er "umulige" SMC mekanikere og den normale attityde
fra SMC værkstederne, ja så kan det da være lige meget om det er billigt
eller ej, det trækker ikek kunder til.
VW/SMC, ansæt en række ledere fra Toyota og lad dem sætte dagsordenen,
før bliver det ikke bedre!
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
Klaus G. (25-09-2011)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 25-09-11 15:46 |
|
> Hvis det stadigvæk er "umulige" SMC mekanikere og den normale attityde
> fra SMC værkstederne, ja så kan det da være lige meget om det er billigt
> eller ej, det trækker ikek kunder til.
>
> VW/SMC, ansæt en række ledere fra Toyota og lad dem sætte dagsordenen,
> før bliver det ikke bedre!
Det eneste der skal til, er bare en seriøs værkføre, så vil der ske
mirakler. Hvis ledelsen er ligeglad, så bliver alle de andre også ligeglade
med deres arbejde...
--
Klaus G.
| |
CL (26-09-2011)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 26-09-11 05:13 |
|
Den 25-09-2011 16:37, Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
> Hvis det stadigvæk er "umulige" SMC mekanikere og den normale attityde
> fra SMC værkstederne, ja så kan det da være lige meget om det er billigt
> eller ej, det trækker ikek kunder til.
>
> Klaus
>
Enig
--
H
Carsten Larsen
| |
Leo Havmøller (26-09-2011)
| Kommentar Fra : Leo Havmøller |
Dato : 26-09-11 08:22 |
|
> VW/SMC, ansæt en række ledere fra Toyota og lad dem sætte dagsordenen,
> før bliver det ikke bedre!
De dersens toy-yoda praler da ellers altid med at de er åh-så-fejlfrie.
Så hvorfor findes der overhovedet toy-yoda værksteder?
Det hænger ikke sammen.
Leo Havmøller.
(ovenstående kan muligvis indeholde ironi eller sarkasme)
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-09-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-09-11 14:17 |
|
Leo Havmøller skriver:
>
> De dersens toy-yoda praler da ellers altid med at de er åh-så-fejlfrie.
> Så hvorfor findes der overhovedet toy-yoda værksteder?
> Det hænger ikke sammen.
Skal bilerne da ikke eftersyn/serviceres?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
alexbo (25-09-2011)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 25-09-11 15:40 |
| | |
KASO (25-09-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 25-09-11 21:00 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4e7f3d4d$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
> "CL" <FFF@FFF.FF> skrev
>
>> Som om det skulle hjælpe.
>> http://www.fyens.dk/article/1935164:Bil--baad--camping--VW-aabner-lavpris-kaede-i-Odense
>
> Hvis jeg havde en ældre VW og kunne få ny original udstødning på til samme
> pris som en uoriginal hos lokalbiler, så ville jeg nok vælge original.
>
Du ved godt, at VW slet ikke fremstiller udstødninger - ikk'?
Som alle andre køber de dem af underleverandører som Bosal, Walker,
Eberspächer og hvad de nu hedder alle sammen - og de samme mærker sælger
også under eget navn, hvorefter udstødningen pludselig er "uoriginal" - selv
om eneste forskel er indpakningen (og prisen). Det spøjse er så, at man
nogle gange kan opleve, at den "uoriginale" er dyrere end den originale (det
har jeg oplevet til MB).
| |
Armand (25-09-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-09-11 21:21 |
|
Den 25-09-2011 22:00, KASO skrev:
>
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
> news:4e7f3d4d$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>> "CL" <FFF@FFF.FF> skrev
>>
>>> Som om det skulle hjælpe.
>>> http://www.fyens.dk/article/1935164:Bil--baad--camping--VW-aabner-lavpris-kaede-i-Odense
>>>
>>
>> Hvis jeg havde en ældre VW og kunne få ny original udstødning på til
>> samme pris som en uoriginal hos lokalbiler, så ville jeg nok vælge
>> original.
>>
> Du ved godt, at VW slet ikke fremstiller udstødninger - ikk'?
>
> Som alle andre køber de dem af underleverandører som Bosal, Walker,
> Eberspächer og hvad de nu hedder alle sammen - og de samme mærker sælger
> også under eget navn, hvorefter udstødningen pludselig er "uoriginal" -
> selv om eneste forskel er indpakningen (og prisen).
>
FDM har for længe siden skåret en stribe udstødninger op for at
undersøge denne påstand:
Det kan godt være at givne fabrikanter leverer udstødninger til
bilfabrikkerne, men deres 'uoriginale' udstødninger er tydeligt IKKE en
kopi af den originale - generelt var de uoriginale simplere med kortere
labyrint og kombineret med absorbions-kammer, hvor den originale alene
var af reflektionstypen (labyrint)!
--
Armand.
| |
CL (26-09-2011)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 26-09-11 05:37 |
|
Den 25-09-2011 22:21, Armand skrev:
> Den 25-09-2011 22:00, KASO skrev:
>>
>> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4e7f3d4d$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "CL" <FFF@FFF.FF> skrev
>>>
>>>> Som om det skulle hjælpe.
>>>> http://www.fyens.dk/article/1935164:Bil--baad--camping--VW-aabner-lavpris-kaede-i-Odense
>>>>
>>>>
>>>
>>> Hvis jeg havde en ældre VW og kunne få ny original udstødning på til
>>> samme pris som en uoriginal hos lokalbiler, så ville jeg nok vælge
>>> original.
>>>
>> Du ved godt, at VW slet ikke fremstiller udstødninger - ikk'?
>>
>> Som alle andre køber de dem af underleverandører som Bosal, Walker,
>> Eberspächer og hvad de nu hedder alle sammen - og de samme mærker sælger
>> også under eget navn, hvorefter udstødningen pludselig er "uoriginal" -
>> selv om eneste forskel er indpakningen (og prisen).
>>
>
> FDM har for længe siden skåret en stribe udstødninger op for at
> undersøge denne påstand:
> Det kan godt være at givne fabrikanter leverer udstødninger til
> bilfabrikkerne, men deres 'uoriginale' udstødninger er tydeligt IKKE en
> kopi af den originale - generelt var de uoriginale simplere med kortere
> labyrint og kombineret med absorbions-kammer, hvor den originale alene
> var af reflektionstypen (labyrint)!
>
Så kunne det være spændende om der fandtes, undersøgelser på,om det
også havde indflydelse på ydelsen ?
--
H
Carsten Larsen
| |
Ib Jakobsen (26-09-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 26-09-11 19:19 |
|
Den 26-09-2011 06:36, CL skrev:
> Så kunne det være spændende om der fandtes, undersøgelser på,om det
> også havde indflydelse på ydelsen ?
Jeg har på et tidspunkt været på fabriksbesøg hos Walker i Middelfart.
Der viste de stolt frem et lydlaboratorium i forbindelse med deres
rullefelt. Der understregede de at de gik meget op at det skulle være
meget tæt på de originale.
Men samtidig må jeg sige at jeg har skiftet en enklet der snerrede for
meget. Ydelsen har jeg aldrig været udsat for klager.
Men pasformen og ikke mindst indholdet i monteringssættene har jeg tit
øffet højlydt over.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
KASO (26-09-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 26-09-11 10:58 |
|
>
> FDM har for længe siden skåret en stribe udstødninger op for at undersøge
> denne påstand:
> Det kan godt være at givne fabrikanter leverer udstødninger til
> bilfabrikkerne, men deres 'uoriginale' udstødninger er tydeligt IKKE en
> kopi af den originale - generelt var de uoriginale simplere med kortere
> labyrint og kombineret med absorbions-kammer, hvor den originale alene var
> af reflektionstypen (labyrint)!
>
> --
> Armand.
Er det noget, du har et link til?
Umiddelbart passer det ikke rigtigt med erfaringerne - det lyder mere som en
vandrehistorie - opfundet af sælgere af originale dele....
| |
Armand (05-10-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-10-11 18:40 |
|
Den 26-09-2011 11:57, KASO skrev:
>>
>> FDM har for længe siden skåret en stribe udstødninger op for at
>> undersøge denne påstand:
>> Det kan godt være at givne fabrikanter leverer udstødninger til
>> bilfabrikkerne, men deres 'uoriginale' udstødninger er tydeligt IKKE
>> en kopi af den originale - generelt var de uoriginale simplere med
>> kortere labyrint og kombineret med absorbions-kammer, hvor den
>> originale alene var af reflektionstypen (labyrint)!
>
> Er det noget, du har et link til?
>
> Umiddelbart passer det ikke rigtigt med erfaringerne - det lyder mere
> som en vandrehistorie - opfundet af sælgere af originale dele....
Nix
Det er længe siden, men jeg læste det personligt!
--
Armand.
| |
alexbo (25-09-2011)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 25-09-11 21:30 |
|
"KASO" skrev
> Som alle andre køber de dem af underleverandører som Bosal, Walker,
> Eberspächer og hvad de nu hedder alle sammen - og de samme mærker sælger
> også under eget navn, hvorefter udstødningen pludselig er "uoriginal" -
> selv om eneste forskel er indpakningen (og prisen).
Du ved godt, at VW slet ikke fremstiller udstødninger - ikk'?
Jeg har monteret mere end tusind udstødninger og jeg er ikke enig i at
kvaliteten på selv kendte mærker uoriginal altid er lige så god som
original.
Ofte passer de uoriginale ikke helt godt, ofte er de mere snerrende i lyden.
De er ikke altid fremstillet efter fabrikkens specifikationer, vejer også
mindre.
Jeg har aldrig måtte tilpasse en original, mens uoriginale ofte lige skal
tilpasses.
Jeg vil til hver en tid foretrække en original.
Til gengæld koster de uoriginale ofte mindre end det halve, så et
mærkeværksted der vil konkurrere på prisen med originale dele synes jeg er
positivt.
mvh
Alex Christensen
| |
KASO (26-09-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 26-09-11 07:47 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4e7f8f58$0$294$14726298@news.sunsite.dk...
> "KASO" skrev
>
>> Som alle andre køber de dem af underleverandører som Bosal, Walker,
>> Eberspächer og hvad de nu hedder alle sammen - og de samme mærker sælger
>> også under eget navn, hvorefter udstødningen pludselig er "uoriginal" -
>> selv om eneste forskel er indpakningen (og prisen).
>
> Du ved godt, at VW slet ikke fremstiller udstødninger - ikk'?
>
> Jeg har monteret mere end tusind udstødninger og jeg er ikke enig i at
> kvaliteten på selv kendte mærker uoriginal altid er lige så god som
> original.
Nej - der var vist heller ingen, der påstod, at de "altid" var lige så gode
Uoriginale dele kan være alt fra elendige til lang bedre end end originale
dele.
Jeg har på nogle biler skiftet fra "originale" bremser til Brembo (der er
originalmontering på en del biler i den rigtigt dyre ende) - med bedre
bremseevne og holdbarhed end de originale.
> Ofte passer de uoriginale ikke helt godt, ofte er de mere snerrende i
> lyden.
> De er ikke altid fremstillet efter fabrikkens specifikationer, vejer også
> mindre.
> Jeg har aldrig måtte tilpasse en original, mens uoriginale ofte lige skal
> tilpasses.
> Jeg vil til hver en tid foretrække en original.
Det er et spørgsmål om at vælge den rigtige "uoriginale" - for "originale"
findes reelt ikke....
> Til gengæld koster de uoriginale ofte mindre end det halve, så et
> mærkeværksted der vil konkurrere på prisen med originale dele synes jeg er
> positivt.
>
Jeps - enig.
Jeg kører selv en bil med rustfri udstødning - så det varer nok længe inden
jeg selv får behovet, men det gælder jo også andre dele.
| |
alexbo (26-09-2011)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-09-11 08:31 |
|
"KASO" skrev
> Det er et spørgsmål om at vælge den rigtige "uoriginale" - for "originale"
> findes reelt ikke....
En original reservedel er en del der kunne være monteret på fabrikken ved
samlingen af bilen,
fuldstændig magen til den del der rent faktisk blev monteret.
Hvis en VW mand skal have skåret delen ud af en klump jern for at den skal
være original, er der ikke ret mange originale del.
Hvis en fabriksarbejder skal opdrætte fårene for at kunne karte uld til
originale sædebetræk, er der nok ikke nogen.
Men når du mener der slet ikke findes originale, er der ingen grund til at
diskutere definitonen af original.
mvh
Alex Christensen
| |
KASO (26-09-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 26-09-11 10:57 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4e802a5d$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
> "KASO" skrev
>
>> Det er et spørgsmål om at vælge den rigtige "uoriginale" - for
>> "originale"
>> findes reelt ikke....
>
> En original reservedel er en del der kunne være monteret på fabrikken ved
> samlingen af bilen,
> fuldstændig magen til den del der rent faktisk blev monteret.
> Hvis en VW mand skal have skåret delen ud af en klump jern for at den skal
> være original, er der ikke ret mange originale del.
> Hvis en fabriksarbejder skal opdrætte fårene for at kunne karte uld til
> originale sædebetræk, er der nok ikke nogen.
>
> Men når du mener der slet ikke findes originale, er der ingen grund til at
> diskutere definitonen af original.
>
Det er rigtigt - mere end 50% af en bil leveres idag af underleverandører
(som endda er fælles for mange mærker). Der kan endda være flere
underleverandører til samme stump - afhængig af, hvilken fabrik, der samler
bilen eller afhængig af tidspunktet.
Pointen er bare, at mange er meget nedladende overfor "uoriginale" dele -
men i praksis kan de være i (mindst) lige så høj kvalitet - og i mange
tilfælde 100% identiske med de dele, der kaldes "originale". Omvendt er der
også mange elendige kopier.
| |
Henrik B. (26-09-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-09-11 11:50 |
|
> "alexbo" skrev i meddelelsen
> news:4e802a5d$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er et spørgsmål om at vælge den rigtige "uoriginale" - for
>> "originale"
>> findes reelt ikke....
>
> En original reservedel er en del der kunne være monteret på fabrikken ved
> samlingen af bilen,
> fuldstændig magen til den del der rent faktisk blev monteret.
Sådan behøver det ikke nødvendigvis at være!
Tilbage i 80'erne blev Saab'er f.eks. monteret med Ferodo bremseklodser -
simpelthen fordi der var færre reklamationer på dem.
Når du på værkstedet fik monteret "originale" bremseklodser, i Saab
indpakning, kom de fra Roulunds...
--
S till
A live
A nd
B reathing
| |
CL (26-09-2011)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 26-09-11 05:24 |
|
Den 25-09-2011 16:39, alexbo skrev:
>
> Hvis jeg havde en ældre VW og kunne få ny original udstødning på til
> samme pris som en uoriginal hos lokalbiler, så ville jeg nok vælge
> original.
>
På det punkt er jeg enig, men jeg vil se det før jeg tror på det.
Sakset fra artiklen.
" Selv om vi har været med prismæssigt, har folk troet, at vi har været
for dyre. Nu har vi pludselig en selvstændig identitet, som vi kan bruge
til at signalere det over for kunderne, siger Christian Kjær Christensen."
Jeg har aldrig oplevet at de kunne være med på priserne.
> Jeg synes det er glimrende hvis autoriserede tager priskampen op med de
> ikke autoriserede, det kan da kun gavne bilejerne.
>
>
Helt enig
--
H
Carsten Larsen
| |
Klaus G. (25-09-2011)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 25-09-11 15:51 |
|
> Som om det skulle hjælpe.
> http://www.fyens.dk/article/1935164:Bil--baad--camping--VW-aabner-lavpris-kaede-i-Odense
Jeg håber det bedste. Men hvis ledelsen i Tyskland forsat skal sætte
voldsomme krav til hvordan selv de billige værksteder skal se ud, så har de
tabt på forhånd.
Som vi ser det i dag, så har tyskerne en hel del krav til hvordan deres
bilhuse skal se ud og der er kun éen til at betale for al den granit,
marmor, stål og glas... Os forbrugere! Jeg er helt ærlig lidt ligeglad med
at hele facaden er lavet af glas og stål og at papirnusserne sidder i hver
deres kontor med designer møbler og hvad har vi...
Kom nu ned på et plan hvor det hele ikke er så dyrt og i kan konkurrere på
prisen. Den almindelige forbruger er for længst løbet skringende væk!
--
Klaus G.
| |
J.K.Arning (25-09-2011)
| Kommentar Fra : J.K.Arning |
Dato : 25-09-11 20:18 |
|
On 2011-09-25 14:50:49 +0000, Klaus G. said:
>
> Som vi ser det i dag, så har tyskerne en hel del krav til hvordan deres
> bilhuse skal se ud
Det er meget langt fra kun tyskerne der stiller disse krav ..
| |
|
|