|
| 1231 Fra : Arne Frost |
Dato : 18-08-10 07:59 |
|
Er der nogen her der ved noget om tjenesten 1231????
Jeg har haft mobilt bredbånd fra telenor i et 1/2 år og hver måned
står der 1.00 kr. på min regning, jeg har kontaktet telenor og de
oplyser at det er tjenesten 1231 der opkræver det. jeg har aldrig
brugt denne tjeneste, er der nogen her der kender grunden, er det et
fup firma eller hvad ???
| |
Klaus Alexander Seis~ (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Klaus Alexander Seis~ |
Dato : 18-08-10 15:04 |
| | |
Mikael Schøler (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 18-08-10 16:04 |
|
On 18-08-2010 15:59, Arne Frost wrote:
> Er der nogen her der ved noget om tjenesten 1231????
> Jeg har haft mobilt bredbånd fra telenor i et 1/2 år og hver måned
> står der 1.00 kr. på min regning, jeg har kontaktet telenor og de
> oplyser at det er tjenesten 1231 der opkræver det. jeg har aldrig
> brugt denne tjeneste, er der nogen her der kender grunden, er det et
> fup firma eller hvad ???
Hvis du har talt med Telenor, så burde de også have oplyst dig om at du
skal kontakte Unwire's kundeservice (det er dem der har 1231) og forhøre
dig hvad det er.
Det er jeg helt sikker på at de kan oplyse dig om.
http://www.unwire.dk/om-unwire/kontakt
Mikael
| |
Chano Andersen (18-08-2010)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 18-08-10 23:30 |
|
Den 18-08-2010 17:03, Mikael Schøler skrev:
> Hvis du har talt med Telenor, så burde de også have oplyst dig om at du
> skal kontakte Unwire's kundeservice (det er dem der har 1231) og forhøre
> dig hvad det er.
>
> Det er jeg helt sikker på at de kan oplyse dig om.
Det er jeg faktisk temmeligt sikker på, at man ikke skal regne med de kan.
Unwire formidler betalinger for deres kunder, det betyder dog ikke at de
har 100% styr på hvad der sendes til hvem. De ved dog hvilken af deres
kunder man skal kontakte.
Så kort sagt vil proceduren være følgende for at få det oplyst:
1. Find ud af hvem der har den SMS shortcode der er trukket for (Slå op
på nettet, eller kontakt teleselskabet)
2. Kontakt betalingsformidleren, og få at vide hvem der er opkrævet for.
3. Kontakt sælgeren af tjenesten og få at vide hvad det hele handler om.
- Chano Andersen
| |
Mikael Schøler (19-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 19-08-10 14:12 |
|
On 19-08-2010 00:29, Chano Andersen wrote:
> Den 18-08-2010 17:03, Mikael Schøler skrev:
>> Hvis du har talt med Telenor, så burde de også have oplyst dig om at du
>> skal kontakte Unwire's kundeservice (det er dem der har 1231) og forhøre
>> dig hvad det er.
>>
>> Det er jeg helt sikker på at de kan oplyse dig om.
>
> Det er jeg faktisk temmeligt sikker på, at man ikke skal regne med de kan.
>
> Unwire formidler betalinger for deres kunder, det betyder dog ikke at de
> har 100% styr på hvad der sendes til hvem. De ved dog hvilken af deres
> kunder man skal kontakte.
>
> Så kort sagt vil proceduren være følgende for at få det oplyst:
>
> 1. Find ud af hvem der har den SMS shortcode der er trukket for (Slå op
> på nettet, eller kontakt teleselskabet)
> 2. Kontakt betalingsformidleren, og få at vide hvem der er opkrævet for.
> 3. Kontakt sælgeren af tjenesten og få at vide hvad det hele handler om.
>
> - Chano Andersen
Du har selvfølgelig ret i at det kan være svært at vide præcist hvilke
takseringer der dækker over hvilke tjenester men nu har kundeservicen i
Unwire ret godt styr på hvad der kører af tjenester, specielt dem type
som er nævnt her.
Mikael
| |
Chano Andersen (19-08-2010)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 19-08-10 17:31 |
|
Den 19-08-2010 15:11, Mikael Schøler skrev:
> Du har selvfølgelig ret i at det kan være svært at vide præcist hvilke
> takseringer der dækker over hvilke tjenester men nu har kundeservicen i
> Unwire ret godt styr på hvad der kører af tjenester, specielt dem type
> som er nævnt her.
Det kan de sagtens have, specielt hvis der ofte er problemer med netop
den tjeneste. Jeg ringede på et tidspunkt til en anden udbyder med en
underlig taksering, og sjovt nok vidste vedkommende hos kundeservice
PRÆCIS hvilken tjeneste, og kunne oplyse at der var MANGE andre der
havde ringet om det samme.
Men vil man have pengene tilbage, så er det som udgangspunkt en sag
mellem "dig" og indholdsudbyderen. Betalingsformidleren kan som
udgangspunkt intet gøre.
- Chano Andersen
| |
Hans Paulin (6310) (19-08-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 19-08-10 20:18 |
|
Efter mange tanker skrev Chano Andersen:
> Den 19-08-2010 15:11, Mikael Schøler skrev:
>> Du har selvfølgelig ret i at det kan være svært at vide præcist hvilke
>> takseringer der dækker over hvilke tjenester men nu har kundeservicen i
>> Unwire ret godt styr på hvad der kører af tjenester, specielt dem type
>> som er nævnt her.
>
> Det kan de sagtens have, specielt hvis der ofte er problemer med netop den
> tjeneste. Jeg ringede på et tidspunkt til en anden udbyder med en underlig
> taksering, og sjovt nok vidste vedkommende hos kundeservice PRÆCIS hvilken
> tjeneste, og kunne oplyse at der var MANGE andre der havde ringet om det
> samme.
>
> Men vil man have pengene tilbage, så er det som udgangspunkt en sag mellem
> "dig" og indholdsudbyderen. Betalingsformidleren kan som udgangspunkt intet
> gøre.
Da Unwire var med til at bøffe mig for vistnok en halvtredser var det
dem der betalte pengene tilbage
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Mikael Schøler (20-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 20-08-10 05:52 |
|
On 19-08-2010 21:18, Hans Paulin (6310) wrote:
> Efter mange tanker skrev Chano Andersen:
>> Den 19-08-2010 15:11, Mikael Schøler skrev:
>>> Du har selvfølgelig ret i at det kan være svært at vide præcist hvilke
>>> takseringer der dækker over hvilke tjenester men nu har kundeservicen i
>>> Unwire ret godt styr på hvad der kører af tjenester, specielt dem type
>>> som er nævnt her.
>>
>> Det kan de sagtens have, specielt hvis der ofte er problemer med netop
>> den tjeneste. Jeg ringede på et tidspunkt til en anden udbyder med en
>> underlig taksering, og sjovt nok vidste vedkommende hos kundeservice
>> PRÆCIS hvilken tjeneste, og kunne oplyse at der var MANGE andre der
>> havde ringet om det samme.
>>
>> Men vil man have pengene tilbage, så er det som udgangspunkt en sag
>> mellem "dig" og indholdsudbyderen. Betalingsformidleren kan som
>> udgangspunkt intet gøre.
>
> Da Unwire var med til at bøffe mig for vistnok en halvtredser var det
> dem der betalte pengene tilbage
>
Det er fordi Unwire oftest varetager tilbagebetalingen af penge for
deres kunder.
Mikael
| |
Hans Paulin (6310) (20-08-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 20-08-10 16:47 |
|
Mikael Schøler forklarede den 20-08-2010:
> On 19-08-2010 21:18, Hans Paulin (6310) wrote:
>> Efter mange tanker skrev Chano Andersen:
>>>
>>
>> Da Unwire var med til at bøffe mig for vistnok en halvtredser var det
>> dem der betalte pengene tilbage
>>
> Det er fordi Unwire oftest varetager tilbagebetalingen af penge for deres
> kunder.
Ok
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Ib Hansen (21-08-2010)
| Kommentar Fra : Ib Hansen |
Dato : 21-08-10 09:59 |
|
1231 bruges af unicef samt røde kors til indsamlinger der er sikkert flere der bruger det.
Mvh.
ib
"Arne Frost" <arne.frost@gmail.com> wrote in message news:ce8e2e8f-1ac1-46aa-93fc-ec2ad15593e9@a36g2000yqc.googlegroups.com...
Er der nogen her der ved noget om tjenesten 1231????
Jeg har haft mobilt bredbånd fra telenor i et 1/2 år og hver måned
står der 1.00 kr. på min regning, jeg har kontaktet telenor og de
oplyser at det er tjenesten 1231 der opkræver det. jeg har aldrig
brugt denne tjeneste, er der nogen her der kender grunden, er det et
fup firma eller hvad ???
| |
Mikael Schøler (21-08-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 21-08-10 14:20 |
|
1231 er Unwire's såkaldte delte kode og det vil sige at der er rigtig
mange firmaer som benytter sig af den. Her iblandt Unicef, Røde Kors osv.
Mikael
On 21-08-2010 10:58, Ib Hansen wrote:
> 1231 bruges af unicef samt røde kors til indsamlinger der er sikkert flere der bruger det.
>
> Mvh.
> ib
> "Arne Frost"<arne.frost@gmail.com> wrote in message news:ce8e2e8f-1ac1-46aa-93fc-ec2ad15593e9@a36g2000yqc.googlegroups.com...
> Er der nogen her der ved noget om tjenesten 1231????
> Jeg har haft mobilt bredbånd fra telenor i et 1/2 år og hver måned
> står der 1.00 kr. på min regning, jeg har kontaktet telenor og de
> oplyser at det er tjenesten 1231 der opkræver det. jeg har aldrig
> brugt denne tjeneste, er der nogen her der kender grunden, er det et
> fup firma eller hvad ???
| |
|
|