|
| Vejsalt Fra : niels |
Dato : 29-12-10 13:45 |
|
Jeg troede at Danmark var selvforsynende med salt fra vores salthorste,
alene i Hvornum ved Hobro skulle der være omtrent 30 milliarder ton salt.
Hvorfor mangler vi så salt til vores veje, og hvorfor skal det importeres
fra Tyskland??
Mange hilsner
Niels
| |
N_B.DK (29-12-2010)
| Kommentar Fra : N_B.DK |
Dato : 29-12-10 14:37 |
|
"niels" <niels.wiinberg@fh.hosp.dk> wrote in message
news:4d1b2d42$0$23765$14726298@news.sunsite.dk
> Jeg troede at Danmark var selvforsynende med salt fra vores
> salthorste, alene i Hvornum ved Hobro skulle der være omtrent 30
> milliarder ton salt. Hvorfor mangler vi så salt til vores veje, og
> hvorfor skal det importeres fra Tyskland??
Fordi Danskerne generelt tænker med den del de sidder på.
--
MVH. N_B_DK
| |
Hauge (29-12-2010)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 29-12-10 15:24 |
|
Den 29-12-2010 13:44, niels skrev:
> Jeg troede at Danmark var selvforsynende med salt fra vores salthorste,
> alene i Hvornum ved Hobro skulle der være omtrent 30 milliarder ton salt.
> Hvorfor mangler vi så salt til vores veje, og hvorfor skal det importeres
> fra Tyskland??
Fordi der tydeligvis findes mange idioter i det offentlige.
Men kik på http://stiften.dk der er en debat om samme emne.
Mvh Hauge
| |
Max (29-12-2010)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 29-12-10 15:50 |
|
Hej Niels
> Jeg troede at Danmark var selvforsynende med salt fra vores
> salthorste, alene i Hvornum ved Hobro skulle der være omtrent 30
> milliarder ton salt. Hvorfor mangler vi så salt til vores veje, og
> hvorfor skal det importeres fra Tyskland??
Mon ikke at salt der er gravet op er billigere end salt
der skal spules op og indampes ?
--
Mvh
Max
| |
Martin [TMM] (29-12-2010)
| Kommentar Fra : Martin [TMM] |
Dato : 29-12-10 17:03 |
|
Hej
On 29-12-2010 15:50, Max wrote:
> Mon ikke at salt der er gravet op er billigere end salt
> der skal spules op og indampes ?
Det skal jeg ikke kunne svare på, men mon man har taget lidt for meget
hensyn til varens pris, og lidt for lidt hensyn til fragt, tid og CO2?
Samme historie er at finde på stiften.dk, dog med Chile som
afsender-land. Gæt selv hvad der mon er gået forud for beslutningen der.
Mvh
Martin
| |
Jan Kronsell (30-12-2010)
| Kommentar Fra : Jan Kronsell |
Dato : 30-12-10 12:43 |
|
"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
news:4d1b5b9f$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> On 29-12-2010 15:50, Max wrote:
>> Mon ikke at salt der er gravet op er billigere end salt
>> der skal spules op og indampes ?
>
> Det skal jeg ikke kunne svare på, men mon man har taget lidt for meget
> hensyn til varens pris, og lidt for lidt hensyn til fragt, tid og CO2?
>
> Samme historie er at finde på stiften.dk, dog med Chile som afsender-land.
> Gæt selv hvad der mon er gået forud for beslutningen der.
>
Men gflem ikke, at firmaet, som har den danske salt, har oplyst at de ikke
vil sælge til andet end deres faste kunder, da de så heller ikke vil kunne
levere salt nok.
Jan
| |
Hauge (30-12-2010)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 30-12-10 16:04 |
|
Den 30-12-2010 12:43, Jan Kronsell skrev:
> Men gflem ikke, at firmaet, som har den danske salt, har oplyst at de
> ikke vil sælge til andet end deres faste kunder, da de så heller ikke
> vil kunne levere salt nok.
Hvordan fik de så de faste kunder i første omgang?
Mvh Hauge
| |
|
|