/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Røvkørsel anbefales i snevejr
Fra : JS


Dato : 25-11-10 17:34

- Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre, er,
at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
meget længere bremselængder, end man er vant til.

http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden


 
 
Martin Bak (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 25-11-10 17:42


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>- Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre, er,
>at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
>meget længere bremselængder, end man er vant til.
>
> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden

*lol* Hvis man kører rigtig rigtigt tæt, så vil skaderne fra et sammenstød
faktisk blive mindre, idet den bremsende forankørende ikke har nået at få
reduceret sin fart så meget, at forskellen er stor når sammenstødet sker.
Man vil, som bagvedkørende endda opnå den fordel, at man ikke behøver at
slide på sine egne bremser.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Ole Sørensen (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 25-11-10 18:32

> - Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre,
> er, at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
> forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
> meget længere bremselængder, end man er vant til.
>
> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden

Præcis sammen tekst på eb.dk :)

Martin Mose Larsen (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 25-11-10 22:18

On Thu, 25 Nov 2010 17:42:29 +0100, Martin Bak wrote:

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>>- Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre,
>>er, at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>>forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
>>meget længere bremselængder, end man er vant til.
>>
>> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
>
> *lol* Hvis man kører rigtig rigtigt tæt, så vil skaderne fra et
> sammenstød faktisk blive mindre, idet den bremsende forankørende ikke
> har nået at få reduceret sin fart så meget, at forskellen er stor når
> sammenstødet sker. Man vil, som bagvedkørende endda opnå den fordel, at
> man ikke behøver at slide på sine egne bremser.

Jeg kommer til at tænke på Monrad og Rislund: "Risikoen for at blive
impliceret i en trafikulykke bliver større jo længere tid man tilbringer
på vejen; det gælder altså om, til enhver tid, at køre så hurtigt som
muligt".



--
sayonara
Martin Mose Larsen

Michael Westi (25-11-2010)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 25-11-10 23:35


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>- Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre, er,
>at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
>meget længere bremselængder, end man er vant til.
>
> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden

Mindsker afstanden!!!! Ja men så gør vi det:)

/Michael



Armand (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-11-10 17:32

Den 25-11-2010 23:34, Michael Westi skrev:
> "JS"<js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>> - Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre, er,
>> at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>> forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der er
>> meget længere bremselængder, end man er vant til.
>>
>> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
>
> Mindsker afstanden!!!! Ja men så gør vi det:)
>
På nuværende tidspunkt ser det ud til at være blevet efterredigeret til:
".... at man øger afstanden til ....."

--
Armand.

Martin Mose Larsen (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 26-11-10 19:15

On Fri, 26 Nov 2010 17:32:00 +0100, Armand wrote:

> Den 25-11-2010 23:34, Michael Westi skrev:
>> "JS"<js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4cee8ffa$0$1626$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com...
>>> - Det, der er afgørende, når man skal ud at køre i det her vinterføre,
>>> er, at hastigheden kommer ned, og at man mindsker afstanden til den
>>> forankørende. Pludselig kan man nemlig komme i en situation, hvor der
>>> er meget længere bremselængder, end man er vant til.
>>>
>>> http://www.bt.dk/danmark/varsler-store-trafikproblemer-i-weekenden
>>
>> Mindsker afstanden!!!! Ja men så gør vi det:)
>>
> På nuværende tidspunkt ser det ud til at være blevet efterredigeret til:
> ".... at man øger afstanden til ....."

Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...

Men det kan man vel ikke med ABS?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Michael Westi (28-11-2010)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 28-11-10 07:24

> Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
>
> Men det kan man vel ikke med ABS?
>
> --
> sayonara
> Martin Mose Larsen


Hvad er ABS???????????????


Michael



Claus Frørup (28-11-2010)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 28-11-10 09:59

Isang tao pinangalanan, Michael Westi nagsulat:

>> Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
>>
>> Men det kan man vel ikke med ABS?
>>
>> --
>> sayonara
>> Martin Mose Larsen
>
>
>Hvad er ABS???????????????
>

Andre Biler Skrider ?
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

lom k (28-11-2010)
Kommentar
Fra : lom k


Dato : 28-11-10 10:21

Claus Frørup wrote:

> Isang tao pinangalanan, Michael Westi nagsulat:
>
> >> Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
> > >
> >> Men det kan man vel ikke med ABS?
> > >
> >> --
> >> sayonara
> >> Martin Mose Larsen
> >
> >
> > Hvad er ABS???????????????
> >
>
> Andre Biler Skrider ?

svar nu lidt kontruktivt.
Et bremse system, som gør at ved blokering bilens hjul (ved hård
opbremsning) løsnes bremsen i små stødt, så du ikke få en blokering.

--


Ukendt (28-11-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-11-10 11:01

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev :

>svar nu lidt kontruktivt.

Sådanne svar har vi dk.teknik.bil til :)

>Et bremse system, som gør at ved blokering bilens hjul (ved hård
>opbremsning) løsnes bremsen i små stødt, så du ikke få en blokering.

Nu er dette jo flue-erotikkens højborg - så jeg føler mig kaldet til
at kommentere: at det ikke nødvendigtvis behøver at være ved hård
opbremsning ... sådan lidt kigge_ud_af_vindue logik :)

Iøvrigt er det vel næppe personen der får en blokering ?
--
Jan_stevns
....Nu med 525i på stald :)
Interesseret i Båndoptagere ? Besøg www.spolebaand.dk

Claus Frørup (29-11-2010)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 29-11-10 00:17

Isang tao pinangalanan, lom k nagsulat:

>Claus Frørup wrote:
>
>> Isang tao pinangalanan, Michael Westi nagsulat:
>>
>> >> Så er der også bedre plads til at forsøge at kure uden om ...
>> > >
>> >> Men det kan man vel ikke med ABS?
>> > >
>> >> --
>> >> sayonara
>> >> Martin Mose Larsen
>> >
>> >
>> > Hvad er ABS???????????????
>> >
>>
>> Andre Biler Skrider ?
>
>svar nu lidt kontruktivt.

Nærlæs lige Michael og Martins indlæg og se om du så ikke kan fange
humoren i dem.

>Et bremse system, som gør at ved blokering bilens hjul (ved hård
>opbremsning) løsnes bremsen i små stødt, så du ikke få en blokering.

Et ordentligt ABS system er ikke kun afhængig af hårde opbremsninger
for at kunne forhindre blokering... Det virker også ved bløde
opbremsninger. Og hvis man skal fluekneppe så træder systemet først i
kraft når det registrerer at et hjul er blokeret medens andre hjul
roterer.

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste