/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Toyota Land Cruiser, benzin vs. diesel
Fra : Martin [6000]


Dato : 19-05-10 16:56

Hej!

Skal jeg bide nærmere mærke i, at benzin-udgaverne koster betydeligt
mindre med færre km end diesel-udgaverne, eller er det blot fordi de går
kortere på literen (og dermed er sværere at sælge...)?

Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de
større 4 liters V8'ere?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

 
 
Brian Sørup (19-05-2010)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 19-05-10 21:46


"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf40a27$0$284$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Skal jeg bide nærmere mærke i, at benzin-udgaverne koster betydeligt
> mindre med færre km end diesel-udgaverne, eller er det blot fordi de går
> kortere på literen (og dermed er sværere at sælge...)?
>
> Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de
> større 4 liters V8'ere?
>

Regn med, ved blandet kørsel, omkring 6-7Km/l for V6 og 4-6Km/l for V8.
Bykørsel er ekstremt dyrt pga. den store egenvægt.
Langture med konstant fart giver omkring 1-2Km/l ekstra.

Min Oldsmobile 5,7V8 kørte 6,5Km/l ved 110-120Km/t sidste år jeg var på
sjælland - 485Km hver vej, heraf de 465 på motorvej.
Når jeg kører hverdagskørsel med en del små ture ligger den typisk omkring
4,5-5Km/l
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


Mogens \(K\) (20-05-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 20-05-10 17:34

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4bf44def$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Regn med, ved blandet kørsel, omkring 6-7Km/l for V6 og 4-6Km/l for V8.
> Bykørsel er ekstremt dyrt pga. den store egenvægt.
> Langture med konstant fart giver omkring 1-2Km/l ekstra.

Ja, en 4,7 liters V8 i en Land Cruiser er dyr i drift.
Alle udgaver ses hér: www.hvorlangtpaaliteren.dk
Spritmonitor.de viser ejernes resultater.

> Min Oldsmobile 5,7V8 kørte 6,5Km/l ved 110-120Km/t sidste år jeg var på
> sjælland - 485Km hver vej, heraf de 465 på motorvej.
> Når jeg kører hverdagskørsel med en del små ture ligger den typisk omkring
> 4,5-5Km/l

Min '98 Chevrolet Camaro Z28 5,7 l V8 gik omkring 9 km/l.
Vi brugte nemlig 5.000 liter benzin for at køre 45.000 km det år (!), vi
havde den


Brian Sørup (20-05-2010)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 20-05-10 22:41


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf56485$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4bf44def$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Min '98 Chevrolet Camaro Z28 5,7 l V8 gik omkring 9 km/l.
> Vi brugte nemlig 5.000 liter benzin for at køre 45.000 km det år (!), vi
> havde den
Den var jo også med TPI og 4-trins gearkasse med Lock-Up.

Oldsmobilen er ved at få en 4-trins med Lock-up monteret ,as we speak, og
der er indkøbt et Multi Point Fuel Injection fra Holley, så mon ikke den
kommer deropad....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


Henrik B. (19-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-05-10 21:46

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf40a27$0$284$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de
> større 4 liters V8'ere?

Har du prøvet spritmonitor.de?

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Leo Jensen (20-05-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-05-10 00:42

On 20 Maj, 05:52, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:
> > Har du prøvet spritmonitor.de?  
>
> Ja... deraf mit indlæg her, da søgefunktionen fuckede totalt op.
>
> --
> Martin

Brændstofforbruget er da en beskeden udgift i det samlede regnskab på
sådan en bil. Prøv lige at regne forsikring, grøn afgift, afskrivning
og service med, så ser du hvad jeg mener.

Om brændstoffet koster 1 eller 1.50 kr/km er da ligegyldigt, hvis
resten løber op i 5-10 kr/km...


MVH Leo - Brændstofposten bør udgøre mindst 50% af driftbudgettet !!

Leo Jensen (21-05-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 21-05-10 02:01

On May 20, 5:32 pm, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:
> Hmm dette er en repost - kan ikke finde mit tidligere sendte indlæg :-/
>
> > Brændstofforbruget er da en beskeden udgift i det samlede regnskab på
> > sådan en bil.
>
> Enig - jeg er heller ikke så interesseret i om den går 5-6-7 på literen,
> men mere om det er grunden til at benzinerne er så meget billigere eller
> om det stikker noget under, fx. svag top eller andre dyre ting.

Det lyder fornuftigt. Mit gæt er at køberne kigger (for meget) på
brændstofforbrug og at benzinerne derfor er et rigtig godt tilbud,
hvis man holder kilometertallet under de 20.000 km/år. Eller der
omkring...

Leo

oz3bto (20-05-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-05-10 01:47


"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4bf40a27$0$284$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Skal jeg bide nærmere mærke i, at benzin-udgaverne koster betydeligt
> mindre med færre km end diesel-udgaverne, eller er det blot fordi de går
> kortere på literen (og dermed er sværere at sælge...)?
>
> Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de
> større 4 liters V8'ere?
>
> --
> Martin
> "Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."


Diesel udgaven med den store motor i den gamle lang model kan sniges op på
10km/l men så har man også haft en MEGET blød hat på



Martin [6000] (20-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-05-10 04:53

> Har du prøvet spritmonitor.de?

Ja... deraf mit indlæg her, da søgefunktionen fuckede totalt op.

--
Martin

Martin [6000] (20-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-05-10 14:33

> Brændstofforbruget er da en beskeden udgift i det samlede regnskab på
> sådan en bil.

Jeg bekymrer mig ikke om det ... Jeg forsøger blot at finde ud af hvorfor
benzin-modellerne koster så meget mindre end diesel-modellerne.

> Prøv lige at regne forsikring, grøn afgift, afskrivning og
> service med, så ser du hvad jeg mener.

Det er længe gjort Afskrivning bekymrer jeg mig ikke om, service
laver jeg selv, forsikring er billig og afgiften ligeså pga. alderen på
bilen

> Om brændstoffet koster 1 eller 1.50 kr/km er da ligegyldigt, hvis resten
> løber op i 5-10 kr/km...

Jep.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (20-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-05-10 16:33

Hmm dette er en repost - kan ikke finde mit tidligere sendte indlæg :-/

> Brændstofforbruget er da en beskeden udgift i det samlede regnskab på
> sådan en bil.

Enig - jeg er heller ikke så interesseret i om den går 5-6-7 på literen,
men mere om det er grunden til at benzinerne er så meget billigere eller
om det stikker noget under, fx. svag top eller andre dyre ting.

> Prøv lige at regne forsikring, grøn afgift, afskrivning og
> service med, så ser du hvad jeg mener.

Ork, det ved jeg allerede

> Om brændstoffet koster 1 eller 1.50 kr/km er da ligegyldigt, hvis resten
> løber op i 5-10 kr/km...

Nemlig - og til mit brug (hobby, leg) overlever jeg såmend nok..

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

folmer@rasmussen.dk (21-05-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 21-05-10 04:20

On 19 May 2010 15:56:23 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

>Hej!
>
>Skal jeg bide nærmere mærke i, at benzin-udgaverne koster betydeligt
>mindre med færre km end diesel-udgaverne, eller er det blot fordi de går
>kortere på literen (og dermed er sværere at sælge...)?
>
>Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de
>større 4 liters V8'ere?

>--

Hvis du skal spørge, har du ikke råd.

--

Venlig hilsen
Folmer

Martin [6000] (21-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 21-05-10 04:36

> Hvorfor ikke kigge på en Mitsubishi L300 4WD. (2,5TB) Den kører
> nogenlunde lige hurtigt, næsten lodret, - som vandret. Vedr, diesel,
> holder vi os fint på ca. 7,5 km/l.

Den skal bestemt overvejes.

Jeg har også Patrol i tankerne.

--
Martin

Martin [6000] (21-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 21-05-10 17:33

> Det lyder fornuftigt. Mit gæt er at køberne kigger (for meget) på
> brændstofforbrug og at benzinerne derfor er et rigtig godt tilbud, hvis
> man holder kilometertallet under de 20.000 km/år. Eller der omkring...
>

Uden at vide hvor bidt jeg bliver af det osv osv osv så vil jeg endda tro
jeg ligger tæt på de 10kkm.

De benzinere jeg har set har "alle" kørt under 200kkm og flere af dem tæt
på de 100kkm kun, hvor diesel til samme pris har rundet de 300kkm for
længe siden og typisk er ældre også.

--
Martin

Martin [6000] (21-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 21-05-10 17:34

> Hvis du skal spørge, har du ikke råd.

Jo - jeg spørger ikke af den åbenlyse årsag, men da jeg heller ikke
beskriver nærmere er et direkte svar på spørgsmålet tilstrækkeligt

--
Martin

Martin [6000] (21-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 21-05-10 23:02

> Hvad med at prøvekøre de forskellige modeller, og se hvad de kan ?

Ja jo. "Problemet" er, at jeg er så tilpas langt fra realisering pt. at
jeg ikke vil belemre sælgere med det endnu.

> Har selv ovennævnte (L300). Derfor kan jeg dele erfarringer,vedr.(dette
> køretøj) denne model.

Hvordan er den offroad? Jeg har et meget spinkelt sammenligningsgrundlag
(Santa Fe SUV med helårsdæk)... så der skal nok ikke så meget til at
imponere mig

--
Martin

Martin [6000] (22-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 22-05-10 10:16

> Som jeg har forsøgt at skrive, kører sådan en dims "næsten" lige så
> hurtigt lodret, som vandret

Hehe jo. Er det ikke den model der hedder Strada i visse regioner også?

--
Martin

Martin [6000] (22-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 22-05-10 13:20

> Nu når du færdig med at lede på nettet vedr. L300, må du gerne skrive om
> det sådan en tingest du søger! (Bare nysgerrig).

Nu bliver jeg helt i tvivl om modellen... Er det sådan en her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_L300

Jeg tænkte nemlig på denne model:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Triton

--
Martin

Martin [6000] (22-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 22-05-10 18:29

> JA. Nu nærmer du dig.
> Min hedder så bare L300 2.5 TD GLX (Creek) aftabning 92.

Ok så er jeg helt med!

> Så tænker vi ikke ens

Hmm nej :) Jeg er ovre i noget mere "hardcore" offroad.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (22-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 22-05-10 18:52

> Så bliver det vist ikke meget mere hardcore ...

Enig.. og JA TAK! Fårk den er fed...

Heh... den kunne sq være sjov.. bare alt for dyr desværre

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste