|
| ? om at dreje MC på begrænset plads Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 19-05-10 20:12 |
|
Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret: Bakker (på
snæver plads forbi konens dyt) eller vender den først med 47
fremogtilbage nøk, eller har man erfaringer med de der små firhjulede
rullevogne til centralstøtten?
Den på Louis får ikke entydigt gode anmeldelser...
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003235 og det
anbefales oven i købet at man skal være 2 til det de første par gange.
Det må være noget med at finde en med lavest frihøjde . . .
Har for ikke ret længe siden set et par videosekvenser med et lignende
produkt der så ret brugbart ud, men kan sgisme ik´finde det igen...
--
Mvh - Arne Lorenzen - BMW R1200GS
| |
dots (19-05-2010)
| Kommentar Fra : dots |
Dato : 19-05-10 21:36 |
|
"Arne Lorenzen" <arne.lorenzen@fjerngmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9D7DD7A397979alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret: Bakker (på
> snæver plads forbi konens dyt) eller vender den først med 47
> fremogtilbage nøk, eller har man erfaringer med de der små firhjulede
> rullevogne til centralstøtten?
Du lader dyret vælte, drejer den 180 mens den ligger der,og så rejser du den
bare op igen
Metoden er set i brug mange gange blandt off-rødder, men kan nok ikke
anbefales til meget andet.
dots
| |
Anders Majland (19-05-2010)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 19-05-10 21:33 |
|
> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret:
Er der plads så drej den rundt balancerende på sidestøttefoden
> Mvh - Arne Lorenzen - BMW R1200GS
Men de er lige en kende tungere end de mc'er jeg har praktiseret det med
(XT600 og XTZ750)
Men eller er der vel kun
a) Er hun ikke hjemme med bilen så kør ind og vend den så den er klar til
hurtig udrykning
b) Er hun hjemme så parker udenfor eller bag bilen
....
c) byg en ny garage
| |
Armand (19-05-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-05-10 23:01 |
|
Anders Majland skrev:
>> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret:
>
> Er der plads så drej den rundt balancerende på sidestøttefoden
>
>> Mvh - Arne Lorenzen - BMW R1200GS
>
> Men de er lige en kende tungere end de mc'er jeg har praktiseret det med
> (XT600 og XTZ750)
>
> Men eller er der vel kun
>
> a) Er hun ikke hjemme med bilen så kør ind og vend den så den er klar
> til hurtig udrykning
> b) Er hun hjemme så parker udenfor eller bag bilen
>
> ...
>
> c) byg en ny garage
d)
Sæt en svingbom op som man kan løfte geden op i og derved håndtere den selv!
Det må forøvrigt være en meget smal bil koneriet har, hvis du kan klemme
en R1200 forbi
--
Armand.
| |
Arne Lorenzen (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 20-05-10 09:22 |
|
Armand skrev den 20 maj 2010 i
news:4bf45f8f$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Det må forøvrigt være en meget smal bil koneriet har, hvis du kan
> klemme en R1200 forbi
Eller en rimelig bred garage
--
Arne
| |
Casper (19-05-2010)
| Kommentar Fra : Casper |
Dato : 19-05-10 15:00 |
|
On May 19, 9:11 pm, Arne Lorenzen <arne.loren...@fjerngmail.com>
wrote:
> Det må være noget med at finde en med lavest frihøjde . . .
>
> Har for ikke ret længe siden set et par videosekvenser med et lignende
> produkt der så ret brugbart ud, men kan sgisme ik´finde det igen...
>
> --
> Mvh - Arne Lorenzen - BMW R1200GS
Jeg har en enkelt gang vippet den op på det ene ben og drejet den, men
det er ikke noget jeg har lyst til at gentage.
Jeg har seet en noget ligende ordning, men hvor man ruller forhjuet op
i og låser det fast, men jeg kan ikke huske hvor, det skulle gøre det
nemmere.
Casper
R1200GSA
| |
Arne Lorenzen (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 20-05-10 09:24 |
|
Casper skrev den 19 maj 2010 i
news:5aaaaf64-3589-4a8a-974d-439b91221b44@y21g2000vba.googlegroups.co
m:
> Jeg har en enkelt gang vippet den op på det ene ben og drejet den,
> men det er ikke noget jeg har lyst til at gentage.
Yepper, det gik fint med XTén - indtil støttefoden knækkede
--
Arne
| |
Hans Posselt (19-05-2010)
| Kommentar Fra : Hans Posselt |
Dato : 19-05-10 23:40 |
|
"Arne Lorenzen" <arne.lorenzen@fjerngmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9D7DD7A397979alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret: Bakker (på
> snæver plads forbi konens dyt) eller vender den først med 47
> fremogtilbage nøk, eller har man erfaringer med de der små firhjulede
> rullevogne til centralstøtten?
>
> Den på Louis får ikke entydigt gode anmeldelser...
> http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003235 og det
> anbefales oven i købet at man skal være 2 til det de første par gange.
>
> Det må være noget med at finde en med lavest frihøjde . . .
>
> Har for ikke ret længe siden set et par videosekvenser med et lignende
> produkt der så ret brugbart ud, men kan sgisme ik´finde det igen...
>
> --
> Mvh - Arne Lorenzen - BMW R1200GS
Hej
Har noget der ligner det viste produkt - også fra Louis. Den fungerer ikke
så godt på ujævne herregårdssten, men jeg vil tro den er fin på betongulv.
Hans
| |
Armand (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-05-10 00:09 |
|
Hans Posselt skrev:
>
> Har noget der ligner det viste produkt - også fra Louis. Den fungerer ikke
> så godt på ujævne herregårdssten,
>
- - - Endsige i tilfælde af den mindste sten
Lav en 'remise-style drejeskive' af et nedgravet bagtøj fra en bil!
--
Armand.
| |
Arne Lorenzen (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 20-05-10 09:26 |
|
Armand skrev den 20 maj 2010 i
news:4bf46f4e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Lav en 'remise-style drejeskive' af et nedgravet bagtøj fra en
> bil!
Jow, er overvejet, men den nedfældede MC-lift er i vejen (i den lige så
brede bagerste garage, der nu er skrueskur)
--
Arne
| |
Arne Lorenzen (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 20-05-10 19:50 |
|
Hans Posselt skrev den 20 maj 2010 i
news:4bf464c0$0$4804$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
> Hej
> Har noget der ligner det viste produkt - også fra Louis. Den
> fungerer ikke så godt på ujævne herregårdssten, men jeg vil tro
> den er fin på betongulv. Hans
Hej Hans - er det nemt nok at parkere MCén på den?
Hvad vejer din MC?
--
Mvh - Arne
| |
Dadyw (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Dadyw |
Dato : 20-05-10 07:42 |
|
Den 19-05-2010 21:11, Arne Lorenzen skrev:
> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret: Bakker (på
> snæver plads forbi konens dyt) eller vender den først med 47
> fremogtilbage nøk, eller har man erfaringer med de der små firhjulede
> rullevogne til centralstøtten?
>
> Den på Louis får ikke entydigt gode anmeldelser...
> http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003235 og det
> anbefales oven i købet at man skal være 2 til det de første par gange.
>
> Det må være noget med at finde en med lavest frihøjde . . .
>
> Har for ikke ret længe siden set et par videosekvenser med et lignende
> produkt der så ret brugbart ud, men kan sgisme ik´finde det igen...
>
Jeg kan da godt komme ud fra sådan en plads ved at skubbe min Intruder
frem og tilbage nogle gange. Men for mig er det nemmere bare at sætte
mig på mc'en og skubbe den baglæns ud. Hvis man kan kør forlæns ind, kan
man også komme baglæns ud.
Hilsen
Leif
| |
Arne Lorenzen (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 20-05-10 09:28 |
|
Dadyw skrev den 20 maj 2010 i
news:4bf4d9a2$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Jeg kan da godt komme ud fra sådan en plads ved at skubbe min
> Intruder frem og tilbage nogle gange. Men for mig er det nemmere
> bare at sætte mig på mc'en og skubbe den baglæns ud. Hvis man kan
> kør forlæns ind, kan man også komme baglæns ud.
Du har ret, og jeg kommer da også ud at køre hver dag, men med GSstyr
og tilhørende udragende gods fra motoren er det ulig *meget*
nemmere at kante den igennem forlæns.
--
Mvh - Arne
| |
Torben Scheel (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 20-05-10 08:46 |
|
Arne Lorenzen wrote:
> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret: Bakker (på
> snæver plads forbi konens dyt) eller vender den først med 47
> fremogtilbage nøk, eller har man erfaringer med de der små firhjulede
> rullevogne til centralstøtten?
>
Bakker ned af en 25-30 grader rampe med den ene fod på bagbremsen og den
anden som humpestøtteben. Om vinteren vælger jeg at vende spjætteren før
jeg forcerer den sneglatte nedkørsel
--
vh
Torben
| |
Jim Andersen (21-05-2010)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 21-05-10 08:40 |
|
Arne Lorenzen wrote:
> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret:
Må du ikke røre hendes dyt? Slår hun dig?
Flyt dog madkassen, og tag mc'en ud. Hvis det skal være lørdag i den uge, så
sæt bilen ind igen bagefter.
/jim
| |
Dennis Hellan Peders~ (21-05-2010)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 21-05-10 12:14 |
|
"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i meddelelsen
news:ht5dcb$u1b$1@news.eternal-september.org...
> Arne Lorenzen wrote:
>> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret:
>
> Må du ikke røre hendes dyt? Slår hun dig?
>
> Flyt dog madkassen, og tag mc'en ud. Hvis det skal være lørdag i den uge,
> så sæt bilen ind igen bagefter.
Hej.
Bilen kommer slet ikke i garagen! den er forbeholdt til mc'er og
skrue/vedligeholds plads for samme
Hun fandt ud af at hun skulle bruge lige så meget tid på at fjerne smelte
vand fra gulvet om eftermiddagen, som det tog at rense ruder for is og sne
om morgnen, og så ruster mit værktøj ikke ..................
--
Mvh.
Dennis Pedersen
'99 BMW R 1150 GS
'06 Kawasaki ER-6n ABS (Fruens)
'91 Honda CBR 600 F2 (Knægtens)
| |
Arne Lorenzen (21-05-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 21-05-10 11:46 |
|
On 21 Maj, 13:14, "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> wrote:
> Bilen kommer slet ikke i garagen! den er forbeholdt til mc'er og
> skrue/vedligeholds plads for samme
Self. gør den det, hold fruen glad og kør den MC du har lyst til
En meeeeget lang garage er delt op med isoleret væg og dør, og derinde
befinder det allerhelligste sig.
Dog ikke bredt nok til at vende en GS lige sådan.
Efter tilkomsten af min nyerhvervelse er tekniske problemer decimeret
til: "Hvordan vender jeg den nemmest på begrænset plads" - bær over
med mig
--
Mvh Arne Lorenzen
| |
S.B. (21-05-2010)
| Kommentar Fra : S.B. |
Dato : 21-05-10 21:00 |
|
"Arne Lorenzen" <arne.lorenzen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ee8e1ea9-27c3-4984-a174-d5a1fa984a4a@40g2000vbr.googlegroups.com...
On 21 Maj, 13:14, "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> wrote:
> Bilen kommer slet ikke i garagen! den er forbeholdt til mc'er og
> skrue/vedligeholds plads for samme
Self. gør den det, hold fruen glad og kør den MC du har lyst til
En meeeeget lang garage er delt op med isoleret væg og dør, og derinde
befinder det allerhelligste sig.
Dog ikke bredt nok til at vende en GS lige sådan.
Efter tilkomsten af min nyerhvervelse er tekniske problemer decimeret
til: "Hvordan vender jeg den nemmest på begrænset plads" - bær over
med mig
--
Mvh Arne Lorenzen
lav en plade den kan holde på, sæt 4 hul under og drej den rundt
---\ /---
O \_______/ O
Søren
| |
TWL (28-05-2010)
| Kommentar Fra : TWL |
Dato : 28-05-10 05:14 |
|
Arne Lorenzen wrote:
> Hej - hvad gør I når skal have MC ud af garagen/skuret: Bakker (på
> snæver plads forbi konens dyt) eller vender den først med 47
> fremogtilbage nøk, eller har man erfaringer med de der små firhjulede
> rullevogne til centralstøtten?
>
> Den på Louis får ikke entydigt gode anmeldelser...
> http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003235 og det
> anbefales oven i købet at man skal være 2 til det de første par gange.
>
> Det må være noget med at finde en med lavest frihøjde . . .
>
> Har for ikke ret længe siden set et par videosekvenser med et lignende
> produkt der så ret brugbart ud, men kan sgisme ik´finde det igen...
>
Ikke fordi det er relevant for mig, men faldt lige over denne
http://moovamoto.com/
Mvh Thomas
| |
Arne Lorenzen (30-05-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 30-05-10 14:17 |
|
TWL skrev den 28 maj 2010 i
news:4bff4316$0$32169$ba624c82@nntp06.dk.telia.net:
> Ikke fordi det er relevant for mig, men faldt lige over denne
Nejnej, det ligger mig fjernt at tro det om dig ...
> http://moovamoto.com/
Tak for linket, den ser effektiv ud og stabil, men desværre er der
monosvinger på GSéren.
--
Mvh - Arne Lorenzen
| |
Armand (05-06-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-06-10 20:35 |
|
Arne Lorenzen skrev:
> TWL skrev den 28 maj 2010 i
> news:4bff4316$0$32169$ba624c82@nntp06.dk.telia.net:
>
>> Ikke fordi det er relevant for mig, men faldt lige over denne
>
> Nejnej, det ligger mig fjernt at tro det om dig ...
>
>> http://moovamoto.com/
>
> Tak for linket, den ser effektiv ud og stabil, men desværre er der
> monosvinger på GSéren.
>
Jeg har lige fået en annonce ind med dén iblandt tilbuddene:
< http://www.busters-accessories.co.uk/home.aspx?cmd=showfile&arg=june_1&utm_source=email&utm_medium=279&utm_campaign=279>
100£ kan virke dyrt, og strengt taget kan man modificere en billig
T-hansen løfter v.h.a. fire kraftige 'te-vogns hjul' :-/
Nederst på siden er der forøvrigt et alternativ, hvis pris dog ikke står
mål med 'the 100£ full monty' :-/
--
Armand.
| |
Arne Lorenzen (05-06-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 05-06-10 21:39 |
|
Armand skrev den 05 jun 2010 i
news:4c0aa6d2$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Jeg har lige fået en annonce ind med dén iblandt tilbuddene:
> < http://www.busters-accessories.co.uk/home.aspx?cmd=showfile&arg=ju
> ne_1&utm_source=email&utm_medium=279&utm_campaign=279> 100£ kan
> virke dyrt, og strengt taget kan man modificere en billig T-hansen
> løfter v.h.a. fire kraftige 'te-vogns hjul' :-/ Nederst på siden
> er der forøvrigt et alternativ, hvis pris dog ikke står mål med
> 'the 100£ full monty' :-/
>
Tak for linket, den ser effektiv ud og stabil, men desværre er
der monosvinger på GSéren.
--
Mvh - Arne Lorenzen - eller er der noget jeg overser?
| |
Anders Majland (07-06-2010)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 07-06-10 21:40 |
| | |
Armand (08-06-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-10 08:49 |
|
Anders Majland skrev:
>> Tak for linket, den ser effektiv ud og stabil, men desværre er
>> der monosvinger på GSéren.
>
> Så var der den £68.99 skøjte istedet ....
> .Supports up to 1000 pound bike. <<< Så går det vel lige hvis der ikke
> er noget i sidstaskerne
> http://www.busters-accessories.co.uk/productInfo.aspx?catRef=TSW
>
>
Til forskel for den anden, hvor man kunne rangere frit med motorcyklen,
ruller Tailsvinger'en kun sideværts!
--
Armand.
| |
Arne Lorenzen (08-06-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 08-06-10 12:33 |
|
Armand skrev den 08 jun 2010 i
news:4c0df5f9$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Til forskel for den anden, hvor man kunne rangere frit med
> motorcyklen, ruller Tailsvinger'en kun sideværts!
Den tør jeg simpelthen ikke bruge = holde Mc i balance samtidigt med at
baghjulet bevæges sideværts. Pyhhh... blir sgi helt svedt bare ved
tanken
Tror da nok jeg øver mig lidt mere i at ramme "ideallinien" (den er der
et sted med en ret lille margen) når jeg skubber modellen baglæns ud på
begrænset plads.
Tak for alle råd og henvisninger.
--
Mvh - Arne Lorenzen
| |
Arne Lorenzen (08-06-2010)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 08-06-10 12:41 |
|
Arne Lorenzen skrev den 08 jun 2010 i
news:Xns9D9189C77B24Balonospamdkfritidmot@62.243.74.163:
> Armand skrev den 08 jun 2010 i
> news:4c0df5f9$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Til forskel for den anden, hvor man kunne rangere frit med
>> motorcyklen, ruller Tailsvinger'en kun sideværts!
Men ellers er der jo også denne mulighed:
http://www.youtube.com/watch?v=rL7K6cG8NdQ
--
Mvh - Arne Lorenzen
| |
Armand (08-06-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-10 18:25 |
|
Arne Lorenzen skrev:
> Arne Lorenzen skrev den 08 jun 2010 i
> news:Xns9D9189C77B24Balonospamdkfritidmot@62.243.74.163:
>
>> Armand skrev den 08 jun 2010 i
>> news:4c0df5f9$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>>> Til forskel for den anden, hvor man kunne rangere frit med
>>> motorcyklen, ruller Tailsvinger'en kun sideværts!
>
> Men ellers er der jo også denne mulighed:
> http://www.youtube.com/watch?v=rL7K6cG8NdQ
>
Øhh!
Ud fra subj. så jeg (også?) noget andet end dét der egentlig sker: Hele
halen, der er sidehængslet åbnes mod venstre v.h.a. maskineriet!
--
Armand.
| |
Armand (08-06-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-10 18:21 |
|
Arne Lorenzen skrev:
> Armand skrev den 08 jun 2010 i
> news:4c0df5f9$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Til forskel for den anden, hvor man kunne rangere frit med
>> motorcyklen, ruller Tailsvinger'en kun sideværts!
>
> Den tør jeg simpelthen ikke bruge = holde Mc i balance samtidigt med at
> baghjulet bevæges sideværts. Pyhhh... blir sgi helt svedt bare ved
> tanken
>
> Tror da nok jeg øver mig lidt mere i at ramme "ideallinien" (den er der
> et sted med en ret lille margen) når jeg skubber modellen baglæns ud på
> begrænset plads.
>
I dén situation lyder det som at tailswinger'en kunne være smart at
bakke ud i og ved hjælp af dén slå et slag med røven inden man drejer i
ønskede retning!
Den er nok bare ikke særligt glad for småsten og niveauforskelle i
brolægning med dé små ruller
--
Armand.
| |
|
|