|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | TDC Bredbånd ADSL problemer Fra : Sebastian Nielsen
 | 
 Dato :  06-08-01 21:34
 | 
 |  | Hejsa.
 
 Jeg søger hjælp til at få afklaret et problem med TDC Bredbånd ADSL.
 
 Min PC er forbundet korrekt til Siemens ADSL-modemet via. mit
 Ethernet-netkort, og skillefilter er sat imellem vægforbindelse og modem.
 Alle de rigtige dioder lyser (grønt), men trods dette har jeg problemer med
 forbindelsen, som på intet tidspunkt siden installationen 1. August har
 virket.
 
 Min PC får tildelt en IP i området 169.254.x.x, og denne er forskellig hver
 gang - jeg har dynamiske IPer. Men selvom jeg får tildelt en IP, kan jeg
 hverken modtage eller sende data.
 
 Ifølge TDC skal jeg ikke ændre noget i Windows' opsætning af TCP/IP andet
 end at jeg skal lade den hente en IP selv, hvilket den er sat til at gøre.
 
 Jeg har haft fat i TDC, og endsige sendt en klage, men de har efter 5 dage
 endnu ikke fået fingeren ud af bagdelen.
 
 Nu er mine spørgsmål om der er andre som har oplevet disse problemer, eller
 som måske har en løsning / løsningsforslag til hvor problemet monstro kan
 sidde?
 
 På forhånd tak.
 
 Sebastian Nielsen
 / Harlev, udenfor Århus
 
 
 
 
 |  |  | 
  HotRod#01 \(Morten G~ (07-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HotRod#01 \(Morten G~
 | 
 Dato :  07-08-01 06:34
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg kører nu på 4 uge som test person på Ericsson udstyret, og det spiller
 bare perfekt. Jeg har en 512/128 forbindelse. Downloader med op til 57 kb/s
 (for det meste 54 kb/s) Det er meget stabilt USB udstyr. Det erneste
 "problem" har været at TDC havde lidt problemer med at udvide forbindelses
 fra 256 til 512, men det blev løst ganske hurtigt. Jeg har på 4 uger IKKE
 haft flow stop en eneste gang.
 
 
 MGJ
 
 "Sebastian Nielsen" <casm@mail.tele.dk> wrote in message
 news:3b6efed9$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Jeg søger hjælp til at få afklaret et problem med TDC Bredbånd ADSL.
 >
 > Nu er mine spørgsmål om der er andre som har oplevet disse problemer,
 eller
 > som måske har en løsning / løsningsforslag til hvor problemet monstro kan
 > sidde?
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  *Xray (07-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : *Xray
 | 
 Dato :  07-08-01 08:21
 | 
 |  | 
 "HotRod#01 (Morten Graabeck Jensen)" <Xbuggy@sport.dkX> skrev i en
 meddelelse news:3b6f7e5a$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg kører nu på 4 uge som test person på Ericsson udstyret, og det spiller
 > bare perfekt. Jeg har en 512/128 forbindelse. Downloader med op til 57
 kb/s
 > (for det meste 54 kb/s) Det er meget stabilt USB udstyr. Det erneste
 > "problem" har været at TDC havde lidt problemer med at udvide forbindelses
 > fra 256 til 512, men det blev løst ganske hurtigt. Jeg har på 4 uger IKKE
 > haft flow stop en eneste gang.
 
 Tror faktisk at de fleste ikke oplever de store problemer med ADSL. Vi hører
 jo næsten kun om problemerne i denne gruppe =)
 
 *Xray
 
 
 
 
 |  |  | 
   SoulWalker (07-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SoulWalker
 | 
 Dato :  07-08-01 08:25
 | 
 |  | Jeg har også tdc bredbånd 1024/256 med fast ip og jeg er rigtig glad for
 det. Det kører hammer godt!
 Men ang. problemet så prøv at gå ind i kontrolpanel -> system ->
 enhedshåndtering og fjern netkortet. Genopstart og lad den finde den igen
 selv og se om det måske hjælper. Det gør det i nogen tilfælde.
 
 SoulWalker
 
 "*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk> wrote in message
 news:3b6f96c4$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > "HotRod#01 (Morten Graabeck Jensen)" <Xbuggy@sport.dkX> skrev i en
 > meddelelse news:3b6f7e5a$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Hej
 > >
 > > Jeg kører nu på 4 uge som test person på Ericsson udstyret, og det
 spiller
 > > bare perfekt. Jeg har en 512/128 forbindelse. Downloader med op til 57
 > kb/s
 > > (for det meste 54 kb/s) Det er meget stabilt USB udstyr. Det erneste
 > > "problem" har været at TDC havde lidt problemer med at udvide
 forbindelses
 > > fra 256 til 512, men det blev løst ganske hurtigt. Jeg har på 4 uger
 IKKE
 > > haft flow stop en eneste gang.
 >
 > Tror faktisk at de fleste ikke oplever de store problemer med ADSL. Vi
 hører
 > jo næsten kun om problemerne i denne gruppe =)
 >
 > *Xray
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
    *Xray (07-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : *Xray
 | 
 Dato :  07-08-01 08:49
 | 
 |  | 
 "SoulWalker" <No@WAY.4u> skrev i en meddelelse
 news:3b6f97bb$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Jeg har også tdc bredbånd 1024/256 med fast ip og jeg er rigtig glad for
 > det. Det kører hammer godt!
 >  Men ang. problemet så prøv at gå ind i kontrolpanel -> system ->
 > enhedshåndtering og fjern netkortet. Genopstart og lad den finde den igen
 > selv og se om det måske hjælper. Det gør det i nogen tilfælde.
 
 Eller muligvis en geninstallation af Netværkskomponenterme, men det lyder
 lidt som et centralproblem.
 
 *Xray
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Grouleff (07-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Grouleff
 | 
 Dato :  07-08-01 08:51
 | 
 |  | "Sebastian Nielsen" <casm@mail.tele.dk> writes:
 
 > Jeg søger hjælp til at få afklaret et problem med TDC Bredbånd ADSL.
 >
 > Min PC er forbundet korrekt til Siemens ADSL-modemet via. mit
 > Ethernet-netkort, og skillefilter er sat imellem vægforbindelse og modem.
 > Alle de rigtige dioder lyser (grønt), men trods dette har jeg problemer med
 > forbindelsen, som på intet tidspunkt siden installationen 1. August har
 > virket.
 >
 > Min PC får tildelt en IP i området 169.254.x.x, og denne er forskellig hver
 > gang - jeg har dynamiske IPer. Men selvom jeg får tildelt en IP, kan jeg
 > hverken modtage eller sende data.
 
 Samme her...
 
 De IP-er vi ser er valgt af windows (Eller er det modemet?), men de
 stammer ikke fra en DHCP server. "ipconfig /all" skriver 255.255.255.255
 som adressen på DHCP serveren. "ipconfig /renew" siger efter nogen tid
 at den ikke kan komme i kontakt med DHCP serveren. Der kommer heller
 ikke nogen default gateway, og heller ingen DNS. Der er tale om en
 WIN2000, helt nyinstalleret, efter at forbindelsen blev etableret.
 
 Jeg har fået den besked af 80808017-1 at jeg kan få en tid med en
 supporter på torsdag. Alt ser fint ud fra deres synspunkt.
 
 PS. Der er noget vist underligt med 80808017-1: Nogen gange giver den
 mig bare stilhed, andre gange bare uendelig mængde ringetone, andre
 gange ventemusik. Igår havde jeg fornøjelsen af 45 minutter ventemusik,
 bare for at få at vide at der ikke var nogen til stede, der kunne
 hjælpe. Det ville være meget rarere med en service, hvor man lagde sit
 nummer, og de ringede tilbage, når det blev ens tur...
 
 Mvh.
 --
 Morten Grouleff.
 
 
 |  |  | 
  John Hinge (08-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Hinge
 | 
 Dato :  08-08-01 08:50
 | 
 |  | 
 
            Morten Grouleff wrote:
 > 
 > PS. Der er noget vist underligt med 80808017-1: Nogen gange giver den
 > mig bare stilhed, andre gange bare uendelig mængde ringetone, andre
 > gange ventemusik.
 Jeg har hørt mumlen om at den software, der styrer telefonsystemet og
 underholder kunden under ventetiden, har et problem.
 Det kan vise sig hvis der er mange køer med mange kunder.
 Så er der nogle af kunderne som går glip af musikken.
 Det betyder ikke at de er blevet væk inde i telefonen ! Bare at de
 altså bliver snydt for Shubidua eller hvad det nu er der er på Cd'en.
 Så vidt jeg ved har man mumlet både for og imod et system som hele
 tiden afbryder musikken med et 'du er nummer x i køen, hæng på..'
 Men man har altså valgt ikke at gøre det.
 Desuden, det ku være værre ! Det ku være ligesom hos mange andre
 TDC selskaber.. et Kaare Norge nummer på 45 sekunder som bare
 gentages igen og igen og igen og igen og... ARGH
 -- 
 John Hinge - shayera / .sPOOn.
 Repræsenterer ikke nogensomhelst fra sin private IP
 "Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon-demogroup.net |  |  | 
  Morten Grouleff (10-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Grouleff
 | 
 Dato :  10-08-01 08:31
 | 
 |  | Morten Grouleff <morten-nospam010807@grouleff.com> writes:
 
 > "Sebastian Nielsen" <casm@mail.tele.dk> writes:
 >
 > > Jeg søger hjælp til at få afklaret et problem med TDC Bredbånd ADSL.
 > >
 > > Min PC er forbundet korrekt til Siemens ADSL-modemet via. mit
 > > Ethernet-netkort, og skillefilter er sat imellem vægforbindelse og modem.
 > > Alle de rigtige dioder lyser (grønt), men trods dette har jeg problemer med
 > > forbindelsen, som på intet tidspunkt siden installationen 1. August har
 > > virket.
 > >
 > > Min PC får tildelt en IP i området 169.254.x.x, og denne er forskellig hver
 > > gang - jeg har dynamiske IPer. Men selvom jeg får tildelt en IP, kan jeg
 > > hverken modtage eller sende data.
 >
 > Samme her...
 
 Fundet!
 
 Jeg prøvede lige med en anden maskine (med linux istedet). Den virkede
 med det samme. Konklusion: Mit netkort må være brændt af...
 
 Mvh.
 --
 Morten Grouleff.
 
 
 |  |  | 
   Peter T. (10-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter T.
 | 
 Dato :  10-08-01 09:48
 | 
 |  | 
 
            Morten Grouleff <morten-nospam010810@grouleff.com> wrote in
 news:m3k80cweuo.fsf@port.grouleff.com: 
 >> > 
 >> > Min PC får tildelt en IP i området 169.254.x.x, og denne er
 >> > forskellig hver gang - jeg har dynamiske IPer. Men selvom jeg får
 >> > tildelt en IP, kan jeg hverken modtage eller sende data. 
 >> 
 >> Samme her...
 > 
 > Fundet!
 > 
 > Jeg prøvede lige med en anden maskine (med linux istedet). Den virkede
 > med det samme. Konklusion: Mit netkort må være brændt af...
 Hej.  Jeg har samme netkort (surecom) som dig og havde nøjagtig samme 
 problemer i starten (har læst dine andre indlæg).  På trods af at jeg kører 
 win2000, skal jeg bruge driverne fra winME-kataloget på disketten, der 
 fulgte med.  Men hvis du smider det ud, står jeg faktisk og mangler et 
 ekstra. :)
 -- 
 Mvh. Peter T.
 Vil du lære at quote korrekt?  Kig på...
 <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html> |  |  | 
  A. Anonym (07-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : A. Anonym
 | 
 Dato :  07-08-01 15:24
 | 
 |  | 
 
            snip
 > Min PC får tildelt en IP i området 169.254.x.x, og denne er forskellig
 hver
 > gang - jeg har dynamiske IPer. Men selvom jeg får tildelt en IP, kan jeg
 > hverken modtage eller sende data.
 >
 > Ifølge TDC skal jeg ikke ændre noget i Windows' opsætning af TCP/IP andet
 > end at jeg skal lade den hente en IP selv, hvilket den er sat til at gøre.
 Du kan se om det kunne være en DNS fejl:
 Prøv at gå til en DOS prompt (start-run, skriv "command" og trykke ENTER) og
 skriv "ping 64.58.76.176" - hvilket er en af de IP adresser man får ved at
 pinge www.yahoo.com.  Hvis det ikke virker så prøv fra en fungerende internet
 forbindelse at pinge www.yahoo.com  "ping www.yahoo.com"  og bruge den  IP
 adresse.
 Hvis den ikke timeout'er, så er det med 99% sikkerhed et DNS problem.
            
             |  |  | 
  Morten Grouleff (07-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Grouleff
 | 
 Dato :  07-08-01 22:32
 | 
 |  | 
 
            "A. Anonym" <jxdkrthjsdhjksh@ksudhskdf.om> writes:
 > > Min PC får tildelt en IP i området 169.254.x.x, og denne er forskellig
 > hver
 > > gang - jeg har dynamiske IPer. Men selvom jeg får tildelt en IP, kan jeg
 > > hverken modtage eller sende data.
 > >
 > > Ifølge TDC skal jeg ikke ændre noget i Windows' opsætning af TCP/IP andet
 > > end at jeg skal lade den hente en IP selv, hvilket den er sat til at gøre.
 > 
 > Du kan se om det kunne være en DNS fejl:
 > Prøv at gå til en DOS prompt (start-run, skriv "command" og trykke ENTER) og
 > skriv "ping 64.58.76.176" - hvilket er en af de IP adresser man får ved at
 > pinge www.yahoo.com.  Hvis det ikke virker så prøv fra en fungerende internet
 > forbindelse at pinge www.yahoo.com  "ping www.yahoo.com"  og bruge den  IP
 > adresse.
 Det er ikke en DNS fejl. Den kan ikke få kontakt med DHCP serveren, så
 den få ikke et IP nummer, men finder selv på et istedet. Den har derfor
 ikke mulighed for at talke med DNS serveren. Her er output af "ipconfig
 /all":
 Windows 2000 IP Configuration
         Host Name . . . . . . . . . . . . : morten
         Primary DNS Suffix  . . . . . . . :
         Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast
         IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
         WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
 Ethernet adapter Local Area Connection:
         Connection-specific DNS Suffix  . :
         Description . . . . . . . . . . . : SURECOM EP-320X-R 100/10/M...
         Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-21-DD-2C-65
         DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
         Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
         Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.65.233
         Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
         Default Gateway . . . . . . . . . :
         DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
                                             193.162.153.164
 Som det fremgår mangler der en gateway, og IP-addr+maske er vist ikke
 nogen TDC deler ud af?
 "ipconfig /renew" fortæller at den ikke kan få en adresse fra DHCP serveren.
 Mvh.
 -- 
 Morten Grouleff.
            
             |  |  | 
   Thomas Larsen (08-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Larsen
 | 
 Dato :  08-08-01 19:03
 | 
 |  | On 07 Aug 2001 23:31:33 +0200, Morten Grouleff
 <morten-nospam010807@grouleff.com> wrote:
 
 >
 >Windows 2000 IP Configuration
 >
 >        Host Name . . . . . . . . . . . . : morten
 >        Primary DNS Suffix  . . . . . . . :
 >        Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast
 >        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
 >        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
 >
 >Ethernet adapter Local Area Connection:
 >
 >        Connection-specific DNS Suffix  . :
 >        Description . . . . . . . . . . . : SURECOM EP-320X-R 100/10/M...
 >        Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-21-DD-2C-65
 >        DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
 >        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
 >        Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.65.233
 >        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
 >        Default Gateway . . . . . . . . . :
 >        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
 >                                            193.162.153.164
 >
 >Som det fremgår mangler der en gateway, og IP-addr+maske er vist ikke
 >nogen TDC deler ud af?
 
 Der er i det hele taget ikke nogen der deler de adresser ud, det er en
 del af DHCP standarden. Det foregår således at hosts der er
 konfigureret til at modtage IP konfiguration med DHCP og som af den
 ene eller anden grund ikke kan få fat i en DHCP server (sådan en får
 man fat i ved at sende et broadcasted request på ip konfiguration)
 vælger en tilfældig(?) ip i 169.254/16 rangen. Dette er med den tanke
 i baghovedet at så kan de hosts der er på samme lan i det mindste se
 hinanden (De kan dog ikke noget som helst andet da de ingen gateway
 har fået)
 
 /Thomas
 
 
 |  |  | 
  007½ (07-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : 007½
 | 
 Dato :  07-08-01 21:11
 | 
 |  | Prøv at geninstallere din TCP/IP. Evt geninstaller Windows
 "Sebastian Nielsen" <casm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b6efed9$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Jeg søger hjælp til at få afklaret et problem med TDC Bredbånd ADSL.
 >
 > Min PC er forbundet korrekt til Siemens ADSL-modemet via. mit
 > Ethernet-netkort, og skillefilter er sat imellem vægforbindelse og modem.
 > Alle de rigtige dioder lyser (grønt), men trods dette har jeg problemer
 med
 > forbindelsen, som på intet tidspunkt siden installationen 1. August har
 > virket.
 >
 > Min PC får tildelt en IP i området 169.254.x.x, og denne er forskellig
 hver
 > gang - jeg har dynamiske IPer. Men selvom jeg får tildelt en IP, kan jeg
 > hverken modtage eller sende data.
 >
 > Ifølge TDC skal jeg ikke ændre noget i Windows' opsætning af TCP/IP andet
 > end at jeg skal lade den hente en IP selv, hvilket den er sat til at gøre.
 >
 > Jeg har haft fat i TDC, og endsige sendt en klage, men de har efter 5 dage
 > endnu ikke fået fingeren ud af bagdelen.
 >
 > Nu er mine spørgsmål om der er andre som har oplevet disse problemer,
 eller
 > som måske har en løsning / løsningsforslag til hvor problemet monstro kan
 > sidde?
 >
 >     På forhånd tak.
 >
 > Sebastian Nielsen
 > / Harlev, udenfor Århus
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jess Torp (08-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jess Torp
 | 
 Dato :  08-08-01 11:58
 | 
 |  | Har du trukket et andet kabel mellem din PC og "modemet" - hvis ja, kan
 problemet være der (Det her jeg selv oplevet) - ret banalt, men angiveligt
 ikke en fejl som TDC support er i stand til at pege på.
 
 Jess Torp
 
 "Sebastian Nielsen" <casm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b6efed9$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Jeg søger hjælp til at få afklaret et problem med TDC Bredbånd ADSL.
 >
 > Min PC er forbundet korrekt til Siemens ADSL-modemet via. mit
 > Ethernet-netkort, og skillefilter er sat imellem vægforbindelse og modem.
 > Alle de rigtige dioder lyser (grønt), men trods dette har jeg problemer
 med
 > forbindelsen, som på intet tidspunkt siden installationen 1. August har
 > virket.
 >
 > Min PC får tildelt en IP i området 169.254.x.x, og denne er forskellig
 hver
 > gang - jeg har dynamiske IPer. Men selvom jeg får tildelt en IP, kan jeg
 > hverken modtage eller sende data.
 >
 > Ifølge TDC skal jeg ikke ændre noget i Windows' opsætning af TCP/IP andet
 > end at jeg skal lade den hente en IP selv, hvilket den er sat til at gøre.
 >
 > Jeg har haft fat i TDC, og endsige sendt en klage, men de har efter 5 dage
 > endnu ikke fået fingeren ud af bagdelen.
 >
 > Nu er mine spørgsmål om der er andre som har oplevet disse problemer,
 eller
 > som måske har en løsning / løsningsforslag til hvor problemet monstro kan
 > sidde?
 >
 >     På forhånd tak.
 >
 > Sebastian Nielsen
 > / Harlev, udenfor Århus
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Sebastian Nielsen (08-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sebastian Nielsen
 | 
 Dato :  08-08-01 13:36
 | 
 |  | Hej igen. Først en undskyldning for at have svaret direkte til ham, og ikke
 selve nyhedsgruppen. Jeg er nybegynder på Usenet.
 
 Efter at have haft fat i TDC ikke mindre end 5 (!) gange og at have indsent
 en skriftlig klage til direktionen kom der gang i sagerne.
 
 Jeg har prøvet alt - ALT. Ren installation af Win98, to forskellige netkort,
 tre (!) forskellige bundkort / systemer, forskellige drivere til netkortene,
 har leget med PPPoE, gateway, DHCP og hvad det nu ellers hedder.
 
 Her til morgen havde jeg en aftale med TDC om at de ringede mig op, så vi
 kunne tale det hele igennem. Alt så ud til at virke inde fra dem af, og
 herude lyste alting stadigvæk grønt. Trods det, virkede forbindelsen ikke da
 jeg talte med den rare supporter. Ærgeligt.
 
 3 minutter efter han har lagt på, åbner jeg mit Outlook ... og ser her 4 nye
 mails. Uden at have tjekket min post med modem, som jeg jo har været nødt
 til. Jeg starter IExplorer ... og minsandten .... skidtet virker.
 
 27,9 Kb downstream ... Mums. Tre minutter før havde supporteren rådet mig
 til at købe et nyt 3Com netværkskort. ;)
 
 Og ærligt talt ... jeg aner ikke hvem og hvad det var som løste problemet.
 Ét er bare sikkert - med TDC som partner bliver man nødt til at væbne sig
 med tålmodighed.
 
 Mvh.
 
 Sebastian Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Sebastian Nielsen (08-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sebastian Nielsen
 | 
 Dato :  08-08-01 13:38
 | 
 |  | > Hej igen. Først en undskyldning for at have svaret direkte til ham, og
 ikke
 > selve nyhedsgruppen. Jeg er nybegynder på Usenet.
 
 Ovenstående skulle have været :
 
 "Hej igen. Først en undskyldning for at have svaret direkte til 007½, og
 ikke selve nyhedsgruppen. Jeg er nybegynder på Usenet."
 
 Jeg beklager de unødige postings.
 
 - Sebastian
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Morten Kjaer Nielsen (08-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Kjaer Nielsen
 | 
 Dato :  08-08-01 13:40
 | 
 |  | 
 
            Den Wed, 8 Aug 2001 14:35:46 +0200 skrev "Sebastian Nielsen"
 <casm@mail.tele.dk> :
 >jeg aner ikke hvem og hvad det var som løste problemet
 Så vælger jeg at tro at det ikke var TDC fejlede.
 -- 
 Hygge
 Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/ - Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/  måske være stedet for dig.
 - Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/ |  |  | 
    Sebastian Nielsen (08-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sebastian Nielsen
 | 
 Dato :  08-08-01 14:34
 | 
 |  | Morten Kjaer Nielsen <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
 skrev
 > Så vælger jeg at tro at det ikke var TDC fejlede.
 >
 
 Så kan du roligt tro om igen. TDC fejlede, og indrømmede det også. En
 tekniker havde tilsluttet forbindelse fysisk forkert på centralen, og fik
 det rettet til sidst, uden at det dog løste problemet
 (som bekendt først "løste sig selv" her til morgen).
 
 - Sebastian
 
 
 
 
 |  |  | 
     Kenneth Rasmussen (10-08-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth Rasmussen
 | 
 Dato :  10-08-01 01:09
 | 
 |  | Hej Sebastian, hej gruppe !!
 
 Vær ekstra opmærksomme, når/hvis I ændrer jeres bestillinger hos TDC.
 Jeg havde først bestilt fast IP, men ændrede dette til 2 dynamiske, i
 særdeles god tid (ca. 1 måned) før installation/modtagelse af ADSL.
 Ved installation af ADSL kæmpede jeg i 3-4 dage med min opsætning (inkl.
 mindst lige så mange opkald til TDC/BREDBÅND/HOTLINE), hvorefter HOTLINE
 fandt ud af, at jeg havde ændret min bestilling (som jo var afgivet ca. 1
 måned forinden).
 Min 'linie' blev korrigeret på 5 minutter og jeg har en fantastisk god og
 rimelig stabil forbindelse nu.
 
 Kenras
 
 
 
 
 "Sebastian Nielsen" <casm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b713fec$0$379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Morten Kjaer Nielsen <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
 > skrev
 > > Så vælger jeg at tro at det ikke var TDC fejlede.
 > >
 >
 > Så kan du roligt tro om igen. TDC fejlede, og indrømmede det også. En
 > tekniker havde tilsluttet forbindelse fysisk forkert på centralen, og fik
 > det rettet til sidst, uden at det dog løste problemet
 > (som bekendt først "løste sig selv" her til morgen).
 >
 >     - Sebastian
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |