/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Samme bilmærke topper tilfredshedslisten -~
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 02-11-10 00:21
 
 
TDN (02-11-2010)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 02-11-10 06:41


"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
news:4ccf4b4c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja det er Subaru, det handler om - man bør næsten købe een :)
> http://bil.guide.dk/Daihatsu/Bilorganisationer/Trafikkultur/Top_20_De_mest_tilfredse_bilejere_2231321?rf=jp
>

Ja og i bunden...... Renault...

Mvh.
Thomas


Leo Jensen (02-11-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 02-11-10 00:41

On 2 Nov., 06:40, "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> wrote:
> "Mogens (K)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsennews:4ccf4b4c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Ja det er Subaru, det handler om - man b r n sten k be een :)
> >http://bil.guide.dk/Daihatsu/Bilorganisationer/Trafikkultur/Top_20_De...
>
> Ja og i bunden...... Renault...
>
> Mvh.
> Thomas

Godt at se min Jaguar på 6.-pladsen, lige efter Dacia og foran alle de
triste tyskere og svenskere.

Leo

KASO (02-11-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-11-10 08:24


"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
news:4ccfa467$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ccf4b4c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja det er Subaru, det handler om - man bør næsten købe een :)
>> http://bil.guide.dk/Daihatsu/Bilorganisationer/Trafikkultur/Top_20_De_mest_tilfredse_bilejere_2231321?rf=jp
>>
>
> Ja og i bunden...... Renault...
>
> Mvh.
> Thomas

Læser man så i et af linkene nedenunder:
http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/Dyre_biler_giver_flest_bekymringer_1810438

Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo m.fl. - så
man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv. fordomme


Leo Jensen (02-11-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 02-11-10 01:49

On 2 Nov., 08:23, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> skrev i meddelelsennews:4ccfa467$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> > "Mogens (K)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
> >news:4ccf4b4c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Ja det er Subaru, det handler om - man bør næsten købe een :)
> >>http://bil.guide.dk/Daihatsu/Bilorganisationer/Trafikkultur/Top_20_De....
>
> > Ja og i bunden...... Renault...
>
> > Mvh.
> > Thomas
>
> Læser man så i et af linkene nedenunder:http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/D...
>
> Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo m.fl. - så
> man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv. fordomme

Ingen tvivl om at det er muligt at finde en undersøgelse, som
understøtter ens valg, og det er jo dejligt.

Den undersøgelse du henviser til kommer vel bare med den ret
indlysende konklusion, at flere features medfører flere
fejlmuligheder. At en 'primitiv' bil som Ford S-max er nede at skrabe
bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??

MVH Leo

KASO (02-11-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-11-10 09:11


"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:05b80cca-4f61-4511-b153-781b23e40157@d8g2000yqf.googlegroups.com...
On 2 Nov., 08:23, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> skrev i
> meddelelsennews:4ccfa467$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> > "Mogens (K)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
> >news:4ccf4b4c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Ja det er Subaru, det handler om - man bør næsten købe een :)
> >>http://bil.guide.dk/Daihatsu/Bilorganisationer/Trafikkultur/Top_20_De...
>
> > Ja og i bunden...... Renault...
>
> > Mvh.
> > Thomas
>
> Læser man så i et af linkene
> nedenunder:http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/D...
>
> Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo m.fl. - så
> man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv. fordomme
>

Ingen tvivl om at det er muligt at finde en undersøgelse, som
understøtter ens valg, og det er jo dejligt.

Den undersøgelse du henviser til kommer vel bare med den ret
indlysende konklusion, at flere features medfører flere
fejlmuligheder. At en 'primitiv' bil som Ford S-max er nede at skrabe
bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??

MVH Leo
------------------------------------------------------------------------------------

Dén konklusion holder ikke rigtigt....
En Toyota Prius eller Honda Hybrid er vist ikke ligefrem "primitive" - men
nok mere avancerede en Audi og Jaguar. Alligevel er de blandt de mest
pålidelige.

Ford S-max er nu heller ikke nævneværdigt mere "primitiv" end Jaguar og
Audi, hvis vi kigger på udstyrsniveau - specielt ikke de dele, der har
betydning for om man kan komme frem ved egen kraft.


Leo Jensen (02-11-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 02-11-10 02:34

On 2 Nov., 09:11, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:05b80cca-4f61-4511-b153-781b23e40157@d8g2000yqf.googlegroups.com...
> On 2 Nov., 08:23, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
>
>
>
>
>
> > "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> skrev i
> > meddelelsennews:4ccfa467$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > > "Mogens (K)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
> > >news:4ccf4b4c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> > >> Ja det er Subaru, det handler om - man bør næsten købe een :)
> > >>http://bil.guide.dk/Daihatsu/Bilorganisationer/Trafikkultur/Top_20_De....
>
> > > Ja og i bunden...... Renault...
>
> > > Mvh.
> > > Thomas
>
> > Læser man så i et af linkene
> > nedenunder:http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/D...
>
> > Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo m.fl. - så
> > man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv. fordomme
> >
>
> Ingen tvivl om at det er muligt at finde en undersøgelse, som
> understøtter ens valg, og det er jo dejligt.
>
> Den undersøgelse du henviser til kommer vel bare med den ret
> indlysende konklusion, at flere features medfører flere
> fejlmuligheder. At en 'primitiv' bil som Ford S-max er nede at skrabe
> bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
> en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??
>
> MVH Leo
> ---------------------------------------------------------------------------­---------
>
> Dén konklusion holder ikke rigtigt....
> En Toyota Prius eller Honda Hybrid er vist ikke ligefrem "primitive" - men
> nok mere avancerede en Audi og Jaguar. Alligevel er de blandt de mest
> pålidelige.

Vi er enige, det er imponerende at hybriderne markerer sig, for de er
ikke simple, og det er ny teknik. Til gengæld er køberne nok typen,
der ikke er meget for at indrømme, hvisd de har købt noget, der ikke
rigtigt spiller.

>
> Ford S-max er nu heller ikke nævneværdigt mere "primitiv" end Jaguar og
> Audi, hvis vi kigger på udstyrsniveau

Hvordan indstiller du sædet i en S-max ?? Og hvordan i en Jaguar ??

S-max: Træk og drej i diverse bøjler og håndtag
Jaguar: Den registrer hvilken bruger, der nærmer sig bilen og justerer
sædet til ham. Trækker rattet væk, hvis man har valgt det

Jo, der er forskel.

- specielt ikke de dele, der har
> betydning for om man kan komme frem ved egen kraft.

Fejl på diverse automatiske reguleringer af gearkasse, undervogn osv
vil ofte ende ud i noget 'kravle hjem'-mode, som ejerne af disse biler
ikke gider. I S-max kan der knække en fjeder, og det gør der sikkert
også, men ikke før efter 100.000 km.

Som du nok kan se er vi ikke helt enige...

MVH Leo

KASO (02-11-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-11-10 13:49

> > Læser man så i et af linkene
> > nedenunder:http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/D...
>
> > Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo m.fl. -
> > så
> > man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv. fordomme
> >
>
> Ingen tvivl om at det er muligt at finde en undersøgelse, som
> understøtter ens valg, og det er jo dejligt.
>
> Den undersøgelse du henviser til kommer vel bare med den ret
> indlysende konklusion, at flere features medfører flere
> fejlmuligheder. At en 'primitiv' bil som Ford S-max er nede at skrabe
> bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
> en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??
>
> MVH Leo
> ---------------------------------------------------------------------------­---------
>
> Dén konklusion holder ikke rigtigt....
> En Toyota Prius eller Honda Hybrid er vist ikke ligefrem "primitive" - men
> nok mere avancerede en Audi og Jaguar. Alligevel er de blandt de mest
> pålidelige.

Vi er enige, det er imponerende at hybriderne markerer sig, for de er
ikke simple, og det er ny teknik. Til gengæld er køberne nok typen,
der ikke er meget for at indrømme, hvisd de har købt noget, der ikke
rigtigt spiller.
----------------------------------------------------------------------------------------

Det tror jeg nu i endnu højere grad gælder "prestigemærkerne".
----------------------------------------------------------------------------------------

>
> Ford S-max er nu heller ikke nævneværdigt mere "primitiv" end Jaguar og
> Audi, hvis vi kigger på udstyrsniveau

Hvordan indstiller du sædet i en S-max ?? Og hvordan i en Jaguar ??

S-max: Træk og drej i diverse bøjler og håndtag
Jaguar: Den registrer hvilken bruger, der nærmer sig bilen og justerer
sædet til ham. Trækker rattet væk, hvis man har valgt det

Jo, der er forskel.
----------------------------------------------------------------------------------------

Jeg kan ikke sige med sikkerhed, om muligheden findes i S-max - men i f.eks.
Scénic er de samme muligheder til stede som udstyrsmulighed - nøjagtigt
ligesom i Audi og Jaguar - omend de nok er hyppigere tilvalgt i de dyre
biler.

----------------------------------------------------------------------------------------
- specielt ikke de dele, der har
> betydning for om man kan komme frem ved egen kraft.

Fejl på diverse automatiske reguleringer af gearkasse, undervogn osv
vil ofte ende ud i noget 'kravle hjem'-mode, som ejerne af disse biler
ikke gider. I S-max kan der knække en fjeder, og det gør der sikkert
også, men ikke før efter 100.000 km.

Som du nok kan se er vi ikke helt enige...

MVH Leo
----------------------------------------------------------------------------------------
Nej - det skyldes vist, at det er længe siden, at du har prøvet en moderne,
"standardbil".

Den tid, hvor springet til luksusbilerne var stort mht. udstyr etc. er
forbi. Du kan godt finde en topudstyret MB S-klasse eller lignende som
rummer specielle udstyrsdetaljer, men en Audi A5 deler teknik med mange
VW/Skoda/Seat, og en ældre S-type er ikke voldsomt "high-tech" efter
nutidens standard. Til gengæld er den ældre, hvilket jo naturligvis giver
flere fejl. XF er til gengæld ny - og måske ramt af børnesygdomme....


Leo Jensen (02-11-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 02-11-10 14:17

On 2 Nov., 13:48, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> > > Læser man så i et af linkene
> > > nedenunder:http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/D...
>
> > > Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo m.fl. -
> > > så
> > > man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv. fordomme
> > >
>
> > Ingen tvivl om at det er muligt at finde en undersøgelse, som
> > understøtter ens valg, og det er jo dejligt.
>
> > Den undersøgelse du henviser til kommer vel bare med den ret
> > indlysende konklusion, at flere features medfører flere
> > fejlmuligheder. At en 'primitiv' bil som Ford S-max er nede at skrabe
> > bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
> > en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??
>
> > MVH Leo
> > ---------------------------------------------------------------------------­­---------
>
> > Dén konklusion holder ikke rigtigt....
> > En Toyota Prius eller Honda Hybrid er vist ikke ligefrem "primitive" - men
> > nok mere avancerede en Audi og Jaguar. Alligevel er de blandt de mest
> > pålidelige.
>
> Vi er enige, det er imponerende at hybriderne markerer sig, for de er
> ikke simple, og det er ny teknik. Til gengæld er køberne nok typen,
> der ikke er meget for at indrømme, hvisd de har købt noget, der ikke
> rigtigt spiller.
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
>
> Det tror jeg nu i endnu højere grad gælder "prestigemærkerne".
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
>
>
>
> > Ford S-max er nu heller ikke nævneværdigt mere "primitiv" end Jaguar og
> > Audi, hvis vi kigger på udstyrsniveau
>
> Hvordan indstiller du sædet i en S-max ?? Og hvordan i en Jaguar ??
>
> S-max: Træk og drej i diverse bøjler og håndtag
> Jaguar: Den registrer hvilken bruger, der nærmer sig bilen og justerer
> sædet til ham. Trækker rattet væk, hvis man har valgt det
>
> Jo, der er forskel.
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
>
> Jeg kan ikke sige med sikkerhed, om muligheden findes i S-max - men i f.eks.
> Scénic er de samme muligheder til stede som udstyrsmulighed - nøjagtigt
> ligesom i Audi og Jaguar - omend de nok er hyppigere tilvalgt i de dyre
> biler.

Formentlig med en faktor 100 eller der omkring. 1 Scenic af 100 får
det, mens hen imod 100% Jaguarer leveres med det.

>
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
>  - specielt ikke de dele, der har
>
> > betydning for om man kan komme frem ved egen kraft.
>
> Fejl på diverse automatiske reguleringer af gearkasse, undervogn osv
> vil ofte ende ud i noget 'kravle hjem'-mode, som ejerne af disse biler
> ikke gider. I S-max kan der knække en fjeder, og det gør der sikkert
> også, men ikke før efter 100.000 km.
>
> Som du nok kan se er vi ikke helt enige...
>
> MVH Leo
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
> Nej - det skyldes vist, at det er længe siden, at du har prøvet en moderne,
> "standardbil".

Måske er det lige så længe siden, du har prøvet en moderne
luksusbil ? Nå ja, der er jo altid taxaerne...

Af biler nyere end ca 2005 har jeg prøvet C5, A4, Golf (5 tror jeg,
kender ikke forskel på dem), Pug 307 eller 308, Opel Medina, Alpina
eller hvad den nu hedder, modellen over Meriva, Focus, Octavia, Civic,
Fabia. De fleste er småbiler, og de fleste har da ikke en skid udstyr.
Jo, de har ABS, ESP, måske antispin, elruder, fartpilot, kørecomputer,
centrallås, automatik på viskerne, blinker 3x automatisk, klima og
varme i sæderne, men det har min 1992 Jaguar da også. Den mangler
antispin og de 3x blink, som formentlig var ulovligt den gang, og
viskerne er ikke så intelligente som idag, til gengæld har den så
eljusterbare sæder.

Mener du at luksusbiler ikke overtrumfer den udstyrsliste godt og
grundigt ? Massage i sæderne, afstandssensorer, der styrer parkering,
nødbremsning osv, justerbar affjedring (OK, det havde C5'eren også.
Sportsindstillingen gjorde den relativt ubrugelig...), xenon (ja, det
fås da til nogle alm biler, men er der nogen der køber det ?), der nok
meget mere, men jeg har ikke prøvet en nyere luksusbil for
nylig....

> Den tid, hvor springet til luksusbilerne var stort mht. udstyr etc. er
> forbi. Du kan godt finde en topudstyret MB S-klasse eller lignende som
> rummer specielle udstyrsdetaljer, men en Audi A5 deler teknik med mange
> VW/Skoda/Seat, og en ældre S-type er ikke voldsomt "high-tech" efter
> nutidens standard. Til gengæld er den ældre, hvilket jo naturligvis giver
> flere fejl. XF er til gengæld ny - og måske ramt af børnesygdomme....

Sådan er det jo ofte, men jeg er nu ikke sikker på at XF rent teknisk
afviger så meget fra S-type. Den nye XJ er da baseret på forgængeren,
typenumrene er X350 og X351, men stadig er der latterligt meget
legetøj på tilvalgslisten.

MVH Leo

KASO (04-11-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-11-10 06:42


"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:8bc5f204-3253-4c8c-8c43-5da99f826967@l32g2000yqc.googlegroups.com...
On 2 Nov., 13:48, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> > > Læser man så i et af linkene
> > > nedenunder:http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/D...
>
> > > Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo
> > > m.fl. -
> > > så
> > > man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv.
> > > fordomme
> > >
>
> > Ingen tvivl om at det er muligt at finde en undersøgelse, som
> > understøtter ens valg, og det er jo dejligt.
>
> > Den undersøgelse du henviser til kommer vel bare med den ret
> > indlysende konklusion, at flere features medfører flere
> > fejlmuligheder. At en 'primitiv' bil som Ford S-max er nede at skrabe
> > bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
> > en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??
>
> > MVH Leo
> > ---------------------------------------------------------------------------­­---------
>
> > Dén konklusion holder ikke rigtigt....
> > En Toyota Prius eller Honda Hybrid er vist ikke ligefrem "primitive" -
> > men
> > nok mere avancerede en Audi og Jaguar. Alligevel er de blandt de mest
> > pålidelige.
>
> Vi er enige, det er imponerende at hybriderne markerer sig, for de er
> ikke simple, og det er ny teknik. Til gengæld er køberne nok typen,
> der ikke er meget for at indrømme, hvisd de har købt noget, der ikke
> rigtigt spiller.
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
>
> Det tror jeg nu i endnu højere grad gælder "prestigemærkerne".
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
>
>
>
> > Ford S-max er nu heller ikke nævneværdigt mere "primitiv" end Jaguar og
> > Audi, hvis vi kigger på udstyrsniveau
>
> Hvordan indstiller du sædet i en S-max ?? Og hvordan i en Jaguar ??
>
> S-max: Træk og drej i diverse bøjler og håndtag
> Jaguar: Den registrer hvilken bruger, der nærmer sig bilen og justerer
> sædet til ham. Trækker rattet væk, hvis man har valgt det
>
> Jo, der er forskel.
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
>
> Jeg kan ikke sige med sikkerhed, om muligheden findes i S-max - men i
> f.eks.
> Scénic er de samme muligheder til stede som udstyrsmulighed - nøjagtigt
> ligesom i Audi og Jaguar - omend de nok er hyppigere tilvalgt i de dyre
> biler.

Formentlig med en faktor 100 eller der omkring. 1 Scenic af 100 får
det, mens hen imod 100% Jaguarer leveres med det.

>
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
> - specielt ikke de dele, der har
>
> > betydning for om man kan komme frem ved egen kraft.
>
> Fejl på diverse automatiske reguleringer af gearkasse, undervogn osv
> vil ofte ende ud i noget 'kravle hjem'-mode, som ejerne af disse biler
> ikke gider. I S-max kan der knække en fjeder, og det gør der sikkert
> også, men ikke før efter 100.000 km.
>
> Som du nok kan se er vi ikke helt enige...
>
> MVH Leo
> ---------------------------------------------------------------------------­-------------
> Nej - det skyldes vist, at det er længe siden, at du har prøvet en
> moderne,
> "standardbil".

Måske er det lige så længe siden, du har prøvet en moderne
luksusbil ? Nå ja, der er jo altid taxaerne...

Af biler nyere end ca 2005 har jeg prøvet C5, A4, Golf (5 tror jeg,
kender ikke forskel på dem), Pug 307 eller 308, Opel Medina, Alpina
eller hvad den nu hedder, modellen over Meriva, Focus, Octavia, Civic,
Fabia. De fleste er småbiler, og de fleste har da ikke en skid udstyr.
Jo, de har ABS, ESP, måske antispin, elruder, fartpilot, kørecomputer,
centrallås, automatik på viskerne, blinker 3x automatisk, klima og
varme i sæderne, men det har min 1992 Jaguar da også. Den mangler
antispin og de 3x blink, som formentlig var ulovligt den gang, og
viskerne er ikke så intelligente som idag, til gengæld har den så
eljusterbare sæder.

Mener du at luksusbiler ikke overtrumfer den udstyrsliste godt og
grundigt ? Massage i sæderne, afstandssensorer, der styrer parkering,
nødbremsning osv, justerbar affjedring (OK, det havde C5'eren også.
Sportsindstillingen gjorde den relativt ubrugelig...), xenon (ja, det
fås da til nogle alm biler, men er der nogen der køber det ?), der nok
meget mere, men jeg har ikke prøvet en nyere luksusbil for
nylig....
------------------------------------------------------------------------------

Jo - de fleste danske "husholdningsbiler" har ikke meget udstyr grundet de
danske afgifter, men de samme biler har langt mere udstyr i udlandet, hvor
undersøgelsen stammede fra. Frit fra hukommelsen, kan jeg da remse flg. op,
som findes til gængse MPV'ere:
Xenon, keyless entry/start, elektronisk p-bremse, parkeringsassistent (aut.
parkering), el-sæder med hukommelse, kurvelys, dobbeltkoblingsgearkasse,
regnsensor, aut. nedblænding af spejle, automatisk lystilpasning, avancerede
lydanlæg, ESP m. understyringskontrol, aut. dørlåsning, adaptiv fartpilot,
bakkamera, p-sensorer for og bag - blot for at nævne en smule.....

Kig i f.eks. Tyskland - der er den slags udstyr ikke usædvanligt. I DK
sælges det blot ikke. F.eks. kan man i DK kun købe en Grand Scénic i de
laveste udstyrs trin - de højeste sælges ikke, og man kan ikke tilvælge ret
meget ekstraudstyr af det, der sælges i f.eks. Tyskland.
------------------------------------------------------------------------------




Leo Jensen (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-11-10 14:17

On 4 Nov., 06:41, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:8bc5f204-3253-4c8c-8c43-5da99f826967@l32g2000yqc.googlegroups.com...
> On 2 Nov., 13:48, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
>
>
>
>
>
> > > > Læser man så i et af linkene
> > > > nedenunder:http://bil.guide.dk/Audi/Bilorganisationer/Luksus/Vedligehold/Drift/D...
>
> > > > Kan man se, at man skal holde sig fra Audi, Ford, Jaguar, Volvo
> > > > m.fl. -
> > > > så
> > > > man kan altid finde en undersøgelse, der støtter sine valg hhv.
> > > > fordomme
> > > >
>
> > > Ingen tvivl om at det er muligt at finde en undersøgelse, som
> > > understøtter ens valg, og det er jo dejligt.
>
> > > Den undersøgelse du henviser til kommer vel bare med den ret
> > > indlysende konklusion, at flere features medfører flere
> > > fejlmuligheder. At en 'primitiv' bil som Ford S-max er nede at skrabe
> > > bunden er derfor bemærkelsesværdigt, mens det ikke kan overraske, at
> > > en Citroën C1 kan komme højt på listen, for hvad kan gå svigte ??
>
> > > MVH Leo
> > > ---------------------------------------------------------------------------­­­---------
>
> > > Dén konklusion holder ikke rigtigt....
> > > En Toyota Prius eller Honda Hybrid er vist ikke ligefrem "primitive" -
> > > men
> > > nok mere avancerede en Audi og Jaguar. Alligevel er de blandt de mest
> > > pålidelige.
>
> > Vi er enige, det er imponerende at hybriderne markerer sig, for de er
> > ikke simple, og det er ny teknik. Til gengæld er køberne nok typen,
> > der ikke er meget for at indrømme, hvisd de har købt noget, der ikke
> > rigtigt spiller.
> > ---------------------------------------------------------------------------­­-------------
>
> > Det tror jeg nu i endnu højere grad gælder "prestigemærkerne".
> > ---------------------------------------------------------------------------­­-------------
>
> > > Ford S-max er nu heller ikke nævneværdigt mere "primitiv" end Jaguar og
> > > Audi, hvis vi kigger på udstyrsniveau
>
> > Hvordan indstiller du sædet i en S-max ?? Og hvordan i en Jaguar ??
>
> > S-max: Træk og drej i diverse bøjler og håndtag
> > Jaguar: Den registrer hvilken bruger, der nærmer sig bilen og justerer
> > sædet til ham. Trækker rattet væk, hvis man har valgt det
>
> > Jo, der er forskel.
> > ---------------------------------------------------------------------------­­-------------
>
> > Jeg kan ikke sige med sikkerhed, om muligheden findes i S-max - men i
> > f.eks.
> > Scénic er de samme muligheder til stede som udstyrsmulighed - nøjagtigt
> > ligesom i Audi og Jaguar - omend de nok er hyppigere tilvalgt i de dyre
> > biler.
>
> Formentlig med en faktor 100 eller der omkring. 1 Scenic af 100 får
> det, mens hen imod 100% Jaguarer leveres med det.
>
>
>
>
>
>
>
> > ---------------------------------------------------------------------------­­-------------
> > - specielt ikke de dele, der har
>
> > > betydning for om man kan komme frem ved egen kraft.
>
> > Fejl på diverse automatiske reguleringer af gearkasse, undervogn osv
> > vil ofte ende ud i noget 'kravle hjem'-mode, som ejerne af disse biler
> > ikke gider. I S-max kan der knække en fjeder, og det gør der sikkert
> > også, men ikke før efter 100.000 km.
>
> > Som du nok kan se er vi ikke helt enige...
>
> > MVH Leo
> > ---------------------------------------------------------------------------­­-------------
> > Nej - det skyldes vist, at det er længe siden, at du har prøvet en
> > moderne,
> > "standardbil".
>
> Måske er det lige så længe siden, du har prøvet en moderne
> luksusbil ? Nå ja, der er jo altid taxaerne...
>
> Af biler nyere end ca 2005 har jeg prøvet C5, A4, Golf (5 tror jeg,
> kender ikke forskel på dem), Pug 307 eller 308, Opel Medina, Alpina
> eller hvad den nu hedder, modellen over Meriva, Focus, Octavia, Civic,
> Fabia. De fleste er småbiler, og de fleste har da ikke en skid udstyr.
> Jo, de har ABS, ESP, måske antispin, elruder, fartpilot, kørecomputer,
> centrallås, automatik på viskerne, blinker 3x automatisk, klima og
> varme i sæderne, men det har min 1992 Jaguar da også. Den mangler
> antispin og de 3x blink, som formentlig var ulovligt den gang, og
> viskerne er ikke så intelligente som idag, til gengæld har den så
> eljusterbare sæder.
>
> Mener du at luksusbiler ikke overtrumfer den udstyrsliste godt og
> grundigt ? Massage i sæderne, afstandssensorer, der styrer parkering,
> nødbremsning osv, justerbar affjedring (OK, det havde C5'eren også.
> Sportsindstillingen gjorde den relativt ubrugelig...), xenon (ja, det
> fås da til nogle alm biler, men er der nogen der køber det ?), der nok
> meget mere, men jeg har ikke prøvet en nyere luksusbil for
> nylig....
> ---------------------------------------------------------------------------­---
>
> Jo - de fleste danske "husholdningsbiler" har ikke meget udstyr grundet de
> danske afgifter, men de samme biler har langt mere udstyr i udlandet, hvor
> undersøgelsen stammede fra. Frit fra hukommelsen, kan jeg da remse flg. op,
> som findes til gængse MPV'ere:
> Xenon, keyless entry/start, elektronisk p-bremse, parkeringsassistent (aut.
> parkering), el-sæder med hukommelse, kurvelys, dobbeltkoblingsgearkasse,
> regnsensor, aut. nedblænding af spejle, automatisk lystilpasning, avancerede
> lydanlæg, ESP m. understyringskontrol, aut. dørlåsning, adaptiv fartpilot,
> bakkamera, p-sensorer for og bag - blot for at nævne en smule.....
>
> Kig i f.eks. Tyskland - der er den slags udstyr ikke usædvanligt. I DK
> sælges det blot ikke. F.eks. kan man i DK kun købe en Grand Scénic i de
> laveste udstyrs trin - de højeste sælges ikke, og man kan ikke tilvælge ret
> meget ekstraudstyr af det, der sælges i f.eks. Tyskland.
> ---------------------------------------------------------------------------­----

Du har helt ret, jeg har ikke for nylig prøvet en almindelig, nyere
bil på udenlandske plader eller importet fra udlandet...

MVH Leo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste