/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvornår har du sidst været på køreteknisk ~
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 06-11-10 16:35

Ja, for mit vedkommende er det en del år siden , men jeg var det så idag fra
kl. 9 til 14 (uden frokost - kørsel hele tiden). Der var tale om et
køreteknisk kursus, hvor forskellen ift. de vanlige kurser på glatbane var
dén, at der ikke var nogen hastighedsbegrænsning. Man kunne gennemføre
kursets 4 afdelinger på tør og glat vej med den fart, man selv ønskede,
ligesom man på transportvejen tilbage til øvelsens start kunne gi den al den
gas, man ville !

Kurset afholdtes på et stort køreteknisk anlæg i Toxværd, det er et af de
største anlæg i DK. Her rådede kurset over hele anlægget med 2 epoxy baner
(glatbaner), samt 2 tør-baner. Det betød, at alle fik masser af køretid på
øvelsesbanerne. Kurset lededes af 2 dygtige instruktører, der begge var
kørerlære uddannede (den ene kørte også race), hvilket betød præcis og
lærerig instruktion.

Øvelserne var en variation af bremseøvelser, både på tør og glat vej samt
side by side med en anden bil, undvigemanøvre på begge typer underlag, drift
på det glatte område samt en masse andet. Så der var lagt op til en masse
sjov, i de 5 timer kurset varede - og sjovt samt lærerigt dét blev det.

Set i bakspejlet er det helt utroligt at opleve, hvor meget BMW'ens DSC
hjælper een igennem et isglat sving - markant forskel på hastigheden ift. at
køre med slå DSC'en fra. Hjælper også helt vildt på fugtig vej ved dobbelt
undvige, samt slalomkørslen, hvor bagenden ellers ville slå ud. På isbanen
gør DSC'en simpelthen det, at bilen "uanset hvad" ikke snurrer rundt, men
holder kursen - fantastisk. Klart at man selvfølgelig ikke kan køre
"overnaturligt" !!!

Det samme vedr. BMW'ens DBC (bremseassistenten), som bremser optimalt fra
lige starten, så man undgår et crash. Bl.a. prøvede vi øvelsen med at køre
med motorvejsfart efter en medtrafikant (blot side om side istedet for),
hvor man så skulle holde en afstand til ham, så man ikke bragede op i
bagenden af manden, når han efter eget valg bremsede max. En rigtig
live-øvelse, hvor jeg tror, rigtig mange blev overraskede her!
(en C63 AMG "overhalede" ialt fald mig på dén konto he he).

Hvis I ik har prøvet sådan et kursus, er det værd at prøve - en kanon dag !


 
 
Andersen [3650] (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 06-11-10 16:55

Den 06-11-2010 16:35, Mogens (K) skrev:
> Hvis I ik har prøvet sådan et kursus, er det værd at prøve - en kanon dag !
>
Helt sikkert det er sjovt. Var her i foråret ifbm mit C-E kort.
Ville helt sikkert være løftet en del hvis det var i B om med
fri hastighed som du prøvede. Men det er nu også sjovt at komme sidelæns
med en C-E.
Overvejer faktisk at gi' fruen et glatførekursus i julegave. Hun har
aldrig prøvet glatbane. Ikke engang i B. Så det er jo en oplagt ide.



Mogens \(K\) (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 06-11-10 19:58

"Andersen [3650]" skrev i meddelelsen
news:4cd57a68$0$25477$c3e8da3$50a2033e@news.astraweb.com...

Helt sikkert det er sjovt. Var her i foråret ifbm mit C-E kort.
Ville helt sikkert være løftet en del hvis det var i B om med
fri hastighed som du prøvede. Men det er nu også sjovt at komme sidelæns
med en C-E.
---
Jep - jeg har også prøvet ifm. med erhvervelse af C-kortet.
Og så sad jeg på bagsædet af en bus på KTI - hvilken svingtur på glatbane
ned ad bakken

---
Overvejer faktisk at gi' fruen et glatførekursus i julegave. Hun har
aldrig prøvet glatbane. Ikke engang i B. Så det er jo en oplagt ide.
---
Yes - rigtig go idé !


Klaus G. (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 06-11-10 19:35

> Hvis I ik har prøvet sådan et kursus, er det værd at prøve - en kanon dag
> !
Pris?

--
Klaus G.


Mogens \(K\) (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 06-11-10 19:55

"Klaus G." skrev i meddelelsen
news:4cd59fe4$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...

> Pris?

700 DKK inkl. morgenkaffe og brød :)


Klaus G. (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 07-11-10 08:34

> Pris?

700 DKK inkl. morgenkaffe og brød :)
*******

Det var sq da billigt. Var det gennem en klub?

--
Klaus G.


Mogens \(K\) (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 07-11-10 09:22

"Klaus G." skrev i meddelelsen
news:4cd65676$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...

> Det var sq da billigt.

Fair price og givet godt ud IMO.

> Var det gennem en klub?

Det var gennem MS Racing, som er gebyrfri ift. registrering (medlemsskab).
Site og aktiviteter drives af Familien Stilling, som er et bilfreak ægtepar
ud over det sædvanlige. Qua nedenstående er jeg fra tid til anden een af de
frivillige hjælpere til dagene på racerbanen. Deres målsætning med sitet mv.
er ikke en tom floskel men realiteter. Der køres overvejende i Sverige
(Knutsdorf, Mantorp, Skurup samt i DK).

Lige nu arbejdes der på at samle 100 personer til en tur til Nürburgring,
fordi man således kan få lov (!) at leje banen som een gruppe uden andre
private eller foreninger er der. Dét betyder, at du vil opleve at ha banen
på de 21 km for dig selv, istedet for at ha "en million" Porsche GT3 om
ørerne hele tiden. Sådan en tur one in a lifetime kan gøres for 3.500 kr.

Sign up her: www.ms-racing.dk
"MS Racing er en privat organisation, der på frivillig basis arrangerer
køreuddannelses arrangementer, så som banedage, glatføre kurser, køreteknisk
teori, motorsports rejser m.m. uafhængig af bilmærker, type eller lignende.
Vi har en klar holdning om, at vores arrangementer (og forum), skal være et
tilbud til alle, der ønsker at forbedre deres kompetencer bag rattet - både
den trænede banekører og nybegynderen, samt dem midt i mellem. Der skal være
plads til alle, og vi skal hver gang vi har været sammen kunne mærke, vi har
fået noget ud af det"



Brian (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-11-10 20:30



"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis I ik har prøvet sådan et kursus, er det værd at prøve - en kanon dag
> !

Jeg har fulgt med i gruppen i mange år, så jeg kan virkelig ikke se hvad
sådan et kursus kan lære mig!



/Brian


Mikael (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 06-11-10 13:37


Jeg var afsted hos BMW i 3 dage i oktober, tidligere på året et 2
dages kursus i DK ala det du har beskrevet og BMW vintertræning i
Sölden i 2009
Desuden var jeg på Jyllandsringen og prøve en Formel Renault og Polo
Dup racer i maj måned.

Generelt er jeg afsted på et køreteknisk kursus en gang om året

Det burde være et lovkrav at alle skal deltage i et kursus min. hver
5. år

Mikael

Mogens \(K\) (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 06-11-10 21:16

"Mikael" skrev i meddelelsen
news:a9478f24-08ea-4369-a740-e6fec24454cc@f33g2000yqh.googlegroups.com...

> Jeg var afsted hos BMW i 3 dage i oktober

Hvor meldte man sig til kurset?

> tidligere på året et 2 dages kursus i DK ala det du har beskrevet

Med hvem?

> og BMW vintertræning i Sölden i 2009

Nice !

> Desuden var jeg på Jyllandsringen og prøve en Formel Renault og Polo
> Dup racer i maj måned.

He he - instruktøren havde netop kørt Polo Cup raceren og sagde, den var
hurtig

> Generelt er jeg afsted på et køreteknisk kursus en gang om året

Sådan

> Det burde være et lovkrav at alle skal deltage i et kursus min. hver
> 5. år

Jep. Jeg kunne idag konstatere, at der er sket meget på den front.
"Kobl ud og brems" er mange år siden, man gjorde det - LOL :)


Klaus D. Mikkelsen (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-11-10 21:36

"Mogens (K)" skriver:
>
> Set i bakspejlet er det helt utroligt at opleve, hvor meget BMW'ens DSC
> hjælper een igennem et isglat sving - markant forskel på hastigheden ift. at
> køre med slå DSC'en fra. Hjælper også helt vildt på fugtig vej ved dobbelt
> undvige, samt slalomkørslen, hvor bagenden ellers ville slå ud. På isbanen
> gør DSC'en simpelthen det, at bilen "uanset hvad" ikke snurrer rundt, men
> holder kursen - fantastisk. Klart at man selvfølgelig ikke kan køre
> "overnaturligt" !!!
>
> Det samme vedr. BMW'ens DBC (bremseassistenten)

Stop det nu Mogens, du ved udemærket godt at du kunne have gjort det
langt bedre uden "hjælpemidlerne" - i følge en del skribenter....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens \(K\) (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 06-11-10 21:45

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
news:4CD5BC14.C8901819@du.kan.finde.den...

> Stop det nu Mogens, du ved udemærket godt at du kunne have gjort det
> langt bedre uden "hjælpemidlerne" - i følge en del skribenter....

Netop dét blev debateret og hamret i jorden ! (ABS)
Sådan er det ikke mere - et moderne ABS-system måler rotationen op til 40
gange i sekundet (Alex?), hvorfor INGEN chauffør i en bil u/ABS standser på
et kortere vejstykke end et nutidigt ABS-system. Under samme vejr- og
vindforhold, vejbelægning mv. samt hastighed er ABS bedre.


Mogens \(K\) (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 06-11-10 21:47

"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
news:4cd5be58$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...

Netop dét blev debateret og hamret i jorden ! (ABS)
Sådan er det ikke mere - et moderne ABS-system måler rotationen op til 40
gange i sekundet (Alex?), hvorfor INGEN chauffør i en bil u/ABS standser på
et kortere vejstykke end et nutidigt ABS-system. Under samme vejr- og
vindforhold, vejbelægning mv. samt hastighed er ABS bedre.
---

Altså samme bil blot med ABS'en slået fra :)


Kent Friis (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 06-11-10 21:54

Den Sat, 6 Nov 2010 21:45:21 +0100 skrev Mogens (K):
> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4CD5BC14.C8901819@du.kan.finde.den...
>
>> Stop det nu Mogens, du ved udemærket godt at du kunne have gjort det
>> langt bedre uden "hjælpemidlerne" - i følge en del skribenter....
>
> Netop dét blev debateret og hamret i jorden ! (ABS)
> Sådan er det ikke mere - et moderne ABS-system måler rotationen op til 40
> gange i sekundet (Alex?), hvorfor INGEN chauffør i en bil u/ABS standser på
> et kortere vejstykke end et nutidigt ABS-system. Under samme vejr- og
> vindforhold, vejbelægning mv. samt hastighed er ABS bedre.

"Moderne ABS" = Det der må forvente om 20 år i en alm. dansk
gennemsnits-bil?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Mogens \(K\) (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 06-11-10 22:01

"Kent Friis" skrev i meddelelsen
news:4cd5c077$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...

> "Moderne ABS" = Det der må forvente om 20 år i en alm. dansk
> gennemsnits-bil?

Tja - ABS blev lov i 1995, og idag lærer de nye køreskoleelever ikke at
bremse uden ABS på bane. Knappen er fjernet i køreinstituttets biler
således, at man ikke ka slå det fra. Dette i en erkendelse af, at et moderne
ABS-system funker langt bedre end den mest erfarne chauffør...


Andersen [3650] (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 06-11-10 22:50

Den 06-11-2010 22:00, Mogens (K) skrev:
> "Kent Friis" skrev i meddelelsen
> news:4cd5c077$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> "Moderne ABS" = Det der må forvente om 20 år i en alm. dansk
>> gennemsnits-bil?
>
> Tja - ABS blev lov i 1995, og idag lærer de nye køreskoleelever ikke at
> bremse uden ABS på bane. Knappen er fjernet i køreinstituttets biler
> således, at man ikke ka slå det fra. Dette i en erkendelse af, at et
> moderne ABS-system funker langt bedre end den mest erfarne chauffør...

Jeg tror nu stadig der findes vogntogsfører fra dette forum der kan
standse ethvert vogntog hurtigere end tilsvarende med ABS ;oP
(Ihverttilfælde hvis man skal tro skriblerierne.)

Kent Friis (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 06-11-10 22:50

Den Sat, 6 Nov 2010 22:00:48 +0100 skrev Mogens (K):
> "Kent Friis" skrev i meddelelsen
> news:4cd5c077$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> "Moderne ABS" = Det der må forvente om 20 år i en alm. dansk
>> gennemsnits-bil?
>
> Tja - ABS blev lov i 1995,

Så i 2015 kan man forvente ABS i en alm. dansk 20 år gammel bil. Men nu
stod der jo "Moderne ABS".

1995 er vel ikke moderne.

> og idag lærer de nye køreskoleelever ikke at
> bremse uden ABS på bane. Knappen er fjernet i køreinstituttets biler
> således, at man ikke ka slå det fra.

I 1998 var det slået fra. Vi fik end ikke lov at prøve forskellen, kun
at høre hvordan det løs når kørelæreren demonstrerede det.

> Dette i en erkendelse af, at et moderne
> ABS-system funker langt bedre end den mest erfarne chauffør...

Så er spørgsmålet bare om en der lige har taget kørekort starter med
at købe en ny bil med et moderne ABS-system... Ingen af min lillebrors
Kadetter havde ABS.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Mogens \(K\) (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 07-11-10 07:44

"Kent Friis" skrev i meddelelsen
news:4cd5cd96$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...

> Så er spørgsmålet bare om en der lige har taget kørekort starter med
> at købe en ny bil med et moderne ABS-system... Ingen af min lillebrors
> Kadetter havde ABS.

Jeg ved ikke, hvilken "undersøgelse" der ligger til grung for dén
beslutning, men han nævnte den danske vognparks procentvise fordeling vedr.
ABS, og den var rigtig høj hvad angår med ABS. Imidlertid kunne man godt
frygte, at især de unge mænds første bil er en gl. potte u/ABS...



Kent Friis (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 07-11-10 09:13

Den Sun, 7 Nov 2010 07:44:13 +0100 skrev Mogens (K):
> "Kent Friis" skrev i meddelelsen
> news:4cd5cd96$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Så er spørgsmålet bare om en der lige har taget kørekort starter med
>> at købe en ny bil med et moderne ABS-system... Ingen af min lillebrors
>> Kadetter havde ABS.
>
> Jeg ved ikke, hvilken "undersøgelse" der ligger til grung for dén
> beslutning, men han nævnte den danske vognparks procentvise fordeling vedr.
> ABS, og den var rigtig høj hvad angår med ABS. Imidlertid kunne man godt
> frygte, at især de unge mænds første bil er en gl. potte u/ABS...

Det virker som om det skal være enten eller. Vi måtte ikke prøve med
ABS, nogle år senere må man kun prøve med ABS.

Hvad med at lave folk prøve begge dele, så kan det være at de
prioriterer ABS når de skal ud og købe deres første bil.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Klaus D. Mikkelsen (06-11-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-11-10 23:56

Kent Friis skriver:
>
> "Moderne ABS" = Det der må forvente om 20 år i en alm. dansk
> gennemsnits-bil?

Er det da alderen på en dansk gennemsnitsbil?


http://www.dinepenge.dk/bil/saa-laenge-lever-din-bil

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Kent Friis (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 07-11-10 09:11

Den Sat, 06 Nov 2010 23:55:36 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> Kent Friis skriver:
>>
>> "Moderne ABS" = Det der må forvente om 20 år i en alm. dansk
>> gennemsnits-bil?
>
> Er det da alderen på en dansk gennemsnitsbil?

Det er det indtryk man får, når man selv kører i en 19 år gammel bil,
og konstaterer at den er moderne i forhold til hvad flere af kollegaerne
kører rundt i.

> http://www.dinepenge.dk/bil/saa-laenge-lever-din-bil

Så er der nok nogen i rigmandskvartererne rundt omkring der trækker
gennemsnittet ned.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Klaus D. Mikkelsen (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-11-10 09:48

Kent Friis skriver:
>
> Det er det indtryk man får, når man selv kører i en 19 år gammel bil,
> og konstaterer at den er moderne i forhold til hvad flere af kollegaerne
> kører rundt i.

Du mangler vidst "the bigger picture".

> Så er der nok nogen i rigmandskvartererne rundt omkring der trækker
> gennemsnittet ned.

Eller mange andre ganske almindelige danskere......



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

alexbo (07-11-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 07-11-10 11:29


"Mogens (K)" skrev
> Sådan er det ikke mere - et moderne ABS-system måler rotationen op til 40
> gange i sekundet (Alex?),

Der er i hvert fald 30-40 målepunkter på en ABS ring, så i høj fart kan det
blive til mange målinger, den regulerer så ikke helt så tit, men de mange
målinger giver en hurtig besked om omdrejningstallet.
Under alle omstændigheder er der ingen chauffør der kan bremse forskelligt
på alle hjul, det kan ABS, så alle hjul bremser så godt som muligt uanset
hjulets friktion.

Faktisk er ABS ikke lovpligtigt, det lyder mærkeligt men jeg har lige kigget
efter for at være sikker på at jeg huskede rigtigt.
Der er ikke ABS krav til motorcykler og biler under 3500 kg , jeg mener
heller ikke at Lada har ABS på deres biler.
En Lada Niva er typegodkendt i 2001 uden ABS, desværre har man fjernet
bremserne fra typegodkendelserne så jeg kan ikke se hvordan det så ud i 2006
med den nyeste godkendelse.
Nu sælges Lada ikke mere og jeg tror ikke man kan købe en ny bil uden ABS i
Danmark.

Der kommer formentlig ABS krav til motorcykler over 250 cm2 i 2013.
Der kommer formentligt krav om ESP eller lign. på personbiler, så mon ikke
man lige skriver ABS ind samtidig.

5.01.020 Bil
(1) Bil skal være forsynet med driftsbremse, nødbremse og parkeringsbremse.

5.01.022 Personbil M2
(1) Personbil M2 skal være forsynet med blokeringsfri bremser af kategori 1.

5.01.024 Varebil N1
(1) Varebil N1 skal opfylde systemkravene for personbil M1.

5.01.025 Lastbil N2
(1) Lastbil N2 skal være forsynet med blokeringsfri bremser af kategori 1.

mvh
Alex Christensen


Ukendt (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-11-10 16:39



"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4cd67f72$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
> En Lada Niva er typegodkendt i 2001 uden ABS, desværre har man fjernet
> bremserne fra typegodkendelserne så jeg kan ikke se hvordan det så ud i
> 2006
> med den nyeste godkendelse.
> Nu sælges Lada ikke mere og jeg tror ikke man kan købe en ny bil uden ABS
> i
> Danmark.

Tror stadig en del lande inkl. rusland og kina er fløjtende ligeglade med
sikkerheden i bilerne.
Rusland skulle være det største exportmarked for kinesiske biler som mildest
talt er 20 år efter
tyske biler rent sikkerhedsmæssigt.

--
Tom



Mogens \(K\) (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 07-11-10 07:53

"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
news:4cd575b0$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, for mit vedkommende er det en del år siden , men jeg var det så idag
> fra kl. 9 til 14 (uden frokost - kørsel hele tiden). Der var tale om et
> køreteknisk kursus, hvor forskellen ift. de vanlige kurser på glatbane var
> dén, at der ikke var nogen hastighedsbegrænsning. Man kunne gennemføre
> kursets 4 afdelinger på tør og glat vej med den fart, man selv ønskede,
> ligesom man på transportvejen tilbage til øvelsens start kunne gi den al
> den gas, man ville !

Eet af de bedste dæk på glatbanerne sad på en ny VW Jetta. Den var monteret
med Firestone, som man normelt ikke ser i dæktest mv. Instruktøren
fremhævede dækket ift. de resterende 15 bilers, så den må ha klaret sagerne
ekstraordinært - på glatbanerne...


Henrik B. (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-11-10 22:08

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cd575b0$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, for mit vedkommende er det en del år siden , men jeg var det så idag
> fra kl. 9 til 14 (uden frokost - kørsel hele tiden). Der var tale om et

Sidste gang ligger 5 - 6 år tilbage (i stor vogn med lille-Marie bagefter).
Mit næste kursus kommer til at foregå nord for Polarcirklen. )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 07-11-10 22:12

"Henrik B." skrev i meddelelsen
news:4cd7156b$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sidste gang ligger 5 - 6 år tilbage (i stor vogn med lille-Marie
> bagefter).
> Mit næste kursus kommer til at foregå nord for Polarcirklen. )

Ja det sku være en ret fed tur, men hvem udbyder en sådan?


Henrik B. (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-11-10 22:19

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cd715fe$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
>> Sidste gang ligger 5 - 6 år tilbage (i stor vogn med lille-Marie
>> bagefter).
>> Mit næste kursus kommer til at foregå nord for Polarcirklen. )
>
> Ja det sku være en ret fed tur, men hvem udbyder en sådan?

Hvem tror du? Og med overnatning på "Ishotellet"....
http://www.icehotel.com/

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Steen (08-11-2010)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 08-11-10 22:14

Den 06-11-2010 16:35, Mogens (K) skrev:
> Ja, for mit vedkommende er det en del år siden , men jeg var det så idag
....

Spændende.
700 kr. lyder absolut fair.
Hvilke typer biler var repræsenteret? Også folk med almindelige
hverdagsbiler, eller var det kun potente "muskelbiler"?
Jeg vil da nødig skabe trafikprop med en langsom 145 HK's 0-100 på 10
sek. hehe

Mogens \(K\) (08-11-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 08-11-10 23:14

"Steen" skrev i meddelelsen
news:4cd86828$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvilke typer biler var repræsenteret? Også folk med almindelige
> hverdagsbiler, eller var det kun potente "muskelbiler"?
> Jeg vil da nødig skabe trafikprop med en langsom 145 HK's 0-100 på 10 sek.
> hehe

Der var lidt af hvert, men en del muskelbiler - også et middelaldrende
ægtepar i en Nissan 4x4 m/lad ting :)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste