/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Hvem fører musikken videre ?
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 22-10-10 20:04

Jeg har lagt mærke til at der stort set inger er til at føre visse
musikgenrer videre. Det drejer sig forstrinsvis om rockgenrer, som ser ud
til at stå foran sit snarlige ophør.
Tager jeg fejl? - jeg kan bare ikke finde nogle helt unge nye talenter
indenfor den genre.

Det er derimod kendt at der er masser af helt unge nye talenter indenfor
popgenren og indenfor slagergenren, hvor fremgangen er så aggressiv i disse
år at slagergenren også gør intog i pop-genrens bastioner "European song
contest" (Holland 2010) og i "MGP Junior". Det er nemt at finde eksempler på
disse to genrers helt unge tyalenter. Se f.eks. her:

POP-genren:
http://www.youtube.com/watch?v=ZcCzbsxma1Q&feature=related (Tilfældigt
fundne eksempler på ung popmusik)
http://www.youtube.com/watch?v=Nq0wz-sRCNI&feature=related (Et andet
tilfældigt eksempel)

SLAGER-genren:
http://www.youtube.com/watch?v=TQnY5dP79xQ (Ung talent)
http://www.youtube.com/watch?v=WNbMGkSCG2o&feature=related (Et andet ungt
talent)
http://www.youtube.com/watch?v=fq8fafhoDVs&feature=related (Her gør
slagergenren gør indtog i MGP Junior)

Kan Rock-genren komme med lignende eksempler? - måske også heavy
metal-gernren?

Hilsen Åge


 
 
Allan Krautwald (22-10-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 22-10-10 22:47


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4cc1e032$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tager jeg fejl? -

Du har altid fejl



Henning Jensen (22-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 22-10-10 23:57

Den 22-10-2010 23:46, Allan Krautwald skrev:

> Du har altid fejl
>

Nu må du yde Åge retfærdighed. Der er unge talenter på vej:

http://www.youtube.com/watch?v=Bg4C5iJclSE&feature=related

Henning.

Åge Halldorsson (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 23-10-10 07:29


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4cc216bb$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 22-10-2010 23:46, Allan Krautwald skrev:
>
>> Du har altid fejl
>>
>
> Nu må du yde Åge retfærdighed. Der er unge talenter på vej:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Bg4C5iJclSE&feature=related
>
> Henning.

HAHAHAH

Lad KRUTTE anmelde dette stykke musik - Rock-genren har en stor fremtid.

Hilsen Åge


Ivan V. Klattrup (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 23-10-10 18:02

Åge Halldorsson skrev:

>Lad KRUTTE anmelde dette stykke musik - Rock-genren har en stor fremtid.

Det må være den nye Charlie Watts

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Åge Halldorsson (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 23-10-10 07:27


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4cc2064e$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4cc1e032$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Tager jeg fejl? -
>
> Du har altid fejl

Hvor er så linkene til de helt unge indenfor rock-genren? - dem som skal
føre genren videre.
Du glemte at sende dem med.

Hilsen Åge

PS: Nå, men når det åbenbart er så svært så sender jeg selv det link
Er det det her de unge som skal føre rock-genren videre?
http://www.marmalade-art.co.uk/media/rolling_stones_signed.jpg

Hi hilsen Åge


Ukendt (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-10 13:52

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4cc2064e$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du har altid fejl

Hehe.

Rockmusikken bruger ikke børnearbejde, så simpelt er det.
Sagt på en anden måde, så er den menneskelige hjerne ikke fuldt udviklet før
over 20-årsalderen, så derfor ser man selvfølgelig kun børn inden for de
simpe og enkle genrer, som hverken kræver det store talent eller indlevelse.

;)



Martin [TMM] (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 23-10-10 17:45

Hej
On 23-10-2010 14:52, Alex Linaa wrote:
> Sagt på en anden måde, så er den menneskelige hjerne ikke fuldt udviklet før
> over 20-årsalderen, så derfor ser man selvfølgelig kun børn inden for de
> simpe og enkle genrer, som hverken kræver det store talent eller indlevelse.

Du fylder altså 12 om et par måneder?

Mvh
Martin

Ukendt (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-10 18:58

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse
news:4cc3111e$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du fylder altså 12 om et par måneder?

Næh, jeg sprang bare både schlager og popmusik over, og rykkede direkte
videre til jazz, rock, funk og klassisk. Både som lytter og udøvende.
Var det for mange fagudtryk på én gang? I givet fald kan jeg anbefale at
starte her:
http://www.noder.dk/sigurd-og-symfoniorkestret-den-store-musikbog-1.html



Åge Halldorsson (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-10-10 11:33


"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
news:4cc3111e$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> On 23-10-2010 14:52, Alex Linaa wrote:
>> Sagt på en anden måde, så er den menneskelige hjerne ikke fuldt udviklet
>> før
>> over 20-årsalderen, så derfor ser man selvfølgelig kun børn inden for de
>> simpe og enkle genrer, som hverken kræver det store talent eller
>> indlevelse.
>
> Du fylder altså 12 om et par måneder?
>
> Mvh
> Martin

Arhhhh, nu skal vi heller ikke overdrive. Jeg tror han er yngre.
Hans hjerne er jo slet ikke udviklet. Den eksisterer slet ikke.'

Hilsen Åge


Benny Mortensen (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 24-10-10 11:15


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4cc2da80$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> news:4cc2064e$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Du har altid fejl
>
> Hehe.
>
> Rockmusikken bruger ikke børnearbejde, så simpelt er det.
> Sagt på en anden måde, så er den menneskelige hjerne ikke fuldt udviklet
> før over 20-årsalderen, så derfor ser man selvfølgelig kun børn inden for
> de simpe og enkle genrer, som hverken kræver det store talent eller
> indlevelse.
>
> ;)

Nå kommer den gamle sang nu igen ))))

M.V.H....Benny..



Martin [TMM] (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 23-10-10 17:46

Hej
On 22-10-2010 23:46, Allan Krautwald wrote:
> Du har altid fejl

Så må du jo komme med eksempler på at Åge tager fejl.

Mvh
Martin

Allan Krautwald (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 23-10-10 17:51


"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse
news:4cc3113a$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så må du jo komme med eksempler på at Åge tager fejl.
>
> Mvh
> Martin

Enhver der har fulgt med i nyhedsgrupperne de sidste 8-10 år kan stort ikke
findet andet. Du må være helt ny her?



Hauge (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 23-10-10 17:57

Allan Krautwald skrev:
> Enhver der har fulgt med i nyhedsgrupperne de sidste 8-10 år kan stort ikke
> findet andet.

Der snakkes altså om Åge, ikke dig.

/Hauge

Allan Krautwald (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 23-10-10 18:01


"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:8igih4F2pmU1@mid.individual.net...

> Der snakkes altså om Åge, ikke dig.
>
> /Hauge

Typsik at du sidder med svedige hænder og tennisalbue og afventer at kunne
fyre en kommentar uden relevans af
Hvornår har du medvirket med andet?



Hauge (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 23-10-10 18:03

Allan Krautwald skrev:
> Typsik at du sidder med svedige hænder og tennisalbue og afventer at kunne
> fyre en kommentar uden relevans af

Wow, igen snakker du om dig selv.

> Hvornår har du medvirket med andet?

Godt og vel lige så ofte, som dig selv. Så må vi se om du selv kan regne
den ud.

/Hauge

Martin [TMM] (23-10-2010)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 23-10-10 18:04

Hej
On 23-10-2010 18:50, Allan Krautwald wrote:
> Enhver der har fulgt med i nyhedsgrupperne de sidste 8-10 år kan stort ikke
> findet andet. Du må være helt ny her?

Jeg er skam ikke ny. Har været med siden 1999-2000.
Jeg har set masser af rullende bedstefar, og den slags musik, men stort
set ikke noget af "unge" mennesker. Med unge i gåseøjne mener jeg af
folk på min egen alder, eller måske endda lidt yngre.
Hvor gammel er jeg så? Allersidst i 20'erne.
Det nærmeste man kommer rock i nyere tid, er vel nærmest et forkølet
forsøg på at lave dårlig jazz, hvilket for mig, ikke er specielt ophidsende.

Ret mig gerne hvis der er noget jeg har overset.

Mvh
Martin

Ukendt (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-10 10:50

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse
news:4cc31576$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det nærmeste man kommer rock i nyere tid, er vel nærmest et forkølet
> forsøg på at lave dårlig jazz, hvilket for mig, ikke er specielt
> ophidsende.

Rock har udviklet sig til mange ting efterhånden, som f.eks. indie, goth,
metal, folk rock, funk rock, jazz rock og rap rock.... læg selv flere til.
Så hvis det du efterspørger er klassisk rock, har du ret i at det
efterhånden er en mangelvare. Men der er masser af talent og musik i den
næste generation inden for de afarter som rockmusikken har udviklet sig til.
Det er vel egentlig et sundhedstegn at musikken udvikler sig og finder nye
udtryk, i stedet for at stå i stampe i 50+ år som schlagermusikken?

/Alex



Åge Halldorsson (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-10-10 11:36


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4cc4015f$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Rock har udviklet sig til mange ting efterhånden, som f.eks. indie, goth,
> metal, folk rock, funk rock, jazz rock og rap rock.... læg selv flere til.

Okay.

Tæppebank
Skralderværk
Dunk-dunk-dunk
Rundsavsmusik
Skrærebrænderlarm
Kompresserhyl'


Hilsen Åge





Benny Mortensen (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 24-10-10 14:31


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4cc40c13$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> news:4cc4015f$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Rock har udviklet sig til mange ting efterhånden, som f.eks. indie, goth,
>> metal, folk rock, funk rock, jazz rock og rap rock.... læg selv flere
>> til.
>
> Okay.
>
> Tæppebank
> Skralderværk
> Dunk-dunk-dunk
> Rundsavsmusik
> Skrærebrænderlarm
> Kompresserhyl'
>
>
> Hilsen Åge

Fede Finn & Funny Boys.... Det har den også udviklet sig til..

M.V.H....Benny..



Hauge (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 24-10-10 15:34

Benny Mortensen skrev:
> Fede Finn & Funny Boys.... Det har den også udviklet sig til..

Host host og atter hark.. Mener du ikke afviklet?

Mvh Hauge

Allan Krautwald (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 24-10-10 17:18


"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:8iiuf8F578U2@mid.individual.net...
>
> Host host og atter hark.. Mener du ikke afviklet?
>
> Mvh Hauge

Man kan ikke afvikle noget, der aldrig har været noget



Benny Mortensen (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 25-10-10 10:36


"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:8iiuf8F578U2@mid.individual.net...
> Benny Mortensen skrev:
>> Fede Finn & Funny Boys.... Det har den også udviklet sig til..
>
> Host host og atter hark.. Mener du ikke afviklet?
>
> Mvh Hauge

Nej hvorfor skulle jeg dog mene det ????

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-10-10 10:48


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4cc54f82$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej hvorfor skulle jeg dog mene det ????
>
> M.V.H....Benny..

Det ved jeg sån set heller ikke. "Kærligheden brænder" var fantastisk god.
http://www.youtube.com/watch?v=W9AXb6-ri1g

Også jule-udgaven af sangen. http://www.youtube.com/watch?v=H3QYIOSLUfo
HOST HOST HARK. En ret speciel tekst må man sige.

Her er 14 nye sange med dem:
http://www.youtube.com/watch?v=O9q0NDLZGgc&feature=related

Hilsen Åge


Benny Mortensen (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 25-10-10 12:44


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4cc5525b$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> news:4cc54f82$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Nej hvorfor skulle jeg dog mene det ????
>>
>> M.V.H....Benny..
>
> Det ved jeg sån set heller ikke. "Kærligheden brænder" var fantastisk god.
> http://www.youtube.com/watch?v=W9AXb6-ri1g
>
> Også jule-udgaven af sangen. http://www.youtube.com/watch?v=H3QYIOSLUfo
> HOST HOST HARK. En ret speciel tekst må man sige.
>
> Her er 14 nye sange med dem:
> http://www.youtube.com/watch?v=O9q0NDLZGgc&feature=related
>
> Hilsen Åge

Tja, man kan da ikke sige andet end.... Den er da meget sød

Jamen det er som jeg altid har sagt... Hvorfor vælge nogen fra, når jeg er
til stort set, alle genrer... Men der findes da numre inden for alle genrer,
som jeg ikke gider spilde tid med at høre på. Lige som der findes findes
numre inden for alle genrer, der bare er et must.... Jazz er ikke specielt
mig, men F.eks Larry Coryell med Zapataedo... Den ryger alle direkte på
røven over, så det er næsten umuligt, at lade volumekontrollen stå urørt....
Når jeg så tilfældigvis, har en indspildning, der tillader, at der bliver
sluppet lidt vildskab løs, så skulle man da være et dumt svin, hvis man lod
være.... Så kan man jo så diskutere, om lige netop denne melodi overhovedet
er Jazz.... Men igen, hvorfor pokker bekymre sig om det... God er den, og
det må vel være mere end godt nok.

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-10-10 11:40


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4cc4015f$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er vel egentlig et sundhedstegn at musikken udvikler sig og finder nye
> udtryk, i stedet for at stå i stampe i 50+ år som schlagermusikken?

Hvorfor er det sundt ?

Hilsen Åge

PS: det er da i hvert fald skadeligt for hørelsen



Henning Jensen (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 25-10-10 12:58

Den 22-10-2010 21:04, Åge Halldorsson skrev:
> Jeg har lagt mærke til at der stort set inger er til at føre visse
> musikgenrer videre. Det drejer sig forstrinsvis om rockgenrer, som ser
> ud til at stå foran sit snarlige ophør.

Det er løse påstande, du følger ikke med. Her er bare et eksempel:

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/10/25/111324.htm?rss=true

http://www.youtube.com/watch?v=sgdK3WVUEgg

Henning.




Åge Halldorsson (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-10-10 13:25


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4cc570d6$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 22-10-2010 21:04, Åge Halldorsson skrev:
>> Jeg har lagt mærke til at der stort set inger er til at føre visse
>> musikgenrer videre. Det drejer sig forstrinsvis om rockgenrer, som ser
>> ud til at stå foran sit snarlige ophør.
>
> Det er løse påstande, du følger ikke med. Her er bare et eksempel:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/10/25/111324.htm?rss=true

Ja, jeg ved ikke hvor meget de lige, aldersmæssigt, kan de sammenlignes med
top-talenterne indenfor slager

http://www.youtube.com/watch?v=euhVr1pHsG0

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-10-10 13:31


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4cc576fd$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, jeg ved ikke hvor meget de lige, aldersmæssigt, kan de sammenlignes
> med top-talenterne indenfor slager
>
> http://www.youtube.com/watch?v=euhVr1pHsG0

og

http://www.youtube.com/watch?v=5gnBs6WxshI&feature=related


Henning Jensen (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 25-10-10 14:18

Den 25-10-2010 14:31, Åge Halldorsson skrev:

> http://www.youtube.com/watch?v=5gnBs6WxshI&feature=related

Igen børn!
Men som sådan, selvfølgelig søde og charmerende at se på.
Men man skal nok se godt efter, for det er formentlig både første og
sidste gang, man hører og ser dem.

Henning.

Åge Halldorsson (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-10-10 14:55


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4cc58377$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> for det er formentlig både første og sidste gang, man hører og ser dem.
>
> Henning.

Hvorfor det??? - Mange børne-sangere fortsætter da som voksne.

Jantje Smit (Før og nu)
http://www.youtube.com/watch?v=yfZxEUFSaGs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=-PZ3TILy6uo&feature=related

Steffani Hertel (før og nu):
http://www.youtube.com/watch?v=O0hZYT4_6vY&feature=related (før)
http://www.youtube.com/watch?v=qkOwE6uUkLA (Nu)

Christian Gebhardt (Før og nu)
http://www.youtube.com/watch?v=985edUqxIp0
http://www.youtube.com/watch?v=tM34_o48w0I&feature=related

Heintje (Før og nu)
http://www.youtube.com/watch?v=496QyjNE-Vo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=pqIk5JIZhFY&feature=related

Thomas Berge (Før og nu)
http://www.youtube.com/watch?v=iATxqBd3v18&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=DOxwUhKX1UQ&feature=related

Hilsen Åge


Henning Jensen (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 25-10-10 15:21

Den 25-10-2010 15:54, Åge Halldorsson skrev:
>
> Hvorfor det??? - Mange børne-sangere fortsætter da som voksne.

Jeg tror, at alle børn er musikalske. Men at begynde at vælge nogen ud,
i den alder, som kommende talenter, er slet ikke muligt.
Her er så også mange kommende talenter:

http://www.youtube.com/watch?v=PLY5kxfW1w0&feature=related

Men læg især mærke til ham "den store sorte", der er klædt som André
Rieu. Er han ikke god? Meget meget bedre end Hansi, og meget yngre?

Henning.


Åge Halldorsson (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-10-10 17:07


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4cc59247$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 25-10-2010 15:54, Åge Halldorsson skrev:
>>
>> Hvorfor det??? - Mange børne-sangere fortsætter da som voksne.
>
> Jeg tror, at alle børn er musikalske. Men at begynde at vælge nogen ud, i
> den alder, som kommende talenter, er slet ikke muligt.
> Her er så også mange kommende talenter:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PLY5kxfW1w0&feature=related
>
> Men læg især mærke til ham "den store sorte", der er klædt som André Rieu.
> Er han ikke god? Meget meget bedre end Hansi, og meget yngre?
>
> Henning.


Gud Fader

Hilsen Åge


Ukendt (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-10 14:56

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4cc58377$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Igen børn!
> Men som sådan, selvfølgelig søde og charmerende at se på.
> Men man skal nok se godt efter, for det er formentlig både første og
> sidste gang, man hører og ser dem.

Jeg bliver vred når jeg ser børn pacet frem på den måde. Det er ækelt, og
falder imø ind under børnemishandling.
Lad dog de stakkels unger være børn, indtil de bliver gamle nok til at vælge
selv!

De eneste der synes det er fedt med børn på scenen, er sgu deres forældre og
bedsteforældre.

/Alex



Benny Mortensen (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 26-10-10 06:54


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4cc58c59$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:4cc58377$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Igen børn!
>> Men som sådan, selvfølgelig søde og charmerende at se på.
>> Men man skal nok se godt efter, for det er formentlig både første og
>> sidste gang, man hører og ser dem.
>
> Jeg bliver vred når jeg ser børn pacet frem på den måde. Det er ækelt, og
> falder imø ind under børnemishandling.
> Lad dog de stakkels unger være børn, indtil de bliver gamle nok til at
> vælge selv!
>
> De eneste der synes det er fedt med børn på scenen, er sgu deres forældre
> og bedsteforældre.
>
> /Alex

Jamen er det så ikke fordi, du som udgangspunkt, antager at de er pacet frem
?.
Føler du, at når du laver noget, du virkeligt holder af at lave, at det er
belastende ?.

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 26-10-10 08:28


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4cc66ce7$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jamen er det så ikke fordi, du som udgangspunkt, antager at de er pacet
> frem ?.

Det må det være. jeg synes f.eks. Toni virker f.eks. til at være pacet frem.
Han ser ud til at have fuldstændig styr på tingene - og er meget
professionel i både sang
og sceneoptræden.
www.youtube.com/watch?v=mZJBKD9Sme0&feature=related

Her er et 3-minutters portræt af ham, fra tysk tv.
http://www.youtube.com/watch?v=w6UNcof5K-s&feature=related


Hilsen Åge


Benny Mortensen (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 26-10-10 10:23


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4cc68316$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> news:4cc66ce7$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jamen er det så ikke fordi, du som udgangspunkt, antager at de er pacet
>> frem ?.
>
> Det må det være. jeg synes f.eks. Toni virker f.eks. til at være pacet
> frem. Han ser ud til at have fuldstændig styr på tingene - og er meget
> professionel i både sang
> og sceneoptræden.
> www.youtube.com/watch?v=mZJBKD9Sme0&feature=related
>
> Her er et 3-minutters portræt af ham, fra tysk tv.
> http://www.youtube.com/watch?v=w6UNcof5K-s&feature=related
>
>
> Hilsen Åge

Nå ja, men muligheden er da til stede, så meget må man da lade Alex. Men
sådan ifølge mine erfaringer så elsker børn at optræde... Så forældrenes
opgave er ikke at pace dem frem, snarere at holde lidt igen på dem.... Det
var da i hvert fald forklaringerne fra både Jimi & Rene's og Janni's
forældre... For stod det til ungerne, havde de ædt det hele, og gerne mere
til... Syntes at kunne mindes, det også falder helt godt i hak med hvad
Familien Andersen udtalte dengang Lille Bo sang om Negermanden. Lige netop
denne branche, tror jeg ikke man kan pace nogen frem... For man skal trods
alt ind og præstere, og under tvang eller pres, kommer glæden ved at
performe, vel næppe til et nævneværdigt udtryk... Gør den ikke det, vil jeg
sige, karrieren er slut... Så vil det have samme virkning, som
børnebillederne med en tåre i øjenkrogen...

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 26-10-10 13:23


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4cc69de7$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nå ja, men muligheden er da til stede, så meget må man da lade Alex. Men
> sådan ifølge mine erfaringer så elsker børn at optræde... Så forældrenes
> opgave er ikke at pace dem frem, snarere at holde lidt igen på dem.... Det
> var da i hvert fald forklaringerne fra både Jimi & Rene's og Janni's
> forældre...

Og Jimi og rene spiller da endnu: http://www.jimiogrene.dk/bandet.php , så
det kan da dårligt have været fordi de ikke kunne lide det.
De spiller stadig dansktop.

Hilsen Åge


Benny Mortensen (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 27-10-10 05:22


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4cc6c81d$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> news:4cc69de7$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Nå ja, men muligheden er da til stede, så meget må man da lade Alex. Men
>> sådan ifølge mine erfaringer så elsker børn at optræde... Så forældrenes
>> opgave er ikke at pace dem frem, snarere at holde lidt igen på dem....
>> Det var da i hvert fald forklaringerne fra både Jimi & Rene's og Janni's
>> forældre...
>
> Og Jimi og rene spiller da endnu: http://www.jimiogrene.dk/bandet.php , så
> det kan da dårligt have været fordi de ikke kunne lide det.
> De spiller stadig dansktop.
>
> Hilsen Åge
>

Tja, som tiden dog går... De par møgunger, er jo blevet lidt halvstore

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 26-10-10 13:20


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4cc68316$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Ups. der skulle stå "IKKE"

> Det må det være. jeg synes f.eks. Toni virker f.eks. IKKE til at være
> pacet frem.

Hilsen Åge



Henning Jensen (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 25-10-10 14:15

Den 25-10-2010 14:24, Åge Halldorsson skrev:

> Ja, jeg ved ikke hvor meget de lige, aldersmæssigt, kan de sammenlignes
> med top-talenterne indenfor slager

Dit eksempel viser nogle tilfældige børn.
Er Hinterseer ikke toptalentet? Er han ikke snart 60?

Henning.


Åge Halldorsson (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-10-10 14:56


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4cc582d7$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Dit eksempel viser nogle tilfældige børn.

Ja

> Er Hinterseer ikke toptalentet? Er han ikke snart 60?

Jo, der er også nogen der er ældre -
slagersangere og grupper er i alle aldre

Hilsen Åge




Åge Halldorsson (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-10-10 15:19


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4cc582d7$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er Hinterseer ikke toptalentet? Er han ikke snart 60?

jo, de er i alle aldre.

Her er en af de ældste :
http://www.youtube.com/watch?v=7q5xKLVfTcA&feature=related

Her er en af de yngste:
http://www.youtube.com/watch?v=B2GJqm31oDY&feature=related

Hilsen Åge


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408920
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste