/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Installation af Adope Reader.
Fra : Leif Christensen


Dato : 13-08-11 08:49

Jeg har en PC med windows xp som er en præinstalleret version.I denne
præinstallation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil imidlertid
gerne have installeret en version 10 da der i denne kan tilføjes
kommentarer.
Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun 33%
og bliver så afbrudt.
Er der nogen som ved hvad der er årsagen til dette.
MVH Leif.

 
 
Erik Olsen (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 13-08-11 15:51

Leif Christensen wrote:
> Jeg har en PC med windows xp som er en præinstalleret version.I denne
> præinstallation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil imidlertid
> gerne have installeret en version 10 da der i denne kan tilføjes
> kommentarer.
> Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun 33%
> og bliver så afbrudt.
> Er der nogen som ved hvad der er årsagen til dette.

Måske skal du afinstallere den allerede installerede Adobe Reader 7
først.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Leif Christensen (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Leif Christensen


Dato : 13-08-11 08:58

On 13 Aug., 16:51, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:
> Leif Christensen wrote:
> > Jeg har en PC med windows xp som er en præinstalleret version.I denne
> > præinstallation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil imidlertid
> > gerne have installeret en version 10 da der i denne kan tilføjes
> > kommentarer.
> > Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun 33%
> > og bliver så afbrudt.
> > Er der nogen som ved hvad der er årsagen til dette.
>
> Måske skal du afinstallere den allerede installerede Adobe Reader 7
> først.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Hej igen.
Det har jeg prøvet uden resultat. Går stadig i stå ved 33%.
MVH Leif.

Erik Olsen (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 13-08-11 16:07

Leif Christensen wrote:
> On 13 Aug., 16:51, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:
>> Leif Christensen wrote:
>>> Jeg har en PC med windows xp som er en præinstalleret version.I
>>> denne præinstallation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil
>>> imidlertid gerne have installeret en version 10 da der i denne kan
>>> tilføjes kommentarer.
>>> Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun
>>> 33% og bliver så afbrudt.
>>> Er der nogen som ved hvad der er årsagen til dette.
>>
>> Måske skal du afinstallere den allerede installerede Adobe Reader 7
>> først.
>
> Det har jeg prøvet uden resultat. Går stadig i stå ved 33%.

Har du genstartet pc'en efter at have afinstalleret Adobe Reader 7?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Leif Christensen (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Leif Christensen


Dato : 13-08-11 09:26

On 13 Aug., 17:07, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:
> Leif Christensen wrote:
> > On 13 Aug., 16:51, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:
> >> Leif Christensen wrote:
> >>> Jeg har en PC med windows xp som er en præinstalleret version.I
> >>> denne præinstallation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil
> >>> imidlertid gerne have installeret en version 10 da der i denne kan
> >>> tilføjes kommentarer.
> >>> Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun
> >>> 33% og bliver så afbrudt.
> >>> Er der nogen som ved hvad der er årsagen til dette.
>
> >> Måske skal du afinstallere den allerede installerede Adobe Reader 7
> >> først.
>
> > Det har jeg prøvet uden resultat. Går stadig i stå ved 33%.
>
> Har du genstartet pc'en efter at have afinstalleret Adobe Reader 7?
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Hej igen.
Det har jeg også prøvet. Meddelelse er: Downloadkonfiguration
mislykkedes og bjælken standser ved 33%.
MVH Leif.

Leif Christensen (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Leif Christensen


Dato : 13-08-11 09:23

On 13 Aug., 17:07, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:
> Leif Christensen wrote:
> > On 13 Aug., 16:51, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:
> >> Leif Christensen wrote:
> >>> Jeg har en PC med windows xp som er en præinstalleret version.I
> >>> denne præinstallation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil
> >>> imidlertid gerne have installeret en version 10 da der i denne kan
> >>> tilføjes kommentarer.
> >>> Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun
> >>> 33% og bliver så afbrudt.
> >>> Er der nogen som ved hvad der er årsagen til dette.
>
> >> Måske skal du afinstallere den allerede installerede Adobe Reader 7
> >> først.
>
> > Det har jeg prøvet uden resultat. Går stadig i stå ved 33%.
>
> Har du genstartet pc'en efter at have afinstalleret Adobe Reader 7?
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Hej igen.
Det er også prøvet. Den skriver stadig: Downloadkonfiguration
mislykkedes, og bjælken stopper ved 33%.
MVH LC.

Klaus Jørgensen (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Klaus Jørgensen


Dato : 13-08-11 16:43

Leif Christensen was thinking very hard :
> Jeg har en PC med windows xp som er en præinstalleret version.I denne
> præinstallation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil imidlertid
> gerne have installeret en version 10 da der i denne kan tilføjes
> kommentarer.
> Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun 33%
> og bliver så afbrudt.

Hvis det hentede program kun er kvikversionen på ~700kb, kan du prøve
at køre den fulde version:
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/10.x/10.1.0/da_DK/AdbeRdr1010_da_DK.exe

--
/klaus



Leif Christensen (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Leif Christensen


Dato : 13-08-11 09:59

On 13 Aug., 17:43, Klaus Jørgensen <k...@address.invalid> wrote:
> Leif Christensen was thinking very hard :
>
> > Jeg har en PC med windows xp som er en pr installeret version.I denne
> > pr installation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil imidlertid
> > gerne have installeret en version 10 da der i denne kan tilf jes
> > kommentarer.
> > N r jeg k rer det hentede installationsprogram installerer den kun 33%
> > og bliver s afbrudt.
>
> Hvis det hentede program kun er kvikversionen p ~700kb, kan du pr ve
> at k re den fulde version:ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/10.x/10.1.0/da_DK/AdbeRdr101...
>
> --
> /klaus

Hej Klaus.
Tak for hjælpen, det var lige det der skulle til. Nu virker det.
MVH Leif.

admin (13-08-2011)
Kommentar
Fra : admin


Dato : 13-08-11 18:05

Leif Christensen wrote:

> Hej Klaus.
> Tak for hjælpen, det var lige det der skulle til. Nu virker det.

Og du kunne med fordel bruge:
Sumatra.pdf eller Foxit.pdf
disse er både hurtigere og bedre en Adope



Svend (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 13-08-11 21:56

On Sat, 13 Aug 2011 19:05:14 +0200, "admin" <administration@hsfo.dk>
wrote:

>Og du kunne med fordel bruge:
>Sumatra.pdf eller Foxit.pdf
>disse er både hurtigere og bedre en Adope
>

Ja.

Bertel Lund Hansen (13-08-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-08-11 22:42

admin skrev:

> Og du kunne med fordel bruge:
> Sumatra.pdf eller Foxit.pdf
> disse er både hurtigere og bedre en Adope

Bedre kan diskuteres. Sumatra er en minimumslæser, og der er
fiduser i nye PDF-filer som den kløjes i.

Selv bruger jeg Foxit, der ganske vist er noget større end
Sumatra, men til gengæld har jeg ikke oplevet filer den ikke
kunne klare. Det er dog også begrænset hvor mange PDF-filer jeg
bruger.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Cykelsmeden (18-08-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 18-08-11 10:36

Den 13-08-2011 23:42, Bertel Lund Hansen skrev:
> Selv bruger jeg Foxit, der ganske vist er noget større end
> Sumatra, men til gengæld har jeg ikke oplevet filer den ikke
> kunne klare.
bortset fra ansøgning om nyt pas ;(
- det er egentligt uartigt at en offentlig myndighed har lov at lave
blanketter som kræver et bestemt kommercielt produkt installeret for at
kunne udskrives ;(

> Det er dog også begrænset hvor mange PDF-filer jeg
> bruger.
Jeg bruger det stort set til alt, ofte lavet med cutepdf.

Jeg er dog ved at erfare at Foxit er begyndt at lide under samme
skavank, som var årsagen til at jeg forlod AR:
- de evindelige tilbud om opdatering/opgradering ;(

//finn

Bertel Lund Hansen (18-08-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-08-11 11:09

Cykelsmeden skrev:

>> Selv bruger jeg Foxit, der ganske vist er noget større end
>> Sumatra, men til gengæld har jeg ikke oplevet filer den ikke
>> kunne klare.

> bortset fra ansøgning om nyt pas ;(

Sørme ja. Jeg prøvede lige, og jeg fik kun en fejlside.

Jeg vil vædde med at det havde virket fint hvis bare ikke der
havde været et tjek på hvilken reader man bruger. Det har vi set
masser af gange på hjemmesider med krav om en bestemt browser.

Vi må opfordre programmørerne af Foxit til at implementere en
knap der får den til at præsentere sig som sidste nye Akrobat.

> - det er egentligt uartigt at en offentlig myndighed har lov at lave
> blanketter som kræver et bestemt kommercielt produkt installeret for at f
> kunne udskrives ;(

Ja. Når jeg om et par år skal have nyt pas, så får de en
håndskrevet ansøgning. Det er jo også nemt nok.

> Jeg er dog ved at erfare at Foxit er begyndt at lide under samme
> skavank, som var årsagen til at jeg forlod AR:
> - de evindelige tilbud om opdatering/opgradering ;(

Dem får jeg ikke. Jeg tjekkede lige. Det ser ikke ud til at det
er noget jeg har slået fra. Jeg har version 3.3.0.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Erik Richard Sørense~ (14-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 14-08-11 23:13


admin wrote:
> Leif Christensen wrote:
>> Tak for hjælpen, det var lige det der skulle til. Nu virker det.
>
> Og du kunne med fordel bruge:
> Sumatra.pdf eller Foxit.pdf
> disse er både hurtigere og bedre en Adope

Ja, hvis du snakker om AR 7.x, 8.x eller 9.x, men Adobe Reader 10 er
både bedre og hurtigere. - Jeg arbejder jævnligt med PDF dokumenter på
1000-1500 sider med masser af grafik og multi-references og komplekse
links. - Det går bare som lyn og torden med AR 10.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bertel Lund Hansen (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-08-11 07:19

Erik Richard Sørensen skrev:

> Ja, hvis du snakker om AR 7.x, 8.x eller 9.x, men Adobe Reader 10 er
> både bedre og hurtigere. - Jeg arbejder jævnligt med PDF dokumenter på
> 1000-1500 sider med masser af grafik og multi-references og komplekse
> links. - Det går bare som lyn og torden med AR 10.

Jeg har ikke i sinde at installere et monstersystem for at få en
lille hastighedsforbedring. Jeg har ikke noget problem med de
PDF-filer som jeg får brug for at læse. Sumatra fylder, 1,5 Mbye,
og Foxit fylder 10 Mbyte.

Hvad fylder AR 10?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Erik Richard Sørense~ (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-08-11 16:26


Bertel Lund Hansen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> Ja, hvis du snakker om AR 7.x, 8.x eller 9.x, men Adobe Reader 10 er
>> både bedre og hurtigere. - Jeg arbejder jævnligt med PDF dokumenter på
>> 1000-1500 sider med masser af grafik og multi-references og komplekse
>> links. - Det går bare som lyn og torden med AR 10.
>
> Jeg har ikke i sinde at installere et monstersystem for at få en
> lille hastighedsforbedring. Jeg har ikke noget problem med de
> PDF-filer som jeg får brug for at læse. Sumatra fylder, 1,5 Mbye,
> og Foxit fylder 10 Mbyte.
>
> Hvad fylder AR 10?

Hvad den fylder i installeret tilstand har jeg ikke checket, men selve
installren er på knap 39mb til Windows og 69,8mb til OS X. - Men jeg
snakker ikke om en 'lille' hastighedsforøgelse, men om, at fx. søgning
på et bestemt ord eller reference i en 1500 siders PDF fil - inkl.
line-up nu tager ca. 1-2 sek. - både på Mac OS X og WinXP Pro! - Med AR
9.4.x kunne en sådan søgning med line-up godt vare helt op til 1 minut....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gert Søgaard Jensen (15-08-2011)
Kommentar
Fra : Gert Søgaard Jensen


Dato : 15-08-11 20:40

On Mon, 15 Aug 2011 08:18:57 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

[klip]

>Jeg har ikke i sinde at installere et monstersystem for at få en
>lille hastighedsforbedring. Jeg har ikke noget problem med de
>PDF-filer som jeg får brug for at læse. Sumatra fylder, 1,5 Mbye,
>og Foxit fylder 10 Mbyte.
>
>Hvad fylder AR 10?

Hos mig (installeret under Win 7 x86) ca 110 MB (!)

Den er atter fjernet til fordel for SumatraPDF, som jeg ikke havde
hørt om, før du nævnte den. Jeg har tidligere brugt Foxit, men mener
at kunne huske, at den havde visse svagheder (jeg har glemt hvilke).

Venlig hilsen
Gert Søgaard

emjeppesen (18-08-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 18-08-11 10:22

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg har ikke i sinde at installere et monstersystem for at få en
>lille hastighedsforbedring.


Du er så minimalistik skruet sammen
Gad vide om du sidder med en VIC-20
Hilsen emj

Bertel Lund Hansen (18-08-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-08-11 11:11

emjeppesen skrev:

>>Jeg har ikke i sinde at installere et monstersystem for at få en
>>lille hastighedsforbedring.

> Du er så minimalistik skruet sammen

Jeg holder mit system fri for overflødigt snav, og resultatet er
at jeg har et meget stabilt og hurtigt system. Synes du det er en
dårlig politik?

> Gad vide om du sidder med en VIC-20

Hvorfor tror du der er sammenfald mellem streng styring af ens
system og så en legetøjscomputer der var forældet samme dag som
den kom på gaden? Hvis du spørger i en mail, skal du få en liste
over de computere jeg har haft i tidens løb.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

emjeppesen (18-08-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 18-08-11 11:39

Bertel Lund Hansen skrev:

>> Du er så minimalistik skruet sammen
>
>Jeg holder mit system fri for overflødigt snav, og resultatet er
>at jeg har et meget stabilt og hurtigt system. Synes du det er en
>dårlig politik?

Nej, det må du da selv om.

Jeg hører så bare til dem, der altid sørger for at have nyeste version
af den software, jeg har på ,min maskine. Sådan kan jeg bedst lide
det.
Jeg har også et hurtigt system

Hilsen emj



Jesper Lund (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 16-08-11 00:05

Gert Søgaard Jensen wrote:

> Hos mig (installeret under Win 7 x86) ca 110 MB (!)

Hold da op, det er under 1 TB

--
Jesper Lund

Jesper Lund (18-08-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 18-08-11 21:54

Cykelsmeden wrote:

> bortset fra ansøgning om nyt pas ;(
> - det er egentligt uartigt at en offentlig myndighed har lov at lave
> blanketter som kræver et bestemt kommercielt produkt installeret for at
> kunne udskrives ;(

Jeg kan nu godt udfylde og derefter udskrive pas PDF blanketten i Evince
(Linux).

--
Jesper Lund

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste