/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Forsikring
Fra : Mads Madsen


Dato : 02-09-10 21:04

Så har jeg brug for lidt hjælp igen.

Hvor får jeg den bedste pris på en ordentlig forsikring til min Shipman
28 fra ´75.

Mine andre forsikringer er hos Nykredit, hvis det gør en forskel.

Mvh. Mads

 
 
Trine Søe (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Trine Søe


Dato : 03-09-10 02:16

Hej Mads

Først og fremmest kommer det jo an på, hvad en ordenlig forsikring er
i din verden?

Men det kan godt betale sig at researche lidt i området. Første
spørgsmål jeg vil stille mig selv er, i hvilke periode skal båden være
i vandet? Nogle forsikringer dækker nemlig kun i perioden 1. april til
15. november, hvis båden er i vandet. Så hvis du vælger at lade din
båd blive i vandet vinteren over - så er du ikke dækket.

Men jeg synes du kunne overveje eksempelvis at tegne din bådforsikring
i udlandet, og dermed spare penge. Vælger du eksempelvis et norsk
forsikringsselskab, har du helt lovligt mulighed for at slippe for den
årlige statsafgift. Det er nemlig det norske forsikringsselskab, der
har pligt til at opkræve afgiften og betale den til den danske stat.
Forsikringsselskabet opkræver bare ikke afgiften

Det kan forekomme besynderligt, at det ikke er ulovligt at undlade at
betale statsafgift. Men det er ikke desto mindre tilfældet. I mange år
var det den enkelte danskers pligt at indbetale afgiften. Men nye EU-
regler medførte, at alle forsikringsselskaber kunne påkræves at
opkræve afgifter - og betale dem i andre lande. Dermed forsvandt
pligten for individet - det vil sige, det ikke er dit ansvar at betale
afgiften. Selskaberne er forpligtede - ikke personen. Så du kan spare
mange penge ved at tegne en forsikring i udlandet på din båd.

Sejlerhilsner

Trine Søe
Rica, N70 Dragør Havn
http://www.sejlnet.dk


Ukendt (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-10 09:45

Hej.
Jeg bemærker det "gode" råd om at tegne forsikring i udlandet---

Hopper man på den, skal man være ganske klar over, hvorledes man herved
pådrager sig et gevaldigt handikap, skulle en forsikringssag opstå..!!
For det første sprogbarrieren.
Dernæst forskellene, samt det sikkert manglende kendskab til, nabolandeners
lovgivning.
Et forbandet roderi, fyldt med faldgruber af mange slags.
At hyre en udenlands "Avekat" til at klare sagen, æder nom mere end rigeligt
besparelsen af den hjemlige konservative Misundelsafgift.

Så mit gode råd er:
Hold dig til et dansk selskab, og betal prisen.
Gerne den billigste, du kan finde.

MVH

Egon





"Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:2ad6348e-816f-41f1-9a38-243596818e44@x25g2000yqj.googlegroups.com...
Hej Mads

Først og fremmest kommer det jo an på, hvad en ordenlig forsikring er
i din verden?

Men det kan godt betale sig at researche lidt i området. Første
spørgsmål jeg vil stille mig selv er, i hvilke periode skal båden være
i vandet? Nogle forsikringer dækker nemlig kun i perioden 1. april til
15. november, hvis båden er i vandet. Så hvis du vælger at lade din
båd blive i vandet vinteren over - så er du ikke dækket.

Men jeg synes du kunne overveje eksempelvis at tegne din bådforsikring
i udlandet, og dermed spare penge. Vælger du eksempelvis et norsk
forsikringsselskab, har du helt lovligt mulighed for at slippe for den
årlige statsafgift. Det er nemlig det norske forsikringsselskab, der
har pligt til at opkræve afgiften og betale den til den danske stat.
Forsikringsselskabet opkræver bare ikke afgiften

Det kan forekomme besynderligt, at det ikke er ulovligt at undlade at
betale statsafgift. Men det er ikke desto mindre tilfældet. I mange år
var det den enkelte danskers pligt at indbetale afgiften. Men nye EU-
regler medførte, at alle forsikringsselskaber kunne påkræves at
opkræve afgifter - og betale dem i andre lande. Dermed forsvandt
pligten for individet - det vil sige, det ikke er dit ansvar at betale
afgiften. Selskaberne er forpligtede - ikke personen. Så du kan spare
mange penge ved at tegne en forsikring i udlandet på din båd.

Sejlerhilsner

Trine Søe
Rica, N70 Dragør Havn
http://www.sejlnet.dk


Mads Madsen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Mads Madsen


Dato : 03-09-10 15:40

Den 03-09-2010 10:45, news tele dk skrev:
> Så mit gode råd er:
> Hold dig til et dansk selskab, og betal prisen.
> Gerne den billigste, du kan finde.

Det var også min første tanke. Jeg har nu priser fra pantaenius og
Søassurancen Ærø. Begge ligger lige under 3000,-

Mit eget forsikringsselskab, Nykredit, har endnu ikke kunnet give mig en
pris fordi deres system ikke kender Hundige havn, som vi skal ligge i.
Kender nogen herinde klassifikationen af Hundige Havn, Mågen?

Er der ellers nogen oplagte kandidater til forsikringen?

Mvh. Mads

Ukendt (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-10 15:53


"Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> skrev i meddelelsen
news:4c8108b3$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 03-09-2010 10:45, news tele dk skrev:
>> Så mit gode råd er:
>> Hold dig til et dansk selskab, og betal prisen.
>> Gerne den billigste, du kan finde.
>
> Det var også min første tanke. Jeg har nu priser fra pantaenius og
> Søassurancen Ærø. Begge ligger lige under 3000,-
>
> Mit eget forsikringsselskab, Nykredit, har endnu ikke kunnet give mig en
> pris fordi deres system ikke kender Hundige havn, som vi skal ligge i.
> Kender nogen herinde klassifikationen af Hundige Havn, Mågen?
>
> Er der ellers nogen oplagte kandidater til forsikringen?
>
> Mvh. Mads

Hej Mads.

Jeg har forsikret hos Top Danmark.
Jeg ved ærlig talt ikke, om det er den billigst forsikring, men eet ved jeg:

I forbindelse med en skade har jeg fået en særdeles god, kompetent,
retfærdig og hurtig behandling.

Så jeg er glad og tilfreds, og skifter ikke lige med det første
forsikringsselskab, hvad min båd angår.

MVH

Egon


Havblik (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Havblik


Dato : 03-09-10 08:45

Har kendskab til en der havde sin båd forsikret i Søassurance Ærø.
Uheldigvis sank båden. Søassurance Ærø udbetalte det båden var
forsikret for. Så hang ejeren selv på omkostninger til hævning m.m.!!

Venligsy

Henning (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 03-09-10 18:48

On Fri, 3 Sep 2010 07:45:05 -0700 (PDT), Havblik
<soeren.d.nielsen@gmail.com> wrote:

>Har kendskab til en der havde sin båd forsikret i Søassurance Ærø.
>Uheldigvis sank båden. Søassurance Ærø udbetalte det båden var
>forsikret for. Så hang ejeren selv på omkostninger til hævning m.m.!!

Øh, det hænger ikke sammen? Hvis de udbetaler erstatning for
totalskade, tilhører båden efterfølgende forsikringsselskabet, på lige
fod med en totalskadet bil. Så kan ejeren i princippet være ligelgad
med hævning mm.?

Havblik (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Havblik


Dato : 03-09-10 12:19

On 3 Sep., 19:48, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> On Fri, 3 Sep 2010 07:45:05 -0700 (PDT), Havblik
>
> <soeren.d.niel...@gmail.com> wrote:
> >Har kendskab til en der havde sin båd forsikret i Søassurance Ærø.
> >Uheldigvis sank båden. Søassurance Ærø udbetalte det båden var
> >forsikret for. Så hang ejeren selv på omkostninger til hævning m.m..!!
>
> Øh, det hænger ikke sammen? Hvis de udbetaler erstatning for
> totalskade, tilhører båden efterfølgende forsikringsselskabet, på lige
> fod med en totalskadet bil. Så kan ejeren i princippet være ligelgad
> med hævning mm.?

Hej,

Interessant. Det lyder meget rigtigt og rimeligt. Altså har jeg stået
og hørt på beklagelser der egentligt ikke var helt rimelige!

Noget andet, når nu vi skriver om forsikringer.
Der tales om at selskaberne kan unddrage sig erstatning hvis båden
ikke opfylder div. foreskriftter. F.eks. af der er to spændebånd af
ordentlig kvalitet.

Hvordan kan jeg egentlig vide om min båd "er i orden"? Er der
selskaber der syner båden?

Venligst

Søren

Harding E. Larsen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 03-09-10 12:38

Hej Søren,

En båd skal altid opfylde nogle minimumskrav for god standard/god skik
o.s.v. En taksator ser på skadesårsagen og bedømmer her ud fra.
De to spændebånd er et godt eksempel. Ét spændebånd er kritisabelt
uanset kvalitet.
Desuden skal man være opmærksom på at selvlavede ting så som beslag
m.m. højest vil bliver erstattet med prisen på hvad der findes som
standardvarer i bådbutikker,
Et specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt
ikke blive erstattet. Kun det der tilhører en standard båd bliver
erstattet, da båden er forsikret som typestandard.
Har man lavet div. naglefast udstyr skal det frorsikres separat, eller
fremgå af policen, at det er medregnet.
Det er analogt med ekstralygter på en bil. De bliver normalt ikke
erstattet, kun det der er på biltypen bliover erstattet.

Mvh/Harding


On 3 Sep., 20:18, Havblik <soeren.d.niel...@gmail.com> wrote:
>
> Noget andet, når nu vi skriver om forsikringer.
> Der tales om at selskaberne kan unddrage sig erstatning hvis båden
> ikke opfylder div. foreskriftter. F.eks. af der er to spændebånd af
> ordentlig kvalitet.
>
> Hvordan kan jeg egentlig vide om min båd "er i orden"? Er der
> selskaber der syner båden?
>
> Venligst
>
> Søren


- (04-09-2010)
Kommentar
Fra : -


Dato : 04-09-10 13:36

Den 03-09-2010 20:37, Harding E. Larsen skrev:
> Et specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt
> ikke blive erstattet. Kun det der tilhører en standard båd bliver
> erstattet, da båden er forsikret som typestandard.
> Har man lavet div. naglefast udstyr skal det frorsikres separat, eller
> fremgå af policen, at det er medregnet.
> Det er analogt med ekstralygter på en bil. De bliver normalt ikke
> erstattet, kun det der er på biltypen bliover erstattet.
>
Og der er du noget forkert på den Harding.

Der er for det første altid dækning for fastmonteret ekstraudstyr i
biler, samt sågar værktøj ol. der er tilknyttet specielt denne bil. Kun
helt specifikke ting kan være undtaget, eller der kan være et
maksimumbeløb på forsikringspolicen. Fx. meget dyre steroanlæg.
Her er et eksempel, læs afsnit 5.1:
http://www.tryg.dk/netinsurance01/getFile/TrygBetingelserBilforsikring.pdf
.. Andre selskaber følger stort set samme retningslinier.


Men der er også en væsentlig forskel i den måde man forsikrer biler og
både på. Biler inddeles i standardkategorier, og føreren/ejeren i en
bopælsrisikogruppe, og derfra fastsættes prisen. Bilens alder er fx. som
regel underordnet, og hvis man ikke er vågen, kommer man til at betale
det samme i forsikring for en spritny bil, som når den er 15 år gammel.

For både er det en fastsat værdi, man betaler for. Man betaler præmie
efter den fastsatte værdi. Det står normalt en frit for selv at vælge om
båden skal vurderes højere eller lavere, men med standardbåde er der
selvfølgelig et godt grundlag for at vurdere prisen, mens sjældnere både
er sværere at vurdere. Men ved totalskade er det forsikringsbeløbet der
bliver udbetalt, hverken mere eller mindre. Er båden beskadiget for mere
end værdien erklæres den totalskadet. Jeg vil dog ikke mene at fx.
bjærgnings- og hæveomkostninger er inkluderet i dette beløb, for de skal
jo afholdes alligevel. (Af forsikringen)

Og nej, man kan selvfølgelig heller ikke bare forsikre sin lille jolle
for 1 million, beløbet skal ligge inden for hvad handelsværdien kan
forventes at være.

Hvis man derfor udstyrer sin båd med nogle dyre specialdetaljer er det
altså bare at meddele sit forsikringsselskab at nu er værdien steget med
x antal kroner, så bliver forsikringen reguleret derefter.

Måske skulle vi allesammen lige tage fat i vores forsikringsselskaber
nu, for er der ikke sket et voldsomt fald i handelspriserne det sidste
års tid?

Mvh. Claus


Harding E. Larsen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 03-09-10 12:44

Hej Mads,

Kontakt en række forsikringsselskaber og forelæg dem samme
specifikation. det giver dig et fingerpeg om prisniveauet for
bådtypen.

Du kan også kontakte Shipmanklubben, om en sådan findes, og høre om de
har lavet en prissammenligning for en række forsikringsselskaber.

Det gør vi i B-31 Klubben.

Ligger du i en privat havn bør du undersøge om der her er en
"Frimærkeklub" der gensidig forsikrer bådene. Det findes i tæt på et
hundrede havne i DK.

Mvh/Harding



On 2 Sep., 22:03, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
> Så har jeg brug for lidt hjælp igen.
>
> Hvor får jeg den bedste pris på en ordentlig forsikring til min Shipman
> 28 fra ´75.
>
> Mine andre forsikringer er hos Nykredit, hvis det gør en forskel.
>
> Mvh. Mads


Harding E. Larsen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 03-09-10 14:00

Hej Mads,

Kontakt en række forsikringsselskaber og forelæg dem samme
specifikation. det giver dig et fingerpeg om prisniveauet for
bådtypen.


Du kan også kontakte Shipmanklubben, om en sådan findes, og høre om
de
har lavet en prissammenligning for en række forsikringsselskaber.


Det gør vi i B-31 Klubben.


Ligger du i en privat havn bør du undersøge om der her er en
"Frimærkeklub" der gensidig forsikrer bådene. Det findes i tæt på et
hundrede havne i DK.


Mvh/Harding




On 2 Sep., 22:03, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
> Så har jeg brug for lidt hjælp igen.
>
> Hvor får jeg den bedste pris på en ordentlig forsikring til min Shipman
> 28 fra ´75.
>
> Mine andre forsikringer er hos Nykredit, hvis det gør en forskel.
>
> Mvh. Mads


Harding E. Larsen (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 04-09-10 03:13

Prøv at Google med ordet "Bådkonsulent" så vil du finde folk der
rådgiver på området.

Mvfh/Harding

On 3 Sep., 20:18, Havblik <soeren.d.niel...@gmail.com> wrote:
> On 3 Sep., 19:48, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
>
> > On Fri, 3 Sep 2010 07:45:05 -0700 (PDT), Havblik
>
> > <soeren.d.niel...@gmail.com> wrote:
> > >Har kendskab til en der havde sin båd forsikret i Søassurance Ærø.
> > >Uheldigvis sank båden. Søassurance Ærø udbetalte det båden var
> > >forsikret for. Så hang ejeren selv på omkostninger til hævning m..m.!!
>
> > Øh, det hænger ikke sammen? Hvis de udbetaler erstatning for
> > totalskade, tilhører båden efterfølgende forsikringsselskabet, på lige
> > fod med en totalskadet bil. Så kan ejeren i princippet være ligelgad
> > med hævning mm.?
>
> Hej,
>
> Interessant. Det lyder meget rigtigt og rimeligt. Altså har jeg stået
> og hørt på beklagelser der egentligt ikke var helt rimelige!
>
> Noget andet, når nu vi skriver om forsikringer.
> Der tales om at selskaberne kan unddrage sig erstatning hvis båden
> ikke opfylder div. foreskriftter. F.eks. af der er to spændebånd af
> ordentlig kvalitet.
>
> Hvordan kan jeg egentlig vide om min båd "er i orden"? Er der
> selskaber der syner båden?
>
> Venligst
>
> Søren


Harding E. Larsen (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 04-09-10 07:23

Hej Claus,

Du må meget gerne få hele mit indlæg med da det ikke er kommet med på
Google grupper,
Det forsvaqndt pludseligt.
Hverken Outlook Express eller kandu.dk har fået det med, uvist af
hvilken grund; men de tjenester er noget langsomme til at opdatere.
Der var lidt om spændebånd som Søren omtalte bl.a.

Nej jeg er ikke forkert på den. Læg mærke til at jeg skrev:: "Et
specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt ikke
blive erstattet".
Der er stor forskel på eget design og en standardvare uanset prisen på
standardvaren.
Det jeg har i tankerne er et selvdesignet og fremstillet ankerspil,
bovspryd, bøjler med multifunktioner o.s.v., de kan være svære at
vurdere prisen på da der ikke findes tilsvarende at købe. Derfor vil
det højest blive en standardvares pris som taksatoren vil tilbyde og
det kan give grundlag for mangen en tvist.
Prisen på specialstumper vil det være svært at beregne og en ejer vil
nok ikke forsikre til op over skyerne for det afstedkommer en større
misundelsesafgift.
Både af den karat er ofte liebhaverbåde og svære at vurdere.

Jeg har ikke indtryk af at både generelt er faldet i pris, lige
bortset fra de typer som der er stor omsætning i.

Mvh/Harding



On 4 Sep., 14:35, - <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> wrote:
> Den 03-09-2010 20:37, Harding E. Larsen skrev:> Et specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt
> > ikke blive erstattet. Kun det der tilhører en standard båd bliver
> > erstattet, da båden er forsikret som typestandard.
> > Har man lavet div. naglefast udstyr skal det frorsikres separat, eller
> > fremgå af policen, at det er medregnet.
> > Det er analogt med ekstralygter på en bil. De bliver normalt ikke
> > erstattet, kun det der er på biltypen bliover erstattet.
>
> Og der er du noget forkert på den Harding.
>
> Der er for det første altid dækning for fastmonteret ekstraudstyr i
> biler, samt sågar værktøj ol. der er tilknyttet specielt denne bil. Kun
> helt specifikke ting kan være undtaget, eller der kan være et
> maksimumbeløb på forsikringspolicen. Fx. meget dyre steroanlæg.
> Her er et eksempel, læs afsnit 5.1:http://www.tryg.dk/netinsurance01/getFile/TrygBetingelserBilforsikrin...
> . Andre selskaber følger stort set samme retningslinier.
>
> Men der er også en væsentlig forskel i den måde man forsikrer biler og
> både på. Biler inddeles i standardkategorier, og føreren/ejeren i en
> bopælsrisikogruppe, og derfra fastsættes prisen. Bilens alder er fx. som
> regel underordnet, og hvis man ikke er vågen, kommer man til at betale
> det samme i forsikring for en spritny bil, som når den er 15 år gammel.
>
> For både er det en fastsat værdi, man betaler for. Man betaler præmie
> efter den fastsatte værdi. Det står normalt en frit for selv at vælge om
> båden skal vurderes højere eller lavere, men med standardbåde er der
> selvfølgelig et godt grundlag for at vurdere prisen, mens sjældnere både
> er sværere at vurdere. Men ved totalskade er det forsikringsbeløbet der
> bliver udbetalt, hverken mere eller mindre. Er båden beskadiget for mere
> end værdien erklæres den totalskadet. Jeg vil dog ikke mene at fx.
> bjærgnings- og hæveomkostninger er inkluderet i dette beløb, for de skal
> jo afholdes alligevel. (Af forsikringen)
>
> Og nej, man kan selvfølgelig heller ikke bare forsikre sin lille jolle
> for 1 million, beløbet skal ligge inden for hvad handelsværdien kan
> forventes at være.
>
> Hvis man derfor udstyrer sin båd med nogle dyre specialdetaljer er det
> altså bare at meddele sit forsikringsselskab at nu er værdien steget med
> x antal kroner, så bliver forsikringen reguleret derefter.
>
> Måske skulle vi allesammen lige tage fat i vores forsikringsselskaber
> nu, for er der ikke sket et voldsomt fald i handelspriserne det sidste
> års tid?
>
> Mvh. Claus


- (04-09-2010)
Kommentar
Fra : -


Dato : 04-09-10 23:44

Den 04-09-2010 15:22, Harding E. Larsen skrev:
> Nej jeg er ikke forkert på den. Læg mærke til at jeg skrev:: "Et
> specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt ikke
> blive erstattet".
> Der er stor forskel på eget design og en standardvare uanset prisen på
> standardvaren.

Det var ikke det eneste du skrev, for sammenligningen med
bilforsikringen holdt ikke. Bortset fra det, har du ret i at det ikke
kan erstattes i kroner, hvis man har brugt hele og halve år på fint
håndværk, og hjemmelavede detaljer. Det er desværre i al væsentlighed
tabt, både på en bil og en båd, hvis den forulykker. Men alt hvad der
kan dokumenteres at forøge bådens værdi, kan man forsikre. På den måde
er en bådforsikring faktisk mere fair end en bilforsikring.

Mvh. CLaus

Harding E. Larsen (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 05-09-10 00:49

Jo sammenligningen gik ud på at specialting på bil ofte heller ikke
bliver erstattet. Dog er der her også forskelligheder
forsikringsselskaberne imellem.

I dit indlæg refererer du til denne pasus:

"Endvidere erstattes værdien af fastmonterede tilbehør der er monteret
efter registreringen"

Andre selskaber skriver f.eks.:
"Ikke fabriksmonteret udstyr er dækket med indtil kr. 14.980 inkl.
montering,
arbejdsløn og moms (basisår 2010)".

Og endelig findes der selvejende firmaer der overhovedet ikke dækker
ekstraudstyr.

Jeg bemærker dit udsagn:" På den måde er en bådforsikring faktisk mere
fair end en bilforsikring".

Mvh/Harding




On 5 Sep., 00:44, - <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> wrote:
> Den 04-09-2010 15:22, Harding E. Larsen skrev:
>
> > Nej jeg er ikke forkert på den. Læg mærke til at jeg skrev:: "Et
> > specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt ikke
> > blive erstattet".
> > Der er stor forskel på eget design og en standardvare uanset prisen på
> > standardvaren.
>
> Det var ikke det eneste du skrev, for sammenligningen med
> bilforsikringen holdt ikke. Bortset fra det, har du ret i at det ikke
> kan erstattes i kroner, hvis man har brugt hele og halve år på fint
> håndværk, og hjemmelavede detaljer. Det er desværre i al væsentlighed
> tabt, både på en bil og en båd, hvis den forulykker. Men alt hvad der
> kan dokumenteres at forøge bådens værdi, kan man forsikre.  På den måde
> er en bådforsikring faktisk mere fair end en bilforsikring.
>
> Mvh. CLaus


Rose (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Rose


Dato : 10-09-10 09:57

On 2 Sep., 22:03, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
> Så har jeg brug for lidt hjælp igen.
>
> Hvor får jeg den bedste pris på en ordentlig forsikring til min Shipman
> 28 fra ´75.
>
> Mine andre forsikringer er hos Nykredit, hvis det gør en forskel.
>
> Mvh. Mads

Hej Mads.
Meld dig ind i Tursejlerforeningen. Kontigentet indeholder en
ansvarsforsikring på din båd.
Foreningen har en aftale med Trekroner, som giver foreningens
medlemmer nogle af Danmarks mest favorable priser.
Eks. min båd kaskoforsikret for 150000 kr - helårssejlads til en
præmie på 3300 kr.

Mvh Claus

Mads Madsen (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Mads Madsen


Dato : 10-09-10 18:21

> Hej Mads.
> Meld dig ind i Tursejlerforeningen. Kontigentet indeholder en
> ansvarsforsikring på din båd.
> Foreningen har en aftale med Trekroner, som giver foreningens
> medlemmer nogle af Danmarks mest favorable priser.
> Eks. min båd kaskoforsikret for 150000 kr - helårssejlads til en
> præmie på 3300 kr.
>
> Mvh Claus

Det lyder fornuftigt. Det vil jeg prøve.

Mvh. Mads

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste