/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Renaults 1.5 l diesel - en træls kamel ?
Fra : Andreas Møller Hanse~


Dato : 19-03-11 22:19

Hej gruppe,

For tiden er jeg ofte i Frankrig på 1 uges ture - så jeg får prøvet en
hel del forskellige lejebiler.
I denne uge kunne den glade Europcar i lufthavnen i Lyon stolt fortælle
at jeg skulle have en spritny Renault Fluence at køre rundt i.
Da jeg kom ud til bilen, var det første indtryk meget positivt - den så
faktisk ganske nydelig ud.
Efter at have studeret lidt på nettet, så fås den åbenbart med fem
forskellige udgaver af 1.5 dCi maskinen - 85, 90, 105, 110 og 110 - jeg
går ud fra at det er antal Hk der hentydes til.
Den jeg havde fået, var en 90'er - og hold da k... hvor var det dog en
træls kamel at køre med - der var simpelthen intet træk ved lave
omdrejninger - den skulle drejes ud i gearene som en gammel benziner -
og ved en 120 - 130 km/t i femte gear og en smule stigning, så faldt
hastigheden og der var ingen respons overhovedet når man prøvede at give
gas. Og når man så prøvede at give den lidt omdrejninger, ja så lød den
overhovedet ikke kultiveret.
Jeg kan kun sige at det var en udpræget fornøjelse at komme hjem til min
Octavia med en 1.4 Tsi benziner.
--

mvh

Andreas M. Hansen

 
 
Ukendt (20-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-11 00:24

Hvem gider diesel med de priser....

Nej, en benzin ved man hvad er. Kører ofte Picasso, rykker da lidt men en
ren traktor kulturmæssigt.

"Andreas Møller Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4d851db2$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej gruppe,
>
> For tiden er jeg ofte i Frankrig på 1 uges ture - så jeg får prøvet en hel
> del forskellige lejebiler.
> I denne uge kunne den glade Europcar i lufthavnen i Lyon stolt fortælle at
> jeg skulle have en spritny Renault Fluence at køre rundt i.
> Da jeg kom ud til bilen, var det første indtryk meget positivt - den så
> faktisk ganske nydelig ud.
> Efter at have studeret lidt på nettet, så fås den åbenbart med fem
> forskellige udgaver af 1.5 dCi maskinen - 85, 90, 105, 110 og 110 - jeg
> går ud fra at det er antal Hk der hentydes til.
> Den jeg havde fået, var en 90'er - og hold da k... hvor var det dog en
> træls kamel at køre med - der var simpelthen intet træk ved lave
> omdrejninger - den skulle drejes ud i gearene som en gammel benziner - og
> ved en 120 - 130 km/t i femte gear og en smule stigning, så faldt
> hastigheden og der var ingen respons overhovedet når man prøvede at give
> gas. Og når man så prøvede at give den lidt omdrejninger, ja så lød den
> overhovedet ikke kultiveret.
> Jeg kan kun sige at det var en udpræget fornøjelse at komme hjem til min
> Octavia med en 1.4 Tsi benziner.
> --
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen



oz3bto (20-03-2011)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-03-11 16:32


">> Eque <<" <n/a> skrev i en meddelelse
news:4d853b25$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvem gider diesel med de priser....
>
> Nej, en benzin ved man hvad er. Kører ofte Picasso, rykker da lidt men en
> ren traktor kulturmæssigt.
>


Fordi du ikke har prøvet en ordentlig diesel :P

Volvoen kan holde 13-15km/l.. Lidt højere på langtur og der er sku ikke
mange alm personbiler der kan hænge på hvis den først får noget pedal..



Ukendt (20-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-11 17:49


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:4d861e0e$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Fordi du ikke har prøvet en ordentlig diesel :P

Altså en 6 cyl som går bedre og lyder knabt
så traktoragtig....jo har da kørt lidt i taxa

> Volvoen kan holde 13-15km/l.. Lidt højere på langtur og der er sku ikke
> mange alm personbiler der kan hænge på hvis den først får noget pedal..

Ved ikke hvilken Volvo der menes.
Jeg håber der er tale om en benzin, da 15 km/ltr vel ikke
er noget særligt i 2011 for en diesel ?



Steen F. (20-03-2011)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 20-03-11 19:34

Den 20-03-2011 17:49, >> Eque << skrev:
> "oz3bto"<no@in.dk> skrev i en meddelelse
> news:4d861e0e$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Fordi du ikke har prøvet en ordentlig diesel :P
>
> Altså en 6 cyl som går bedre og lyder knabt
> så traktoragtig....jo har da kørt lidt i taxa
>
>> Volvoen kan holde 13-15km/l.. Lidt højere på langtur og der er sku ikke
>> mange alm personbiler der kan hænge på hvis den først får noget pedal..
>
> Ved ikke hvilken Volvo der menes.
> Jeg håber der er tale om en benzin, da 15 km/ltr vel ikke
> er noget særligt i 2011 for en diesel ?


Jeg er også tilhænger af benzinmotorer.
Jeg var ellers opsat på at købe en Golf6 TDI pga. bundtrækket og
brændstoføkonomien, men jeg kan simpelthen ikke affinde mig med
vibrationerne i tomgang og støjen i forhold til tilsvarende benziner.

Dog har jeg kørt mange tusinde km i en årg. 1996 MB 300D w210 6-cyl.
række uden turbo, og den motor lød og føltes som en benzin. Silkeblød og
støjsvag. Til gengæld havde den absolut ingen bundtræk og med kun
4-trins aut.gear var den lidt af en prøvelse engang imellem (især ved
mellemaccelerationer og overhalinger etc).
Nu har jeg en 4-cyl. benziner med ballanceaksler og kompressor, så det
er fint nok.

Mvh
Steen F.

Ukendt (20-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-11 21:33


"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
news:4d864896$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...

> Dog har jeg kørt mange tusinde km i en årg. 1996 MB 300D w210 6-cyl. række
> uden turbo, og den motor lød og føltes som en benzin. Silkeblød og
> støjsvag. Til gengæld havde den absolut ingen bundtræk og med kun 4-trins
> aut.gear var den lidt af en prøvelse engang imellem (især ved
> mellemaccelerationer og overhalinger etc).
> Nu har jeg en 4-cyl. benziner med ballanceaksler og kompressor, så det er
> fint nok.
>
> Mvh
> Steen F.

Husker stadig taxivognmandens Datsun 280C med en 2.8 6 cyl. diesel.
Lød skønt og dejlig dyb brummen. Vi unger nød når den kom kørende
og fik ofte chaufførene til at gi ekstra gas...



oz3bto (22-03-2011)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 22-03-11 07:29


">> Eque <<" <n/a> skrev i en meddelelse
news:4d866476$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> news:4d864896$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Dog har jeg kørt mange tusinde km i en årg. 1996 MB 300D w210 6-cyl.
>> række uden turbo, og den motor lød og føltes som en benzin. Silkeblød og
>> støjsvag. Til gengæld havde den absolut ingen bundtræk og med kun 4-trins
>> aut.gear var den lidt af en prøvelse engang imellem (især ved
>> mellemaccelerationer og overhalinger etc).
>> Nu har jeg en 4-cyl. benziner med ballanceaksler og kompressor, så det er
>> fint nok.
>>
>> Mvh
>> Steen F.
>
> Husker stadig taxivognmandens Datsun 280C med en 2.8 6 cyl. diesel.
> Lød skønt og dejlig dyb brummen. Vi unger nød når den kom kørende
> og fik ofte chaufførene til at gi ekstra gas...
>


Så kan jeg nu bedere lide lyden fra forden

Såen 7.3 liters power stroke V8 med ren rør har altså en lækker lyd



Ukendt (23-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-03-11 16:47

En gammel Ford V8 fra 30erne er også skøn i tomgang - helt jævn og ubesværet



"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:4d8841b9$0$23756$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ">> Eque <<" <n/a> skrev i en meddelelse
> news:4d866476$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4d864896$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Dog har jeg kørt mange tusinde km i en årg. 1996 MB 300D w210 6-cyl.
>>> række uden turbo, og den motor lød og føltes som en benzin. Silkeblød og
>>> støjsvag. Til gengæld havde den absolut ingen bundtræk og med kun
>>> 4-trins aut.gear var den lidt af en prøvelse engang imellem (især ved
>>> mellemaccelerationer og overhalinger etc).
>>> Nu har jeg en 4-cyl. benziner med ballanceaksler og kompressor, så det
>>> er fint nok.
>>>
>>> Mvh
>>> Steen F.
>>
>> Husker stadig taxivognmandens Datsun 280C med en 2.8 6 cyl. diesel.
>> Lød skønt og dejlig dyb brummen. Vi unger nød når den kom kørende
>> og fik ofte chaufførene til at gi ekstra gas...
>>
>
>
> Så kan jeg nu bedere lide lyden fra forden
>
> Såen 7.3 liters power stroke V8 med ren rør har altså en lækker lyd
>



Henrik B. (20-03-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-03-11 10:09

> "Andreas Møller Hansen" skrev i meddelelsen
> news:4d851db2$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> Efter at have studeret lidt på nettet, så fås den åbenbart med fem
> forskellige udgaver af 1.5 dCi maskinen - 85, 90, 105, 110 og 110 - jeg
> går ud fra at det er antal Hk der hentydes til.
> Den jeg havde fået, var en 90'er - og hold da k... hvor var det dog en
> træls kamel at køre med - der var simpelthen intet træk ved lave
> omdrejninger - den skulle drejes ud i gearene som en gammel benziner - og
> ved en 120 - 130 km/t i femte gear og en smule stigning, så faldt
> hastigheden og der var ingen respons overhovedet når man prøvede at give
> gas.

Det kunne være beskrivelsen af en Ford C-Max 1,6 TDCi - også med 90 Hk.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


Mogens \(K\) (22-03-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-03-11 17:48

"Andreas Møller Hansen" skrev i meddelelsen
news:4d851db2$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...

Efter at have studeret lidt på nettet, så fås den åbenbart med fem
forskellige udgaver af 1.5 dCi maskinen - 85, 90, 105, 110 og 110 - jeg
går ud fra at det er antal Hk der hentydes til.
------
Den fåa også med el-motor - Fluence ZE.
Det er dén model, http://danmark.betterplace.com anvender i deres lancering
i DK...


Andreas Møller Hanse~ (22-03-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Møller Hanse~


Dato : 22-03-11 18:57


> Den fåa også med el-motor - Fluence ZE.
> Det er dén model, http://danmark.betterplace.com anvender i deres
> lancering i DK...

Ja den jeg kørte i var ganske bestemt ikke med el-motor - THAT's for
sure....

Apropos el-bil så overhalede forøvrigt en Tesla Roadster på A7'eren lige
før Hamburg da vi kørte i lufthavnen.
Han lå og trillede med en 90 - 100 km/t i indersporet - mon ikke han har
været tvunget til at spare på strømmen ?



--

mvh

Andreas M. Hansen

KASO (22-03-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 22-03-11 18:13


"Andreas Møller Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4d851db2$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej gruppe,
>
> For tiden er jeg ofte i Frankrig på 1 uges ture - så jeg får prøvet en hel
> del forskellige lejebiler.
> I denne uge kunne den glade Europcar i lufthavnen i Lyon stolt fortælle at
> jeg skulle have en spritny Renault Fluence at køre rundt i.
> Da jeg kom ud til bilen, var det første indtryk meget positivt - den så
> faktisk ganske nydelig ud.
> Efter at have studeret lidt på nettet, så fås den åbenbart med fem
> forskellige udgaver af 1.5 dCi maskinen - 85, 90, 105, 110 og 110 - jeg
> går ud fra at det er antal Hk der hentydes til.
> Den jeg havde fået, var en 90'er - og hold da k... hvor var det dog en
> træls kamel at køre med - der var simpelthen intet træk ved lave
> omdrejninger - den skulle drejes ud i gearene som en gammel benziner - og
> ved en 120 - 130 km/t i femte gear og en smule stigning, så faldt
> hastigheden og der var ingen respons overhovedet når man prøvede at give
> gas. Og når man så prøvede at give den lidt omdrejninger, ja så lød den
> overhovedet ikke kultiveret.
> Jeg kan kun sige at det var en udpræget fornøjelse at komme hjem til min
> Octavia med en 1.4 Tsi benziner.
> --
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Jeg har kun prøvet den i kraftigste aftapning - i en Grand Scénic. Her
gjorde den egentlig forbavsende fin figur - men dog ikke bedre, end at jeg
købte 1.9 istedet

En kollega har s 1.5dCi i en Qasqai (også her det 110hk-versionen), og han
er godt tilfreds - specielt med økonomien.


Anders Majland (22-03-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-03-11 19:33

> Den jeg havde fået, var en 90'er - og hold da k... hvor var det dog en
> træls kamel at køre med - der var simpelthen intet træk ved lave
> omdrejninger

110hk i en grand scenic gør det ganske fint - bevares ikke nogen racer og
kørte kun landevej med den. Men jeg er jo også vant til en 1.6hdi med samme
effekt

/A


Anders Majland (22-03-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-03-11 19:41

> 110hk i en grand scenic gør det ganske fint - bevares ikke nogen racer og
> kørte kun landevej med den. Men jeg er jo også vant til en 1.6hdi med
> samme effekt

KASO skriver så at det er samme maskine i en nissan - sådan en 110hk'er har
jeg også haft fornøjelsen af i en Qasqai+2. Desværre er den bil ikke bygget
til folk af "nordisk højde og drøjde" men har man en mere gennemsnitlig
højde passer førerpladsen sikkert bedre.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste