|
| fjerne gammel bundpakning Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-04-11 17:49 |
|
Min FJ1100 skal endelig have kombineret en tæt motorblok med en god
cylinder og top - men hvordan får jeg løsnet den pakning der sidder FAST
på cylinderne? Det kan kun meget langsomt og møjsommeligt fjernes med
håndværktøj.
Jeg har WD40, plum, motorrens, måske malingsfjerner, div.
opløsningsmidler - men jeg vil helst ikke lave for slemme ar i alu'en.
Husråd anyone?
--
vh
Torben
| |
Hans Joergensen (30-04-2011)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 30-04-11 19:12 |
|
Torben Scheel wrote:
> Jeg har WD40, plum, motorrens, måske malingsfjerner, div.
> opløsningsmidler - men jeg vil helst ikke lave for slemme ar i alu'en.
> Husråd anyone?
Klingen fra en hobbykniv.
// Hans
--
....
| |
Knud Dam (30-04-2011)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 30-04-11 23:44 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4dbc3d92$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
> Min FJ1100 skal endelig have kombineret en tæt motorblok med en god
> cylinder og top - men hvordan får jeg løsnet den pakning der sidder FAST
> på cylinderne? Det kan kun meget langsomt og møjsommeligt fjernes med
> håndværktøj.
>
> Jeg har WD40, plum, motorrens, måske malingsfjerner, div.
> opløsningsmidler - men jeg vil helst ikke lave for slemme ar i alu'en.
>
> Husråd anyone?
Der er ikke andre måder. Du kan ikke opløse det.
Mvh.
KD
| |
Klaus R (01-05-2011)
| Kommentar Fra : Klaus R |
Dato : 01-05-11 12:53 |
|
Torben Scheel udtrykte præcist:
> Min FJ1100 skal endelig have kombineret en tæt motorblok med en god cylinder
> og top - men hvordan får jeg løsnet den pakning der sidder FAST på
> cylinderne? Det kan kun meget langsomt og møjsommeligt fjernes med
> håndværktøj.
>
> Jeg har WD40, plum, motorrens, måske malingsfjerner, div. opløsningsmidler -
> men jeg vil helst ikke lave for slemme ar i alu'en.
>
> Husråd anyone?
da jeg skiftede pakninger på min gamle GS450 gjorde jeg det med en af
de klinger man kan knække blade af(løst i hånden uden holderen). lidt
olie, motorrens eller lign inden kaffepausen til at blødgøre de sidste
rester.
den var helt tæt bagefter.
Klaus R
GS450 fra 86
| |
CL (01-05-2011)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 01-05-11 13:00 |
|
Den 30-04-2011 18:49, Torben Scheel skrev:
> Min FJ1100 skal endelig have kombineret en tæt motorblok med en god
> cylinder og top - men hvordan får jeg løsnet den pakning der sidder FAST
> på cylinderne? Det kan kun meget langsomt og møjsommeligt fjernes med
> håndværktøj.
>
> Jeg har WD40, plum, motorrens, måske malingsfjerner, div.
> opløsningsmidler - men jeg vil helst ikke lave for slemme ar i alu'en.
>
> Husråd anyone?
>
De gange jeg har gjort det ,har jeg brugt et stemmejern.
--
H
Carsten Larsen
| |
Ivar (02-05-2011)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 02-05-11 18:38 |
|
Torben Scheel skrev:
> Min FJ1100 skal endelig have kombineret en tæt motorblok med en god cylinder
> og top - men hvordan får jeg løsnet den pakning der sidder FAST på
> cylinderne?
Jeg kender kun to metoder at skrabe eller Nitromors opløser.
Når man skraber er der risiko for at ridse, så jeg vil anbefale
Nitromors. Måske skal det have flere gange. Med Nitromors skal
du også skrabe, men der er ikke nødvendigt at lægge kræfter i,
eller at bruge noget skrapt. Husk gummihansker!
Andre typer kan sikkert også bruges:
http://www.reallymeansounds.com/forum/attachments/car-chat/26259d1263835702-stolen-car-recovered-returned-1181122774-nitromors_5l.jpg
Ivar Magnusson
--
- Sendt fra min støvsuger
| |
Henrik Jensen (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Henrik Jensen |
Dato : 03-05-11 10:17 |
| | |
HEME (03-05-2011)
| Kommentar Fra : HEME |
Dato : 03-05-11 17:55 |
| | |
Hans Joergensen (03-05-2011)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-05-11 00:23 |
|
Ivar wrote:
> Jeg kender kun to metoder at skrabe eller Nitromors opløser.
> Når man skraber er der risiko for at ridse, så jeg vil anbefale
> Nitromors. Måske skal det have flere gange. Med Nitromors skal
> du også skrabe, men der er ikke nødvendigt at lægge kræfter i,
> eller at bruge noget skrapt. Husk gummihansker!
De par småridser man kan lave hvis man ellers bruger noget
ordentligt skarpt til at skrabe pakningen af med burde altså ikke
være noget problem..
// Hans
--
....
| |
DMCN 721 (03-05-2011)
| Kommentar Fra : DMCN 721 |
Dato : 03-05-11 08:44 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
news:slrniruf74.qaf.haj@pluto.bananas.dk...
> Ivar wrote:
>> Jeg kender kun to metoder at skrabe eller Nitromors opløser.
>> Når man skraber er der risiko for at ridse, så jeg vil anbefale
>> Nitromors. Måske skal det have flere gange. Med Nitromors skal
>> du også skrabe, men der er ikke nødvendigt at lægge kræfter i,
>> eller at bruge noget skrapt. Husk gummihansker!
>
> De par småridser man kan lave hvis man ellers bruger noget
> ordentligt skarpt til at skrabe pakningen af med burde altså ikke
> være noget problem..
Nemlig.
Har lige renoveret et par topstykker her for nylig og hver gang blev
cylindrens top skrabet med klingen fra en hobbykniv, samt indsugning og
udstødningsflade på topstykket. Selv ikke der var det nødvendigt at
planslibe, så klingen er det bedste værktøj når du skal fjerne gammel
pakning. Det er helt efter normen når du laver finere motorer som Alfa
motorer, så det burde ikke være noget problem, med mindre man nægter at
bruge klingen :)
Mvh
Jarl
--
Med nyerhvervet Alfaprojekt på bedding :)
>
> // Hans
> --
> ...
| |
Ivar (04-05-2011)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 04-05-11 21:12 |
|
Hans Joergensen skrev:
> De par småridser man kan lave hvis man ellers bruger noget
> ordentligt skarpt til at skrabe pakningen af med burde altså ikke
> være noget problem..
Hvorfor vil have du have ridser, når du kan undgå dem, ved at lave
et ordenligt stykke arbejde?
--
- Sendt fra min støvsuger
| |
Torben Scheel (04-05-2011)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 04-05-11 18:06 |
|
On 30-04-2011 18:49, Torben Scheel wrote:
> Min FJ1100 skal endelig have kombineret en tæt motorblok med en god
> cylinder og top - men hvordan får jeg løsnet den pakning der sidder FAST
> på cylinderne? Det kan kun meget langsomt og møjsommeligt fjernes med
> håndværktøj.
>
> Jeg har WD40, plum, motorrens, måske malingsfjerner, div.
> opløsningsmidler - men jeg vil helst ikke lave for slemme ar i alu'en.
>
> Husråd anyone?
>
Tak til alle - jeg har været underdrejet af andre ting. Jeg melder
tilbage når jeg har prøvet med stemmejern og måske nitromors. En helt ny
klinge fra en tapetfjerner tager meget lidt af gangen
--
vh
Torben
| |
Torben Scheel (04-06-2011)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 04-06-11 19:01 |
|
Den 04-05-2011 19:05, Torben Scheel skrev:
> Tak til alle - jeg har været underdrejet af andre ting. Jeg melder
> tilbage når jeg har prøvet med stemmejern og måske nitromors. En helt ny
> klinge fra en tapetfjerner tager meget lidt af gangen
>
Så fik jeg fundet 3 timer til projektet - en kinaspartel med godt
håndtag og et stemmejern tog pakningen lag for lag i små bitte bidder.
Et par enkelte fordybninger fik jeg lavet, jeg bruger lidt flydende
pakning under bundpakningen de steder.
Av min skulder..
--
vh
Torben - snart på FJ1100
| |
|
|