/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
OffTopic Fly - læs ikke hvis du bliver stø~
Fra : HO


Dato : 12-09-10 22:25

Hej
som det findes en side med trafik over skibe, findes en over flytrafik.
Men ikke en DK nyhedsgruppe - så nogen her der kan give en forklaring på
denne underlige måde, at fremføre et fly på i den højde.

http://kortlink.dk/855q

mvh
HO


 
 
Henning Petersen (13-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Petersen


Dato : 13-09-10 15:19

Den 12-09-2010 23:25, HO skrev:
> Hej
> som det findes en side med trafik over skibe, findes en over flytrafik.
> Men ikke en DK nyhedsgruppe - så nogen her der kan give en forklaring på
> denne underlige måde, at fremføre et fly på i den højde.
>
> http://kortlink.dk/855q
>
> mvh
> HO

Hej
Mit gæt er, det er for at afvente anden trafik.
Fyn er fin
Kender du denne side med forum om luftfart og mm.
http://pilots.dk/
Venlig hilsen
Henning

HO (14-09-2010)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 14-09-10 16:08

"Henning Petersen" <henpet@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4c8e3349$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 12-09-2010 23:25, HO skrev:
> Kender du denne side med forum om luftfart og mm.
> http://pilots.dk/

Hejsa - nej den kendte jeg ikke.
Vil prøve at spørge på denne side.
mvh
HO


Ole Pagh (13-09-2010)
Kommentar
Fra : Ole Pagh


Dato : 13-09-10 15:50

HO forklarede den 2010-09-12:
> så nogen her der kan give en forklaring på
> denne underlige måde, at fremføre et fly på i den højde.
>
Bud 1: Stewardessen siger til kaptajnen: Jeg har glemt min tandbørste!
Kan vi ikke lige vende om? Og ca. ½ minut senere siger hun: Nej nu har
jeg fundet den nederst i min taske, så det er ikke nødvendigt. :oÞ

Bud 2: Kaptajnen bor på Fyn, NW for Odense, og vil lige checke hvorfor
der holder en fremmed bil i indkørslen. (OK det er fra 12 km. højde,
men han har gode øjne) lol

--
/ Ole



Leon Hulstrøm (13-09-2010)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 13-09-10 21:37


"HO" <get@get.dk> skrev i en meddelelse
news:4c8d453b$0$13981$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
> som det findes en side med trafik over skibe, findes en over flytrafik.
> Men ikke en DK nyhedsgruppe - så nogen her der kan give en forklaring på
> denne underlige måde, at fremføre et fly på i den højde.
>
> http://kortlink.dk/855q

Der er ikke noget mystisk i dette, det er simpel parkering i luften


/Leon



Harding E. Larsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 14-09-10 05:48

Du har ret Leon.
Søger man på Google med ordene: holding fly
dukker mange beskrivelser op om emnet.
Langs flykorridorerne ligger disse holdingpladser.
I nærheden af landingsområder kan det forekomme at flyene ligger i lag
som lag i en lagkage. De kommer ind i toppen og tages ud for neden til
landing, styret af flyledelsen

Mvh/Harding

On 13 Sep., 22:36, "Leon Hulstrøm" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:
> "HO" <g...@get.dk> skrev i en meddelelsenews:4c8d453b$0$13981$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Der er ikke noget mystisk i dette, det er simpel parkering i luften
>
> /Leon


HO (14-09-2010)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 14-09-10 16:11

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:d814106f-fafb-4aac-b831-717bf5cc44bf@c16g2000vbp.googlegroups.com...
> Langs flykorridorerne ligger disse holdingpladser.
> I nærheden af landingsområder kan det forekomme at flyene ligger i lag
> som lag i en lagkage. De kommer ind i toppen og tages ud for neden til
> landing, styret af flyledelsen

Hmmm - tror du selv på det, lægge den i "lag" over Fyn i 12 km højde, når
den skal til Amsterdam?

Så tror jeg mere på den med tandbørsten.

HO




Harding E. Larsen (14-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 14-09-10 09:28

Prøv nu at læse hvad jeg skriver.

Tro hører til en anden kategori.

Mvh/Harding

On 14 Sep., 17:11, "HO" <g...@get.dk> wrote:
> "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsennews:d814106f-fafb-4aac-b831-717bf5cc44bf@c16g2000vbp.googlegroups.com...
>
> > Langs flykorridorerne ligger disse holdingpladser.
> > I nærheden af landingsområder kan det forekomme at flyene ligger i lag
> > som lag i en lagkage. De kommer ind i toppen og tages ud for neden til
> > landing, styret af flyledelsen
>
> Hmmm - tror du selv på det, lægge den i "lag" over Fyn i 12 km højde, når
> den skal til Amsterdam?
>
> Så tror jeg mere på den med tandbørsten.
>
> HO


Jan Rasmussen (19-09-2010)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 19-09-10 11:21

"HO" <get@get.dk> skrev i en meddelelse
news:4c8d453b$0$13981$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
> som det findes en side med trafik over skibe, findes en over flytrafik.
> Men ikke en DK nyhedsgruppe - så nogen her der kan give en forklaring på
> denne underlige måde, at fremføre et fly på i den højde.
>
> http://kortlink.dk/855q
>
> mvh
> HO




Hej Hans

Det ligner ikke et typisk Holding Pattern i det de som regel har form som en
"væddeløbsbane"


Han befinder sig i luftrumsklasse A som er et kontrolleret luftrum.

Men jeg synes det er godt set af dig, det giver ingen mening at lave en
sådan maøvre i denne højde, hvis der er for meget trafik på destinationen
Amsterdam ville
det give bedre mening at sætte flyvehastugheden ned og spare lidt på
brandstoffet til følge.

Men nu er det jo kontrolleret luftrum så det kan jo være en instruks fra
flyvekontrollen, det kan have været flyets eget alarm system det har
reageret så det gav mening at kontrollere om flyet kunne drejes, eller om
styre systemerne virkede, mulighederne er mange, men bestemt ikke en normal
manøvre i den højde.

Ifølge kortet er der ikke andre fly at se, der kunne have kollisionsfare,
men der kan måske være et fly de har tabt af raderen, og vurderet en risiko
for kolision hvorfor flyvekomandoen har beordret kurs skifte.


Mvh
JR



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste