Den 15-09-2011 11:07, KASO skrev:
>> Vil det være flabet eller småligt at høre til hvad forhandlere evt.
>> vil tilbyde i kompensation/plaster på såret. Her tænker jeg om man
>> skulle prøve at slå ham for noget vinterhjul, gratis 1. service eller
>> andet rart ekstraudstyr.
>>
>>
>>
>> Er jeg galt på den og skal blot tage en pilsner og en tudekiks? Er sgu
>> lidt i tvivl om det, men ideen kværner rundt i "bærret" på mig.
>>
>
> Du får intet ud af ikke at spørge - men du har alle chancer for, at
> forhandleren vil hjælpe dig. Afhængig af, hvor langt din bestilling er
> nået (jeg læser det, som at du ikke har modtaget bilen endnu?), kan det
> være, at du kan ændre handlen til kampagnemodellen. Det ville være min
> første forespørgsel - og måske vil forhandleren istedet tilbyde dig en
> rabat - evt. i form af ovennævnte ydelser......
>
Jup!
En af mine kammerater ventede på en Kia i et halvt år - Det kan ikke
passe at man har bundet sig på hænder og fødder indenfor så lang en
leveringsperiode :-/
Historien viser hvad du (Jan) egentlig godt vidste: Der kommer
kampagnemodeller mindst én gang om året, og i disse krisetider nærmest
hele tiden. Og med udsigt til at kunne spare (i dette tilfælde)
30.000,-(*) kan det godt svare sig at holde vejret, evt. bruge et
forekommende kampagnetilbud på et andet bilmærke til at tricke
forhandleren til et ordentligt tilbud hhv. udsigt til kommende kampagne.
Ang. tudekiks:
Min 206HDi er det dyreste; mest velovervejede køb af den nyeste bil, jeg
nogensinde har ejet, og allerede efter tre måneders ejerskab satte
regeringen lige afgifterne på dieselbiler ned (med 35.000,- for
206'erens vedkommende)
Nu har jeg haft den i 6 års tid og jeg trøster mig med at mine
overvejelser i forhold til min forrige bil holder stik, og at jeg gennem
de mellemliggende 100.000km har sparet 30-40 øre pr. km i brændstof,
hvortil kommer den halve grønne afgift og lavere forsikringspræmie.
(*):
Prøv at beregn hvornår at den mer-sum er afdraget så man begynder at
betale af på grundsummen
--
Armand.