/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Problem med Geforce2 MX400
Fra : Tuk


Dato : 12-08-01 11:53

jeg har endelig fået anskaffet mig et geforcekort. Det er et Hightech
Geforce2 MX400 med 64 MB SDRAM og tv-out til 950 kr. (Det er således
tydeligvis en billig klon...)

Næsten alle problemer vedrører Direct3D.
Under WinME viser de sig ved at spillene enten kører som om der var valgt
software rendering (meget langsomt selvfølgeligt) (1) eller bliver
accelererede, men med det minus at alt på skærmen nogle gange bliver farvet
rødt og polygonerne bliver tegnet forkert, f.eks. blinker de og man kan se
de linjer der definerer dem (2).
(1) gælder Unreal Tournament og Delta Force 2 samt nogle demoer jeg har fra
DirecX 7 SDK'et.
(2) gælder Colin McRae Rally og også Unreal Tournament indtil jeg fik en
opdatering af deres Direct3D render dll.

Det skal retfærdigvis nævnes at jeg kun har demoer af ovenstående spil.
Driverne er de nyeste fra nVIDIAs side: Detonator 3 v12.41.
DirectX er version 8.0 og DirectX Diagnostic Tool fortæller følgende:
"No problems found.
DirectDraw test results: All tests were successful.
Direct3D test results: All tests were successful.
AGP texturing test results: All tests were successful."

OpenGL programmer kører fint bortset fra HalfLife (fuld version), der er
lidt af et særtilfælde: Her kan man nemlig godt bruge Direct3D, det kører
bare rimeligt langtsomt (dog hurtigere end software, skulle jeg mene).
OpenGL kører ligesådan men her mangler der textures på nogle våben og
personer osv.

Under Win2k kører jeg med de gamle v7.80 drivere (der fulgte med kortet), da
v12.41 slet ikke virker: Når jeg genstarter efter at have installeret dem er
der nemlig kun 16 farver samt lav opløsning osv. til rådighed og et kig
under driverindstillingerne afslører at der er skiftet til en eller anden
standard VGA driver.
Men med v7.80 driverne er der ikke skyggen af Direct3D understøttelse. Der
er kun indstillinger for OpenGL i driverne og DirectX Diagnostic Tool (DX er
også v8.0 her) angiver Direct3D Acceleration og AGP Texture Acceleration som
værende "Not Available".

OpenGL virker fint.

Er der nogen, der har en anelse om hvad der kan være galt?

-hilsen Tuk


NB: mit system er: AMD k6-3 400 MHz / 128 MB RAM, - ikke så hurtigt, men
burde da kunne køre førnævnte, gamle spil....?



 
 
Sansan (12-08-2001)
Kommentar
Fra : Sansan


Dato : 12-08-01 14:58

"Tuk" skrev d. 12-08-01 11:53 dette indlæg :
> jeg har endelig fået anskaffet mig et geforcekort. Det er et Hightech
> Geforce2 MX400 med 64 MB SDRAM og tv-out til 950 kr. (Det er således
> tydeligvis en billig klon...)
>
> Næsten alle problemer vedrører Direct3D.
> Under WinME viser de sig ved at spillene enten kører som om der var
valgt
> software rendering (meget langsomt selvfølgeligt) (1) eller bliver
> accelererede, men med det minus at alt på skærmen nogle gange bliver
farvet
> rødt og polygonerne bliver tegnet forkert, f.eks. blinker de og man
kan se
> de linjer der definerer dem (2).
> (1) gælder Unreal Tournament og Delta Force 2 samt nogle demoer jeg
har fra
> DirecX 7 SDK'et.
> (2) gælder Colin McRae Rally og også Unreal Tournament indtil jeg fik
en
> opdatering af deres Direct3D render dll.
>
> Det skal retfærdigvis nævnes at jeg kun har demoer af ovenstående
spil.
> Driverne er de nyeste fra nVIDIAs side: Detonator 3 v12.41.
> DirectX er version 8.0 og DirectX Diagnostic Tool fortæller følgende:
> "No problems found.
> DirectDraw test results: All tests were successful.
> Direct3D test results: All tests were successful.
> AGP texturing test results: All tests were successful."
>
> OpenGL programmer kører fint bortset fra HalfLife (fuld version), der
er
> lidt af et særtilfælde: Her kan man nemlig godt bruge Direct3D, det
kører
> bare rimeligt langtsomt (dog hurtigere end software, skulle jeg mene).
> OpenGL kører ligesådan men her mangler der textures på nogle våben og
> personer osv.
>
> Under Win2k kører jeg med de gamle v7.80 drivere (der fulgte med
kortet), da
> v12.41 slet ikke virker: Når jeg genstarter efter at have installeret
dem er
> der nemlig kun 16 farver samt lav opløsning osv. til rådighed og et
kig
> under driverindstillingerne afslører at der er skiftet til en eller
anden
> standard VGA driver.
> Men med v7.80 driverne er der ikke skyggen af Direct3D understøttelse.
Der
> er kun indstillinger for OpenGL i driverne og DirectX Diagnostic Tool
(DX er
> også v8.0 her) angiver Direct3D Acceleration og AGP Texture
Acceleration som
> værende "Not Available".
>
> OpenGL virker fint.
>
> Er der nogen, der har en anelse om hvad der kan være galt?
>
> -hilsen Tuk
>
>
> NB: mit system er: AMD k6-3 400 MHz / 128 MB RAM, - ikke så hurtigt,
men
> burde da kunne køre førnævnte, gamle spil....?
>
>
Hej Tuk

Jeg har nøjagtig det samme kort som dig, også den samme Win Me, men her
kører alt som det skal, nemlig helt perfekt.
Jeg tror at dit problem ligger i din processor-størelse, som er absolut
minimum for dette kort.
Måske du skulle prøve de ovennævnte spil, i fuld-versioner, de er ofte
langt fra færdige i demoer. De fulde versioner kører som de skal på min
maskine.
Prøv eventuelt at opgradere maskinen, det er ikke så dyrt endda, kan
gøres for under 2000.-

Sansan

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408954
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste