|
| Kawasaki VN 750 årgang 1987, som pludse Fra : Holten |
Dato : 19-09-10 13:26 |
|
Hej i gruppen
Efter 25 til 50 km dør den pludselig, som om den ikke får benzin. Efter
5 minutters pause kan den starte igen. Sidst skete det efter 20 km
kørsel hvor jeg havde slukket motorcyklen i 5 minutter. Da jeg kørte
igen gik der kun 3 km, så døde den. 5 minutters pause og jeg kunne
starte og køre de sidste 15 km hjem. Den har lige fået nye tændrør. Har
I nogen en ideer til fejlkilden?
MVH
Holten
| |
Ukendt (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-09-10 13:50 |
|
On Sun, 19 Sep 2010 14:25:58 +0200, Holten wrote:
> Hej i gruppen
>
> Efter 25 til 50 km dør den pludselig, som om den ikke får benzin. Efter
> 5 minutters pause kan den starte igen. Sidst skete det efter 20 km
> kørsel hvor jeg havde slukket motorcyklen i 5 minutter. Da jeg kørte
> igen gik der kun 3 km, så døde den. 5 minutters pause og jeg kunne
> starte og køre de sidste 15 km hjem. Den har lige fået nye tændrør. Har
> I nogen en ideer til fejlkilden?
Tilstoppet tankudluftning. Næste gang motorcyklen går ud, så åbner Du
tankdækslet mens at du lytter efter et "svup". Er der "svup" lyd, og
starter cyklen umiddelbart efter, så er det tank ud/indluftning, der
svigter.
--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 26-8-2010
| |
Holten (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Holten |
Dato : 19-09-10 18:17 |
|
Den 19-09-2010 14:50, Orla Pedersen skrev:
> On Sun, 19 Sep 2010 14:25:58 +0200, Holten wrote:
>
>> Hej i gruppen
>>
>> Efter 25 til 50 km dør den pludselig, som om den ikke får benzin. Efter
>> 5 minutters pause kan den starte igen. Sidst skete det efter 20 km
>> kørsel hvor jeg havde slukket motorcyklen i 5 minutter. Da jeg kørte
>> igen gik der kun 3 km, så døde den. 5 minutters pause og jeg kunne
>> starte og køre de sidste 15 km hjem. Den har lige fået nye tændrør. Har
>> I nogen en ideer til fejlkilden?
>
> Tilstoppet tankudluftning. Næste gang motorcyklen går ud, så åbner Du
> tankdækslet mens at du lytter efter et "svup". Er der "svup" lyd, og
> starter cyklen umiddelbart efter, så er det tank ud/indluftning, der
> svigter.
Det er min far som har problemerne.
Han vil prøve, at gøre som du skriver næste gang problemet opstår.
MVH
Holten
| |
Grunnet (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 19-09-10 18:45 |
|
"Holten" <Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
news:4c96459c$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 19-09-2010 14:50, Orla Pedersen skrev:
>> On Sun, 19 Sep 2010 14:25:58 +0200, Holten wrote:
>>
>>> Hej i gruppen
>>>
>>> Efter 25 til 50 km dør den pludselig, som om den ikke får benzin. Efter
>>> 5 minutters pause kan den starte igen. Sidst skete det efter 20 km
>>> kørsel hvor jeg havde slukket motorcyklen i 5 minutter. Da jeg kørte
>>> igen gik der kun 3 km, så døde den. 5 minutters pause og jeg kunne
>>> starte og køre de sidste 15 km hjem. Den har lige fået nye tændrør. Har
>>> I nogen en ideer til fejlkilden?
>>
>> Tilstoppet tankudluftning. Næste gang motorcyklen går ud, så åbner Du
>> tankdækslet mens at du lytter efter et "svup". Er der "svup" lyd, og
>> starter cyklen umiddelbart efter, så er det tank ud/indluftning, der
>> svigter.
>
> Det er min far som har problemerne.
> Han vil prøve, at gøre som du skriver næste gang problemet opstår.
>
> MVH
>
> Holten
Hvis det viser sig ikke at være et problem med benzintilførslen (Ove og
Ivar's løsninger), kan det skyldes karburatoris (selvom temperaturen stadig
er i den høje ende til den fejl, den opstår normalt ved temp. omkring +6
grader og fugtigt vejr), men prøv evt. at tømme svømmerhusene ved hjælp af
udluftningsskruerne i bunden og kom så en sjat karburatorsprit i
benzintanken. Karburatoris giver samme symptomer som du beskriver, isen
sætter sig i dyserne og smelter så qua motorvarmen når du holder stille i 5
minutter.
--
Steen
GL 500 SilverWing '84
| |
Holten (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Holten |
Dato : 20-09-10 18:54 |
|
Den 19-09-2010 19:45, Grunnet skrev:
> "Holten"<Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c96459c$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Den 19-09-2010 14:50, Orla Pedersen skrev:
>>> On Sun, 19 Sep 2010 14:25:58 +0200, Holten wrote:
>>>
>>>> Hej i gruppen
>>>>
>>>> Efter 25 til 50 km dør den pludselig, som om den ikke får benzin. Efter
>>>> 5 minutters pause kan den starte igen. Sidst skete det efter 20 km
>>>> kørsel hvor jeg havde slukket motorcyklen i 5 minutter. Da jeg kørte
>>>> igen gik der kun 3 km, så døde den. 5 minutters pause og jeg kunne
>>>> starte og køre de sidste 15 km hjem. Den har lige fået nye tændrør. Har
>>>> I nogen en ideer til fejlkilden?
>>>
>>> Tilstoppet tankudluftning. Næste gang motorcyklen går ud, så åbner Du
>>> tankdækslet mens at du lytter efter et "svup". Er der "svup" lyd, og
>>> starter cyklen umiddelbart efter, så er det tank ud/indluftning, der
>>> svigter.
>>
>> Det er min far som har problemerne.
>> Han vil prøve, at gøre som du skriver næste gang problemet opstår.
>>
>> MVH
>>
>> Holten
>
> Hvis det viser sig ikke at være et problem med benzintilførslen (Ove og
> Ivar's løsninger), kan det skyldes karburatoris (selvom temperaturen stadig
> er i den høje ende til den fejl, den opstår normalt ved temp. omkring +6
> grader og fugtigt vejr), men prøv evt. at tømme svømmerhusene ved hjælp af
> udluftningsskruerne i bunden og kom så en sjat karburatorsprit i
> benzintanken. Karburatoris giver samme symptomer som du beskriver, isen
> sætter sig i dyserne og smelter så qua motorvarmen når du holder stille i 5
> minutter.
>
Problemet var også til stede i juli måned ved 25 graders varme.
Kan det så stadig være is ?
MVH
Holten
| |
Ukendt (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-09-10 21:32 |
|
"Holten" <Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
news:4c979fa2$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 19-09-2010 19:45, Grunnet skrev:
>> "Holten"<Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4c96459c$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Den 19-09-2010 14:50, Orla Pedersen skrev:
>> Hvis det viser sig ikke at være et problem med benzintilførslen (Ove og
> Problemet var også til stede i juli måned ved 25 graders varme.
> Kan det så stadig være is ?
Hvad med tændspole(r)
Jeg havde et lignende problem på min XJ 900. Den kunne også starte igen
efter kort tid. Nogen gange gik den i stå igen efter få minutter, andre
gange gik der længere.
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.
| |
Holten (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Holten |
Dato : 21-09-10 17:20 |
|
Den 20-09-2010 22:31, Ole Axelsen skrev:
> "Holten" <Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c979fa2$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Den 19-09-2010 19:45, Grunnet skrev:
>>> "Holten"<Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4c96459c$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Den 19-09-2010 14:50, Orla Pedersen skrev:
>
>>> Hvis det viser sig ikke at være et problem med benzintilførslen (Ove og
>
>
>> Problemet var også til stede i juli måned ved 25 graders varme.
>> Kan det så stadig være is ?
>
>
> Hvad med tændspole(r)
> Jeg havde et lignende problem på min XJ 900. Den kunne også starte igen
> efter kort tid. Nogen gange gik den i stå igen efter få minutter, andre
> gange gik der længere.
>
>
Så skal begge tændspoler stå af samtidig ?
Maskinen går jo ikke i stå fordi den kun tænder på en cylinder.
MVH
HH
| |
Ukendt (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-09-10 05:11 |
|
>>
>> Hvis det viser sig ikke at være et problem med benzintilførslen (Ove og
>> Ivar's løsninger), kan det skyldes karburatoris (selvom temperaturen
>> stadig
>> er i den høje ende til den fejl, den opstår normalt ved temp. omkring +6
>> grader og fugtigt vejr), men prøv evt. at tømme svømmerhusene ved hjælp
>> af
>> udluftningsskruerne i bunden og kom så en sjat karburatorsprit i
>> benzintanken. Karburatoris giver samme symptomer som du beskriver, isen
>> sætter sig i dyserne og smelter så qua motorvarmen når du holder stille i
>> 5
>> minutter.
>>
>
> Problemet var også til stede i juli måned ved 25 graders varme.
> Kan det så stadig være is ?
>
> MVH
>
> Holten
Nej.
Hygge PD CBR1100t
| |
Ivar (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 19-09-10 14:11 |
|
Holten skrev:
> Har I nogen en ideer til fejlkilden?
Det har utvivlsomt noget med benzintilførslen at gøre.
Har benzinhanen en prime-indstilling? Er det samme problem der?
Ivar Magnusson
| |
Holten (19-09-2010)
| Kommentar Fra : Holten |
Dato : 19-09-10 18:16 |
|
Den 19-09-2010 15:10, Ivar skrev:
> Holten skrev:
>
>> Har I nogen en ideer til fejlkilden?
>
> Det har utvivlsomt noget med benzintilførslen at gøre.
> Har benzinhanen en prime-indstilling? Er det samme problem der?
>
Det er min far, som har problemerne.
Han vil prøve at stille hanen på prime næste gang den laver numre.
MVH
Holten
| |
Veset (20-09-2010)
| Kommentar Fra : Veset |
Dato : 20-09-10 19:25 |
|
On Sun, 19 Sep 2010 14:25:58 +0200, Holten <Virker@ikke.dk> wrote:
>
>Hej i gruppen
>
>Efter 25 til 50 km dør den pludselig, som om den ikke får benzin. Efter
>5 minutters pause kan den starte igen. Sidst skete det efter 20 km
>kørsel hvor jeg havde slukket motorcyklen i 5 minutter. Da jeg kørte
>igen gik der kun 3 km, så døde den. 5 minutters pause og jeg kunne
>starte og køre de sidste 15 km hjem. Den har lige fået nye tændrør. Har
>I nogen en ideer til fejlkilden?
Har mc'en en elektrisk benzinpumpe? Og i så fald hvilken type er det?
--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362
| |
Holten (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Holten |
Dato : 21-09-10 17:22 |
|
Den 20-09-2010 20:25, Veset skrev:
> On Sun, 19 Sep 2010 14:25:58 +0200, Holten<Virker@ikke.dk> wrote:
>
>>
>> Hej i gruppen
>>
>> Efter 25 til 50 km dør den pludselig, som om den ikke får benzin. Efter
>> 5 minutters pause kan den starte igen. Sidst skete det efter 20 km
>> kørsel hvor jeg havde slukket motorcyklen i 5 minutter. Da jeg kørte
>> igen gik der kun 3 km, så døde den. 5 minutters pause og jeg kunne
>> starte og køre de sidste 15 km hjem. Den har lige fået nye tændrør. Har
>> I nogen en ideer til fejlkilden?
>
> Har mc'en en elektrisk benzinpumpe? Og i så fald hvilken type er det?
>
Hmmmm ??
Må jeg undersøge når jeg besøger min far næste gang, for han ved det ikke.
Umiddelbart tror jeg ikke den har elektrisk benzinpumpe.
MVH
HH
| |
Ivar (21-09-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 21-09-10 17:32 |
|
Holten skrev:
> Umiddelbart tror jeg ikke den har elektrisk benzinpumpe.
Den har ikke penzinpumpe.
Ivar Magnusson
| |
|
|