/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Overhaling indenom i højre spor på moto
Fra : Martin Sørensen


Dato : 30-08-10 23:40

Ja, så har man prøvet det med.

Jeg kommer kørende i højre spor på motorvejen og pga. myldretid ind mod
København, så går det ret langsomt, ca. 20-30 km/t. Jeg holder min bane
i højre spor lidt til venstre for midten som jeg plejer og med passende
afstand til bilen foran.

Sporene er ret brede så der er god plads til begge sider, og pludseligt
ser jeg i øjenkrogen at der er en bil der har mast sig op på højre side
af mig. Jeg når lige at tænke 'hvad laver hun' inden hun maser sig endnu
længere frem og jeg må trække lidt til venstre for at hun ikke skal
ridse min udstødning med hendes dør (måske overdrevent, men det var ret
tæt). Hun kører forbi mig, mens hun blinker til venstre og trækker så
ind foran mig.. Og så bliver hun bare der.. Jeg undrer mig over hvad i
alverden det skulle til for, men man kan jo ikke rigtigt gøre noget.

Måske var det fordi hun kunne se at der var 1½ billængde mellemrum foran
mig, og der kunne hun lige være. Der findes jo nogle personer hvor sådan
noget som sikkerhedsafstand ikke eksisterer.
Eller måske er hun vant til at motorcykler maser sig mellem rækkerne
hvor de kan og så kan hun gøre det samme mod os?

Jeg ville ikke være så overrasket hvis det havde været en 20-årig dreng
i en T-Hansen stylet bil (ville bare have tænkt idiot), for de laver
ofte nogle meget underlige ting i trafikken, men det her var 4
piger/kvinder/damer i en Corolla (alle med slør, så kan ikke rigtigt
vurdere deres alder).

--
Mvh. Martin

 
 
Hekto (31-08-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 31-08-10 02:55

On Aug 31, 12:39 am, Martin Sørensen <demolit...@laxity.dk.invalid>
wrote:
> Ja, så har man prøvet det med.
> Jeg ville ikke være så overrasket hvis det havde været en 20-årig dreng
> i en T-Hansen stylet bil (ville bare have tænkt idiot), for de laver
> ofte nogle meget underlige ting i trafikken, men det her var 4
> piger/kvinder/damer i en Corolla (alle med slør, så kan ikke rigtigt
> vurdere deres alder).
>
> --
> Mvh. Martin

Ja, de har da sikkert siddet og snakket hyggeligt om
strikkeopskrifter, kager eller sex ... alt efter alderen. En bil fuld
af kvinder er altid en risiko, ligesom an langsom bil med en kvinde
ved rattet og en tændt GPS i vinduet.

Lidt generaliserende; men der er forskellige signaler der indikerer
'FARE!'.

--

/Hekto

Jacob Bunk Nielsen (31-08-2010)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 31-08-10 10:30

Martin Sørensen <demolition@laxity.dk.invalid> writes:

> Sporene er ret brede så der er god plads til begge sider, og
> pludseligt ser jeg i øjenkrogen at der er en bil der har mast sig op
> på højre side af mig. Jeg når lige at tænke 'hvad laver hun' inden hun
> maser sig endnu længere frem og jeg må trække lidt til venstre for at
> hun ikke skal ridse min udstødning med hendes dør (måske overdrevent,
> men det var ret tæt). Hun kører forbi mig, mens hun blinker til
> venstre og trækker så ind foran mig.. Og så bliver hun bare der.. Jeg
> undrer mig over hvad i alverden det skulle til for, men man kan jo
> ikke rigtigt gøre noget.

Folk i biler er nogle gange svære at blive kloge på.

For nogle uger siden stoppede jeg i højre side af en højresvingsbane
fordi der var rød højresvingspil, så jeg ville vente på det skiftede til
grønt.

Der kom så en stor familiecontainer bag mig, den stoppede, dyttede af
mig, og maste sig så forbi og kørte så over for rødt. Det var heldigt at
der ikke kom nogen i den tværgående retning.

Det er fair at nævne at krydset (når man kommer fra Øster Allé og skal
til højre ad Lyngbyvejen i København) er blevet lavet om for nogle
måneder siden, men det synes jeg da stadig ikke er nogen undskyldning
for ligefrem at dytte af folk der holder for rødt.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Bjarke Andersen (31-08-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 31-08-10 10:48

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> crashed Echelon writing
news:spamdrop+87zkw3uo2e.fsf@hfx.flof.dk:

> Det er fair at nævne at krydset (når man kommer fra Øster Allé og
> skal til højre ad Lyngbyvejen i København) er blevet lavet om for
> nogle måneder siden, men det synes jeg da stadig ikke er nogen
> undskyldning for ligefrem at dytte af folk der holder for rødt.

Vaner tager tid.

Krydset Borups Allé/Hulgårdsvej har nu været færdig i ret så lang tid
(næsten 1 år).
Men der er stadig folk, der kommer via Borups Allé som tror at der må
drejes til venstre i krydset
Og rigtig mange via Hulgårds vej, der overser venstrepils signalet, hvilket
ikke skifter samtidig med dem, der skal lige over krydset.

--
Bjarke Andersen

Martin Sørensen (31-08-2010)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 31-08-10 17:00

> For nogle uger siden stoppede jeg i højre side af en højresvingsbane
> fordi der var rød højresvingspil, så jeg ville vente på det skiftede til
> grønt.
> Der kom så en stor familiecontainer bag mig, den stoppede, dyttede af
> mig, og maste sig så forbi og kørte så over for rødt. Det var heldigt at
> der ikke kom nogen i den tværgående retning.

Havde også en lignende oplevelse for en uges tid siden, dengang var jeg
dog i bil. Jeg holdte i et kryds på Frederikssundsvej og ventede på at
køre lige over når det blev grønt, da der kom en bil hurtigt bagfra, ind
i højresvingsbanen og drejede om hjørnet for rødt som en anden amerikaner.

Der var så en cyklist på vej over krydset fra min venstre side, og hvis
hun ikke havde stoppet foran mig fordi hun opdagede ham idioten, kunne
hun godt have ramt den bil.. Det var tydeligvis overlagt fra bilistens
side, og som jeg ser det så er det kun et spørgsmål om tid før det
rigtigt går galt og han får mejet en eller anden ned.

--
Mvh. Martin

Trotler (01-09-2010)
Kommentar
Fra : Trotler


Dato : 01-09-10 08:00


"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c7d271a$0$31596$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> For nogle uger siden stoppede jeg i højre side af en højresvingsbane
>> fordi der var rød højresvingspil, så jeg ville vente på det skiftede til
>> grønt.
>> Der kom så en stor familiecontainer bag mig, den stoppede, dyttede af
>> mig, og maste sig så forbi og kørte så over for rødt. Det var heldigt at
>> der ikke kom nogen i den tværgående retning.
>
> Havde også en lignende oplevelse for en uges tid siden, dengang var jeg
> dog i bil. Jeg holdte i et kryds på Frederikssundsvej og ventede på at
> køre lige over når det blev grønt, da der kom en bil hurtigt bagfra, ind i
> højresvingsbanen og drejede om hjørnet for rødt som en anden amerikaner.
>
> Der var så en cyklist på vej over krydset fra min venstre side, og hvis
> hun ikke havde stoppet foran mig fordi hun opdagede ham idioten, kunne hun
> godt have ramt den bil.. Det var tydeligvis overlagt fra bilistens side,
> og som jeg ser det så er det kun et spørgsmål om tid før det rigtigt går
> galt og han får mejet en eller anden ned.
>
> --
> Mvh. Martin

Sikkert en af de mange bilister der kører uden kørekort og måske uden
forsikring.




Anders Giggolo (01-09-2010)
Kommentar
Fra : Anders Giggolo


Dato : 01-09-10 12:42

On Tue, 31 Aug 2010 11:30:17 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Der kom så en stor familiecontainer bag mig, den stoppede, dyttede af
> mig, og maste sig så forbi og kørte så over for rødt. Det var heldigt at
> der ikke kom nogen i den tværgående retning.

Så var det at man skulle have kamera i hjelmen. Så kunne Martin og dig
anmelde det.

Men man må bare erkende at det er livsfarligt at køre mc. Der hvor jeg selv
bliver skræmt, er hvor en modkørende på landevej med to spor, overhaler en
kortege, så vejbanens to spor har en bil frontalt mod mig på mc.
Det er sket mange mange gange.

Eller når man overhaler en kortege, og en bil længere fremme trækker ud for
selv at overhale

Søren Poulsen (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Søren Poulsen


Dato : 05-09-10 08:25


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i meddelelsen
news:spamdrop+87zkw3uo2e.fsf@hfx.flof.dk...
> Martin Sørensen <demolition@laxity.dk.invalid> writes:
>
>> Sporene er ret brede så der er god plads til begge sider, og
>> pludseligt ser jeg i øjenkrogen at der er en bil der har mast sig op
>> på højre side af mig. Jeg når lige at tænke 'hvad laver hun' inden hun
>> maser sig endnu længere frem og jeg må trække lidt til venstre for at
>> hun ikke skal ridse min udstødning med hendes dør (måske overdrevent,
>> men det var ret tæt). Hun kører forbi mig, mens hun blinker til
>> venstre og trækker så ind foran mig.. Og så bliver hun bare der.. Jeg
>> undrer mig over hvad i alverden det skulle til for, men man kan jo
>> ikke rigtigt gøre noget.
>
> Folk i biler er nogle gange svære at blive kloge på.

det er der nu også nogle mc'er der er, forleden dag kørte jeg ved tunnelen i
Ã¥lborg
og pga. et uheld kørte trafikken meget langsomt pludselig kommer der en
harly med trailer
ind imellem rækkerne af biler og der er så en som ikke lige flytter sig så
han kunne komme
forbi og så starter helvede da først for den billist, harly fyren tændte
fuldstændigt af råbte og skreg
af billisten.
tror hjelmen var for lille så han ikke fik ilt til hjernen for han
overholdte jo da loven og bilisten skulle
jo da bare flytte sig så han kunne komme frem.





Anders Giggolo (01-09-2010)
Kommentar
Fra : Anders Giggolo


Dato : 01-09-10 12:34

On Tue, 31 Aug 2010 00:39:35 +0200, Martin Sørensen wrote:

> alle med slør

Nåå så kender jeg det. De er vant til positiv særbehandling.
Lå der en levende ged på tagbagagebæreren?

OFH (02-09-2010)
Kommentar
Fra : OFH


Dato : 02-09-10 19:58


"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c7c3329$0$4838$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Ja, så har man prøvet det med.
>
> Jeg kommer kørende i højre spor på motorvejen og pga. myldretid ind mod
> København, så går det ret langsomt, ca. 20-30 km/t. Jeg holder min bane i
> højre spor lidt til venstre for midten som jeg plejer og med passende
> afstand til bilen foran.
>
> Sporene er ret brede så der er god plads til begge sider, og pludseligt
> ser jeg i øjenkrogen at der er en bil der har mast sig op på højre side af
> mig. Jeg når lige at tænke 'hvad laver hun' inden hun maser sig endnu
> længere frem og jeg må trække lidt til venstre for at hun ikke skal ridse
> min udstødning med hendes dør (måske overdrevent, men det var ret tæt).
> Hun kører forbi mig, mens hun blinker til venstre og trækker så ind foran
> mig.. Og så bliver hun bare der.. Jeg undrer mig over hvad i alverden det
> skulle til for, men man kan jo ikke rigtigt gøre noget.
>
> Måske var det fordi hun kunne se at der var 1½ billængde mellemrum foran
> mig, og der kunne hun lige være. Der findes jo nogle personer hvor sådan
> noget som sikkerhedsafstand ikke eksisterer.
> Eller måske er hun vant til at motorcykler maser sig mellem rækkerne hvor
> de kan og så kan hun gøre det samme mod os?
>
> Jeg ville ikke være så overrasket hvis det havde været en 20-årig dreng i
> en T-Hansen stylet bil (ville bare have tænkt idiot), for de laver ofte
> nogle meget underlige ting i trafikken, men det her var 4
> piger/kvinder/damer i en Corolla (alle med slør, så kan ikke rigtigt
> vurdere deres alder).
>
> --
> Mvh. Martin

Med slør..... hmmm.... og de kørte som om det var i Ægypten eller et andet
arabisk land. Det er nok her at forklaringen ligger. Mange af udenlansk
herkomst har ikke helt den samme færdselskultur som man er vant til i
Danmark.

OFH CBR XX


Jan A Jensen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Jan A Jensen


Dato : 03-09-10 21:38


>
> Med slør..... hmmm.... og de kørte som om det var i Ægypten eller et andet
> arabisk land. Det er nok her at forklaringen ligger. Mange af udenlansk
> herkomst har ikke helt den samme færdselskultur som man er vant til i
> Danmark.
>
> OFH CBR XX
nej. og her i Danmark er færdselskulturen helt af H...... til uden deres
hjælp
så vi har absolut ikke brug for flere tosser i trafikken

Vh.
Jan A Jensen


H&M (05-09-2010)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 05-09-10 18:30

>> Med slør..... hmmm.... og de kørte som om det var i Ægypten eller et
>> andet arabisk land. Det er nok her at forklaringen ligger. Mange af
>> udenlansk herkomst har ikke helt den samme færdselskultur som man er vant
>> til i Danmark.
>>
>> OFH CBR XX
> nej. og her i Danmark er færdselskulturen helt af H...... til uden deres
> hjælp
> så vi har absolut ikke brug for flere tosser i trafikken

Det er jo ikke just materiale svigt, så som løse hjul bolte o.s.v. der skyld
i sammenstød o.l. i trafikken,
næææ Det er såmænd inkompetente uopmærksomme mennesker, der ikke er klar
over at de sidder i/på mange hundrede kilo mord våben......
Pas på jer selv derude, ingen andre gør.

P.S. Som mc'ist kan jeg da foreslå at køre med lang lys i fuld dagslys, det
skader ingen og reklamerer fint for ens tilstedeværelse. Jeg har været
så fræk at vække mange billister på den måde, de valgt så ikke at køre mig
ned. Flere af dem vinker eller blinker for at vise de har set mig, najs nok.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste