Fouceault italesatte sexualitet
 
 Den af 1968-studenterne beundrede skaldede bøssenørd har gjort at selv
 ludere snakker kunstigt, ikke om lyster men om "deres sexualitet" for
 Nietzsche og Wilde havde argumenteret blændende for at vi skal gøre
 vort liv til et kunstværk , så det blev  ret sexet a   t  dit
 redebygge-instinkt italesætter en hyggelig hule hvor besøgende
 bollepartnere føler at de noget helt særligt
 
 Ved at historieforfalske malerisk om "den store indespærring" da
 enevoldskongerne samlede de udstødte i storbyerne, fik han startet
 videnskabelig og respekteret antipsykiatri om jobskabende behandleres
 overgåelse af munkeklostre i nævenyttig skadelig jobskabelse for sig
 selv og "bistand uden samtykke"
 ------------------
 Vi straffer for selv at føle os gode: "Fængsler fungerer efter
 formodningen  om , at forbrydere bliver samfundets skyldnere. 
 Kreditorer - kirke eller stat - må have lov til at demonstrere sin
 magt ved at påføre misdæderen smerte og ydmygelse. På den måde kommer
 der balance i systemet. 
 Således fortætter Michel Foucault sin læremester Nietzsche's
 anti-dømmesyge  i "Overvågning og straf: Fængslets fødsel" 1975))
 "Ved hjælp af forbryderens krop skulle alle fornemme herskerens
 rasende nærvær - torturen  genoprettede ikke retfærdigheden, men
 styrkede statsmagtens position på ny, efter forbryderens overgreb." er
 en yderligere pointe og særlig aktuel idag er "Retssystemet skal sikre
 bevarelsen af en stabil underklasse af forbrydere".Der er således
 langt større dybder hos denne samfundstænker end hvad Politikens
 boganmelder har fat i. Alt for ofte er aviser et reklameorgan for
 staten og svælger i "de onde gamle dage" for at få velfærdsstaten til
 at fremstå i et ideelt lys.
 Man kunne ønske sig at Politikens mange kloge skribenter snakkede
 sammen og supplerede hinanden i højere grad. Christian Graungaard
 viser i sit "Sexleksikon" langt bedre forståelse af Foucaults dybder. 
  
  Den medico-administrative diskurs fortrænger andre orienterings og
 forvaltningssystemer og indsnævrer radikalt repertoiret af socialt
 accepterede roller og handlingsmønstre og behandler uden at føle alt
 som stikker sig ud fra det normale "Klinikkens Fødsel" 1963 M
 Foucault.
 Før fornuften blev fornuft var den overmagt. Michel Foucault - vær
 skeptisk om  fornuftens ret til at admini strere ufornuften.
 Galskabens Historie er ikke skrevet som andet end anekdoter, den er en
 ting. Kundskab og sandhed hviler på magtovergreb og ubalance. (Trond
 Berg Eriksen 1989)
 
 *Seksualiteten* er en historisk konstruktion, en imaginær størrelse,
 som på forunderlig vis bliver inkorporeret i VIRKELIGHEDEN som led i
 samfundets idelige bestræbelse på kontrol. Foucault
 Sexualitet-begrebet er en konstruktion i kompliceret spil mellem
 viden, sandhed, tale og  magt. Foucault
 Sexualiteten er ikke undertrykt, men ideen om en stabil og uafrystelig
 seksuel kerneidentitet, som begrænser os, tjener til udgangspunkt for
 kategorisering og regulering - . Fouceault
 Der er ingen konkret magtinstans bag, men magten. Den stille magt.
 Foucault
 I det moderne Vesten er det sexualvidenskaben, der gennem stadig
 italesættelse af det sexuelle har produceret det altdominende sexuelle
 sandhedsregime - i østen er det overvejende elskovskunsten, som i
 århundreder har været levereandør af sexuel sandhed. Foucault
 Vidensarkæologi dekonstruerer, så vi forstår viljen til viden.
 Foucault
 "1800-tallets fokus på perversioner, der var forbudt handling, er nu
 blevet til klæbende biologisk skæbne. Foucault
 De perverse er blevet et helt lille folk. Intet af hvad han er,
 undslipper hans sexualitet. Overalt i ham er den tilstede, Den ligger
 til grund for alle hans handlinger, fordi den i deres princip,
 ublufærdigt indskrevet på hans ansigt og på hans legeme, fordi den er
 en hemmelighed, som uophørligt røber sig selv. Foucault
 Magtens vidensproduktion er en disciplinerende i-tale-sættelse - endog
 af det frække og tabuiserede, sexualiteten og kroppen. Foucault
  
            
             |