/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Pixmania og udeblevet levering...
Fra : Jean


Dato : 16-08-10 22:30

Hej!

Jeg har nok gjort noget dumt... :)

Jeg har bestilt en vare hos PixMania.com - jeg har læst om dem tidligere,
men også at det var blevet bedre.

Jeg bestiller en vare, hvor jeg får følgende bekræftigelse d. 5/8-10:
--------------------------------------------------------------------------
"Vi takker for din bestilling på Pixmania.com.
Vi har den fornøjelse at kunne meddele at følgende produkt(er) er afsendt: :
----=== noget til min barbermaskine...====-----

Vores samarbejdspartner leverer pakken på 10 arbejdsdage fra mandag til
lørdag (levering direkte i postkassen)."
--------------------------------------------------------------------------

I morgen skal varen så være der senest. Jeg skrev så til dem i dag bare for
at høre... så får jeg følgende besked:
"Tak for din mail.

Jeg kan se at din bestilling blev sendt den 05/08/2010
Transportøren DHL global mail har en leveringstid på 10 hverdage.

Hvis du ikke har modtaget din bestilling d. 25/08/2010, 14 hverdage efter
den blev afsendt, bedes du kontakte os igen så kan vi åbne en efterlysning
af pakken. Skulle du have yderligere spørgsmål er du velkommen til at
kontakte os."
--------------------------------------------------------------------------
Er jeg ikke i min gode ret til at kontakte min bank, hvis varen udebliver
over deres egen max-frist på 10 dage?
De vil ha' jeg skal vente i 20 dage (inkl. søndage...) og først derefter
vil de efterlyse min vare, som nok kan ta' flere uger.

Min første handel hos Pixmania.com blev også min sidste... :)
Min nærrighed da de var billigst (dog var de procenvis noget billigere...)
koster nu en masse besvær... men så kan jeg lære det... :)

Det er første gang i mit liv jeg oplever problemer med at modtage en vare,
det er aldrig sket før! Og jeg har lavet på den gode side af 250 handler på
nettet hos måske 30-40 forskellige firmaer.

Hvad siger I om paragrafferne? :)

Mvh Jean.


 
 
Kim Ludvigsen (16-08-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 16-08-10 22:49

Den 16-08-2010 23:29, Jean skrev:

> Jeg bestiller en vare, hvor jeg får følgende bekræftigelse
> d. 5/8-10:
>
> Vores samarbejdspartner leverer pakken på 10 arbejdsdage fra
> mandag til lørdag (levering direkte i postkassen)."
>
> I morgen skal varen så være der senest.

Så vidt jeg kan tælle til ti, så bliver det på fredag.

> Er jeg ikke i min gode ret til at kontakte min bank, hvis
> varen udebliver over deres egen max-frist på 10 dage?

Hvad vil du have din bank skal gøre? Banken er kun aktuel,
hvis du ikke får den bestilte vare/ydelse. Men du er i din
gode ret til at fortryde købet. Det kan du meddele sælger,
og du kan så nægte modtagelse af varen, når den kommer. I så
fald har sælger 30 dage til at betale pengene tilbage.

> De vil ha' jeg skal vente i 20 dage (inkl. søndage...) og
> først derefter vil de efterlyse min vare, som nok kan ta'
> flere uger.

Du er lidt hurtig til at male fanden på væggen. Hvis du vil
have varen, og du ellers er tilfreds med prisen, så væbn dig
med tålmodighed. Du får den næppe meget hurtigere andetsteds
fra (medmindre den vitterligt er forsvundet undervejs).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:
http://pc-sikkerhed.dk

Per Henneberg Kriste~ (17-08-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 17-08-10 08:23

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
news:v5CdneJlxsWlL_TRnZ2dnUVZ8qOdnZ2d@giganews.com...
> Den 16-08-2010 23:29, Jean skrev:
>
>> Jeg bestiller en vare, hvor jeg får følgende bekræftigelse
>> d. 5/8-10:
>>
>> Vores samarbejdspartner leverer pakken på 10 arbejdsdage fra
>> mandag til lørdag (levering direkte i postkassen)."
>>
>> I morgen skal varen så være der senest.
>
> Så vidt jeg kan tælle til ti, så bliver det på fredag.
>
>> Er jeg ikke i min gode ret til at kontakte min bank, hvis
>> varen udebliver over deres egen max-frist på 10 dage?
>
> Hvad vil du have din bank skal gøre? Banken er kun aktuel, hvis du ikke
> får den bestilte vare/ydelse. Men du er i din gode ret til at fortryde
> købet. Det kan du meddele sælger, og du kan så nægte modtagelse af varen,
> når den kommer. I så fald har sælger 30 dage til at betale pengene
> tilbage.
>
>> De vil ha' jeg skal vente i 20 dage (inkl. søndage...) og
>> først derefter vil de efterlyse min vare, som nok kan ta'
>> flere uger.
>
> Du er lidt hurtig til at male fanden på væggen. Hvis du vil have varen, og
> du ellers er tilfreds med prisen, så væbn dig med tålmodighed. Du får den
> næppe meget hurtigere andetsteds fra (medmindre den vitterligt er
> forsvundet undervejs).


10 dage er da noget af en leveringstid. Hvor bliver varen sendt fra - månen?

Jeg modtager jævnligt varer via DHL sendt fra Tyskland - det tager meget
meget sjældent over 2 dage, ofte er det dag til dag.


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Hans Kjærgaard (17-08-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 17-08-10 08:31

On Tue, 17 Aug 2010 09:23:16 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:


>10 dage er da noget af en leveringstid. Hvor bliver varen sendt fra - månen?
>
>Jeg modtager jævnligt varer via DHL sendt fra Tyskland - det tager meget
>meget sjældent over 2 dage, ofte er det dag til dag.
Logistik er en svær kunst.
Nogle samler flere ordre sammen (det er her de skal bruge de 10 dage)
og får dem så at sige leveret i samme papkasse og sparer
transportomkostninger derved.
At de så når varen kommer til deres eget lager skal pakke om (og sende
en gang mere) er vel noget de har kalkuleret med ?


/Hans

Allan Soerensen (17-08-2010)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 17-08-10 10:04

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4c6a38e8$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> 10 dage er da noget af en leveringstid. Hvor bliver varen sendt fra -
> månen?
>
> Jeg modtager jævnligt varer via DHL sendt fra Tyskland - det tager meget
> meget sjældent over 2 dage, ofte er det dag til dag.

Det kommer jo an på hvor meget man vil betale for forsendelsen.
DHL har flere produkt, hvor et er ekspres med dag-til-dag levering, et andet
er økonomi hvor leveringstiden vist er omkring 10 dage. Prisen for de 2
produkter er vidt forskellige



Troels [around 9000] (18-08-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 18-08-10 00:12

> Det kommer jo an på hvor meget man vil betale for forsendelsen.
> DHL har flere produkt, hvor et er ekspres med dag-til-dag levering, et
> andet er økonomi hvor leveringstiden vist er omkring 10 dage. Prisen for
> de 2 produkter er vidt forskellige

Muligvis, selvom jeg er en nærigrøv og køber dæk ved daekonline.dk, der
sender fra Tyskland, har jeg aldrig oplevet mere end 2 hverdages
leveringstid. Dét synes jeg fandemig er imponerende.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


Jean (18-08-2010)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 18-08-10 21:06

"Kim Ludvigsen" skrev:
> Så vidt jeg kan tælle til ti, så bliver det på fredag.

Varen er afsendt d. 5/8, og så tæller vi;

6/8
7/8
9/8
10/8
11/8
12/8
13/8
14/8
16/8
17/8 = 10. dag.

Mvh Jean.


Troels [around 9000] (18-08-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 18-08-10 21:08

> Varen er afsendt d. 5/8, og så tæller vi;

Lørdag er da ikke en forretningsdag.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


Jean (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 19-08-10 18:00

Troels skrev:
> Lørdag er da ikke en forretningsdag.

"Vores samarbejdspartner leverer pakken på 10 arbejdsdage fra mandag til
lørdag (levering direkte i postkassen)."

Mvh Jean.


Erik Olsen (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 19-08-10 18:08

Jean wrote:
> Troels skrev:
>> Lørdag er da ikke en forretningsdag.
>
> "Vores samarbejdspartner leverer pakken på 10 arbejdsdage fra mandag
> til lørdag (levering direkte i postkassen)."

Lørdag er stadig ikke arbejdsdag. Det er muligt at nogle pakkeselskaber
bringer pakker ud lørdage, men f. eks. Postdanmark gør ikke.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jean (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 19-08-10 18:14

Erik Olsen skrev:
> Lørdag er stadig ikke arbejdsdag. Det er muligt at nogle pakkeselskaber
> bringer pakker ud lørdage, men f. eks. Postdanmark gør ikke.

Det ændrer ikke på at dette fragtfirma gør, og dermed kan lørdag tælles med
som leveringsdag.

Mvh Jean.


Erik Olsen (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 19-08-10 18:26

Jean wrote:
> Erik Olsen skrev:
>> Lørdag er stadig ikke arbejdsdag. Det er muligt at nogle
>> pakkeselskaber bringer pakker ud lørdage, men f. eks. Postdanmark
>> gør ikke.
>
> Det ændrer ikke på at dette fragtfirma gør, og dermed kan lørdag
> tælles med som leveringsdag.

.... men ikke som arbejdsdag.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


N/A (19-08-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-08-10 20:28



Hauge (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 19-08-10 20:28

Hekatombe skrev:
> Der tror jeg postbudene og butiksmedarbejder ville være meget uenig med
> dig. :)

Måske, men det er nu heller ikke dem der bestemmer, og sikkert ikke uden
grund.

/Hauge

Jean (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 19-08-10 22:07

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:4c6d6918$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> ... men ikke som arbejdsdag.

Hvor vil du hen med det?

Jeg arbejder da hver anden lørdag, så derfor er det en arbejdsdag for mig.
For fragtfirmaet er det en arbejdsdag.

/ Jean.


Jubi (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Jubi


Dato : 19-08-10 22:17

"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i meddelelsen
news:4c6d9d10$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c6d6918$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>> ... men ikke som arbejdsdag.
>
> Hvor vil du hen med det?
>
> Jeg arbejder da hver anden lørdag, så derfor er det en arbejdsdag for
> mig.
> For fragtfirmaet er det en arbejdsdag.
>
> / Jean.

bed fjolset om dukumentation på hans påstande.



Hans Kjaergaard (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 19-08-10 22:52

On Thu, 19 Aug 2010 23:07:29 +0200, "Jean"
<jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> wrote:

>"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
>news:4c6d6918$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>> ... men ikke som arbejdsdag.
>
>Hvor vil du hen med det?
>
>Jeg arbejder da hver anden lørdag, så derfor er det en arbejdsdag for mig.
>For fragtfirmaet er det en arbejdsdag.

Man tæller "arbejdsdage" som værende hverdage, dvs, mandag til og med
fredag, er en af disse en helligdag/feriedag tælles den ikke med.

Det er også samme metode excel regner det ud på når man har fået
fortalt den hvilke dage der er hellig/ferie-dage.

I nogle forbindelser skal man benytte de faktiske arbejdsdage når man
tæller "arbejdsdage", dette kan feks. være ved beregning at
befordringsfraddrag på selvangivelsen.


/Hans

Jubi (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Jubi


Dato : 19-08-10 23:26

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:u78r66hvsk4380n53ll555353mor7a1bp3@4ax.com...
> On Thu, 19 Aug 2010 23:07:29 +0200, "Jean"
> <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> wrote:
>
>>"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
>>news:4c6d6918$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>>> ... men ikke som arbejdsdag.
>>
>>Hvor vil du hen med det?
>>
>>Jeg arbejder da hver anden lørdag, så derfor er det en arbejdsdag for
>>mig.
>>For fragtfirmaet er det en arbejdsdag.
>
> Man tæller "arbejdsdage" som værende hverdage, dvs, mandag til og med
> fredag, er en af disse en helligdag/feriedag tælles den ikke med.

der kan være overenskomster der tæller 6 arbejdsdage.
>
> Det er også samme metode excel regner det ud på når man har fået
> fortalt den hvilke dage der er hellig/ferie-dage.

Så skal folk der arbejder lørdage omprogammere exel?
>



Hans Kjaergaard (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 19-08-10 23:43

On Fri, 20 Aug 2010 00:26:12 +0200, "Jubi" <jubi@msn.com> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
>news:u78r66hvsk4380n53ll555353mor7a1bp3@4ax.com...
>> On Thu, 19 Aug 2010 23:07:29 +0200, "Jean"
>> <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> wrote:
>>
>>>"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
>>>news:4c6d6918$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> ... men ikke som arbejdsdag.
>>>
>>>Hvor vil du hen med det?
>>>
>>>Jeg arbejder da hver anden lørdag, så derfor er det en arbejdsdag for
>>>mig.
>>>For fragtfirmaet er det en arbejdsdag.
>>
>> Man tæller "arbejdsdage" som værende hverdage, dvs, mandag til og med
>> fredag, er en af disse en helligdag/feriedag tælles den ikke med.
>
>der kan være overenskomster der tæller 6 arbejdsdage.

Ja, men det er så ikke det normale, det normale, det langt de fleste
har, er en 5 dags arbejdsuge fra mandag til fredag.

>> Det er også samme metode excel regner det ud på når man har fået
>> fortalt den hvilke dage der er hellig/ferie-dage.
>
>Så skal folk der arbejder lørdage omprogammere exel?
Kun hvis de vil beregne på deres reelle arbejdsdage, og så er det som
du jo nok ved ikke excel de skal omprogrammerer, det er en anden
metode end den indbyggede (fra optionspakken) "antal.arbejdsdage()" de
skal benytte.


/Hans

Jubi (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Jubi


Dato : 20-08-10 15:41

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:ugcr66tilhvqbj26huf6q0eh9rkatj1tic@4ax.com...
> On Fri, 20 Aug 2010 00:26:12 +0200, "Jubi" <jubi@msn.com> wrote:
>
>>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
>>news:u78r66hvsk4380n53ll555353mor7a1bp3@4ax.com...
>>> On Thu, 19 Aug 2010 23:07:29 +0200, "Jean"
>>> <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> wrote:
>>>
>>>>"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
>>>>news:4c6d6918$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> ... men ikke som arbejdsdag.
>>>>
>>>>Hvor vil du hen med det?
>>>>
>>>>Jeg arbejder da hver anden lørdag, så derfor er det en arbejdsdag
>>>>for
>>>>mig.
>>>>For fragtfirmaet er det en arbejdsdag.
>>>
>>> Man tæller "arbejdsdage" som værende hverdage, dvs, mandag til og
>>> med
>>> fredag, er en af disse en helligdag/feriedag tælles den ikke med.
>>
>>der kan være overenskomster der tæller 6 arbejdsdage.
>
> Ja, men det er så ikke det normale, det normale, det langt de fleste
> har, er en 5 dags arbejdsuge fra mandag til fredag.
>
>>> Det er også samme metode excel regner det ud på når man har fået
>>> fortalt den hvilke dage der er hellig/ferie-dage.
>>
>>Så skal folk der arbejder lørdage omprogammere exel?
> Kun hvis de vil beregne på deres reelle arbejdsdage, og så er det som
> du jo nok ved ikke excel de skal omprogrammerer, det er en anden
> metode end den indbyggede (fra optionspakken) "antal.arbejdsdage()" de
> skal benytte.
>
>
> /Hans




Jubi (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Jubi


Dato : 20-08-10 15:51

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:ugcr66tilhvqbj26huf6q0eh9rkatj1tic@4ax.com...
> On Fri, 20 Aug 2010 00:26:12 +0200, "Jubi" <jubi@msn.com> wrote:
>
>>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
>>news:u78r66hvsk4380n53ll555353mor7a1bp3@4ax.com...
>>> On Thu, 19 Aug 2010 23:07:29 +0200, "Jean"
>>> <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> wrote:
>>>
>>>>"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
>>>>news:4c6d6918$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> ... men ikke som arbejdsdag.
>>>>
>>>>Hvor vil du hen med det?
>>>>
>>>>Jeg arbejder da hver anden lørdag, så derfor er det en arbejdsdag
>>>>for
>>>>mig.
>>>>For fragtfirmaet er det en arbejdsdag.
>>>
>>> Man tæller "arbejdsdage" som værende hverdage, dvs, mandag til og
>>> med
>>> fredag, er en af disse en helligdag/feriedag tælles den ikke med.
>>
>>der kan være overenskomster der tæller 6 arbejdsdage.
>
> Ja, men det er så ikke det normale, det normale, det langt de fleste
> har, er en 5 dags arbejdsuge fra mandag til fredag.

Jo, men nu var det posten, og deres normale arbejdsuge må være 6 dage?
For der er ingen tvivl om at post (breve(pakker har deres egne regler))
omdeles lørdag. De kan jo have 5 dages uge alligevel og så have fri den
eller en anden dag i ugen, og så bliver posten på hans rute omdelt af en
afløser. Bare min opfattelse uden at have læst deres overenskomst.



Hauge (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 20-08-10 15:58

Jubi skrev:
> Bare min opfattelse uden at have læst deres overenskomst.

Hvor er det juridiske i det?

/Hauge

Martin [TMM] (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 20-08-10 16:04

Hej
On 20-08-2010 16:50, Jubi wrote:
> Jo, men nu var det posten, og deres normale arbejdsuge må være 6 dage?

Du snakker altså om noget du ikke ved?!

> For der er ingen tvivl om at post (breve(pakker har deres egne regler))

Der er ingen tvivl om at du aldrig har været ansat ved posten, da du ret
tydeligt udstiller din uvenhed her.

> omdeles lørdag. De kan jo have 5 dages uge alligevel og så have fri den
> eller en anden dag i ugen, og så bliver posten på hans rute omdelt af en
> afløser.

Jeg var få få år tilbage ansat i selvsamme virksomhed, og kan oplyse om
at jeg havde almindelig 5 dages arbejdsuge i 2 uger, hvor man så i den
tredje uge havde 6 dages arbejde. det var søndag nat til og med fredag
nat. Med søndag nat mener jeg natten imellem søndag og mandag, og fredag
nat er natten mellem fredag og lørdag.
Som du måske er i stand til at gætte, var jeg ikke ligefrem bud, men
almindelig kuli på centret. Det var nu en sjov tid.

Jens, vil du ikke nok holde dig til at udtale dig om emner du rent
faktisk har kendskab til, fremfor det her gætteri?
Og så er det ikke så velset at gætte i d.v.jura.....

Mvh
Martin

Jubi (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Jubi


Dato : 20-08-10 16:30

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
news:4c6e996f$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> On 20-08-2010 16:50, Jubi wrote:
>> Jo, men nu var det posten, og deres normale arbejdsuge må være 6
>> dage?
>
> Du snakker altså om noget du ikke ved?!

Du bruger en ? selv, så du ved altså godt hvad der menes med en sådan.
>
>> For der er ingen tvivl om at post (breve(pakker har deres egne
>> regler))
>
> Der er ingen tvivl om at du aldrig har været ansat ved posten, da du
> ret tydeligt udstiller din uvenhed her.

Derfor bruges der en ? i sådanne tilfælde.
>
>> omdeles lørdag. De kan jo have 5 dages uge alligevel og så have fri
>> den
>> eller en anden dag i ugen, og så bliver posten på hans rute omdelt af
>> en
>> afløser.
>
> Jeg var få få år tilbage ansat i selvsamme virksomhed, og kan oplyse
> om at jeg havde almindelig 5 dages arbejdsuge i 2 uger, hvor man så i
> den tredje uge havde 6 dages arbejde. det var søndag nat til og med
> fredag nat. Med søndag nat mener jeg natten imellem søndag og mandag,
> og fredag nat er natten mellem fredag og lørdag.
> Som du måske er i stand til at gætte, var jeg ikke ligefrem bud, men
> almindelig kuli på centret. Det var nu en sjov tid.

Og ihh hvor er det en vigtig viden i d.v.j.
>
> Jens, vil du ikke nok holde dig til at udtale dig om emner du rent

Hvem er jens?
Ov, der var igen noget jeg ikke ved, uhhadada.

> faktisk har kendskab til, fremfor det her gætteri?
> Og så er det ikke så velset at gætte i d.v.jura.....
>
Jeg spørger lige så meget jeg vil, du må mene jens.



Martin [TMM] (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 20-08-10 16:39

Hej
On 20-08-2010 17:29, Jubi wrote:
> Og ihh hvor er det en vigtig viden i d.v.j.

Der blev spurgt, jeg svarede. Hvis du mener at det ikke er vigtig viden,
hvorfor så spørge?

> Hvem er jens?

Min oldefar.

> Ov, der var igen noget jeg ikke ved, uhhadada.

Skriv det på listen!

> Jeg spørger lige så meget jeg vil, du må mene jens.

Kartoffel-kartoffel

/Martin

Jubi (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Jubi


Dato : 20-08-10 18:11

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
news:4c6ea192$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> On 20-08-2010 17:29, Jubi wrote:
>> Og ihh hvor er det en vigtig viden i d.v.j.
>
> Der blev spurgt, jeg svarede. Hvis du mener at det ikke er vigtig
> viden, hvorfor så spørge?
>
>> Hvem er jens?
>
> Min oldefar.
>
>> Ov, der var igen noget jeg ikke ved, uhhadada.
>
> Skriv det på listen!
>
>> Jeg spørger lige så meget jeg vil, du må mene jens.
>
> Kartoffel-kartoffel
>
> /Martin


jeg forstår ikke dit barnesprog.
bye.



Martin [TMM] (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 20-08-10 18:40

Hej
On 20-08-2010 19:11, Jubi wrote:
> jeg forstår ikke dit barnesprog.

Søg hjælp!

/Martin

Hauge (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 20-08-10 16:40

Jubi skrev:
> Og ihh hvor er det en vigtig viden i d.v.j.

Når du fylder gruppen med dit bavl om noget du ikke aner noget om, så
hyler du når folk retter dig. Kunne du for fanden ikke hoppe i havnen
eller noget i den stil, du er komplet syg i roen.

> Ov, der var igen noget jeg ikke ved, uhhadada.

Der er tydeligvis meget du ikke aner en hujende fis om, men tag nu og
lån naboens cykel og kør i havnen.

> Jeg spørger lige så meget jeg vil, du må mene jens.

Ja du spørger, men accepterer ikke svarene.. Klovn.

Hop nu til snak, hvor dit opkast hører til.

/Hauge

Jubi (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Jubi


Dato : 20-08-10 16:31

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i meddelelsen
news:4c6e9642$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Jeg beklager denne dobbeltpostning. Ved ikke lige hvad der skete.



Hauge (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 20-08-10 16:40

Jubi skrev:
> Jeg beklager denne dobbeltpostning. Ved ikke lige hvad der skete.

Det er jo ikke det eneste du ikke aner noget om.
fut dk.snak

/Hauge

Troels [around 9000] (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 19-08-10 21:11

> Lørdag er stadig ikke arbejdsdag. Det er muligt at nogle pakkeselskaber
> bringer pakker ud lørdage, men f. eks. Postdanmark gør ikke.

Hmm, jeg mindes da at have fået note om forsøgt afleveret pakke en lørdag,
men omvendt er min hukommelse langtfra perfekt. :)

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


dufur (19-08-2010)
Kommentar
Fra : dufur


Dato : 19-08-10 22:11

Den 19/08/10 22.11, Troels [around 9000] skrev:
>> Lørdag er stadig ikke arbejdsdag. Det er muligt at nogle
>> pakkeselskaber bringer pakker ud lørdage, men f. eks. Postdanmark gør
>> ikke.
>
> Hmm, jeg mindes da at have fået note om forsøgt afleveret pakke en
> lørdag, men omvendt er min hukommelse langtfra perfekt. :)
>
Det er som min post....
Pakken bliver taget direkte på posthuset og dagen efter ligger der så en
seddel om "har forsøgt at aflevere......"

Troels [around 9000] (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 19-08-10 23:06

> Det er som min post....
> Pakken bliver taget direkte på posthuset og dagen efter ligger der så en
> seddel om "har forsøgt at aflevere......"

Det byder min paranoia mig også, men omvendt er jeg ikke oppe når posten
kommer. Har min kæreste været hjemme, har hun taget imod pakken, så han
prøver godt nok

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


Hekatombe (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Hekatombe


Dato : 20-08-10 13:33

Den 19-08-2010 22:11, Troels [around 9000] skrev:
>> Lørdag er stadig ikke arbejdsdag. Det er muligt at nogle
>> pakkeselskaber bringer pakker ud lørdage, men f. eks. Postdanmark gør
>> ikke.
>
> Hmm, jeg mindes da at have fået note om forsøgt afleveret pakke en
> lørdag, men omvendt er min hukommelse langtfra perfekt. :)
>

Lørdags Ekspres pakker kommer hvertfald ud om Lørdagen. Ud over det, så
kan man med Post Danmark sende nogle meget store "breve". Mon ikke at
det er én af de to ting som du husker.

Jan Vestergaard (20-08-2010)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 20-08-10 14:50

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
> Hmm, jeg mindes da at have fået note om forsøgt afleveret pakke en
> lørdag, men omvendt er min hukommelse langtfra perfekt. :)

Pakker op til 2 kg kan sendes som maxibrev, og bliver delt ud lørdag -
men der er så ikke kvittering på dem.

Desuden kan man betale ekstra for lørdags-ekspres og få delt pakker ud.

Men almindelige pakker får lov til at ligge til mandag.

Jan



Benny Amorsen (17-08-2010)
Kommentar
Fra : Benny Amorsen


Dato : 17-08-10 21:44

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Du er lidt hurtig til at male fanden på væggen. Hvis du vil have
> varen, og du ellers er tilfreds med prisen, så væbn dig med
> tålmodighed. Du får den næppe meget hurtigere andetsteds fra
> (medmindre den vitterligt er forsvundet undervejs).

Nu er det jo Pixmania, der tales om... Man kan dårligt male fanden på
væggen for hurtigt når det gælder dem.

Held og lykke til Jean, hun får brug for det.


/Benny


Jean (18-08-2010)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 18-08-10 21:04

"Benny Amorsen" skrev:
> Held og lykke til Jean, hun får brug for det.

Han får brug for det... og dog, det gjorde jeg ikke... :)

Varen kom på den 10. dag.

Mvh Jean.


Preben (18-08-2010)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 18-08-10 21:38

Den 18.08.2010 kl. 22:03 skrev Jean <jeanFJERNDETTE@pcsletdette.dk>:

> "Benny Amorsen" skrev:
>> Held og lykke til Jean, hun får brug for det.
>
> Han får brug for det... og dog, det gjorde jeg ikke... :)
>
> Varen kom på den 10. dag.
>
> Mvh Jean.



Hvad skaber du dig så for?
--
mvh/Preben

Jean (19-08-2010)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 19-08-10 18:01

Preben skrev:
> Hvad skaber du dig så for?

Tak for din juridiske indsigt.

Mvh Jean.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408922
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste