"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen
news:4de5d7c9$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
> Halløjsa
>
> Jeg er muligvis ved at købe en gammel Suzuki GSXR 250 men har hørt at den
> er enormt svær at skaffe reservedele til, er det rigtigt??
>
> Planen er at den så skulle totalrenoveres med kulfiberstyrede lejer
> overalt i motoren, nye pakninger, nye kabler, stempelringe osv., men er
> den umulig at skaffe dele til er det jo et dødsdømt projekt fra starten
> af.
>
>
>
> Mvh
> Lars Hansen
>
xxxxxxxxxx
Hej Lars.
Jeg er en tidligere ejer af modellen.
Det er ikke fuldstændigt umuligt at skaffe dele til den, men så er de
originale, og dermed et dyrt bekendtskab. Der findes en lille smule
uoriginale dele, men som sagt i begrænset omfang.
Erfaring med maskinen er at den, når det hele spiller, er en sjov cykel som
er letkørt og kørt rigtig kan den godt følge med lidt større maskiner på små
snoede veje, går det mere ligeud kommer den dog hurtigt til kort.
Den er meget følsom omkring karburatorerene. De er med membraner, og den jeg
havde, havde en kedlig tendens til at slide membran og det lille styr der
holder nålefiduserne fast på membranerne. Membranerne kostede dengang i
omegnen af 750,- pr stk. og de små nylonstyr kostede vist 200 kr. eller
sådan noget. Jeg fandt dog ud af at man til nøds kunne reparerer membranerne
med sort Sikaflex, der er varme- og benzinbestandig.
Bortset fra dette, havde den ikke de store unoder.
--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard
http://tikasminde.webbyen.dk/
Fan af Günther Bremzklotz, die lahngsamste rennfahrer der welt
Suzuki GS500E 98'