/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Billig 80cc med aut.gear i DK?
Fra : Steen F.


Dato : 03-05-11 14:53

Findes der nogle nye små scooter-mc eller offroad-mc med aut.gear på
omkring 80cc (evt. gerne lidt mere) til lav pris i DK? Jeg tænker på
omkring 7000 kr. Helst ikke kineser maskiner. Skal kunne indreg.

Mvh
Steen F.

 
 
Anders Majland (03-05-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-05-11 21:25

> Findes der nogle nye små scooter-mc eller offroad-mc med aut.gear på
> omkring 80cc (evt. gerne lidt mere) til lav pris i DK? Jeg tænker på
> omkring 7000 kr. Helst ikke kineser maskiner. Skal kunne indreg.

Går du op omkring 100-125 ccm er der (var der) frem til kinesernes
stormmarch et pænt udvalg ... Men jeg ved ikke hvad der har overlevet til
idag.

Prøv at kigge efter peugeot speedfight 100, suzuki an125, aprilia sr125,
aprilia leonardo, piaggio skipper, pgo ??? (suzuki importøren)


Ukendt (04-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-11 08:06

>Findes der nogle nye små scooter-mc eller offroad-mc med aut.gear på
>omkring 80cc (evt. gerne lidt mere) til lav pris i DK? Jeg tænker på
>omkring 7000 kr. Helst ikke kineser maskiner. Skal kunne indreg.

Købte en 125 cc PGO Ligero for 12.995 i 2009.
Det kører 40+ km/literen og gør det upåklageligt.

De første par 1000 km brugte den 1 liter olie, per 1000 km !!
Men nu bruger den ingenting.

Mvh
Allan


Ukendt (04-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-11 08:14

>Findes der nogle nye små scooter-mc eller offroad-mc med aut.gear på
>omkring 80cc (evt. gerne lidt mere) til lav pris i DK? Jeg tænker på
>omkring 7000 kr. Helst ikke kineser maskiner. Skal kunne indreg.

Købte en 125 cc PGO Ligero for 12.995 i 2009.
Det kører 40+ km/literen og gør det upåklageligt.

De første par 1000 km brugte den 1 liter olie, per 1000 km !!
Men nu bruger den ingenting.

-------
Tror ikke de bliver solgt herhjemme mere -
men ellers er der eksemplarer af dem på den blå avis:
Eksempel:
http://www.dba.dk/pgo-ligero-125-ccm-2010-392/id-73843421/



Steen F. (04-05-2011)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 04-05-11 18:57

Den 04-05-2011 09:06, Allan skrev:
>> Findes der nogle nye små scooter-mc eller offroad-mc med aut.gear på
>> omkring 80cc (evt. gerne lidt mere) til lav pris i DK? Jeg tænker på
>> omkring 7000 kr. Helst ikke kineser maskiner. Skal kunne indreg.
>
> Købte en 125 cc PGO Ligero for 12.995 i 2009.
> Det kører 40+ km/literen og gør det upåklageligt.
>
> De første par 1000 km brugte den 1 liter olie, per 1000 km !!
> Men nu bruger den ingenting.

Interessant!
Hvordan er affjedringen på den? Meget hård?
Og hvad med køreegenskaber i sving? Og kører den stabilt i høj fart lige ud?
Rusker forbremsen? Og hvad er tophastigheden?
Ved du om der fås kåbe eller vindskærm til den?
Og hvad gi'r du i forsikring?

Mvh
Steen F.

Ukendt (04-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-11 20:33



"Steen F." skrev i meddelelsen
news:4dc19383$0$311$14726298@news.sunsite.dk...

Den 04-05-2011 09:06, Allan skrev:
>> Findes der nogle nye små scooter-mc eller offroad-mc med aut.gear på
>> omkring 80cc (evt. gerne lidt mere) til lav pris i DK? Jeg tænker på
>> omkring 7000 kr. Helst ikke kineser maskiner. Skal kunne indreg.
>
> Købte en 125 cc PGO Ligero for 12.995 i 2009.
> Det kører 40+ km/literen og gør det upåklageligt.
>
> De første par 1000 km brugte den 1 liter olie, per 1000 km !!
> Men nu bruger den ingenting.

>Interessant!
>Hvordan er affjedringen på den? Meget hård?

Naah - den virker nu som rimelig blød i det.
Det er muligt den virkere hårdere hvis du vejer mindre end 90 kg. :)
Men det er jo nok meget individuelt hvad man mener er hårdt.

>Og hvad med køreegenskaber i sving? Og kører den stabilt i høj fart lige
>ud?

Den kører som en alm. scooter - høj fart ... det kan den ikke :)

>Rusker forbremsen?

Hmn`? Nah den virker fint effektiv - som på de fleste motorcykler.

>Og hvad er tophastigheden?

Den trækker fint op til 85... og så langsomt videre op til ca 95 km/t.

>Ved du om der fås kåbe eller vindskærm til den?

Der fås en masse ekstra udstyr til den.
I USA hedder den Genuine Buddy 125.
Der er et 'review' af den her: http://www.youtube.com/watch?v=0pNddc6PKIg

>Og hvad gi'r du i forsikring?
Ca. 800-900 kr i ansvar. Har ikke kasko på den.

Mvh
Allan


Kim Hansen (05-05-2011)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 05-05-11 13:52

Hej

Jeg ville gå efter en med 12" hjul.
Jeg har selv lige købt mig en Yamaha Cygnus-x 125, og den
kører stabilt op til 115km/t (på speedometeret, 108km/t efter
navigator) Jeg var ude og prøve en piaggio skipper først, og
den virker meget mere levende. Så ud og prøv.
Jeg er blevet helt bidt af det scooter værk, så jeg
ender sq nok på en 400 eller en 650 burgman.
Men så skal jeg sælge lidt først siger husbestyreinden

Mvh. Kim

Suzuki DL650 Vstrom
Suzuki XF650 Freewind
Yamaha XT550
Yamaha Cygnus-x 125


Anders Majland (06-05-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-05-11 10:59

> Jeg er blevet helt bidt af det scooter værk, så jeg
>ender sq nok på en 400 eller en 650 burgman.
> Men så skal jeg sælge lidt først siger husbestyreinden

Der er store teknologiske forskelle imellem dem. 400'eren virker med en
simpel kilrem og centrifugalkraften som de bruges på næsten alle de små
scootere. 650'eren har en elektrisk styret vario i stedet.

Jeg har kun kørt på 400'eren (dengang den var en nyhed) - Det er en
fornøjelse i bytrafik og når vejene så åbner op bare at give gas og opleve
et langt roligt træk fra stilstand til topfart (dog med et lille skår i
glæden pga koplingsfileret i starten). Desværre er kørestillingen imho ikke
velegnet til urban-combat- Man sidder for lavt med for dårlige udsyn. Der er
noget højbenet imho bedre (og kbh dårlige veje fordrer også ofte bedre
affjedring)

Men der har jo været afholdt et vm i enduro for el mc'cykler. Sådan en må
være det ultimative by køretøj. Lille let og adræt (og så skal man nok passe
gevaldigt på ikke at bringe sit kørekort i fare

/A


Steen F. (07-05-2011)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 07-05-11 18:53

Den 06-05-2011 11:59, Anders Majland skrev:
> Jeg har kun kørt på 400'eren (dengang den var en nyhed) - Det er en
> fornøjelse i bytrafik og når vejene så åbner op bare at give gas og
> opleve et langt roligt træk fra stilstand til topfart (dog med et lille
> skår i glæden pga koplingsfileret i starten). Desværre er kørestillingen
> imho ikke velegnet til urban-combat- Man sidder for lavt med for dårlige
> udsyn. Der er noget højbenet imho bedre (og kbh dårlige veje fordrer
> også ofte bedre affjedring)

Jeg troede en 400/650 Burgman havde en yderst komfortabel affjedring og
klarede alle bump og huller problemløst?

Anders Majland (09-05-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-05-11 13:30

> Jeg troede en 400/650 Burgman havde en yderst komfortabel affjedring og
> klarede alle bump og huller problemløst?

Kørestillingen gør jo sit til at men ikke lige kan lette røven over de
værste huller eller fartpump.

Vedr 400'eren - De 13"/14" hjul er sikkert også bedre end scooter med mindre
hjul men jeg ved ikke lige hvad vandringen på affjedringen er - den er ikke
nævnt de første par steder jeg søgte specs.

/A


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste