|
| Lidt mere sommergætteri ;-) Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 26-07-11 12:48 |
| | |
Peter LJ (26-07-2011)
| Kommentar Fra : Peter LJ |
Dato : 26-07-11 14:31 |
|
>Her er lige 5 små udsnit af forksllige biler.
>Hvem kan se hvad det er for nogle?
Mine gæt er:
1: Renault 4 tror jeg den hedder.
2. En Fiat...128 måske?
3. ?
4. ?
5. Mercedes CLS (nyeste model)
PLJ
| |
Peter LJ (26-07-2011)
| Kommentar Fra : Peter LJ |
Dato : 26-07-11 14:39 |
|
>Her er lige 5 små udsnit af forksllige biler.
>Hvem kan se hvad det er for nogle?
Mine gæt er:
1: Renault 4 tror jeg den hedder.
2. En Fiat...128 måske?
3. ?
4. ?
5. Mercedes SLS (rettet...)
PLJ
| |
Per Beer Hansen (26-07-2011)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 26-07-11 18:14 |
| | |
Martin Bak (26-07-2011)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 26-07-11 19:01 |
| | |
Per Beer Hansen (27-07-2011)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 27-07-11 00:46 |
| | |
Armand (02-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-08-11 20:59 |
|
Den 26-07-2011 15:30, Peter LJ skrev:
>
>
>> Her er lige 5 små udsnit af forksllige biler.
>> Hvem kan se hvad det er for nogle?
>
>
Her, meget senere, bliver jeg nødt til at blande mig i debatten i
kalenderfølge:
> Mine gæt er:
> 1: Renault 4 tror jeg den hedder.
>
Nej da. Det må da være en pickup af en slags!
>2. En Fiat...128 måske?
>
Det tænkte jeg også på som det første, men med en kølergrill på bagenden
:-/ Det må da skulle være én med en hæk eller center -monteret motor :-/
> 3. ?
>
Det MÅ da være et primitivt photoshop - drejet 90° mod uret :-/
Men ellers kan jeg heller ikke komme med noget værdigt bud
> 4. ?
>
Dén er jeg sq spændt på at høre: Jeg kan ikke finde hoved eller hale i
konstruktionen med de 8 rør
> 5. Mercedes CLS (nyeste model)
>
Det må da være en amerikansk, eftersom at der ikke er noget orange
blinklysglas at se :-/
--
Armand.
| |
Uffe Bærentsen (26-07-2011)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 26-07-11 18:46 |
| | |
Per Beer Hansen (27-07-2011)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 27-07-11 00:48 |
| | |
Per Beer Hansen (27-07-2011)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 27-07-11 13:05 |
| | |
Per Beer Hansen (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 28-07-11 09:50 |
|
>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>news:4e2ffefa$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>Her kommer så lige lidt ledetråde/hjælp:
Enten gider i ikke lege, eller alle er på ferie, eller det er for svært
Her kommer så lige lidt mere hjælp.
>Alle bilerne er originale fra fabrikkerne og de er alle meget meget meget
>sjældne (undtagen SLS'en, som nok er en standard vare sammenlignet med de
>andre), men dog nok alligevel kendt af de fleste, med bare en anelse benzin
>i blodet
>Nedenstående oplysninger/data er alle fabrikanternes opgivelser.
>
>>
>> http://www.perbeer.dk/gaet01.jpg
>
>192 HK - 170 km/t
Årgang 1955 (oprindelig bil kun lavet i ét eksemplar, den blev destrueret i
1967, så den på billedet er en "replica" bygget af fabrikken selv, efter de
originale tegninger/planer), kun lavet i blå.
Temmeligt usædvanlig/anderledes bil.
>> http://www.perbeer.dk/gaet02.jpg
>
>350 HK - 300 km/t
Årgang 1970, lidt usædvanligt (for bil-mærket) valg af motortype.
>> http://www.perbeer.dk/gaet03.jpg
>
>302 HK - 290 km/t
Årgang 1955, vel nok den fedeste firmabil (til gadekørsel) der nogensinde er
leveret.
>> http://www.perbeer.dk/gaet04.jpg
>
>290 HK - 275 km/t
En rigtig ægte racerbil, fra dengang (1955) hvor kørerne havde hår på
brystet (og mellem tænderne )
Meget berømt bil, som har skrevet sig ind i historiebøgerne.
Nu må det da være lige til højrebenet
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Poul (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Poul |
Dato : 28-07-11 22:42 |
|
Den 28-07-2011 10:50, Per Beer Hansen skrev:
>> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>> news:4e2ffefa$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>> Her kommer så lige lidt ledetråde/hjælp:
>
> Enten gider i ikke lege, eller alle er på ferie, eller det er for svært
> Her kommer så lige lidt mere hjælp.
>
>> Alle bilerne er originale fra fabrikkerne og de er alle meget meget
>> meget sjældne (undtagen SLS'en, som nok er en standard vare
>> sammenlignet med de andre), men dog nok alligevel kendt af de fleste,
>> med bare en anelse benzin i blodet
>> Nedenstående oplysninger/data er alle fabrikanternes opgivelser.
>>
>>>
>>> http://www.perbeer.dk/gaet01.jpg
>>
>> 192 HK - 170 km/t
>
> Årgang 1955 (oprindelig bil kun lavet i ét eksemplar, den blev
> destrueret i 1967, så den på billedet er en "replica" bygget af
> fabrikken selv, efter de originale tegninger/planer), kun lavet i blå.
> Temmeligt usædvanlig/anderledes bil.
>
>>> http://www.perbeer.dk/gaet02.jpg
>>
>> 350 HK - 300 km/t
>
> Årgang 1970, lidt usædvanligt (for bil-mærket) valg af motortype.
>
>>> http://www.perbeer.dk/gaet03.jpg
>>
>> 302 HK - 290 km/t
>
> Årgang 1955, vel nok den fedeste firmabil (til gadekørsel) der
> nogensinde er leveret.
Mercedes Benz-300 SLR 1955
>
>>> http://www.perbeer.dk/gaet04.jpg
>>
>> 290 HK - 275 km/t
>
> En rigtig ægte racerbil, fra dengang (1955) hvor kørerne havde hår på
> brystet (og mellem tænderne )
> Meget berømt bil, som har skrevet sig ind i historiebøgerne.
>
Mercedes Benz-300 SLR 1955
> Nu må det da være lige til højrebenet
>
| |
Poul (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Poul |
Dato : 28-07-11 23:34 |
|
Den 28-07-2011 23:41, Poul skrev:
> Den 28-07-2011 10:50, Per Beer Hansen skrev:
>>> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>>> news:4e2ffefa$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Her kommer så lige lidt ledetråde/hjælp:
>>
>> Enten gider i ikke lege, eller alle er på ferie, eller det er for
>> svært
>> Her kommer så lige lidt mere hjælp.
>>
>>> Alle bilerne er originale fra fabrikkerne og de er alle meget meget
>>> meget sjældne (undtagen SLS'en, som nok er en standard vare
>>> sammenlignet med de andre), men dog nok alligevel kendt af de fleste,
>>> med bare en anelse benzin i blodet
>>> Nedenstående oplysninger/data er alle fabrikanternes opgivelser.
>>>
>>>>
>>>> http://www.perbeer.dk/gaet01.jpg
>>>
>>> 192 HK - 170 km/t
>>
>> Årgang 1955 (oprindelig bil kun lavet i ét eksemplar, den blev
>> destrueret i 1967, så den på billedet er en "replica" bygget af
>> fabrikken selv, efter de originale tegninger/planer), kun lavet i blå.
>> Temmeligt usædvanlig/anderledes bil.
>>
>>>> http://www.perbeer.dk/gaet02.jpg
>>>
>>> 350 HK - 300 km/t
>>
>> Årgang 1970, lidt usædvanligt (for bil-mærket) valg af motortype.
Tror det er denne:
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/1970-c_111-ii_concept/800x600/wallpaper_04.htm
>>
>>>> http://www.perbeer.dk/gaet03.jpg
>>>
>>> 302 HK - 290 km/t
>>
>> Årgang 1955, vel nok den fedeste firmabil (til gadekørsel) der
>> nogensinde er leveret.
>
> Mercedes Benz-300 SLR 1955
>>
>>>> http://www.perbeer.dk/gaet04.jpg
>>>
>>> 290 HK - 275 km/t
>>
>> En rigtig ægte racerbil, fra dengang (1955) hvor kørerne havde hår på
>> brystet (og mellem tænderne )
>> Meget berømt bil, som har skrevet sig ind i historiebøgerne.
>>
> Mercedes Benz-300 SLR 1955
>
>> Nu må det da være lige til højrebenet
>>
>
mvh
Poul
| |
Poul (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Poul |
Dato : 28-07-11 23:38 |
|
Den 28-07-2011 10:50, Per Beer Hansen skrev:
>> "Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>> news:4e2ffefa$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
>> Her kommer så lige lidt ledetråde/hjælp:
>
> Enten gider i ikke lege, eller alle er på ferie, eller det er for svært
> Her kommer så lige lidt mere hjælp.
>
>> Alle bilerne er originale fra fabrikkerne og de er alle meget meget
>> meget sjældne (undtagen SLS'en, som nok er en standard vare
>> sammenlignet med de andre), men dog nok alligevel kendt af de fleste,
>> med bare en anelse benzin i blodet
>> Nedenstående oplysninger/data er alle fabrikanternes opgivelser.
>>
>>>
>>> http://www.perbeer.dk/gaet01.jpg
>>
>> 192 HK - 170 km/t
>
> Årgang 1955 (oprindelig bil kun lavet i ét eksemplar, den blev
> destrueret i 1967, så den på billedet er en "replica" bygget af
> fabrikken selv, efter de originale tegninger/planer), kun lavet i blå.
> Temmeligt usædvanlig/anderledes bil.
Det må være denne:
http://www.cartype.com/pages/4120/mercedes-benz_rennwagen_schnelltransporter__1955
>
>>> http://www.perbeer.dk/gaet02.jpg
>>
>> 350 HK - 300 km/t
>
> Årgang 1970, lidt usædvanligt (for bil-mærket) valg af motortype.
>
>>> http://www.perbeer.dk/gaet03.jpg
>>
>> 302 HK - 290 km/t
>
> Årgang 1955, vel nok den fedeste firmabil (til gadekørsel) der
> nogensinde er leveret.
>
>>> http://www.perbeer.dk/gaet04.jpg
>>
>> 290 HK - 275 km/t
>
> En rigtig ægte racerbil, fra dengang (1955) hvor kørerne havde hår på
> brystet (og mellem tænderne )
> Meget berømt bil, som har skrevet sig ind i historiebøgerne.
>
> Nu må det da være lige til højrebenet
>
| |
Per Beer Hansen (29-07-2011)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 29-07-11 09:36 |
|
>"Poul" skrev i meddelelsen news:4e31e4e5$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>Det må være denne:
Du har ramt næsten rigtigt med dem alle.
Der er tale om følgende biler:
1955 Mercedes Benz High Speed Racing Car Transporter.
6 cylindre, 2996 ccm, 192 HK/5500 omdr/min, 170 km/t.
Bygget som en reklame gimmick og for at "skræmme" de andre Formel 1 teams
dengang, når de så at MB's transporter var så hurtig, hvor hurtig var deres
racerbiler så ikke lige
(den oprindelige bil blev destrueret i 1967 så denne er en replika)
www.perbeer.dk/mb/transporter01.jpg
www.perbeer.dk/mb/transporter02.jpg
www.perbeer.dk/mb/transporter03.jpg
1955 Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe.
8 cylindre, 2982 ccm, 302 HK/7500 omdr/min, 290 km/t.
Bygget/konstrueret af overingeniør Rudolf Uhlenhaut og brugt af ham selv som
firmabil.
www.perbeer.dk/mb/uhlenhaut_slr01.jpg
www.perbeer.dk/mb/uhlenhaut_slr02.jpg
www.perbeer.dk/mb/uhlenhaut_slr03.jpg
1955 Mercedes Benz W196R 2,5 liter Racing Car (Formel 1).
8 cylindre, 2497 ccm, 290 HK/8500 omdr/min, 275 km/t.
www.perbeer.dk/mb/w196r_01.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_02.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_03.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_04.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_05.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_06.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_07.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_08.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_09.jpg
1970 Mercedes Benz C111.
4 Rotors Wankel, 2400 ccm, 350 HK/7000 omdr/min, 300 km/t.
www.perbeer.dk/mb/c111_01.jpg
www.perbeer.dk/mb/c111_02.jpg
www.perbeer.dk/mb/c111_03.jpg
Og her kan i se hvor jeg har taget alle billederen:
www.perbeer.dk/mb/museum.jpg
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Uffe Bærentsen (29-07-2011)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 29-07-11 18:36 |
|
Den 29-07-2011 10:36, Per Beer Hansen skrev:
>
> Og her kan i se hvor jeg har taget alle billederen:
>
> www.perbeer.dk/mb/museum.jpg
Det ligner den Mågevinge jeg ser hver dag
--
Uffe Bærentsen
| |
Armand (02-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-08-11 21:22 |
|
Den 29-07-2011 10:36, Per Beer Hansen skrev:
>> "Poul" skrev i meddelelsen
>> news:4e31e4e5$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det må være denne:
>
> Du har ramt næsten rigtigt med dem alle.
> Der er tale om følgende biler:
>
> 1955 Mercedes Benz High Speed Racing Car Transporter.
> www.perbeer.dk/mb/transporter01.jpg
>
Jup!
Sagde jeg det ikke nok: En pick-up!
> 1955 Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe.
>
> 1955 Mercedes Benz W196R 2,5 liter Racing Car (Formel 1).
> 8 cylindre, 2497 ccm, 290 HK/8500 omdr/min, 275 km/t.
> www.perbeer.dk/mb/w196r_04.jpg
>
På række!? No shit
> 1970 Mercedes Benz C111.
> 4 Rotors Wankel, 2400 ccm, 350 HK/7000 omdr/min, 300 km/t.
> www.perbeer.dk/mb/c111_01.jpg
>
Den kan jeg faktisk godt huske - på udseendet, men den med wankel er der
kun et par enkelte hjerneceller der ringer med på.
Men hvad pokker, jeg var jo også kun 11 år dengang!
> Og her kan i se hvor jeg har taget alle billederen:...
>
Dét tror jeg de fleste havde anet få linier tidligere
Det havde dog været fedt om man selv var kommet på fællesnævneren og
kunne surfe & byde derudfra
--
Armand.
| |
Per Beer Hansen (03-08-2011)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 03-08-11 14:57 |
|
>"Armand" skrev i meddelelsen
>news:4e385c16$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> 1955 Mercedes Benz W196R 2,5 liter Racing Car (Formel 1).
>> 8 cylindre, 2497 ccm, 290 HK/8500 omdr/min, 275 km/t.
>> www.perbeer.dk/mb/w196r_04.jpg
>>
>På række!? No shit
Jeps.
Det var nu en temmeligt avanceret maskine, med blandt andet desmodromiske
ventiler og andre finurligheder.
Nok noget dyrt stads at rode med.
Iøvrigt næsten samme maskine der blev brugt i Uhlenhaut Coupén, der var der
bare tale om en 3 liters version.
>> Og her kan i se hvor jeg har taget alle billederen:...
>>
>Dét tror jeg de fleste havde anet få linier tidligere
>Det havde dog været fedt om man selv var kommet på fællesnævneren og kunne
>surfe & byde derudfra
Ja jeg syntes jo at jeg havde gjort det alt for nemt, med 5 biler fra samme
producent
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Martin Mose Larsen (28-07-2011)
| Kommentar Fra : Martin Mose Larsen |
Dato : 28-07-11 23:39 |
| | |
|
|