/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så skal danske truckere ikke brokke sig...
Fra : Henrik B.


Dato : 31-05-11 07:05

....hverken over løn, arbejdsforhold, udstyr eller veje:
http://www.youtube.com/watch?v=DVyPwgC7OpU&feature=player_embedded

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


 
 
Finn Guldmann (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-05-11 09:06

Den 31-05-2011 08:05, Henrik B. skrev:
> ...hverken over løn, arbejdsforhold, udstyr eller veje:
> http://www.youtube.com/watch?v=DVyPwgC7OpU&feature=player_embedded
>
Hvis vi havde samme forhold til tid som de har derude, ville meget nok
se anderledes ud.

3 dage fra Padborg til Århus? Så er det jo lige før det er lige så
hurtig med tog.


Christian B. Andrese~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 31-05-11 02:20

On 31 Maj, 08:05, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> ...hverken over løn, arbejdsforhold, udstyr eller veje:http://www.youtube.com/watch?v=DVyPwgC7OpU&feature=player_embedded

Og med de udsynsmuligheder de har i de biler vil de sikkert klippe
100vis af cyklister i DK.

--
Christian

folmer@rasmussen.dk (31-05-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-05-11 09:45

On Tue, 31 May 2011 08:05:15 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>...hverken over løn, arbejdsforhold, udstyr eller veje:
>http://www.youtube.com/watch?v=DVyPwgC7OpU&feature=player_embedded

>--

Hvis vi tager dine synspunkter punkt for punkt, så:

Er der jo ikke noget at sige til at hyren er ringe. Der er jo ikke
mulighed for tillæg for kørsel med påhængsvogn. ;.)

Arbejdsforholdene er da ideelle. Han har en knejt til rådighed, og af-
og pålæsning er tydeligvis ikke hans problem.

Mht. udstyr vil jeg nok sige at vi er en smule bagud her i Europa.

Vejmæssigt er de på linie med hvad man blev budt, hvis man kørte linie
på Vestnorge i 70'erne og 80'erne. Det har du bare ikke opdaget
derinde i Brugsens gård, hvor du læssede olieprodukter af.

Jeg synes iøvrigt at det er godt gået at få så meget ud af en
licensbygget Bedford J-model. Det er ikke utænkeligt at Toyota-logoet
på fronten er medvirkende årsag.

Jeg tog forresten C-kortet i sådan en model. Med benzinmotor -
forstås.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ib Jakobsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-05-11 15:48

Den 31-05-2011 10:44, folmer@rasmussen.dk skrev:

>
> Jeg tog forresten C-kortet i sådan en model. Med benzinmotor -
> forstås.

Med eller uden gasgenerator?.





--
MVH
Ib Jakobsen

folmer@rasmussen.dk (31-05-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-05-11 16:01

On Tue, 31 May 2011 16:48:20 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Den 31-05-2011 10:44, folmer@rasmussen.dk skrev:
>
>>
>> Jeg tog forresten C-kortet i sådan en model. Med benzinmotor -
>> forstås.
>
>Med eller uden gasgenerator?.

>--

Rolig nu, Ib. Du skal ikke lade dig rive med af en tilfældig stemning.


--

Venlig hilsen
Folmer

Mcwm (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 31-05-11 16:59

Den 31-05-2011 17:00, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> >Med eller uden gasgenerator?.
>> >--
> Rolig nu, Ib. Du skal ikke lade dig rive med af en tilfældig stemning.
>


Det var en helt anden type heste... af den type der går foran

Venligst
Mcwm

Per Henneberg Kriste~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-05-11 20:19

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen
news:is3a8k.19mc.1@playground.glostrup.it...
> Den 31-05-2011 17:00, folmer@rasmussen.dk skrev:
>>> >Med eller uden gasgenerator?.
>>> >--
>> Rolig nu, Ib. Du skal ikke lade dig rive med af en tilfældig stemning.
>>
>
>
> Det var en helt anden type heste... af den type der går foran


Folmer gik foran med et flag, skal du se ;)

--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)
Pas på planeten jorden. Jeg har mine ting på den!


folmer@rasmussen.dk (31-05-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 31-05-11 20:39

On Tue, 31 May 2011 21:18:54 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen
>news:is3a8k.19mc.1@playground.glostrup.it...
>> Den 31-05-2011 17:00, folmer@rasmussen.dk skrev:
>>>> >Med eller uden gasgenerator?.
>>>> >--
>>> Rolig nu, Ib. Du skal ikke lade dig rive med af en tilfældig stemning.
>>>
>>
>>
>> Det var en helt anden type heste... af den type der går foran
>
>
>Folmer gik foran med et flag, skal du se ;)

>--

Nej, det havde Folmer folk til:

Men hvis vognen var udstyret med trærat, skulle Folmer påse at det var
uden splinter inden kørslen påbegyndtes.

Desuden skulle Folmer ved kørsel på havnen og lignende arealer, hvor
der var skinner til gods tog, ved fremkørsel mellem pakhuse standse
vognen, og gå ud for at se om der kom tog. Hvis strækningen var
uoverskuelig, skulle Folmer endvidere lægge sig ned på knæ, og lægge
det ene øre ned til skinnerne, for på den måde at sikre sig, at der
ikke var tog på vej. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Mcwm (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 31-05-11 21:57

Den 31-05-2011 21:38, folmer@rasmussen.dk skrev:
> skulle Folmer endvidere lægge sig ned på knæ
Var der kran på bemeldte køretøj?

Venligst
Mcwm

-=JF=- (31-05-2011)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 31-05-11 21:55

Den 31/05/11 10.44, folmer@rasmussen.dk skrev:


> licensbygget Bedford J-model.

Det er efterhånden mange år siden at jeg har hørt den typiske
WUOP-WUOP-WUOP lyd fra så'n en lastbil

Kammeratens far kørte Bedford for et eller andet stål-firma, måske
Lemvig Müller og Munck, som lå i nabolaget.

Når han kørte med meget lange emner skulle han benytte sig af den smarte
stalddørs funktion, hvor kun øverste halvdel af døren åbnede... Emnerne
lå langs siden af vognen og gik langs på siden af førerhuset og spærrede
for den nederste halvdel af døren

Det skete at han kørte med rigtigt mange af de lange emner var den
eneste vej ud af vognen gennem en lem i loftet.

Når han kom hjem til frokost, kom alle vi knægte spænende fra
legepladsen hen for at se hvordan han kom ud af vognen i dag. Af en
eller anden grund syntes vi at det var helt vildt at se ham dukke op fra
taget


--
Mhv.
John

-=JF=- (01-06-2011)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 01-06-11 16:08

Den 31/05/11 10.44, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Bedford J-model.
Det er efterhånden mange år siden at jeg har hørt den typiske
WUOP-WUOP-WUOP lyd fra så'n en lastbil

Kammeratens far kørte Bedford for et eller andet stål-firma, måske
Lemvig Müller og Munck, som lå i nabolaget.

Når han kørte med meget lange emner skulle han benytte sig af den smarte
stalddørs funktion, hvor kun øverste halvdel af døren åbnede... Emnerne
lå langs siden af vognen og gik langs på siden af førerhuset og spærrede
for den nederste halvdel af døren

Det skete at han kørte med rigtigt mange af de lange emner var den
eneste vej ud af vognen gennem en lem i loftet.

Når han kom hjem til frokost, kom alle vi knægte spænende fra
legepladsen hen for at se hvordan han kom ud af vognen i dag. Af en
eller anden grund syntes vi at det var helt vildt at se ham dukke op fra
taget



--
Mhv.
John

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste