Her i det nordjyske kører der på nuværende tidspumkt mindst 3 diesel
MC'er rundt, en Dnepr med japansk 3 cyl vandkøet diesel, en englænder
af nyere dato m 2 cyl 650cc italiensk dieselmotor og automatgear, en
MZ Saxon med kinesisk 400cc 1 cylinder Dieselmotor og automatgear. og
inden sommer en MZ TS m1cyl 400cc japansk dieselmotor og automatgear
Det er ikkeproblematiskatindregistrere en diesel MC, men hvis årgangen
errelativ ny, kan der være noget med partikkel udledning, forældre end
?? maskiner er der ingen forureningskrav
On Sat, 5 Feb 2011 23:13:19 +0100, "News sunsite"
<hans-erik@vip.cybercity.dk> wrote:
>"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
>news:4d4be3be$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja da jeg så tråden med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med
>> diesel motor.. Men kommer slet ikke på nogen navne .. Kan i hjælpe ?
>>
>> Må da være det helt rigtige til vinter kørsel.. Den orange djævel tør jeg
>> ikke køre på.. ihvertfald ikke på vejene..
>>
>>
>>
>
>Hejsa.
>
>Spændende emne som jeg er fristet til at "lege" lidt med som projekt. På MZ
>klubbens hjemmeside er der en længere erfaringsudveksling:
>
http://www.mzklub.dk/forum/viewthread.php?thread_id=859
>
>Jeg fik at vide til et bilsyn af min synsmand, at for det er muligt at få
>synet en dielsel MC, skal der være serieproduceret en vis del eksemplarer
>som også kører indenfor EU, for at det er muligt. Her kunne Royal Enfield
>(eks. Enfield Robin på 500ccm) måske være en der er registeret nok af til at
>få synet en sådan på lovlig vis ??? Om hans udtalelser har meget på sig ved
>jeg ikke.
>
>Denne her mand har bare været heldig, da synsfolkene vist blev fanget på et
>svagt punkt og lod synet af MC dieselen gå igennem.
>
http://www.ppo-mc-global-tour.dk/
>
>Konsekvensen ved at ombygge en MZ Saxon med en Lombardini motor kan jeg ikke
>lige overskue. MZ´eren er selvfølgelig synet med benzin motor så pladen
>retfærdiggjort, men når så dieselen kommer på - så er den nok ikke lige så
>"lovlig" at køre på. Hvordan politiet + skat vil reagere ved jeg ikke, men
>jeg ved da at flere kører rundt på en sådan. Hvad med forsikring hvis man
>kører galt - der tvivler jeg på at de går med til at betale til gildet. Der
>er mange usikkerhedsmomenter i at køre rundt på en ombygget diesel og det
>ville jo være bedst at kunne køre rundt uden at skide i bukserne hver gang
>man møder en myndighed.
>
>Hvor sexet det er at komme til træf på en diesel vil jeg ikke sætte tal på,
>men opmærksomhed vil den uden tvivl vække
På en tur på MC campen for et
>par år siden så jeg 7 flotte og dyre Harleyer stå på række, men alle stod
>samlet omkring en lille 50ccm 2 gears Puch knallert der holdt imellem de
>store Harleyer. Samme effekt vil jeg skyde på MC dieselen vil have.
>
>Hilsen
>Hans-Erik