/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fællesindkøb DuPont Multi-use kædespr
Fra : Simon


Dato : 15-08-11 18:10

Et voksbaseret teflon-smøremiddel. Semi-prof'er og almindelige dødelige
roser det ubetinget på div. www-sider. God smøre-evne, sviner ikke.

Det sælges ikke i Europa; men fandt for nyligt en service som videresender
varer fra usa og inkluderer told-betalingen. Dvs. 325 ml dåser kan fås for
50-70 kr./stk ved samlet køb af en ti-tyve stykker. Hvor mange vil DU
ha...??

http://www.webbikeworld.com/t2/motorcycle-chain-lube/dupont-teflon-chain-lube.htm

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=615557

http://www.amazon.com/Dupont-Multi-Use-Lubricant-oz-Spray/product-reviews/B000GL19TY/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?



(http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=168502)
--
Simon, Århus

 
 
John (15-08-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 15-08-11 18:38

Simon har bragt dette til verden:
> Et voksbaseret teflon-smøremiddel. Semi-prof'er og almindelige dødelige roser
> det ubetinget på div. www-sider. God smøre-evne, sviner ikke.
>
> Det sælges ikke i Europa; men fandt for nyligt en service som videresender
> varer fra usa og inkluderer told-betalingen. Dvs. 325 ml dåser kan fås for
> 50-70 kr./stk ved samlet køb af en ti-tyve stykker. Hvor mange vil DU ha...??
>

Et par stykker. Hvem bestiller og sender videre

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk
www.wordpress.dk/forum



Ib (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Ib


Dato : 15-08-11 19:15



"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4e4952d2$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
> Et voksbaseret teflon-smøremiddel. Semi-prof'er og almindelige dødelige
> roser det ubetinget på div. www-sider. God smøre-evne, sviner ikke.
>
> Det sælges ikke i Europa; men fandt for nyligt en service som videresender
> varer fra usa og inkluderer told-betalingen. Dvs. 325 ml dåser kan fås for
> 50-70 kr./stk ved samlet køb af en ti-tyve stykker. Hvor mange vil DU
> ha...??
>
> http://www.webbikeworld.com/t2/motorcycle-chain-lube/dupont-teflon-chain-lube.htm
>
> http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=615557
>
> http://www.amazon.com/Dupont-Multi-Use-Lubricant-oz-Spray/product-reviews/B000GL19TY/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?
>
>
>
> (http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=168502)
> --
> Simon, Århus

Jeg ville da også kunne aftage 2-3 stykker, men som John skriver: hvem
bestiller og tager hjem ?

--
Ib


Martin Sørensen (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-08-11 19:27

> Et voksbaseret teflon-smøremiddel. Semi-prof'er og almindelige dødelige
> roser det ubetinget på div. www-sider. God smøre-evne, sviner ikke.

Minder det ikke lidt om Profi Dry Lube? Det er også teflonbaseret og har
fået mange gode anmeldelser.
Jeg har selv prøvet Profi Dry Lube og det virkede da også ret fint - om
sommeren.. I ydersæsonen begyndte kæden at få rustpletter på ydersiden
pga. salt og vand.

Måske er Duponts bedre..

--
Mvh. Martin

Simon (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Simon


Dato : 15-08-11 21:47

On 15-08-2011 20:27, Martin Sørensen wrote:
> Minder det ikke lidt om Profi Dry Lube? Det er også teflonbaseret og har

Jeg har brugt Profi en periode for et par år siden, synes ikke det holdt
'rasle-fri' ret længe af gangen.

Dupont producerer FinishLine-serien til (træde)cykler, som de også
anbefaler til mc(!) Har jeg prøvet, virker en del bedre synes jeg.

Jeg skal selvf. nok stå for at bestille med ankomst i Århus, aftaler om
videre-forsendelse kan laves ( - mod dep. eller lignende), overvej dog at
porto-DK kan hurtigt lægge en 30-50 kr oveni ... ? Email-adresse bør I
kunne regne ud. :)

--
Simon

Christian Denfjerde (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Christian Denfjerde


Dato : 15-08-11 16:31

On Aug 15, 10:47 pm, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com>
wrote:
> On 15-08-2011 20:27, Martin S rensen wrote:
>
> > Minder det ikke lidt om Profi Dry Lube? Det er ogs teflonbaseret og har
>
> Jeg har brugt Profi en periode for et par r siden, synes ikke det holdt
> 'rasle-fri' ret l nge af gangen.
>
> Dupont producerer FinishLine-serien til (tr de)cykler, som de ogs
> anbefaler til mc(!) Har jeg pr vet, virker en del bedre synes jeg.
>
> Jeg skal selvf. nok st for at bestille med ankomst i rhus, aftaler om
> videre-forsendelse kan laves ( - mod dep. eller lignende), overvej dog at
> porto-DK kan hurtigt l gge en 30-50 kr oveni ... ? Email-adresse b r I
> kunne regne ud. :)
>
> --
> Simon

Jeg skal ikke nyde noget af at få Teflon i min kæde.

Teflon størkner over tid og får dermed omvendt effekt end den
tilsigtede smøring.

Iøvrigt ikke noget jeg ellers skænker mange tanker da jeg har
automatisk kædesmøring som fungerer upåklageligt.

CHR IV

Anders Majland (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-08-11 07:16

> Iøvrigt ikke noget jeg ellers skænker mange tanker da jeg har
> automatisk kædesmøring som fungerer upåklageligt.

Ditto her - men har købt en pedal-cykel og til den har jeg ikke fundet en
kædesmører endnu. Så den står på grøn finishline efter anbefaling... Men op
til 160km mellem smørring er heller ikke langt."Proven performance for
100-plus mile rides, muddy off-road conditions, long rainy commutes, and
foggy salt-air coastal climates."


Armand (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-08-11 22:18

Den 16-08-2011 00:30, Christian Denfjerde skrev:
> On Aug 15, 10:47 pm, Simon<s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com>
> wrote:
>> On 15-08-2011 20:27, Martin S rensen wrote:
>>
>>> Minder det ikke lidt om Profi Dry Lube? Det er ogs teflonbaseret og har
>>
>> Jeg har brugt Profi en periode for et par r siden, synes ikke det holdt
>> 'rasle-fri' ret l nge af gangen.
>>
>> Dupont producerer FinishLine-serien til (tr de)cykler, som de ogs
>> anbefaler til mc(!) Har jeg pr vet, virker en del bedre synes jeg.
>>
> Jeg skal ikke nyde noget af at få Teflon i min kæde.
>
Sad lige og tænkte det samme!
Selvfølgelig skal DuPont sælge et Teflon baseret smøremiddel, det er jo
dém der ejer varemærket(!) Teflon, men i min optik er Teflon/lign.
smøremidler historie, akkurat som 'bussemands-kædesprayen'(*)
fra 80'erne.

For nogle år siden var det voks med keramisk pulver der skulle være det
helt store, men dét har jeg heller ikke hørt meget til sidenhen :-/

Hvis man er opmærksom på at high-speed og regnvejrskørsel er dér hvor
kædesmøringen har sine største udfordringer og smører derefter (nogle
formår ligefrem at køre derefter) rækker de gængse kædesmøremidler fra
faghandelen tilstrækkeligt til at det er at skyde spurve med kanoner at
begynde at hjemtage fra staterne p.g.a. (endnu en) lovprisende artikel,
og forglem ikke at hverken high-speed eller regnvejrs -kørsel er de
største faktorer for en amerikansk test :-|
Måske at årsagen til at midlet ikke forhandles i Europa ligefrem ligger
deri :-/

Slutteligt er det måske nok på sin plads at gen-repetere at det første
der slynges af kæden er det regulære fedtoverskud og at man bedst undgår
at ens kædefedt ender på fælgen ved at smøre efter man er kommet hjem
(for natten?) istedet for før man er på vej ud (om morgenen) -
Summa-summarum: Smør lidt mindre men oftere og før henstilling af
motorcyklen!

(*):
Bussemands-virkningen var en imponerende "intet smøremiddel er effektivt
hvis det slynges af kæden" -demonstration af vedhæftnings-egenskaberne
v.h.a. et par indfedtede fingre der adskiltes med gardiner af fedtstof
imellem fingrene selv ved maks. afstand. Men det viste sig i praksis at
der under kørsel også blev trukket bussemænd mellem kæde og tandhjul,
hvorefter at fartvinden effektivt placerede 'klistret' på bagfælgen.
Slutteligt viste vedhæftningsevnen sig endnu engang fra den effektive
side når man ville fjerne det!

--
Armand.


Anders Majland (17-08-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 17-08-11 10:08

> Hvis man er opmærksom på at high-speed og regnvejrskørsel er dér hvor
> kædesmøringen har sine største udfordringer og smører derefter (nogle
> formår ligefrem at køre derefter)

Det var lige præcist regnvejskørsel de fik mig til at droppe manuelt
kædesmøring. Efter 100km i regnvejr, stod den 45min i tørvejr på færgen og
dryppede af. Der var det tydelige at kæden var knas-tør. Hvis det så var
regnvejr på den anden side var det ikke noet problem da en vandfilm jo også
smører men var de næste 100km i tørvejr burde man jo smørre kæden inden
kørslen videre...

Og det overskud af kædesavsolie der lander på fælg mm er nemt at fjerne med
et skud wd40 og en klud. De kan nå at blive noget beskidte inden rengøring,
men jeg vasker altid hjul inden dækskifte ...

/A


Ole Mogensen (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 23-08-11 21:18

Den 16-08-2011 23:18, Armand skrev:

> Sad lige og tænkte det samme!
> Selvfølgelig skal DuPont sælge et Teflon baseret smøremiddel, det er jo
> dém der ejer varemærket(!) Teflon, men i min optik er Teflon/lign.
> smøremidler historie, akkurat som 'bussemands-kædesprayen'(*)
> fra 80'erne.
>
> For nogle år siden var det voks med keramisk pulver der skulle være det
> helt store, men dét har jeg heller ikke hørt meget til sidenhen :-/
>
> Hvis man er opmærksom på at high-speed og regnvejrskørsel er dér hvor
> kædesmøringen har sine største udfordringer og smører derefter (nogle
> formår ligefrem at køre derefter) rækker de gængse kædesmøremidler fra
> faghandelen tilstrækkeligt til at det er at skyde spurve med kanoner at
> begynde at hjemtage fra staterne p.g.a. (endnu en) lovprisende artikel,
> og forglem ikke at hverken high-speed eller regnvejrs -kørsel er de
> største faktorer for en amerikansk test :-|
> Måske at årsagen til at midlet ikke forhandles i Europa ligefrem ligger
> deri :-/
>
> Slutteligt er det måske nok på sin plads at gen-repetere at det første
> der slynges af kæden er det regulære fedtoverskud og at man bedst undgår
> at ens kædefedt ender på fælgen ved at smøre efter man er kommet hjem
> (for natten?) istedet for før man er på vej ud (om morgenen) -
> Summa-summarum: Smør lidt mindre men oftere og før henstilling af
> motorcyklen!
>
> (*):
> Bussemands-virkningen var en imponerende "intet smøremiddel er effektivt
> hvis det slynges af kæden" -demonstration af vedhæftnings-egenskaberne
> v.h.a. et par indfedtede fingre der adskiltes med gardiner af fedtstof
> imellem fingrene selv ved maks. afstand. Men det viste sig i praksis at
> der under kørsel også blev trukket bussemænd mellem kæde og tandhjul,
> hvorefter at fartvinden effektivt placerede 'klistret' på bagfælgen.
> Slutteligt viste vedhæftningsevnen sig endnu engang fra den effektive
> side når man ville fjerne det!
>

Hvor er livet dog let når man har kardan

En gang ny olie når sæsonen slutter, thats all.

Ole


Intet Navn (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Intet Navn


Dato : 16-08-11 10:31

On Tue, 16 Aug 2011 08:16:15 +0200, Anders Majland wrote:

> Ditto her - men har købt en pedal-cykel og til den har jeg ikke fundet
> en kædesmører endnu. ...

http://www.scottoiler.com/uk/Cycle/AFS-Cycle-oiler/flypage.tpl.html

SÃ¥rn'!


--
/Claus

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste