|
| Ny PC bøvler i oppstart Fra : Ukendt |
Dato : 14-09-11 08:26 |
|
Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for F1
Esc og OK. Er dette en softvarefeil eller en hardvarefeil? Jada, skal
selvfølgelig reklamere i butikken, men det hadde vært greit å vite om denne
feilen kan repareres her hjemme eller om maskinen skal sendes på verksted.
Roy
| |
Jørgen Nielsen (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 14-09-11 09:01 |
|
Roy Normann skrev den 14-09-2011:
> Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
> oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for F1
> Esc og OK.
Hvis du fortæller hvilken computer og Windows er der større chance for
at der er nogen der kan hjælpe dig.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Ukendt (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-09-11 14:07 |
|
"Jørgen Nielsen" skrev i meddelelsen
news:mn.72587db9501b9f49.86300@get2net.dk...
Roy Normann skrev den 14-09-2011:
> Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
> oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for F1
> Esc og OK.
Hvis du fortæller hvilken computer og Windows er der større chance for
at der er nogen der kan hjælpe dig.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Computeren er en Asus essentio, med Windows 7
| |
Jørgen Nielsen (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 14-09-11 15:53 |
|
Roy Normann skrev den 14-09-2011:
> Computeren er en Asus essentio, med Windows 7
Det er dog imponerende så bange du er for at give lidt info.
Der må være et modelnummer som "Asus Essentio CM5675", og så er det
sikkert "Windows 7 Home Premium 64 bit Dansk".
Får du ingen tips her må du prøve deres support
Service hotline, Denmark
Support hotline +45-3832-2943
Opening Hours: 9 – 17
Er der ikke en fejlmeddelelse på skærmen. For eksempel fejl på
Keyboard.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Ukendt (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-09-11 18:58 |
|
"Jørgen Nielsen" skrev i meddelelsen
news:mn.73f57db946ff3b9f.86300@get2net.dk...
Roy Normann skrev den 14-09-2011:
> Computeren er en Asus essentio, med Windows 7
Det er dog imponerende så bange du er for at give lidt info.
Der må være et modelnummer som "Asus Essentio CM5675", og så er det
sikkert "Windows 7 Home Premium 64 bit Dansk".
Får du ingen tips her må du prøve deres support
Service hotline, Denmark
Support hotline +45-3832-2943
Opening Hours: 9 – 17
Er der ikke en fejlmeddelelse på skærmen. For eksempel fejl på
Keyboard.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Du har rett angående modell og type. Nei, ingen feilmeldinger. Men må
jeg tolke ditt svar til at jeg har et softwareproblem?
| |
Preben (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Preben |
Dato : 14-09-11 19:18 |
|
Den 14.09.2011 kl. 09:26 skrev Roy Normann <news.tele.dk>:
> Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
> oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for
> F1 Esc og OK. Er dette en softvarefeil eller en hardvarefeil? Jada, skal
> selvfølgelig reklamere i butikken, men det hadde vært greit å vite om
> denne feilen kan repareres her hjemme eller om maskinen skal sendes på
> verksted.
Kan du ikke lade være med at skrive i andres signatur? De "rigtige"
newslæsere sletter det, der står i signaturen, så det ikke kommer med i
svaret.
Find dig en rigtig newsreader i stedet for Windows Live Mail.
--
mvh/Preben
| |
Ole C (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 14-09-11 19:45 |
|
Preben skrev blandt andet:
> Kan du ikke lade være med at skrive i andres signatur? De "rigtige"
> newslæsere sletter det, der står i signaturen, så det ikke kommer med
> i svaret.
> Find dig en rigtig newsreader i stedet for Windows Live Mail.
Det kan godt lade sig gøre at citere rigtigt, selvom man bruger Windows Live
Mail....
--
vh
Ole C
| |
Jørgen Nielsen (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 14-09-11 19:54 |
|
Ole C skrev den 14-09-2011:
> Preben skrev blandt andet:
>
>
>> Kan du ikke lade være med at skrive i andres signatur? De "rigtige"
>> newslæsere sletter det, der står i signaturen, så det ikke kommer med
>> i svaret.
>> Find dig en rigtig newsreader i stedet for Windows Live Mail.
>
> Det kan godt lade sig gøre at citere rigtigt, selvom man bruger Windows Live
> Mail....
Fortæl.. fortæl... for det er der en del der har problemer med.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Jørgen Nielsen (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Jørgen Nielsen |
Dato : 14-09-11 19:49 |
|
Preben skrev den 14-09-2011:
> Den 14.09.2011 kl. 09:26 skrev Roy Normann <news.tele.dk>:
>
>> Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
>> oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for F1
>> Esc og OK. Er dette en softvarefeil eller en hardvarefeil? Jada, skal
>> selvfølgelig reklamere i butikken, men det hadde vært greit å vite om denne
>> feilen kan repareres her hjemme eller om maskinen skal sendes på verksted.
>
>
> Kan du ikke lade være med at skrive i andres signatur? De "rigtige"
> newslæsere sletter det, der står i signaturen, så det ikke kommer med i
> svaret.
> Find dig en rigtig newsreader i stedet for Windows Live Mail.
Det er et endnu større problem at WLM ikke kan indsætte citattegn.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
| |
Henning (14-09-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 14-09-11 23:14 |
|
On Wed, 14 Sep 2011 09:26:15 +0200, "Roy Normann" <news.tele.dk>
wrote:
>Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
>oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for F1
Hvorfor trykker du F1? Komme der en fejlmelding om at du skal trykke
på F1? Hvad siger denne fejlmelding mere?
Hvis du vil have hjælp, må du oplyse lidt mere, vi gider ikke hive
svarene ud af dig!
| |
Ukendt (15-09-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-09-11 08:24 |
|
"Henning" skrev i meddelelsen
news:do9277pbgjqnrnm3oo3rubi7foumeiqk54@4ax.com...
On Wed, 14 Sep 2011 09:26:15 +0200, "Roy Normann" <news.tele.dk>
wrote:
>Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
>oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for F1
Hvorfor trykker du F1? Komme der en fejlmelding om at du skal trykke
på F1? Hvad siger denne fejlmelding mere?
Hvis du vil have hjælp, må du oplyse lidt mere, vi gider ikke hive
svarene ud af dig!
Beklager men jeg prøver å opplyse så godt jeg kan.
1. Jeg får ingen feilmelding.
2. Jeg får det samme skjermbilde hvis jeg trykker F1 når jeg starter
maskinen. Altså en set-up meny over hele skjermen. Normalt så skal maskinen
ikke stoppe ved dette skjermbildet, men gå fort videre med å laste inn
Windows 7. Men ved å trykke esc og og begynner maskinen å laste ned windows.
3. Hvor finner jeg en god newsleser?
| |
Ole C (15-09-2011)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 15-09-11 08:37 |
|
Roy Normann skrev blandt andet:
> 1. Jeg får ingen feilmelding.
> 2. Jeg får det samme skjermbilde hvis jeg trykker F1 når jeg starter
> maskinen. Altså en set-up meny over hele skjermen. Normalt så skal
> maskinen ikke stoppe ved dette skjermbildet, men gå fort videre med å
> laste inn Windows 7. Men ved å trykke esc og og begynner maskinen å
> laste ned windows.
Det er altså svært at forstå, at du ikke henvender dig til Asus'
support.....
--
vh
Ole C
| |
"Poul E. Jørgensen" (18-09-2011)
| Kommentar Fra : "Poul E. Jørgensen" |
Dato : 18-09-11 08:59 |
|
Den 15-09-2011 09:37, Ole C skrev:
> Roy Normann skrev blandt andet:
> Det er altså svært at forstå, at du ikke henvender dig til Asus'
> support.....
>
Jeg mener ikke at man ved et nyindkøb bare skal sige at det er køberens
problem hvis der er fejl ved produktet.
Det er det ikke. Det er primært en sag mellem forhandleren og kunden.
Læs omhyggeligt denne side:
http://tinyurl.com/5uxhpyd
- som er fra fra www.forbrug.dk
--
Poul E. Jørgensen
Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.
| |
Ole C (18-09-2011)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 18-09-11 10:08 |
|
"Poul E. Jørgensen" skrev blandt andet:
>> Det er altså svært at forstå, at du ikke henvender dig til Asus'
>> support.....
>>
> Jeg mener ikke at man ved et nyindkøb bare skal sige at det er
> køberens problem hvis der er fejl ved produktet.
> Det er det ikke.
Det fremgår da heller ikke af min bemærkning.
> Det er primært en sag mellem forhandleren og kunden.
> Læs omhyggeligt denne side:
> http://tinyurl.com/5uxhpyd
>
> - som er fra fra www.forbrug.dk
Jeg kender udmærket købeloven, men det kunne jo være lidt nemmere selv at
tage telefonen og ringe til Asus Support end at få forhandleren til at gøre
det samme.
Bliver der tale om en reparation er det ganske rigtigt en sag mellem køber
og forhandler, men foreløbig ved vi end ikke om der er tale om en
betjeningsfejl fra købers side.....
--
vh
Ole C
| |
"Poul E. Jørgensen" (18-09-2011)
| Kommentar Fra : "Poul E. Jørgensen" |
Dato : 18-09-11 21:28 |
|
Den 18-09-2011 11:07, Ole C skrev:
> Jeg kender udmærket købeloven, men det kunne jo være lidt nemmere selv
> at tage telefonen og ringe til Asus Support end at få forhandleren til
> at gøre det samme.
Jeg håber du har ret.
Men ikke alle kender købeloven - derfor skrev jeg hvad jeg skrev. Ikke
for at fornærme dig.
--
Poul E. Jørgensen
Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.
| |
Henning (15-09-2011)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 15-09-11 11:23 |
|
On Thu, 15 Sep 2011 09:23:42 +0200, "Roy Normann" <news.tele.dk>
wrote:
>
>
>"Henning" skrev i meddelelsen
>news:do9277pbgjqnrnm3oo3rubi7foumeiqk54@4ax.com...
>
>On Wed, 14 Sep 2011 09:26:15 +0200, "Roy Normann" <news.tele.dk>
>wrote:
>
>>Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
>>oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for F1
>
>Hvorfor trykker du F1? Komme der en fejlmelding om at du skal trykke
>på F1? Hvad siger denne fejlmelding mere?
>
>Hvis du vil have hjælp, må du oplyse lidt mere, vi gider ikke hive
>svarene ud af dig!
>
>Beklager men jeg prøver å opplyse så godt jeg kan.
>
>1. Jeg får ingen feilmelding.
>2. Jeg får det samme skjermbilde hvis jeg trykker F1 når jeg starter
>maskinen. Altså en set-up meny over hele skjermen. Normalt så skal maskinen
Hvorfor trykker du F1? Er det noget du bare fandt på, eller fortæller
maskinen dig, at du skal trykke F1? Hvad står der _helt præcist_ på
skærmen, siden du finder på at trykke F1?
| |
Preben (15-09-2011)
| Kommentar Fra : Preben |
Dato : 15-09-11 08:31 |
|
Den 15.09.2011 kl. 09:23 skrev Roy Normann <news.tele.dk>:
> 3. Hvor finner jeg en god newsleser?
F.eks. den norske Opera, http://www.opera.com/products/
--
mvh/Preben
| |
jk (15-09-2011)
| Kommentar Fra : jk |
Dato : 15-09-11 09:58 |
|
On Wed, 14 Sep 2011 09:26:15 +0200, "Roy Normann" <news.tele.dk>
wrote:
>Min nyinnkøbte PC virket fint i fire dager. Men så begynte den å bøvle i
>oppstart med å stoppe i setup. Jeg kommer godt videre med å trykke for F1
>Esc og OK. Er dette en softvarefeil eller en hardvarefeil? Jada, skal
>selvfølgelig reklamere i butikken, men det hadde vært greit å vite om denne
>feilen kan repareres her hjemme eller om maskinen skal sendes på verksted.
>
Det der F1 problem plejer at skyldes, at bios ikke indeholder egnede
opsætninger. Derfor inviterer den dig i bios (tryk Delete), men du kan
gå videre med F1.
Du skal så gå ind i bios. Derefter bare gemme (save med F10) bios.
Så skulle det F1 'pjat' holde op.
Hvad har så været anledningen til det F1 'pjat'. Det KAN være
støvsugereffekten, at lillemor eller andre har brugt stikkontakten til
noget andet, og derved fjernet net-spænding. Men det er normalt, når
bios-batteri er fladt, og det forventer man jo ikke på en ny PC.
Jeg skrev, at du bare skulle gemme bios. Alternativet er at se på,
hvad der står i den, eller loade defaults. Men hvis ikke du ved noget
om det, kan det give problemer.
mvh
John
| |
|
|