/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Audrey Landers
Fra : V


Dato : 19-01-11 15:29

Hej!

Jeg har netop fået set "Silvesterstadl" fra nytårsaften fra ARD.

Her var det absolutte højdepunkt uden tvivl, da Audrey Landers gæstede
showet. Ærligt talt havde jeg ikke hørt om hende før, men jeg skal da love
for at jeg blev overrasket positivt. Det er ellers sjældent at jeg bliver
positivt overrasket over navne jeg ikke kender. Hun har åbenbart haft én af
hovedrollerne i "Dallas".

Men det er noget dejlig musik hun synger! Her et medley fra
"Silvesterstadl": http://www.youtube.com/watch?v=9LOPAAPW_tU

Hun havde også taget sin søn med, og de sang sammen megahittet "Ein Stern",
med en lidt ny tekst. Noget var på engelsk, og resten på tysk. Den var
rigtig fed: http://www.youtube.com/watch?v=SFVYynnwerw

Efterfølgende har jeg kigget lidt på YouTube, og fundet en del andre gode
numre med hende. Især denne synes jeg var god:
http://www.youtube.com/watch?v=Ri_5B0JytGg. Men efter at have hørt ca.
halvdelen synes jeg der var noget bekendt ved den!

Det er simpelthen den samme sang som Alexandra Lexer har lavet! Her hedder
den "Wahnsinn". Sjovt at opdage sådan noget, for jeg havde jo hørt
Alexandras version først! Den er her:
http://www.youtube.com/watch?v=jO8SlBe3aTQ


 
 
Henning Jensen (19-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 19-01-11 15:40

Den 19-01-2011 15:28, V skrev:

> Her var det absolutte højdepunkt uden tvivl, da Audrey Landers gæstede
> showet.

Landers, hun er mere end een, jeg er ikke klar over hvor mange, det må
du udrede.

http://www.youtube.com/watch?v=TapFPO_4IcU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5X-yspbZvjg&feature=related

Henning.


V (19-01-2011)
Kommentar
Fra : V


Dato : 19-01-11 16:08

> Landers, hun er mere end een, jeg er ikke klar over hvor mange, det må du
> udrede.

Audrey Landers er kun én

Judy er hendes søster, og Kristi og Lindsay er Judy's døtre!


Henning Jensen (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 20-01-11 09:41

Den 19-01-2011 16:08, V skrev:

> Judy er hendes søster, og Kristi og Lindsay er Judy's døtre!

Jeg bildte mig ind, at moderen Ruth også havde sunget eller "lavet"
musik, men det kan jeg se, efter nogen Googling, at det har hun ikke.
Moderen har tilsyneladende heller ikke haft noget med musikken eller
sangene til børneserien, at gøre.

http://www.landersproductionz.com/huggabug.html

Tak for oplysninger. Henning.

Allan Krautwald (19-01-2011)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 19-01-11 18:17


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d36f7c8$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Landers, hun er mere end een, jeg er ikke klar over hvor mange, det må du
> udrede.
>
Hæ hæ skal ikke kunne sige hvor mange der er, vi spillede allerede en Audrey
Landers på Radio Århus i 1984



P.Petersen (19-01-2011)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 19-01-11 18:48


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4d371c85$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:4d36f7c8$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Landers, hun er mere end een, jeg er ikke klar over hvor mange, det må du
>> udrede.
>>
> Hæ hæ skal ikke kunne sige hvor mange der er, vi spillede allerede en
> Audrey Landers på Radio Århus i 1984

Det er den samme Audrey,
Hun udgav sit første album i 1983. Kombineret med hendes optræden i Dallas
er det meget sandsynligt hun er blevet spillet på Radio Århus i 1984.

Men må indrømme at jeg ikke husker hende.
Godt med Wiki. :)

Med venlig hilsen
Pelle


Åge Halldorsson (19-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 19-01-11 16:39


"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4d36f51d$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...

> Men det er noget dejlig musik hun synger! Her et medley fra
> "Silvesterstadl": http://www.youtube.com/watch?v=9LOPAAPW_tU
>
> Hun havde også taget sin søn med, og de sang sammen megahittet "Ein
> Stern", med en lidt ny tekst. Noget var på engelsk, og resten på tysk. Den
> var rigtig fed: http://www.youtube.com/watch?v=SFVYynnwerw

Ja, det var rigtigt godt. Hun udnytter sin stemme formidabelt. Det kan ikke
gøres bedre.

Hilsen Åge


V (19-01-2011)
Kommentar
Fra : V


Dato : 19-01-11 16:43

> Ja, det var rigtigt godt. Hun udnytter sin stemme formidabelt. Det kan
> ikke gøres bedre.

Helt enig! Hun styrer!


Åge Halldorsson (19-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 19-01-11 17:09


"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4d370669$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, det var rigtigt godt. Hun udnytter sin stemme formidabelt. Det kan
>> ikke gøres bedre.
>
> Helt enig! Hun styrer!

............og hendes søn "Daniel" er også topprofessionel.
Her er han med et medley fra FESTE DER VOLKSMUSIK:
http://www.youtube.com/watch?v=u__SSB2GypI&feature=related

De engelsktalende velsyngende sangere og grupper drøner rigtigt rundt i det
tyske.
f.eks. ham der englænderen "Declan Galbricht":
http://www.youtube.com/watch?v=SgONPzXCzE8&feature=related

Vi behøver vist ikke nævne "David Hasselhoff". Han er sandelig også på
farten dernede-
Det her klip glemmer vi vist ikke - et af de mest fantastiske klip fra
"Musikantenstadl".
Jeg har stemt det til tops på "Musikantenstadl-hitlisten". Resultatet kommer
i næste show:
http://www.youtube.com/watch?v=SLwXkIlxK4E&feature=related


Hwa med liiige at gide den en stemme, som de siodste 30 års bedste klip.
Den er "bobler" nr. 30 på listen
STEM HER:
http://insider.orf.at/?story=4341


P.Petersen (19-01-2011)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 19-01-11 16:56


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d370596$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4d36f51d$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Men det er noget dejlig musik hun synger! Her et medley fra
>> "Silvesterstadl": http://www.youtube.com/watch?v=9LOPAAPW_tU
>>
>> Hun havde også taget sin søn med, og de sang sammen megahittet "Ein
>> Stern", med en lidt ny tekst. Noget var på engelsk, og resten på tysk.
>> Den var rigtig fed: http://www.youtube.com/watch?v=SFVYynnwerw
>
> Ja, det var rigtigt godt. Hun udnytter sin stemme formidabelt. Det kan
> ikke gøres bedre.
>
> Hilsen Åge


Aage, du plejer da, at have enorme fordomme mod pop.
Så hvad sker der lige for dig her?

Med venlig hilsen
Pelle


Åge Halldorsson (19-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 19-01-11 17:19

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
news:4d370995$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...

> Aage, du plejer da, at have enorme fordomme mod pop.

Det har jeg stadig

> Så hvad sker der lige for dig her?

Øhhhh.... at jeg stadig ser tyske slagershow.
De tager tit engelsksprogede slager-stjerner ind.
De har også haft "Decklan" og "David Hasselhoff" på prgrammet.
Du skulle se showene, men det gør du da vist også. Du kender jo åbenbart
navnene.

Her folder Decklan sig ud sammen med Florian Silbereisen:
http://www.youtube.com/watch?v=qAJE-UmGRkk

Her folder David Hassselhof sig ud, sammen med Andy Borg:
http://www.youtube.com/watch?v=r_KxqddYGUg&feature=related



Hilsen Åge


P.Petersen (19-01-2011)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 19-01-11 18:45


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d370f0e$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
> news:4d370995$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Aage, du plejer da, at have enorme fordomme mod pop.
>
> Det har jeg stadig
>
>> Så hvad sker der lige for dig her?
>
> Øhhhh.... at jeg stadig ser tyske slagershow.
> De tager tit engelsksprogede slager-stjerner ind.
> De har også haft "Decklan" og "David Hasselhoff" på prgrammet.
> Du skulle se showene, men det gør du da vist også. Du kender jo åbenbart
> navnene.
>
> Her folder Decklan sig ud sammen med Florian Silbereisen:
> http://www.youtube.com/watch?v=qAJE-UmGRkk
>
> Her folder David Hassselhof sig ud, sammen med Andy Borg:
> http://www.youtube.com/watch?v=r_KxqddYGUg&feature=related
>
>
>
> Hilsen Åge

Jamen Audrey laver da ikke schlager, i mine ører er det pop.

Nej jeg kender ikke slagerscenen særligt indgående.
Mest fra når jeg kigger på dine links.
Må indrømme at jeg hurtigt zapper væk hvis jeg støder ind i det på
fjernsynet.
Jeg har prøvet at se et par stykker for at finde ud af hvad du og andre er
så begejstrede over.
Men det siger mig ikke noget. :(

Hvad angår Audrey var hun med i Dallas i starten af 80'rne.
Hun har gjort det godt indenfor musikbranchen. Masser af guld og
platinplaceringer.
Hilsen
Pelle


Åge Halldorsson (19-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 19-01-11 20:06

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
news:4d372314$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...

> Jamen Audrey laver da ikke schlager, i mine ører er det pop.

Det er jo også fint nok at du synes det lyder som pop. Så kan det jo faktisk
godt være, at egentlig godt kan lide en masse andet slager uden agt vide
det, for sådan lyder slagermusik.
Andrey Landers er nemlig ikke popsangerinde - og har aldrig været det.
Hun er slagersangerinde.
Du vidste måske slet ikke at slagermusik lyder sådan, så jeg vil varmt
anbefale dig at tjekke nogle af de store show ud, næste gang de sendes. Du
vil finde masser af din favoritmusik, tror jeg helt afgjort. Helene
Fischer måske. Hun er slager-star over hele MellemEuropa, selv om du måske
vil tro at hun synger pop, når du hører hende. Men sådan lyder slagermusik.
Du skal nok bare vænne dig til at du er bliver lidt slager-menneske.

PS:
Bruger man den almindelige genreinddeling har Andrew Landers aldrig sunget
pop. Hun er slet ikke det mindste kendt indenfor popgenren. Hun er derimod
en kendt slager-star over hele MellemEuropa og hun kategoriseres også som
slagersangerinde på musiksider i MellemEuropa. Du kan prøve at se her:

Her ser du musik-portalen "Amazon". Hun er placeret under "Schlager":
http://www.amazon.de/audrey-landers-Schlager-Volksmusik-Musik/s?ie=UTF8&keywords=Audrey%20Landers&rh=n%3A759710%2Ck%3AAudrey%20Landers&page=1

Her ser du også en musikside. Her står "Andrey landers schlager-cd":
http://www.billiger.de/show/kategorie/3313(brand=f_brand_2986638).htm

Her en en fil-delings-side. De skriver: "Schlager - Andrey Landers":
http://www.nakido.com/AED538504751CC3B8DDCBB8AFA144458D9CFEA73

> Nej jeg kender ikke slagerscenen særligt indgående.

Arrrhhhhh. Det tror jeg faktisk du gør alligevel. Du vede det bare ikke helt
endnu. Du kan jo lide musikken. Prøv nu at se positivt på det. Der er bare
slagermusik du godt kan lide det.
Det næste du skal vænne dig til er at du ikke skal være flov over det. Vi
bliver jo flere og flere. Måske er vi de fleste. Det ved jeg ikke. Men idag
er det faktisk helt legitimt at sige at man kan lide slagermusik. Ingen
rynker på næsen af det, som før i tiden. Altså ude blandt folk. Ikke
herinde.

Hilsen Åge







Åge Halldorsson (19-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 19-01-11 20:27


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d373630$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Arrrhhhhh. Det tror jeg faktisk du gør alligevel. Du vede det bare ikke
> helt endnu. Du kan jo lide musikken. Prøv nu at se positivt på det.

Her er noget jeg tror du kan lide. Du kan de tjekke det hvis du får tid.

http://www.youtube.com/watch?v=Bs0WcFy9n6w&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=PJRfERx3Igk&feature=related

Hvis du kan lide musikken, så kan jeg fortælle dig at, så er det
"slagermusik" du kan lide, for sådan lyder det.



Hilsen Åge


P.Petersen (20-01-2011)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 20-01-11 00:26


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d373b0a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4d373630$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Arrrhhhhh. Det tror jeg faktisk du gør alligevel. Du vede det bare ikke
>> helt endnu. Du kan jo lide musikken. Prøv nu at se positivt på det.
>
> Her er noget jeg tror du kan lide. Du kan de tjekke det hvis du får tid.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Bs0WcFy9n6w&feature=related
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PJRfERx3Igk&feature=related
>
> Hvis du kan lide musikken, så kan jeg fortælle dig at, så er det
> "slagermusik" du kan lide, for sådan lyder det.
>
>
>
> Hilsen Åge

Kære Aage.
Du gør et ihærdigt forsøg på at omvende mig. Beklager det vil aldrig lykkes.
(Det er ligesom Jehovas Vidner.)
Og det rykker jo heller ikke fokuspunktet: Audrey har altid (siden 1983)
været popsangerinde.
At hun igennem de sidste 5-10 år har optrådt i tyske shows ændrer jo ikke
hendes musik.
Hvis du ikke kan høre forskellen på 99% af hendes musik og schlager bør du
søge hørelæge.
Men under alle omstændigheder: Uanset hvordan vi rubricerer hendes genre,
synes jeg at det er ganske forfærdeligt.
Så foretrækker jeg da langt Andrea.
Som jeg heller ikke kan lide. :)

Med venlig hilsen
Pelle


Allan Krautwald (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 20-01-11 04:29


"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
news:4d37732f$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Du gør et ihærdigt forsøg på at omvende mig. Beklager det vil aldrig
> lykkes.
> (Det er ligesom Jehovas Vidner.)
> Og det rykker jo heller ikke fokuspunktet: Audrey har altid (siden 1983)
> været popsangerinde.

Nuvel...Åge har også kaldt Elvis, Beatles og hovedparten af alt fra 60'erne
for schlager.
I Åges univers er alt det han kan lide schlager, det gør det jo også så
meget nemmere at forklare



Åge Halldorsson (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 20-01-11 09:26


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4d37abea$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nuvel...

Javel javel

> Åge har også kaldt Elvis, Beatles og hovedparten af alt fra 60'erne for
> schlager.

Åge har omtalt at et par at Beatles sange var slager-sange. Men det ændrer
jo ikke ved, at det øvrige af deres musik, var noget andet.

> I Åges univers er alt det han kan lide schlager, det gør det jo også så
> meget nemmere at forklare

Åge går som bare efter den anerkendte rubricering af pop, rock, slager, på
internet-musiksider. Åge gav lige et par link i det sidste indlæg.
I tv omtales hun også som slager-star fra USA, når hun synger i de store
musikshow.

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 20-01-11 09:28


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d37f192$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> I tv omtales hun også som slager-star fra USA, når hun synger i de
> store musikshow.

.................men det er nok MellemEuropa der ikke kan finde ud af det.
Krutte må hellere belære det halve Europa om sagen, så den kan blive rettet.

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 20-01-11 09:47

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
news:4d37732f$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis du ikke kan høre forskellen på 99% af hendes musik og schlager bør du
> søge hørelæge.

Nedenstående musik lyder da ellers neøjagtig som det musik jeg kender fra
tyske slagershow. Og der hører vi hende altid omtalt som slager-star fra
USA.
Er der en forklaring på at MellemEuropa tager fejl af hendes musik.

http://www.youtube.com/watch?v=NzZVOGOYN38&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=JE6xPeO-z-0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=afZ920EbBhc

http://www.youtube.com/watch?v=aJR_DmNp4UY&feature=related


Hilsen Åge


Henning Jensen (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 20-01-11 10:02

Den 20-01-2011 09:46, Åge Halldorsson skrev:

> Nedenstående musik lyder da ellers neøjagtig som det musik jeg kender
> fra tyske slagershow. Og der hører vi hende altid omtalt som slager-star
> fra USA.

Alt, ligegyldigt hvor det kommer fra i verden og hvem der synger, lyder
ens og som tysk schlager, når det har været gennem din tyske musikindustri.
Det er vores sædvanlige diskussionsemne. Disse schlagershows forfladiger
alt, fjerner alt særpræg både i musikken men også i den menneskelige
stemme, og gør det hele til en ensartet grød. Til "godaw du"!

Henning.

Åge Halldorsson (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 20-01-11 10:08


"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
news:4d37732f$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis du ikke kan høre forskellen på 99% af hendes musik
> og..................... (så videre)

Jeg tjekkede lige denne side, som spasmageren "Henning" kom med.
http://www.landersproductionz.com/huggabug.html

Her må man sige, at det hun synger intet har med slager at gøre. Det er nok
fordi hun laver een slags musik til den engelsk-sprogede verden og
slagermusik til MellemEuropa.
Forvirringen opstår nok fordi det tilsyneladende er noget helt andet vi
har fået kendskab til her i området, end det hun ellers udgiver.
Det musik på ovenstående link, er i hvert fald ikke sådan noget hun synger i
de store slagershow.
Men hendes søn synger tilsyneladende også i begge genrer. Hans musik
larmer infantilt. Det er meget støjende - undtagen når han synger slager her
i omrrådet.

Her synger han noget meget støjende Krutte-musik:
http://www.youtube.com/watch?v=3FUm2GuDYTI

Så er han her i området hvor vi bor - og så slår han over i slager, med
dansende juhuuu-piger, fra fjernsysballetten des MDR. Det her er ikke
rockmusik, hehe
http://www.youtube.com/watch?v=u__SSB2GypI&feature=related



Hilsen Åge



V (20-01-2011)
Kommentar
Fra : V


Dato : 20-01-11 11:15

> Her må man sige, at det hun synger intet har med slager at gøre. Det er
> nok fordi hun laver een slags musik til den engelsk-sprogede verden og
> slagermusik til MellemEuropa.

Ja, det tror jeg du har ret i. Jeg kan nu gode lide begge dele af hendes
musik (siden jeg opdagede hende i går )

> Forvirringen opstår nok fordi det tilsyneladende er noget helt andet vi
> har fået kendskab til her i området, end det hun ellers udgiver.
> Det musik på ovenstående link, er i hvert fald ikke sådan noget hun synger
> i de store slagershow.

Hun sang et medley i "Silvesterstadl". De sange vil jeg ikke kalde udpræget
slager, men de ligger måske ikke så langt fra genren, men de er da nogle af
hendes store hits: http://www.youtube.com/watch?v=wRV58sw92EQ

Sangene var:

Little River:
http://www.youtube.com/watch?v=jh8Oh7Rps5k.

Manuel Goodbye (hendes største hit):
http://www.youtube.com/watch?v=u7Vb9aWIunQ&feature=related

Og til en sang som jeg kender udemærket. Kan dog ikke finde den med Audrey,
og ved ikke hvad den hedder originalt.


Her et kanon medley fra 80'erne: http://www.youtube.com/watch?v=7KndD5SXIP8.
Det er sgu noget der dur, hva?? Er jeg den eneste der kommer til at tænke på
Die Flippers? Det er måske fordi de synger om lidt af det samme?

Her synger Audrey en sang, som Die Flippers også har sunget:
http://www.youtube.com/watch?v=MHjHGzj7PUM


Udover hendes store amerikanske hits har hun udgivet en del sange på tysk,
og det vil jeg uden tøven kalde rendyrket slager, men det er også meget
fedt!

Her et par af hendes tyske numre:

En duet med "Brinki": http://www.youtube.com/watch?v=VuWs3hchhgY. Både på
tysk og engelsk!
Sommer, Meer Und Sonneschein: http://www.youtube.com/watch?v=l-NXyUSMkIE
Blue Baya Blue: http://www.youtube.com/watch?v=NzZVOGOYN38. Så bliver det
ikke mere schlager!


Så konklusionen er at hun både er pop-sanger og schlager-sanger. Synes det
er flot at hun mestrer begge dele!


Henning Jensen (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 20-01-11 11:36

Den 20-01-2011 11:15, V skrev:

> Så konklusionen er at hun både er pop-sanger og schlager-sanger. Synes
> det er flot at hun mestrer begge dele!

Hun har absolut nogle kvaliteter når hun ikke synger tysk schlager.

"Little River":

http://www.youtube.com/watch?v=jh8Oh7Rps5k&feature=related

"Higher Life":

http://www.youtube.com/watch?v=k0_2HWS7RlU

"Mi amor":

http://www.youtube.com/watch?v=7xSfv9h4bE0

Henning.

Åge Halldorsson (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 20-01-11 11:45


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d38102a$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hun har absolut nogle kvaliteter når hun ikke synger tysk schlager.
>
> "Little River":
>http://www.youtube.com/watch?v=jh8Oh7Rps5k&feature=related

> "Mi amor":
> http://www.youtube.com/watch?v=7xSfv9h4bE0
>
> Henning.

Det er da ellers sån noget musik de spiller i slagershowene.
...........men så kan vi jo egentlig lide den samme slags musik. Du
kalder den bare noget andet.
Jeg synes at disse to numre er fantastisk gode.

Hilsen Åge





Benny Mortensen (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 20-01-11 12:59


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4d381244$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:4d38102a$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hun har absolut nogle kvaliteter når hun ikke synger tysk schlager.
>>
>> "Little River":
>>http://www.youtube.com/watch?v=jh8Oh7Rps5k&feature=related
>
>> "Mi amor":
>> http://www.youtube.com/watch?v=7xSfv9h4bE0
>>
>> Henning.
>
> Det er da ellers sån noget musik de spiller i slagershowene.
> ...........men så kan vi jo egentlig lide den samme slags musik. Du
> kalder den bare noget andet.
> Jeg synes at disse to numre er fantastisk gode.
>
> Hilsen Åge

Jamen er det ikke altid sådan... Det meste kan altid, med lidt god vilje,
klemmes ind i en anden kategori... Jeg hører stadig om kategori'er, hvis
eksistens jeg end ikke anede.... Men OK... Jeg har da nu også alle dage
været temmeligt ligeglad.... Det er musikken jeg kan lide, ikke kategorien


M.V.H....Benny..



Henning Jensen (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 20-01-11 13:58

Den 20-01-2011 12:59, Benny Mortensen skrev:

> Det er musikken jeg kan lide, ikke kategorien

Enig.

For kort tid siden havde jeg og Åge en lille "snak" om Yamaha's
sang-menneske-maskine. Her synger en lille YamaHansi en god og typisk
schlager:

http://www.youtube.com/watch?v=6rLkcuJRpXs

Du kan også selv være med. Programmet herunder kan sikkert også
installeres i trak2erens computer, og trak2erens motor frembringer i
forvejen den regelmæssige lyd og rytme, som er typisk for schlager.
Som der står i artiklen, "på to minutter":

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/168/3089606/3/lav%20et%20mgp%2Dhit%20med%20ungerne%20p%E5%20to%20minutter

Jeg personlig, føler mig overbevist om, at en meget stor del af de tyske
schlagere mere eller mindre, er fabrikeret på denne måde.

Henning.

Åge Halldorsson (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 20-01-11 14:51


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d383164$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/168/3089606/3/lav%20et%20mgp%2Dhit%20med%20ungerne%20p%E5%20to%20minutter
>
> Jeg personlig, føler mig overbevist om, at en meget stor del af de tyske
> schlagere mere eller mindre, er fabrikeret på denne måde.
>
> Henning.

Som jeg læser artiklen skrives der om MGP.
Er det så ikke bedst egnet til monotom popmusik?

Hilsen Åge


Allan Krautwald (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 20-01-11 16:36


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d383164$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg personlig, føler mig overbevist om, at en meget stor del af de tyske
> schlagere mere eller mindre, er fabrikeret på denne måde.
>
Jeg interviewede i 1986 Troels Trier og Rebecca Brüel og der sagde han, at
alt på deres plade var lavet af brødrene Yamaha.....Ya og Ma og lille Ha



Benny Mortensen (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 21-01-11 11:16


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4d385663$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:4d383164$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Jeg personlig, føler mig overbevist om, at en meget stor del af de tyske
>> schlagere mere eller mindre, er fabrikeret på denne måde.
>>
> Jeg interviewede i 1986 Troels Trier og Rebecca Brüel og der sagde han, at
> alt på deres plade var lavet af brødrene Yamaha.....Ya og Ma og lille Ha
>
>

Tja, det kunne ligne ham... Han kalder også Rebecca for en STOR
kunstner................................... Ca 90 kg

M.V.H....Benny..



Allan Krautwald (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 21-01-11 14:56


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4d395ce9$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Tja, det kunne ligne ham... Han kalder også Rebecca for en STOR
> kunstner................................... Ca 90 kg
>
> M.V.H....Benny..
>
>
Ja Rebecca er blevet en frodig kvinde på sine ældre dage



Benny Mortensen (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 21-01-11 11:14


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d383164$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 20-01-2011 12:59, Benny Mortensen skrev:
>
>> Det er musikken jeg kan lide, ikke kategorien
>
> Enig.
>
> For kort tid siden havde jeg og Åge en lille "snak" om Yamaha's
> sang-menneske-maskine. Her synger en lille YamaHansi en god og typisk
> schlager:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6rLkcuJRpXs
>
> Du kan også selv være med. Programmet herunder kan sikkert også
> installeres i trak2erens computer, og trak2erens motor frembringer i
> forvejen den regelmæssige lyd og rytme, som er typisk for schlager.
> Som der står i artiklen, "på to minutter":
>
> http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/168/3089606/3/lav%20et%20mgp%2Dhit%20med%20ungerne%20p%E5%20to%20minutter
>
> Jeg personlig, føler mig overbevist om, at en meget stor del af de tyske
> schlagere mere eller mindre, er fabrikeret på denne måde.
>
> Henning.

Man kan åbenbart stirre sig blind på mange ting... Først og fremmest, en
David Brown fra 1971, har ingen computer. At schlager, skulle være
computerskabt, muligvis, men i så fald har de uden tvivl lært det fra poppen
/ rocken, som da på ingen måder, halter efter på dette område.

Det var en udvikling man begyndte at acceptere, da de første sequenzere så
dagens lys, og det er kun blevet mere og mere... Så hvis det er noget man
vil til at lægge musikken til last, så skulle man have gjort det, da det
virkeligt holdt sit indtog, der først i 80'erne hvor man så småt begyndte at
komme sig over Commodore syndromet. Ellers må man i stedet kæmpe for, at
sige som Olivia Newton John.... Back To Basics... Men kom da herop en lille
tur, så skal jeg spille Deftones for dig, og jeg er helt sikker på, at efter
den oplevelse, så vil du kalde en David Brown fra 1971 for Englelyd, eller
Musik fra Himmelen... ))

M.V.H....Benny..



Henning Jensen (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 21-01-11 12:11

Den 21-01-2011 11:14, Benny Mortensen skrev:
>
> Man kan åbenbart stirre sig blind på mange ting... Først og fremmest, en
> David Brown fra 1971, har ingen computer.

En David Brown fra 1971 er et godt redskab, og samtidig er du familiær
med motorens ensformige dunken. Det kan også præge en i musikalsk
retning, så det må være derfra, at har du din schlagerinteresse.
En velsmurt motor(sclagerlyd) er en fryd for øret, og giver også en
fornemmelse af, at være godt "kørende".

Henning. ;.)

Åge Halldorsson (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 21-01-11 11:34


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d383164$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg personlig, føler mig overbevist om, at en meget stor del af de tyske
> schlagere mere eller mindre, er fabrikeret på denne måde.
>
> Henning.


Her er jeg delvis enig. Jeg personlig, føler mig også overbevist om, at en
meget stor del af musik bliver lavet på den måde. Det er tydeligt at høre
når det er tilfældet. Her holder enigheden dog op, da jeg
er ret overbevist om at en stor del af især popmusikken er fabrikeret på
denne måde. Den monotome bankelyd er især kendetegnet for popmusik - og det
er så tydeligt at høre at det er en computer der banker rytmen løs, uden
variation i slagene.
Kunsten er at få det til at lyde som om det IKKE er tilfældet, for hvad
man ikke ved har man jo ikke ondt af. Men her scorer popmusikken i
særdelkeshed minus-point.

Der er også slagersange hvor det er for computeragtigt, men det er dog ikke
i samme grad som i popmusik. Men det sker. Selv en dame som Helene Fischer
og Hynsa Hunterhaser (som Krutte vist kalder ham) har lavet hit hvor det
træder tydeligt frem.

Man bliver nødt til at lære at lave det, så det ikke opdages. Især
popmusikere skal tage sig sammen. Det kunne være vi så mange mange der
pludselig kunne lide deres musik. Hvem ved?



Hilsen Åge


Henning Jensen (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 21-01-11 12:03

Den 21-01-2011 11:33, Åge Halldorsson skrev:

Her er en tysk schlager.
Maxine Sullivan synger "Die blaue Stunde".
Er det ikke utroligt, at en schlager engang, ikke alene kunne være god
musik, men også fabelagtigt godt sunget, og helt uden den dunkende rytme
fra en fiskekutter.

http://www.youtube.com/watch?v=chax4x0o2Ck

> Der er også slagersange hvor det er for computeragtigt. Selv en dame som Helene
> Fischer og Hynsa Hunterhaser (som Krutte vist kalder ham) har lavet hit
> hvor det træder tydeligt frem.

Det er meget tydeligt. Især hos YamaHansi, og i hvert eneste nummer.
Ærgerligt at tysk schlager er blevet så maskinelt.

Henning.

Åge Halldorsson (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 21-01-11 12:08


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d3967ee$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er meget tydeligt. Især hos YamaHansi, og i hvert eneste nummer.
> Ærgerligt at tysk schlager er blevet så maskinelt.
>
> Henning.

Kan man så ikke sige, at så længe det er 10 gange så galt i popmusikken, så
lad os blive ved slagermusikken.
Så kan man vel sige at hvad computer angår, så er slagermsusikken i hvert
fald det mindst dårlige af d to genrer.

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 21-01-11 12:05

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d396118$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Man bliver nødt til at lære at lave det, så det ikke opdages. Især
> popmusikere skal tage sig sammen. Det kunne være vi så mange mange der
> pludselig kunne lide deres musik. Hvem ved?

Det er forøvrigt måske en del at skylden for at der i disse år foregår den
kendte tilstrømning af folk over mod slagergenren.

MEN man skal jo være objektiv, så jeg vil ikke undlade at komme med dette
eksempel fra slagermusikken. Her er en fantastisk skøn sang med en
topprofessionel sanger. Desværre er det tydeligt at høre hvordan en computer
banker rytmen. Jeg kan ikke forklare hvad det er der gør at jeg kan høre
det, men høre det, det kan jeg tydeligt. Et plus er det så at sangen er så
god at det opvejer dette faktum. Sangen scorer 9 point hos mig, men den
KUNNE have scoret 10 point.

Her er et eksempel hvor man ikke kan noget noget computer-noget. Jeg aner
ikke hvor meget det bruges her, men det er skjult så godt, at det ikke
fremtræder. Her kan popmusikerne lære noget.
http://www.youtube.com/watch?v=MCh8WOaupvM


Hilsen Åge


Åge Halldorsson (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 21-01-11 12:10


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d39684f$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> MEN man skal jo være objektiv, så jeg vil ikke undlade at komme med dette
> eksempel fra slagermusikken. Her er en fantastisk skøn sang med en
> topprofessionel sanger. Desværre er det tydeligt at høre hvordan en
> computer banker rytmen. Jeg kan ikke forklare hvad det er der gør at jeg
> kan høre det, men høre det, det kan jeg tydeligt. Et plus er det så at
> sangen er så god at det opvejer dette faktum. Sangen scorer 9 point hos
> mig, men den KUNNE have scoret 10 point.



Ja
http://www.youtube.com/watch?v=AW1FBEigDMU


Henning Jensen (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 21-01-11 12:19

Den 21-01-2011 12:09, Åge Halldorsson skrev:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=AW1FBEigDMU

Ja, jeg ved godt at jeg er efter dig på grund af YamaHansi.
Trods min modvilje imod ham, på grund af det industrielle i hans numre,
så erkender jeg, at han og hans produktionsselskab er præget af stor
professionalisme.

Ham her "snakker" vi ikke så meget om, alene af den grund, at han er
værre. Han besidder ikke engang det Hinterseer har.

Henning. :-|

Henning Jensen (21-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 21-01-11 12:13

Den 21-01-2011 12:04, Åge Halldorsson skrev:

>Her kan popmusikerne lære noget.
> http://www.youtube.com/watch?v=MCh8WOaupvM

Ud på aftenen, ved en vejfest, kan den være udmærket i det nærmeste øltelt.

Henning

Åge Halldorsson (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 20-01-11 11:41

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4d380b3e$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...

> Så konklusionen er, at hun både er pop-sanger og schlager-sanger. Synes
> det er flot at hun mestrer begge dele!

Ja, i Danmark har popgrupper en mere sådan sygelig paranoid berøringsangst
overfor slagergenren, om man så må sige.

Hilsen Åge


Allan Krautwald (20-01-2011)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 20-01-11 16:37


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4d381143$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, i Danmark har popgrupper en mere sådan sygelig paranoid berøringsangst
> overfor slagergenren, om man så må sige.
>
> Hilsen Åge
Næeh de vælger vel bare at spille pop, fordi de selv kan spille på nogle
instrumenter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste