|
| Forskel på skiver foran? Fra : Lars Rasmussen |
Dato : 17-05-10 08:57 |
|
Hej
Jeg har monteret 2 nye EBC skiver + bremseklodser (sinter) foran på
min ZZ-R600 / E1.
De er bestilt og leveret (ihvertfald ilfg kasserne), og monteret som
hhv en højre og en venstre skive.
Nu har jeg blot det problem at der bremses i ryk. Jeg har indtil flere
gange haft skiverne løsnet og krydsspændt med ganske små justeringer,
så jeg er rimelig sikker på at de sidder lige.
Så kom jeg til at se på skiverne og på begge står der: KBA 61000 og
4008. Kan det betyde at jeg har fået 2 ens skiver istedet for? Jeg kan
ikke finde nogen som helst indikering på skiverne at de skulle være
forskellige og til hvilken side de er lavet til.
mvh Lars
| |
Ole (17-05-2010)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 17-05-10 19:52 |
|
Der plejer at være pile på skiverne, så kan du se omløbsretning.
"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i en meddelelse
news:7a8e5022-bb8b-478b-9331-231e86a656df@c7g2000vbc.googlegroups.com...
Hej
Jeg har monteret 2 nye EBC skiver + bremseklodser (sinter) foran på
min ZZ-R600 / E1.
De er bestilt og leveret (ihvertfald ilfg kasserne), og monteret som
hhv en højre og en venstre skive.
Nu har jeg blot det problem at der bremses i ryk. Jeg har indtil flere
gange haft skiverne løsnet og krydsspændt med ganske små justeringer,
så jeg er rimelig sikker på at de sidder lige.
Så kom jeg til at se på skiverne og på begge står der: KBA 61000 og
4008. Kan det betyde at jeg har fået 2 ens skiver istedet for? Jeg kan
ikke finde nogen som helst indikering på skiverne at de skulle være
forskellige og til hvilken side de er lavet til.
mvh Lars
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (18-05-2010)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 18-05-10 05:56 |
|
> Jeg har monteret 2 nye EBC skiver
> Nu har jeg blot det problem at der bremses i ryk.
Hej Lars
Har du renset anlægsfladerne på navet så det er pinligt rent uden nogen
ir eller anden snavs?
--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Flemming Disc (19-05-2010)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 19-05-10 20:42 |
|
"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i en meddelelse
news:7a8e5022-bb8b-478b-9331-231e86a656df@c7g2000vbc.googlegroups.com...
Hej
Jeg har monteret 2 nye EBC skiver + bremseklodser (sinter) foran på
min ZZ-R600 / E1.
De er bestilt og leveret (ihvertfald ilfg kasserne), og monteret som
hhv en højre og en venstre skive.
Nu har jeg blot det problem at der bremses i ryk. Jeg har indtil flere
gange haft skiverne løsnet og krydsspændt med ganske små justeringer,
så jeg er rimelig sikker på at de sidder lige.
Så kom jeg til at se på skiverne og på begge står der: KBA 61000 og
4008. Kan det betyde at jeg har fået 2 ens skiver istedet for? Jeg kan
ikke finde nogen som helst indikering på skiverne at de skulle være
forskellige og til hvilken side de er lavet til.
Jeg har ikke set efter om der skal være forskellige skiver højre - venstre,
men det skulle heller ikke betyde noget med det problem du har.
Du skal have fat i et mikrometer ur og målt om skiverne slår og så evt prøve
at få rettet dem op.
Det kan være navet altså anlægsfladen der er skæv, har måtte rette flere op,
for at få skiverne til ikke at slå.
Held og lykke.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Lars Rasmussen (24-05-2010)
| Kommentar Fra : Lars Rasmussen |
Dato : 24-05-10 11:00 |
|
> Du skal have fat i et mikrometer ur og målt om skiverne slår og så evt prøve
> at få rettet dem op.
> Det kan være navet altså anlægsfladen der er skæv, har måtte rette flere op,
> for at få skiverne til ikke at slå.
Tak for svarene. Nu har jeg haft tid til at rode med det igen.
Som almindelig service, har jeg skiftet bremsevædske og bleeded. Det
hjalp ikke, hvilket jeg heller ikke forventede.
Jeg har haft de gamle skiver på, stadig med de nye klodser. Der er
absolut ingen slinger i valsen ved nedbremsning. Så jeg vil mene at
jeg godt kan finde ud af at montere 2 skiver korrekt
Så satte jeg de nye skiver på igen, men med de gamle bremseklodser.
Der bremses stadig i ryk, dog ikke helt så udtalt som med nye klodser.
Så mon ikke det simpelthen er skiverne, der er skæve?
Jeg kan ikke lige komme på flere ting at teste.
mvh Lars
| |
Flemming Disc (24-05-2010)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 24-05-10 21:03 |
|
"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i en meddelelse
news:0193099e-32dc-4ed0-9232-5587f5cec5ae@m33g2000vbi.googlegroups.com...
>Så mon ikke det simpelthen er skiverne, der er skæve?
>Jeg kan ikke lige komme på flere ting at teste.
Jeg tror du har ret
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Flemming Disc (24-05-2010)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 24-05-10 21:08 |
|
"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i en meddelelse
news:0193099e-32dc-4ed0-9232-5587f5cec5ae@m33g2000vbi.googlegroups.com...
<Jeg kan ikke lige komme på flere ting at teste.
Har du prøvet at måle dem om de er lige tykke hele vejen rundt??
Du må ikke kunne forskel rundt på skiven.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Steen Gruby (24-05-2010)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 24-05-10 21:23 |
|
On Mon, 24 May 2010 09:59:51 -0700 (PDT), Lars Rasmussen
<lars0504@googlemail.com> wrote:
Hej.
>
>Jeg kan ikke lige komme på flere ting at teste.
>
Er dine hjullejer i orden?
De kan give samme fejl.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960
www.gruby.dk
| |
Søren Larsen (24-05-2010)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 24-05-10 21:26 |
|
Den 24-05-2010 22:23, Steen Gruby skrev:
> On Mon, 24 May 2010 09:59:51 -0700 (PDT), Lars Rasmussen
> <lars0504@googlemail.com> wrote:
>
> Hej.
>>
>> Jeg kan ikke lige komme på flere ting at teste.
>>
> Er dine hjullejer i orden?
> De kan give samme fejl.
>
"Jeg har haft de gamle skiver på, stadig med de nye klodser. Der er
absolut ingen slinger i valsen ved nedbremsning."
| |
Steen Gruby (24-05-2010)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 24-05-10 22:30 |
|
On Mon, 24 May 2010 22:25:44 +0200, Søren Larsen <me@localhost> wrote:
Hej.
>>
>"Jeg har haft de gamle skiver på, stadig med de nye klodser. Der er
>absolut ingen slinger i valsen ved nedbremsning."
Undskyld
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960
www.gruby.dk
| |
Armand (24-05-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-05-10 22:10 |
|
Lars Rasmussen skrev:
>> Du skal have fat i et mikrometer ur og målt om skiverne slår og så evt prøve
>> at få rettet dem op.
>> Det kan være navet altså anlægsfladen der er skæv, har måtte rette flere op,
>> for at få skiverne til ikke at slå.
>
> Tak for svarene. Nu har jeg haft tid til at rode med det igen.
>
> Som almindelig service, har jeg skiftet bremsevædske og bleeded. Det
> hjalp ikke, hvilket jeg heller ikke forventede.
> Jeg har haft de gamle skiver på, stadig med de nye klodser. Der er
> absolut ingen slinger i valsen ved nedbremsning. Så jeg vil mene at
> jeg godt kan finde ud af at montere 2 skiver korrekt
> Så satte jeg de nye skiver på igen, men med de gamle bremseklodser.
> Der bremses stadig i ryk, dog ikke helt så udtalt som med nye klodser.
>
> Så mon ikke det simpelthen er skiverne, der er skæve?
>
> Jeg kan ikke lige komme på flere ting at teste.
>
En glat plet på skiverne!?
=> 100% grundig rengøring på begge sider af begge skiver med grove klude
og hidsigt opløsningsmiddel (=udenfor med ryggen mod vinden)!
--
Armand.
| |
N/A (25-05-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 25-05-10 19:38 |
|
| |
Lars Rasmussen (24-05-2010)
| Kommentar Fra : Lars Rasmussen |
Dato : 24-05-10 14:42 |
|
On May 24, 10:07 pm, "Flemming Disc" <virkeri...@discteknik.dk> wrote:
> Har du prøvet at måle dem om de er lige tykke hele vejen rundt??
> Du må ikke kunne forskel rundt på skiven.
Det må jeg lige prøve. Hvis de ikke er, kan man vel ikke gøre noget
ved det?
Kan man få rettet skiverne op, og hvad koster sådan noget?
Lidt træls man skal døje med sådan noget på helt nye skiver.
Det er sommetider noget bøvlet, når man nu selv vil gå og rode med
sådan en gammel MC
Lars
| |
Simon (25-05-2010)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 25-05-10 19:38 |
|
> Kan man få rettet skiverne op, og hvad koster sådan noget?
>
> Lidt træls man skal døje med sådan noget på helt nye skiver.
Det er vel sælgers opgave at levere en vare som er i orden? (købt privat;
Ebay?)
--
Simon, Århus
ER-6n '07
| |
Flemming Disc (07-06-2010)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 07-06-10 13:18 |
|
<"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i en meddelelse
news:92f392e2-621c-455e-ac12-2ac26c640a22@y12g2000vbr.googlegroups.com...
<On May 24, 10:07 pm, "Flemming Disc" <virkeri...@discteknik.dk> wrote:
<> Har du prøvet at måle dem om de er lige tykke hele vejen rundt??
<> Du må ikke kunne forskel rundt på skiven.
<Det må jeg lige prøve. Hvis de ikke er, kan man vel ikke gøre noget
<ved det?
<Kan man få rettet skiverne op, og hvad koster sådan noget?
<Lidt træls man skal døje med sådan noget på helt nye skiver.
<Det er sommetider noget bøvlet, når man nu selv vil gå og rode med
<sådan en gammel MC
Itago retter skiver op til en rimlig pris, ved bare ikke om de gør det
direkte for private.
Men ellers må du have fat i din mc pusher.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
N/A (24-05-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 24-05-10 22:10 |
|
| |
Lars Rasmussen (25-05-2010)
| Kommentar Fra : Lars Rasmussen |
Dato : 25-05-10 13:45 |
|
On May 25, 8:38 pm, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com> wrote:
> Det er vel sælgers opgave at levere en vare som er i orden? (købt privat;
> Ebay?)
Ja det er det vel. Købt i UK (ikke ebay). Så ikke helt så nemt.
| |
|
|