/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gæt en motorcykel
Fra : Ukendt


Dato : 28-07-11 23:12

Hej i gruppen!
Jeg var lige igennem mine bedsteforældres billeder med skanneren.
I den forbindelse faldt jeg over min oldefar på en motorcykel.
Billedet er formentlig fra midten af 50'erne - er der nogle af Jer, der kan
identificere motorcyklen ud fra dette ... riiimeligt dårlige foto:

http://photos.geni.com/p13/55/c3/c7/44/534448390d94e2ad/img0016-2_large.jpg

Mvh
Allan Rasmussen


 
 
DMCN 721 (29-07-2011)
Kommentar
Fra : DMCN 721


Dato : 29-07-11 10:41


"Allan Rasmussen" <jawa350athotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4e31de2e$0$1056$9f626990@news.telelet.dk...
> Hej i gruppen!
> Jeg var lige igennem mine bedsteforældres billeder med skanneren.
> I den forbindelse faldt jeg over min oldefar på en motorcykel.
> Billedet er formentlig fra midten af 50'erne - er der nogle af Jer, der
> kan identificere motorcyklen ud fra dette ... riiimeligt dårlige foto:
>
> http://photos.geni.com/p13/55/c3/c7/44/534448390d94e2ad/img0016-2_large.jpg
>
> Mvh
> Allan Rasmussen
Hej.
4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
Jarl


Fred Thiesen (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Fred Thiesen


Dato : 29-07-11 11:02

On 29.07.2011 11:40, DMCN 721 wrote:
>
> "Allan Rasmussen" <jawa350athotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4e31de2e$0$1056$9f626990@news.telelet.dk...

> Hej.
> 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
> olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
> Jarl

Det er nok korrekt Jarl. Står der ikke ligefrem en stor "M" på
bensintanken. Det gjorde det på mange sådanne.

mvh

Fred

Ukendt (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-11 14:33

>>>Hej i gruppen!
>>>Jeg var lige igennem mine bedsteforældres billeder med skanneren.
>>>I den forbindelse faldt jeg over min oldefar på en motorcykel.
>>>Billedet er formentlig fra midten af 50'erne - er der nogle af Jer, der
>>>kan identificere motorcyklen ud fra dette ... riiimeligt dårlige foto:

>>>http://photos.geni.com/p13/55/c3/c7/44/534448390d94e2ad/img0016-2_large.jpg

>> 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
>> olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
>> Jarl

>Det er nok korrekt Jarl. Står der ikke ligefrem en stor "M" på
>bensintanken. Det gjorde det på mange sådanne.

Det kunne umiddelbart godt være en Matchless.
Synes den ligner meget den her:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Matchless_1939_G3L_1.jpg

Der er dog lidt afvigelser...

Men tak for tippet.
Googlede lidt på Triumph og BSA - men kunne ikke rigtigt finde noget...







Armand (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-08-11 23:11

Den 29-07-2011 15:32, Allan Rasmussen skrev:
>>>>
> Det kunne umiddelbart godt være en Matchless.
> Synes den ligner meget den her:
> http://en.wikipedia.org/wiki/File:Matchless_1939_G3L_1.jpg
>
I klubben er den en fin G3L (Italiensk krigsbytte fra Abbesinien, men
'tilbage-erobret' af Per v.h.a. Ebay).
Nu er billedet fra modsatte side, men jeg får slet ikke dén til at ligne
den fra det sort/hvide billede

--
Armand.

Armand (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-08-11 23:15

Den 02-08-2011 00:10, Armand skrev:
>
> Nu er billedet fra modsatte side, men jeg får slet ikke dén til at ligne
> den fra det sort/hvide billede
>
Nårh ja - Billedet:
<http://www.mc-chaufforerne.dk/showphoto.php?photo_id=44>

--
Armand.

Ukendt (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-11 18:50

> "Allan Rasmussen" <jawa350athotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4e31de2e$0$1056$9f626990@news.telelet.dk...

> Hej.
> 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
> olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
> Jarl

>Det er nok korrekt Jarl. Står der ikke ligefrem en stor "M" på
>bensintanken. Det gjorde det på mange sådanne.


Der er noget galt med mit usenet.
Kan kun se et svar her i min "windows live mail"...
Men kan se 6 i tråden - på google groups...

Jeg takker... Ivar - jeg er ret sikker på at du har ret..

Mvh
Allan



Hans Paulin (6310) (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 29-07-11 21:13

Allan Rasmussen sendte dette med sin computer:
> kan se 6 i tråden - på google groups...

Tidligere i dag manglede jeg 2 svar på googlegroups som jeg ku se i
Mesnews...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivar (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 29-07-11 21:46

Hans Paulin (6310) skrev:

> Tidligere i dag manglede jeg 2 svar på googlegroups som jeg ku se i
> Mesnews...

I skal ikke takke mig for at have fundet motorcyklen. Jeg googlede blot
vidre på det andre havde fundet ud af.

Men I kan takke mig for, at der findes en dansk version af Mesnews,
for den har jeg nemmelig lavet


Ivar Magnusson



Hans Paulin (6310) (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 29-07-11 21:54

Ivar skrev:
> Men I kan takke mig for, at der findes en dansk version af Mesnews,
> for den har jeg nemmelig lavet

Du er Gud!

Ka du ikke fixe den så den kører på Ubuntu uden Wine, så vil jeg smide
W$ væk ;)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivar (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 29-07-11 22:39

Hans Paulin (6310) skrev:

> Du er Gud!

Stop, stop, jeg har blot lavet den danske udgave.


> Ka du ikke fixe den så den kører på Ubuntu uden Wine, så vil jeg smide W$ væk

Der må jeg nok skuffe dig. Amaud der har skrevet selve Mesnews,
arbejder ikke rigtigt mere på det. Desuden er programmet skrevet i
Delphi, så en Linux version ligger ikke lige for.


Ivar Magnusson



Hans Paulin (6310) (30-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 30-07-11 00:38

Ivar forklarede den 29-07-2011:
> Amaud der har skrevet selve Mesnews,
> arbejder ikke rigtigt mere på det.

Arbejder han overhovedet på den længere?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivar (30-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 30-07-11 09:56

Hans Paulin (6310) skrev:

> Arbejder han overhovedet på den længere?

For næsten et år siden bad han om oversættelser til en ny version.
Det var mest udvidelsser til statistikdelen. Men den nye version
kom aldrig. Han har ikke direkte sagt, at han ikke arbejder på
Mesnews mere, blot at han har travlt med noget andet. Jeg tror
ikke der kommer nye versioner.


Ivar Magnusson



Hans Paulin (6310) (30-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 30-07-11 10:45

Efter mange tanker skrev Ivar:
> Jeg tror
> ikke der kommer nye versioner.

Ærgeligt.

Det er den bedste newsreader jeg kender.

I Linux med Wine falder der desværre vigtige funktioner ud.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



John (30-07-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 30-07-11 12:28

Hans Paulin (6310) har bragt dette til os:

>
> Det er den bedste newsreader jeg kender.
>
Fin newsreader, men hos mig sker det fra tid til anden at
informationerne, server og login informationer forsvinder når readeren
starter op og så skal man til at taste det ind igen samt finde grupper
man abbonerer på.
men hvad bare motorcyklen starter hver gang B-)

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk
www.wordpress.dk/forum



Ivar (30-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 30-07-11 13:56

John skrev:

> Fin newsreader, men hos mig sker det fra tid til anden at informationerne,
> server og login informationer forsvinder

MesNews har sine fejl. Det du her nævner, har jeg ikke oplevet.
I nogle grupper har jeg stadig alle indlæg, fra da jeg begynde at
bruge MesNews i 2005. MesNews er fuldt portable, dvs alle
informationer ligger i MesNews mappen og underligende mapper.
Dvs. en kopi af den, så har du backup.

Jeg kan godt lige MesNews, især fordi den kan synkronisere
automatisk, og sætter mærker, hvis der er nogle der har svaret på
ens indlæg.

Den eneste grund til, at jeg lavede en dansk version af MesNews,
var, at programmet var godt, men den engelske udgave var meget
dårligt oversat. Fx var der fire forskellige betegnelser for
meddelelser. Hjælpetekster henviste til menupunker, der hed noget
andet end det der stod osv. Jeg valgte, at ligge mig tæt op af
betegnelserne fra Outlook Express, så derfor hedder det "Meddelelse",
selvom jeg egentlig synes at "Indlæg" er bedre.


Ivar Magnusson



Hans Paulin (6310) (30-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 30-07-11 14:59

John skrev den 30-07-2011:
> Fin newsreader, men hos mig sker det fra tid til anden at informationerne,
> server og login informationer forsvinder når readeren starter op og så skal
> man til at taste det ind igen samt finde grupper man abbonerer på.

Er endnu ikke sket en eneste gang for mig i de mange år jeg har brugt
den - på flere computere

> men hvad bare motorcyklen starter hver gang

Ellers tar man jo bare bilen!?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



John (30-07-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 30-07-11 15:30

Hans Paulin (6310) tastede følgende:

>
>> men hvad bare motorcyklen starter hver gang
>
> Ellers tar man jo bare bilen!?

Eller cyklen :')

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk
www.wordpress.dk/forum



Hans Paulin (6310) (30-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 30-07-11 19:02

John har bragt dette til os:
> Eller cyklen :')

Hver sin fornøjelse ;)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Steen Gruby (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-07-11 11:18

On Fri, 29 Jul 2011 11:40:52 +0200, "DMCN 721" <ingen@mail.invalid>
wrote:

Hej Jarl.

>Hej.
>4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
>olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
>Jarl

Jeg har kigget meget på den, og er af samme opfattelse som dig.

Emblemet på tanken er lidt svært at identificere entydigt, men det
ligner et stort M hvor man ikke kan se vingerne
Motorens opbygning er derimod typisk Matchless.
Så vidt jeg kan se er det en model med Girder forgaffel, hvilket
indikerer at modellen er fra før 1951.
Det kan også være en førkrigsmodel
Jeg sætter mine penge på at maskinen er en Matchless G2.
--
Steen Gruby
Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960 alle på www.gruby.dk

Ivar (29-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 29-07-11 12:06

Steen Gruby skrev:

> Det kan også være en førkrigsmodel
> Jeg sætter mine penge på at maskinen er en Matchless G2.

Det kan jo sagtens være en førkrigsmodel, selvom billedet er fra
50'erne. Lige præcis hvilken model det er, ved jeg ikke.
Den er tæt på denne Matchless G2M fra 1936
http://www.motorcyclingmemories.com/attachments/Image/Matchless-1936-model_G2M-1.jpg


Ivar Magnusson



Armand (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-08-11 22:52

Den 29-07-2011 12:18, Steen Gruby skrev:
> On Fri, 29 Jul 2011 11:40:52 +0200, "DMCN 721"<ingen@mail.invalid>
> wrote:
>
> Hej Jarl.
>
>> Hej.
>> 4 takts motor kan jeg se. 1 cylinder? Synes osse jeg ser en seperat
>> olietank... Noget englænder af en art. En gammel Matchless er mit bud.
>> Jarl
>
> Jeg har kigget meget på den, og er af samme opfattelse som dig.
>
> Emblemet på tanken er lidt svært at identificere entydigt, men det
> ligner et stort M hvor man ikke kan se vingerne
>
"på tanken"?
Den tank ser underlig lang ud: 'Emblemet' sidder nærmest på siden af
kronrøret :-/

Jeg er slet ikke inde i perioden, men af en eller anden grund er der et
par byte bagest i min hjerne der hviskede: 'Husqvarna', men deres
fourstroke-singles var vist også med engelske motorer !??

--
Armand.

Steen Gruby (01-08-2011)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-08-11 23:23

On Mon, 01 Aug 2011 23:52:18 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.
>>
>"på tanken"?
>Den tank ser underlig lang ud: 'Emblemet' sidder nærmest på siden af
>kronrøret :-/
>
Hvis du kigger nærmere på tanken med en lup, vil det åbenbares at der
er instrumentering oven på denne, præcis som på Matchless G2.
Det var det der fik mig til at gætte på den model, og ikke G3.

Emblemet ER meget sløret, og med megen god vilje kan man få det til at
ligne et H

>Jeg er slet ikke inde i perioden, men af en eller anden grund er der et
>par byte bagest i min hjerne der hviskede: 'Husqvarna', men deres
>fourstroke-singles var vist også med engelske motorer !??

Motoren er definitivt en Matchless idet trækket til magneten går bag
cylinderen, og stødstænger og topstykke er meget karakteristisk for
Matchless / AJS - AJS havde magneten liggende foran cylinderen.

Modellen har Girder forgaffel, hvilket definitivt daterer den til før
1951 hvor Matchless fik teleskopgaffel.
Det leder hen til en meget tidlig efterkrigsmodel eller en fra før
WW2, hvilket er mit bud.
Gearkassen ligner en AMF, hvilket Matchless også anvendte, men den er
meget sløret på billedet, så det er usikkert.

Jeg vil på det bestemteste ikke afvise din teori om Huskvarna, men
tillader mig blot at fastholde mit bud
--
Steen Gruby
Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960 alle på www.gruby.dk

Jante (02-08-2011)
Kommentar
Fra : Jante


Dato : 02-08-11 02:46

"Steen Gruby" skrev:
>
> Hvis du kigger nærmere på tanken med en lup, vil det åbenbares at der
> er instrumentering oven på denne, præcis som på Matchless G2.
> Det var det der fik mig til at gætte på den model, og ikke G3.
>

Her er et fint billede af en Matchless 1937 G3 II med instrumentering
på tanken:

http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1937%20Matchless%20G3%20II.jpg

>
> Modellen har Girder forgaffel, hvilket definitivt daterer den til før
> 1951 hvor Matchless fik teleskopgaffel.
>

Faktisk fik G3'eren teleskopforgaffel allerede i 1941.

>
> Jeg vil på det bestemteste ikke afvise din teori om Huskvarna, men
> tillader mig blot at fastholde mit bud
>

Jeg tror søreme, du har ret


mvh. Jan



Steen Gruby (02-08-2011)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-08-11 20:48

On Tue, 2 Aug 2011 03:45:43 +0200, "Jante" <adressen@er.invalid>
wrote:

Hej Jan.
>
>Her er et fint billede af en Matchless 1937 G3 II med instrumentering
>på tanken:
>
>http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1937%20Matchless%20G3%20II.jpg
>
>>
Det er sørme et flot billede.
Du ryster min opfattelse
Jeg troede faktisk at G3 var uden instrumenter i tanken.
Men M er det samme som på det oprindelige billede - Så vidt jeg kan
bedømme.
Hvis du kigger på topstykket er der en forskel der kunne pege på at
den på dit billede er en senere model.
>
>Faktisk fik G3'eren teleskopforgaffel allerede i 1941.
>
Jeg fandt en beskrivelse af G2, hvoraf det fremgik at den først fik
teleskopisk forgaffel (Teledraulic) i 1951.
Faktisk peger beskrivelsen på at skiftet først kom efter WW2
>
>Jeg tror søreme, du har ret
>
Jeg er ret stædig

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960 alle på www.gruby.dk

Jante (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Jante


Dato : 03-08-11 04:34

Hej "Steen Gruby", du skrev:
>
> Jeg troede faktisk at G3 var uden instrumenter i tanken.
>

Fra 1940 og frem, åbenbart. Se her:

http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1940%20Matchless%20G3.jpg

Stellet blev iøvrigt samtidig ændret, idet bla. boltsamlingen
forrest under motoren forsvandt.

>
> Men M er det samme som på det oprindelige billede - Så vidt jeg kan
> bedømme.
> Hvis du kigger på topstykket er der en forskel der kunne pege på at
> den på dit billede er en senere model.
>

Hmm, den er svær, men du har muligvis ret.

>
> Jeg fandt en beskrivelse af G2, hvoraf det fremgik at den først fik
> teleskopisk forgaffel (Teledraulic) i 1951.
> Faktisk peger beskrivelsen på at skiftet først kom efter WW2
>

Jeg kan ikke udtale mig ang. G2'eren, men du har sandsynligvis ret.
For G3 var det imidlertid anderledes:

http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1941%20Matchless%20G3L.jpg
http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1941%20Matchless%20G3L%20War%20Department.jpg

Flere fine fotos:

http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/


mvh. Jan



Steen Gruby (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 03-08-11 08:42

On Wed, 3 Aug 2011 05:34:19 +0200, "Jante" <adressen@er.invalid>
wrote:

Hej Jan.
>
>Fra 1940 og frem, åbenbart. Se her:
>
>http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1940%20Matchless%20G3.jpg
>
>Stellet blev iøvrigt samtidig ændret, idet bla. boltsamlingen
>forrest under motoren forsvandt.
>
Det er svært at komme efter
De fleste billeder er der ingen dato på, og den beskrivelse jeg har
stammer fra en bog, og det kan jo være sandheder med modifikationer.
>
>Hmm, den er svær, men du har muligvis ret.
>
>>
>> Jeg fandt en beskrivelse af G2, hvoraf det fremgik at den først fik
>> teleskopisk forgaffel (Teledraulic) i 1951.
>> Faktisk peger beskrivelsen på at skiftet først kom efter WW2
>>
>
>Jeg kan ikke udtale mig ang. G2'eren, men du har sandsynligvis ret.
>For G3 var det imidlertid anderledes:
>
>http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1941%20Matchless%20G3L.jpg
>http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/1941%20Matchless%20G3L%20War%20Department.jpg
>
>Flere fine fotos:
>
>http://www.mc-albion.dk/amc/pictures_of_models/
>
Jeg bøjer mig i støvet.

Kig i øvrigt her:
http://www.classic-british-motorcycles.com/matchless-motorcycles.html

Der har du tankemblemet uden vinger - Så passer det igen.

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960 alle på www.gruby.dk

Jante (05-08-2011)
Kommentar
Fra : Jante


Dato : 05-08-11 03:28

Hej "Steen Gruby", du skrev:
>
> Jeg bøjer mig i støvet.
>

Du skal ikke bøje nogetsomhelst andet end reglerne
- og måske armen, men da slet ikke pensionist-ryggen
Jeg er absolut ikke så skråsikker, som det måske blev opfattet,
da jeg ikke har erfaring af betydning med netop Matchless.

>
> Kig i øvrigt her:
> http://www.classic-british-motorcycles.com/matchless-motorcycles.html
>

Vældig nice side - den bringer minder frem, specielt ang. BSA
(mit første renoveringsprojekt var en A10 Golden Flash fra 1954
- mage til elendig efterkrigs-aluminium har jeg aldrig set siden)
og Royal Enfield (mit - foreløbig - sidste projekt).
Tak for linket.


mvh. Jan
- Nu uden MC - men med 'dunk'...



Edvard (30-07-2011)
Kommentar
Fra : Edvard


Dato : 30-07-11 10:07

1936-39 lyder meget sandsynligt.
Der er fodgearskifte og dråbetank - Det kom (lidt afhænigt af mærke)
midt i 30'erne.
Efter krigen fik de teleskopforgaffel.
Og det oplagte udstødningsrør + krom er ikke en krigsmodel.

Edvard Korsbæk

Allan (31-07-2011)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 31-07-11 12:56

Edvard tastede følgende:
> 1936-39 lyder meget sandsynligt.
> Der er fodgearskifte og dråbetank - Det kom (lidt afhænigt af mærke)
> midt i 30'erne.
> Efter krigen fik de teleskopforgaffel.
> Og det oplagte udstødningsrør + krom er ikke en krigsmodel.
>
> Edvard Korsbæk

Okay - nu har jeg installeret MesNews...
Kan ikke se mine egne indlæg? Underligt...

Tak for de meget præcise bud på hvad min oldefar kørte på...

Mvh
Allan



kim holm (18-08-2011)
Kommentar
Fra : kim holm


Dato : 18-08-11 07:11

det ser ud til fra min side at det er en Mathles 500cc

kim holm

"Allan Rasmussen" <jawa350athotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4e31de2e$0$1056$9f626990@news.telelet.dk...
> Hej i gruppen!
> Jeg var lige igennem mine bedsteforældres billeder med skanneren.
> I den forbindelse faldt jeg over min oldefar på en motorcykel.
> Billedet er formentlig fra midten af 50'erne - er der nogle af Jer, der
> kan identificere motorcyklen ud fra dette ... riiimeligt dårlige foto:
>
> http://photos.geni.com/p13/55/c3/c7/44/534448390d94e2ad/img0016-2_large.jpg
>
> Mvh
> Allan Rasmussen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste