/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
54 tons! En killer af format.
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 15-12-10 09:24

Det lyder jo dramatisk, men det er nok sådan det vil blive udlagt af
nogen.

Det handler om, at der er en hævning af akseltrykket på lastbiler på
vej, og det vil så betyde, at 7-akslede vogntog som i dag max. må veje
48 tons, herefter må veje 54 tons.

Det må ikke forveksles med 25.25 meter kategorien. Den må veje 60
tons.

Forskellen vil bestå i, at 54 tonserne ikke skal benytte tvangsruter.

Det var en strøtanke jeg fik i forbindelse med at jeg læste om Anders,
der kører langt hver dag i en Smart. Det ville jeg ikke bryde mig om.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Bjørn J. (15-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 15-12-10 12:40


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:rbugg65n0c0npjmckgsgc810q4224pt06u@4ax.com...

KLIP

> Det var en strøtanke jeg fik i forbindelse med at jeg læste om Anders,
> der kører langt hver dag i en Smart. Det ville jeg ikke bryde mig om.

Den har 4 stjerne i EuroNCAP.

No problemo.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !





Anders Majland (15-12-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 15-12-10 13:13

> > Det var en strøtanke jeg fik i forbindelse med at jeg læste om Anders,
> > der kører langt hver dag i en Smart. Det ville jeg ikke bryde mig om.

Heldigvis ikke langt hver dag ... og har også mc'en når vejret er bedre end
nu ...
Men var tilbage over fyn imorges for at samle en kollega op i Odense. Godt
jeg kørte modsat trafikken - Der 6:30 var der godt nok allerede en fin
lyskæde på køge-bugt indadgående ....

> Den har 4 stjerne i EuroNCAP.
> No problemo.

Man kan have nok så mange stjerner i en personbil. Kommer men i klemme med
en lastbil er det vist ret ligegyldigt om den vejer 48 eller 54 tons. Man
kan blot håbe på at blive skubbet til side istedet for kvast ...

/A


folmer@rasmussen.dk (15-12-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 15-12-10 13:28

On Wed, 15 Dec 2010 12:40:09 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:rbugg65n0c0npjmckgsgc810q4224pt06u@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Det var en strøtanke jeg fik i forbindelse med at jeg læste om Anders,
>> der kører langt hver dag i en Smart. Det ville jeg ikke bryde mig om.
>
>Den har 4 stjerne i EuroNCAP.
>
>No problemo.

>--

No problemo????

Jeg har bemærket, at på de fleste større køretøjer er fronten udformet
af lakerede eller forcromede pladedele. Ofte konstrueret i en slags
grill-facon.

Inde bag denne grill er der som regel monteret noget matsort
perforeret plade. På din model er det nok kevlar.

Jeg har altid været af den overbevisning, at denne perforerede plade
sad der for at undgå, at sådanne Smart-tingester blev suget med ind,
når komfuret spillede.

Jeg har taget fejl før, og har muligvis gjort det igen, men jeg troede
faktisk at det hang sådan sammen.

Jeg ser derfor også EuroNCAP-vurderingen som overflødig, idet jeg ikke
tror at de tester for den slags.

--

Nu som tilforn og venlig hilsen
Folmer

Bjørn J. (15-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 15-12-10 15:54


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:1kchg6db50lrmjnh5ejcbnvls5bddibl0u@4ax.com...

KLIP

> Jeg ser derfor også EuroNCAP-vurderingen som overflødig, idet jeg ikke
> tror at de tester for den slags.

Den bliver ellers af mange, regnet for den pureste sandhed..

Jeg kan ikke lige finde klippet, men på tysk tv vistes et glatføreuheld
mellem en lastbil og en Smart.

Smart'en så ud som bilen i det af mig tidligere givne link til et
færdselsuheld i tåge ........ som skete i Kina.

Smart'en lignede en lynkineser efter endt afbrænding efter sammenstødet med
lastvognen.

Desværre døde den kvindelige fører af Smart'en på stedet....

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Henrik B. (15-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-10 21:06

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
> news:4d08d67a$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Desværre døde den kvindelige fører af Smart'en på stedet....

Hun døde nok af "det 3. sammenstød"...

-- Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Bjørn J. (15-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 15-12-10 22:04


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4d092029$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>> Desværre døde den kvindelige fører af Smart'en på stedet....
>
> Hun døde nok af "det 3. sammenstød"...

Det kan du da godt kalde det, bilen var omdannet til reservedele.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



TGJ (15-12-2010)
Kommentar
Fra : TGJ


Dato : 15-12-10 16:14



skrev i meddelelsen news:rbugg65n0c0npjmckgsgc810q4224pt06u@4ax.com...

Det lyder jo dramatisk, men det er nok sådan det vil blive udlagt af
nogen.

Det handler om, at der er en hævning af akseltrykket på lastbiler på
vej, og det vil så betyde, at 7-akslede vogntog som i dag max. må veje
48 tons, herefter må veje 54 tons.

Det må ikke forveksles med 25.25 meter kategorien. Den må veje 60
tons.

Forskellen vil bestå i, at 54 tonserne ikke skal benytte tvangsruter.

Det var en strøtanke jeg fik i forbindelse med at jeg læste om Anders,
der kører langt hver dag i en Smart. Det ville jeg ikke bryde mig om.



Kør en tur til Sydhavsøerne og se hvordan landmændene laster deres
roetransportere

Det er altid spændende at holde i kø en mandag morgen efter frost og så se i
bakspejlet når en fx. Fendt 900 serie traktor med en læsset 5 akslet hænger
kommer hoppende mod en.
Specielt når man ved at hængeren ikke skal til syn mere, så længe den hægtes
på en traktor

/Thomas


Allan Møller (15-12-2010)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 15-12-10 20:48


> Det handler om, at der er en hævning af akseltrykket på lastbiler på
> vej, og det vil så betyde, at 7-akslede vogntog som i dag max. må veje
> 48 tons, herefter må veje 54 tons.

Og 3-akslede må veje 26.5 mod de 24 i dag.

Vogmanden venter allerede på det bliver endeligt vedtaget så får jeg en
3-akslet til at spænde for min 4-akslet
og så kan jeg jo køre med 12-14 køreplader mere men nok til samme løn


Allan



.J.S... (16-12-2010)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 16-12-10 00:59



wrote in message news:rbugg65n0c0npjmckgsgc810q4224pt06u@4ax.com...

Det lyder jo dramatisk, men det er nok sådan det vil blive udlagt af
nogen.

Det handler om, at der er en hævning af akseltrykket på lastbiler på
vej, og det vil så betyde, at 7-akslede vogntog som i dag max. må veje
48 tons, herefter må veje 54 tons.

Det må ikke forveksles med 25.25 meter kategorien. Den må veje 60
tons.

Forskellen vil bestå i, at 54 tonserne ikke skal benytte tvangsruter.

Det var en strøtanke jeg fik i forbindelse med at jeg læste om Anders,
der kører langt hver dag i en Smart. Det ville jeg ikke bryde mig om.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Løsningen er naturligvis at kun tillade disse yberdimensionerede fordoms af
rangere mellem 01:00 og 05:00 om natten.
Vi vedtager fri hastighed i samme tidsrum, så er man selv ude om det hvis
man vover sig ud i dette tidsrum mellem Brianer og Folmere !




mvh/JS


folmer@rasmussen.dk (16-12-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 16-12-10 09:17

On Thu, 16 Dec 2010 00:58:41 +0100, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:

>
>
>wrote in message news:rbugg65n0c0npjmckgsgc810q4224pt06u@4ax.com...
>
>Det lyder jo dramatisk, men det er nok sådan det vil blive udlagt af
>nogen.
>
>Det handler om, at der er en hævning af akseltrykket på lastbiler på
>vej, og det vil så betyde, at 7-akslede vogntog som i dag max. må veje
>48 tons, herefter må veje 54 tons.
>
>Det må ikke forveksles med 25.25 meter kategorien. Den må veje 60
>tons.
>
>Forskellen vil bestå i, at 54 tonserne ikke skal benytte tvangsruter.
>
>Det var en strøtanke jeg fik i forbindelse med at jeg læste om Anders,
>der kører langt hver dag i en Smart. Det ville jeg ikke bryde mig om.
>
>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>
>Løsningen er naturligvis at kun tillade disse yberdimensionerede fordoms af
>rangere mellem 01:00 og 05:00 om natten.
>Vi vedtager fri hastighed i samme tidsrum, så er man selv ude om det hvis
>man vover sig ud i dette tidsrum mellem Brianer og Folmere !

>--

Løsningen er intet mindre end perfekt. Kompensation for manglende
indtjening p.gr.a. for få arbejdstimer udbetales af J.S. incl.
feriepenge og sociale ydelser.

Sygemeldinger ringes ind til J.S. senest en time før mødetid. Dvs.
omkring midnat.

En i alle måder fremragende idé du der fik.

--

Venlig hilsen
Folmer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste