Armand wrote:
>> Hvis det er en parrallel-twin så vil den jo nok puste en lille
>> smule..
> Øhh? Jeg tror at du mener noget andet end du skriver :-/
> Det parallelle i en parallel-twin ligger i cylindrenes placering i
> forhold til hinanden!
> Langt de fleste parallel-twins, og således også en GS500, er såkaldte
> '180-graders', en definition der betinges af krumtapslagenes placering
> i forhold til hinanden. 180'ere har således modsat bevægende stempler,
> hvorved at der ikke er nær den samme pumpe-virkning som i en-cylindrede
> og de såkaldte '360-graders', hvor stemplerne følges ad.
Men normalt kalder man det så noget andet synes jeg.. Wikipedia er
enig..
http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-two_engine
GS500 er dog som du beskriver.. :)
>> Der må være noget krumtaphus-udluftning et sted? Kan det
>> være stoppet?
> Krumptap-udluftningen går typisk til luftfilterkassen, således at
> oliedampene bliver forbrændt istedet for at udledes i atmosfæren, og
> nedtop dét er grunden til at det sviner med olie ud af bunden på Allans
> luftfilterkasse.
Det er rigtigt, tanketorsk fra min side... jeg skal huske at der
findes køretøjer der er mere moderne og miljørigtige end mit eget. :)
// Hans
--
....