Den 30-06-2011 14:49, alexbo skrev:
>
> "Bo M Mogensen" skrev
>
>>> Hvis du skal stå på toget kl. 15.08 skal du være sikker på at det er kl.
>>> 14.58 toget.
>
>> jamen det er jo det jeg tror når jeg ser hvad der er skiltet med hvis
>> toget gik kl 58 da den var 54 så er der jo ikke 13 minutter til men ca 4
>> minutter ikke sandt ?''
>
> 13 minutter til næste tog er da ikke en besked om at 58 toget er
> forsinket, kun at næste tog går om 13 minutter.
> Du skal være sikker, ikke bare tro et eller andet.
>
> Hvis jeg går ind på en perron og der står 13 minutter til næste tog, så
> tror jeg da ikke at det nok er et forsinket tog der skulle have kørt for
> 7 minutter siden.
> Der en besked om at næste tog er om 13 minutter.
>
>>> men når der bare står næste tog om 13 minutter fortæller det intet om
>>> dette togs køreplan.
>> det ville well ikke være urimeligt at antage der går et tog om 13
>> minutter ?
>
> Næh det er det der står, så det er en rimelig antagelse
>
ja det står der hele dage på et eller andet tidspunkt må det jo passe ?
>> når det nu er det der er skiltet med og man som sagt af den
>> grund foranlediges til at tro - at toget er forsinket p.gr af f.eks spor
>> arbejde eller whatever ..
>
> 13 minutter til næste tog er 13 minutter til næste tog, det er intet om
> forsinkelse eller noget andet, hvad du lægger i det er DSB og
> menneskerettighedsdomstolen nok ligeglad med.
Nahh man for vel afslag
>
> Jeg synes så det er tåbeligt at så mange starter med at fortælle at de
> vil gå helt til tops med deres håbløse sag, som om at selve det at man
> er dumstædig er en kvalitet.
>
> Jeg har forøvrigt mailet med DSB jeg synes der var en par interessante
> vinkler i dit spørgsmål, bla. andet ved afslutningen af spærretiden.
>
> Hvis man tager et tog der efter køreplanen skulle køre kl. 16.58 men er
> 5 minutter forsinket, så det kører kl. 15.03, så er man jo udenfor
> spærretiden, men efter køreplanen indenfor spærretiden.
netop
>
> DSB forklarer bare at det er køreplanen der gælder, og vælger ikke at
> tage konkret stilling.
> Jeg ville nok lade ankenævnet se på en bøde givet på det grundlag, jeg
> tror nu ikke der gives bøde eller afgift i sådan et tilfælde, det kan
> ikke være meningen at pensionister skal kunne køreplanen udenad, så de
> ved om det påtænkte tog er et "godkendt" tog eller et forsinket
> "spærretog".
>
> Står man på i spærretiden påtage man sig ansvaret for lovligheden, men
> står man på udenfor spærretid må man være i god tro.
>
> Der er forøvrigt nogle regler om kørsel ind i spærreområdet hvor det
> kæves at man kender køreplanen for forskellige stationer.
ja men sagen er at der er noget spor arbejde der giver nogen
forsinkelser og der er tog der slet og ret ikke går og dem der køre -
køre med forsinkelse så det er svært at sige hvad der er hvad
>
> "Ved rejser ind i Hovedstadsområdet regnes det tidspunkt, hvor toget efter
> køreplanen passerer stationerne Hvalsø, Borup, Tureby, Varpelev, Ll. Linde,
> Københavns Lufthavn, Kastrup eller Helsingør for påstigningstidspunktet."
>
> Den kan du tygge lidt på.
>
det er svært at sige men jeg mener DSB formidler en service og hvis der
er uregelmæssigheder burde de være forpligtiget til at informere
kunderne om dette og hvad alternativer der er .. hvis kunden kommer til
tiden og det eneste der er skiltet med er at toget køre om 13 minutter
så må man også inden for rimelighedens grænser regne med at kunden er i
go tro når de formoder at toget går som der er skiltet med - er dette
ikke tilfældet uagtet afgangs tidspunktet - så må man formode at kunden
er i go tro når de står på det næste tog efter den annoncerede afgang -
hvad godt nok er om 13 minutter hele dage og natten med for den sags
skyld ..
--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g
Charles Bukowski