/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Rengøring af TFT-skærm
Fra : Fly Christensen


Dato : 31-05-10 16:42

Hejsa!

Jeg har en TFT-skærm som har fået nogle fedtfingre på. Hvodan slipper
jeg bedst af med dem? Jeg har prøvet forskellige "bløde"
rengøringsmidler.

Hvad er det kraftigste, som jeg må bruge? Jeg går ud fra at
skure-pulver/creme er udelukket?

Fly

 
 
Max (31-05-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-05-10 17:53

Hej

> Jeg har en TFT-skærm som har fået nogle fedtfingre på. Hvodan slipper
> jeg bedst af med dem? Jeg har prøvet forskellige "bløde"
> rengøringsmidler.


AJAX vinduesrens.

--
Mvh
Max



Ken (31-05-2010)
Kommentar
Fra : Ken


Dato : 31-05-10 20:21

On Mon, 31 May 2010 17:42:06 +0200, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg har en TFT-skærm som har fået nogle fedtfingre på. Hvodan
> slipper jeg bedst af med dem? Jeg har prøvet forskellige "bløde"
> rengøringsmidler.
>
> Hvad er det kraftigste, som jeg må bruge? Jeg går ud fra at
> skure-pulver/creme er udelukket?
>
> Fly


http://sv.wikipedia.org/wiki/Yes_%28diskmedel%29


Martin [6000] (31-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 31-05-10 20:30

> Hvad er det kraftigste, som jeg må bruge?

Sulfo (opvaskemiddel).

Hold dig laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt væk fra spejlpuds og andet smart..
du ødelægger din skærm på sigt.

Du kan også købe speciel rens, men en hårdt opvreden klud i rent vand
burde være nok?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Kim Voss Schrader (31-05-2010)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 31-05-10 21:05

Hej!

Martin [6000] wrote:
....
> Hold dig laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt væk fra spejlpuds og andet smart..
> du ødelægger din skærm på sigt.

Har ikke noget på sig. Man kan trygt bruge helt almindelig vinduesrens
(f.eks. Glassex) og et viskestykke til at rense fladskærme.

Men bevares, hvis du vil investere en masse kroner i specielt
fladskærmsrens, som indeholder ca. det samme, så værsgo.

Har renset fjernsyn i glasrens (faktisk hele apparater) i over 10 år som
tv-tekniker, og det kan klart anbefales. Billigt og effektivt. Og ja,
både fladskærme og billedrørstv.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Armand (31-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-10 22:02

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!
>
> Martin [6000] wrote:
> ...
>> Hold dig laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt væk fra spejlpuds og andet
>> smart.. du ødelægger din skærm på sigt.
>
> Har ikke noget på sig. Man kan trygt bruge helt almindelig vinduesrens
> (f.eks. Glassex) og et viskestykke til at rense fladskærme.
>
Salmiak kan er hård mod klare plasttyper, der kan blive mælke-hvide med
tiden. Derfor bør produkter med salmiak absolut undgåes til vask af
fladskærme!

--
Armand.

Allan Vebel (31-05-2010)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 31-05-10 23:09

Armand skrev:

>> Har ikke noget på sig. Man kan trygt bruge helt
>> almindelig vinduesrens (f.eks. Glassex) og et
>> viskestykke til at rense fladskærme.
> Salmiak kan er hård mod klare plasttyper, der kan
> blive mælke-hvide med tiden. Derfor bør produkter
> med salmiak absolut undgåes til vask af
> fladskærme!

Det har jeg også hørt, men aldrig oplevet. Jeg har
brugt Glassex (nu Triple Action) gennem 10 år, og
har aldrig oplevet problemer.

Jo, de første fladskærme der kom på markedet,
kunne sikkert ikke med salmiak, men de er vist
uddøde nu.

Jeg bruger Glassex på værkstedet hver dag, og
kunderne klager kun over at billedet er blevet meget
skarpere

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk
http://webdesigngruppen.dk



Armand (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-06-10 13:43

Allan Vebel skrev:
> Armand skrev:
>
>>> Har ikke noget på sig. Man kan trygt bruge helt
>>> almindelig vinduesrens (f.eks. Glassex) og et
>>> viskestykke til at rense fladskærme.
>> Salmiak kan er hård mod klare plasttyper, der kan
>> blive mælke-hvide med tiden. Derfor bør produkter
>> med salmiak absolut undgåes til vask af
>> fladskærme!
>
> Det har jeg også hørt, men aldrig oplevet. Jeg har
> brugt Glassex (nu Triple Action) gennem 10 år, og
> har aldrig oplevet problemer.
>
> Jo, de første fladskærme der kom på markedet,
> kunne sikkert ikke med salmiak, men de er vist
> uddøde nu.
>
> Jeg bruger Glassex på værkstedet hver dag, og
> kunderne klager kun over at billedet er blevet meget
> skarpere
>
Jamen - Er der da salmiak i Glasex?

--
Armand.

Hauge (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 01-06-10 13:44

Armand skrev:
> Jamen - Er der da salmiak i Glasex?

At dømme udfra Martins erfaring, så må det i hvert fald være meget slemt.

/Hauge

Martin [6000] (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-06-10 04:46

> Jeg bruger Glassex på værkstedet hver dag, og kunderne klager kun over
> at billedet er blevet meget skarpere

Bortset fra det nok aldrig bliver aktuelt, hvor er det så lige at jeg
_ikke_ skal sende mine computere hen?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-06-10 13:42

> Du lever godt nok ikke i virkligheden, hva'?

Jo da.

> Jeg har også brugt det vinduesrens der lige lå først for, og har aldrig
> oplevet problemer med det. Men ok, har også kun haft fladskærme i
> omkring 10 år, så du ved sikkert bedst.

Det er ikke sikkert jeg ved bedst, men jeg har dog haft fladskærme i
længere tid hvis det er på det vi skal måle pikkens, undskyld,
erfaringens størrelse.

Fakta er, at alm. vinduepuds med al sansynlighed over tid kan/vil
ødelægge anti-glare coatingen der er på rigtig mange skærme.

At det ikke er sket for dig er ikke det samme som at det ikke sker for
Fly!

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-06-10 13:46

> Er det sket for dig? Er det sket for nogle du kender? Eller er det bare
> ammestuehistorier (igen)?

Ammestuehistorierne må være på din regning.

Har du noget seriøst at sige eller skal vi blot kaste med mudder (igen) ?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-06-10 13:47

> At dømme udfra Martins erfaring, så må det i hvert fald være meget
> slemt.

Eller at dømme ud fra Hauges erfaring så skader det ikke.

Brug bare løs - Hauge har talt, Hauge ved bedst og Hauge har altid ret.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-06-10 14:01

> Du kan jo tydeligvis IGEN ikke svare på selv simple ting. Utroligt, men
> ofte.

Sagde Hauge altså?? hehe...

> Hvad er du kommet med af seriøst i denne tråd? INTET,

Så svar mig på noget andet... du har brugt vinduesrens altid på dine
skærme - de har ikke taget skade siger du (tror dig gerne).

Gør det dig til ekspert på området?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-06-10 14:01

> Næeh, Hauge har ikke altid ret,

Min fejl.

Hauge har nemlig LANGT FRA altid ret, men Hauge VIL ALTID have ret.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (01-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 01-06-10 14:15

> Ja, som det jo plejer at være.

Bortset fra du er rimeligt unfair (som altid) så gider jeg ikke diskutere
mere med dig.

Fortsat god dag, trods alt :-/

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 02-06-10 04:43

> Til Faaborg

For langt alligevel :)

> Jo, man kan købe speciel fladskærmsrens til 400 kroner pr liter - det er
> der mange der tjener tykt på, men er det nødvendigt?

Nej! Vand er længe rigeligt... som regel :)

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Dan Andersen (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Dan Andersen


Dato : 02-06-10 12:08



"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
news:c2m70692ovba7rks2mptqfeuoqoaabrkrb@4ax.com...
> Hejsa!
>
> Jeg har en TFT-skærm som har fået nogle fedtfingre på. Hvodan slipper
> jeg bedst af med dem? Jeg har prøvet forskellige "bløde"
> rengøringsmidler.
>
> Hvad er det kraftigste, som jeg må bruge? Jeg går ud fra at
> skure-pulver/creme er udelukket?
>
> Fly
>

Brug sprinklervæske - det er meget blligere end Glassex og hvad de ellers
hedder - også til al anden rengøring på tv-slærme, borde, vindueskarme mm.



Fly Christensen (02-06-2010)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 02-06-10 13:26

On Wed, 2 Jun 2010 13:08:03 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:


>Brug sprinklervæske - det er meget blligere end Glassex og hvad de ellers
>hedder - også til al anden rengøring på tv-slærme, borde, vindueskarme mm.

OK. Så bygger jeg sgu også lige et sprinkleranlæg og et par viskere med
det samme.

Fly

Mikael Schøler (03-06-2010)
Kommentar
Fra : Mikael Schøler


Dato : 03-06-10 06:07

On 02-06-2010 14:26, Fly Christensen wrote:
> On Wed, 2 Jun 2010 13:08:03 +0200, "Dan Andersen"<dan@dbamott.dk>
> wrote:
>
>
>> Brug sprinklervæske - det er meget blligere end Glassex og hvad de ellers
>> hedder - også til al anden rengøring på tv-slærme, borde, vindueskarme mm.
>
> OK. Så bygger jeg sgu også lige et sprinkleranlæg og et par viskere med
> det samme.
>
> Fly
Come on. Det skal jo ikke være så besværligt. En dunk sprinklervæske og
så en klud.

Fly Christensen (03-06-2010)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 03-06-10 12:02

On Thu, 03 Jun 2010 07:07:13 +0200, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

>On 02-06-2010 14:26, Fly Christensen wrote:
>> On Wed, 2 Jun 2010 13:08:03 +0200, "Dan Andersen"<dan@dbamott.dk>
>> wrote:
>>
>>
>>> Brug sprinklervæske - det er meget blligere end Glassex og hvad de ellers
>>> hedder - også til al anden rengøring på tv-slærme, borde, vindueskarme mm.
>>
>> OK. Så bygger jeg sgu også lige et sprinkleranlæg og et par viskere med
>> det samme.
>>
>> Fly
>Come on. Det skal jo ikke være så besværligt. En dunk sprinklervæske og
>så en klud.

Det kunne da se blæret ud med en visker arm, der lige kører langs kanten
på skærmen.

Fly

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste