/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
MB 260E vil ikke starte
Fra : Jon


Dato : 24-06-10 01:19

Hej

Mercedes Benz 260E (124) fra '91 med automatgear.


Bilen har stået i 10 dage fordi vi har været på ferie.
Startede den og kørte i ca. 15 min. hvorefter den 'gik ud' da jeg
holdt for rødt lys.

Der er tænding = gnister i tændrør
Der kommer benzin til karburator, men ikke til dyser.
Hvad kan der være galt?
Der sidder noget elektronik i en sort box på karburatoren og så er der
en lille 'elektro-ventil' til højre for karburator (i kørselsretning).
Denne måler 20 ohm.

Bor i Herlev og vil gerne have det fixet så hurtigt som muligt. Der er
2 ugers ventetid på værkstederne.

Nogen der kan hjælpe?

Jon

 
 
Leo Jensen (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 24-06-10 05:04

On 24 Jun., 09:19, Jon <jon.fo...@gmail.com> wrote:
> Hej
>
> Mercedes Benz 260E (124) fra '91 med automatgear.
>
> Bilen har stået i 10 dage fordi vi har været på ferie.
> Startede den og kørte i ca. 15 min. hvorefter den 'gik ud'  da jeg
> holdt for rødt lys.
>
> Der er tænding = gnister i tændrør
> Der kommer benzin til karburator, men ikke til dyser.
> Hvad kan der være galt?
> Der sidder noget elektronik i en sort box på karburatoren og så er der
> en lille 'elektro-ventil' til højre for karburator (i kørselsretning)..
> Denne måler 20 ohm.
>
> Bor i Herlev og vil gerne have det fixet så hurtigt som muligt. Der er
> 2 ugers ventetid på værkstederne.
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> Jon

Du får nok meget bedre hjælp i et Mercedesforum, men her er hvad jeg
ville prøve. Jeg er den lykkelige ejer af noget tilsvarende
højteknologisk, 20 år gammel elektromekanik, nemlig en Jaguar XJ6 fra
1992, så jeg er måske ikke på hjemmebane, men alligevel...

Kig efter brændte sikringer.

Er du 100% sikker på at der ikke kommer benzin ind i cylindrene, altså
at dyserne ikke åbner eller ikke får tilført benzin ??

Hvis den (modsat hvad du tror) er druknet skal du prøve at starte med
speederen i bund, fortsæt længe. På Jaguaren hjælper det at tørre
tændrørene i en bageovn, 200°C i 10 minutter er passende...
Den drukner så kun, hvis man starter den kold og stopper motoren efter
10-20 sekunder. Det skal man bare ikke gøre...

For at afgøre om der kommer benzin og gnist på rette tidspunkt ville
jeg prøve at skrue et par tændrør eller 6 ud og så komme et skvæt
benzin i hver hul. I med tændrørene, og så skal den jo gerne starte på
dette benzin. Hvis du så har ret går den ud igen, men så har du i
hvert fald lokaliseret fejlen med sikkerhed.

Det du kalder karburator er nok spjældhuset, med indsprøjtning er det
i hvert fald ikke en karburator. Spjældhuset gør ikke andet end at
åbne for gasspjældet, men elektronikklumpen på siden er nok noget
potentiometer, som aftaster spjældets åbning. Det skal der være styr
på for at ECU'en kan dosere den rette mængde benzin.

Held og lykke...

MVH Leo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste