/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Virago XV750 (Årgang 94) - Lave RPM
Fra : Rasmus


Dato : 29-04-11 19:33

Hej alle
Har et lille mysterie med min XV750.

Den vil kun startes med half choker p.t. når den er kold, selv efter en
dejlig forårs dag med 18 grader når man skal hjem fra arbejde.
(Hvis jeg giver den fuld choker stiger RPM til 2500, hvilket også virker
underligt)

Når den har fået 10-20 sekunders ½ choker kan den kører stabilt tomgang
ved 200-300 RPM (Meget lavt, men den holder sig i live uden problemer :) )

Den skal køres varm før tomgangen stiger til de 1000 - 1300 RPM.
Efter 2 minutters kørsel er tomgang ca. 500 rpm.
Efter 5 minutters kørsel er tomgang ca. 800 rpm.

Ellers kører den fint og starter perfekt når varm og tomgang er også
perfekt varm.
Karburatorer er synkroniseret, ventiler justeret.

Så overvejret om det kunne være Pilot jeten der er stoppet, eller blevet
udvidet under sidste rensning (Så der ikke er nok tryk til at hive
bensinen op når den er kold)
Eller om det kunne være Coasting enricher systemet.
Se evt. diagram for karburatoren http://drpiston.com/MikuniA.html
(Mikuni BST40)

Nogen der har erfaring med dette eller gode idéer, er usikker på hvor
jeg skal fokusere for at finde problemet, og da problemet ikke er så
stort endnu, har jeg ikke lyst til at have den skilt ad i 1 uge :)

M.v.h.
Rasmus

 
 
Armand (29-05-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-05-11 16:35

Den 29-04-2011 20:33, Rasmus skrev:
> Hej alle
> Har et lille mysterie med min XV750.
>
> Den vil kun startes med half choker p.t. når den er kold, selv efter en
> dejlig forårs dag med 18 grader når man skal hjem fra arbejde.
> (Hvis jeg giver den fuld choker stiger RPM til 2500, hvilket også virker
> underligt)
>
> Når den har fået 10-20 sekunders ½ choker kan den kører stabilt tomgang
> ved 200-300 RPM (Meget lavt, men den holder sig i live uden problemer :) )
>
> Den skal køres varm før tomgangen stiger til de 1000 - 1300 RPM.
> Efter 2 minutters kørsel er tomgang ca. 500 rpm.
> Efter 5 minutters kørsel er tomgang ca. 800 rpm.
>
> Ellers kører den fint og starter perfekt når varm og tomgang er også
> perfekt varm.
>
Det er nok meget almindeligt at koldstarte v.h.a. fuld choker, men dog
også at man hurtigt skal justere ned i.h.t. omdrejningerne på denne
årstid, men hvor i manualen læser du at den absolut skal have fuld
choker ved koldstart?
Chokeren er et nyttigt værktøj at have når motoren er kold men hvis ikke
at det er en automat-choker, er det op til piloten selv at trimme
chokerpositionen efter behov og for en vinter-kører var det sikkert rart
at have den sidste ½'e choker at give af når temperaturen ligger godt
under frysepunktet :-/

Hvorledes er gasresponsen ved driftsvarm kørsel, og hvordan er
bensinøkonomien??

--
Armand.

Rasmus (21-06-2011)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 21-06-11 21:35

Den 29-05-2011 17:35, Armand skrev:
>
> Chokeren er et nyttigt værktøj at have når motoren er kold men hvis ikke
> at det er en automat-choker, er det op til piloten selv at trimme
> chokerpositionen efter behov og for en vinter-kører var det sikkert rart
> at have den sidste ½'e choker at give af når temperaturen ligger godt
> under frysepunktet :-/
>
> Hvorledes er gasresponsen ved driftsvarm kørsel, og hvordan er
> bensinøkonomien??

Gasresponsen er god og bensinøkonomien er også fin, ca 17 km/l.

Selvom det nu er blevet sommer og man prøver at starte den en varm
eftermiddag starter den på 100-200 rpm og vil ikke komme højre før man
har kørt et par minutter, så overvejet om det måske er "coasting
enricheren" der ikke bliver trukket ordentlig tilbage, men ved ikke
rigtigt hvordan man kan fintune sig ind på hvad der er galt.

Så p.t. står den på ½ choker hver morgen / eftermidag når man skal til
og fra arbejde :)

Armand (21-06-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-06-11 22:53

Den 21-06-2011 22:35, Rasmus skrev:
>
>
> Så p.t. står den på ½ choker hver morgen / eftermidag når man skal til
> og fra arbejde :)
>
Men da kun for opstart, og ikke undervejs!?

--
Armand.

Jens Jacob Bager Jen~ (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-06-11 05:52

> Selvom det nu er blevet sommer og man prøver at starte den en varm
> eftermiddag starter den på 100-200 rpm og vil ikke komme højre før man
> har kørt et par minutter.

Det er helt normalt at man skal bruge chokeren ved opstart. Det er det
chokeren er der for. Når motoren så har kørt en smule så skal motoren gå
bedst uden choker.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste