|
| CBR1000RR eller RSV1000 mille? Fra : Kennett |
Dato : 11-05-10 19:39 |
|
Hej med jer,
Har kikket lidt på en udskiftning af kværnen og overvejer lige nu disse to;
CBR1000RR (2005/6 og frem)
RSV1000 mille (2006 og frem)?
Er godt klar over at det er vidt forskellige maskiner, men hvad er der af
positive & negative ting, jeg bør være opmærksom på?
På forhånd tak for jeres feedback.
/ Kennett
| |
Thomas (11-05-2010)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 11-05-10 20:07 |
|
Kennett skrev:
> Hej med jer,
>
> Har kikket lidt på en udskiftning af kværnen og overvejer lige nu disse to;
>
> CBR1000RR (2005/6 og frem)
> RSV1000 mille (2006 og frem)?
>
> Er godt klar over at det er vidt forskellige maskiner, men hvad er der
> af positive & negative ting, jeg bør være opmærksom på?
>
> På forhånd tak for jeres feedback.
>
> / Kennett
Maksimal bødestørrelse nås næsten lige hurtigt. Der har været problemer
med reservedele til RSV'en, men om den nye importør har hjulpet på
dette, må vi se. En kammerat bestiller ofte reservedele i udlandet -
ikke for at spare, men for at få delene.
Har kun hørt godt om CBR - men kører du mest på bane, så er RSV'en
fantastisk.
/Ths.
| |
Anders Majland (11-05-2010)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 11-05-10 20:58 |
|
> RSV1000 mille (2006 og frem)?
En gammel skribent herinde fortrød meget hurtigt købet af sådan en pga
ergonomien... Har ingen anelse om CBR'en er bedre på det punkt ....
| |
Jopa (11-05-2010)
| Kommentar Fra : Jopa |
Dato : 11-05-10 21:13 |
|
Anders Majland:
>> RSV1000 mille (2006 og frem)?
>
> En gammel skribent herinde fortrød meget hurtigt købet af sådan en pga
> ergonomien... Har ingen anelse om CBR'en er bedre på det punkt ....
Ditto her.
Har en stående sammen med min gamle GPZ.
Millen bliver kun brugt til ultrakorte søndagsture, hvor jeg kan blære
mig B-)
Kan ikke forlige mig med at ligge ned og køre B-)
Kawaen kan jeg sidde på i timevis skønt man også sidder raceragtigt
Kan ses her:
http://johns-web.dk/?page_id=34
--
Mvh John
www.johns-web.dk
www.wordpresstema.dk
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (11-05-2010)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 11-05-10 22:33 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:
>> RSV1000 mille (2006 og frem)?
>
> En gammel skribent herinde fortrød meget hurtigt købet af sådan en pga
> ergonomien... Har ingen anelse om CBR'en er bedre på det punkt ....
Tror nu det siger mere om skribentens "form" end Millen. Jeg stikker
ham en tudekiks ved lejlighed
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29
| |
Steen (12-05-2010)
| Kommentar Fra : Steen |
Dato : 12-05-10 06:40 |
|
On 11 Maj, 20:38, "Kennett" <kenn...@privat.dk> wrote:
> Hej med jer,
>
> Har kikket lidt på en udskiftning af kværnen og overvejer lige nu disse to;
>
> CBR1000RR (2005/6 og frem)
> RSV1000 mille (2006 og frem)?
>
> Er godt klar over at det er vidt forskellige maskiner, men hvad er der af
> positive & negative ting, jeg bør være opmærksom på?
>
> På forhånd tak for jeres feedback.
>
> / Kennett
Kan ikke udtale mig om CBR'en men er lykkelig ejer af en RSV Mille R
fra '03 (den med Öhlins bestykning, kulfiber, etc som i senere udgaver
hedder factory).
Om man kan lide V2 er en smagssag, men jeg er personligt vild med
måden som kraften føles når der lukkes op. Prilleren har fantastiske
køreegenskaber og (for-)bremser, men som andre også nævner er
kørestillingen ikke just morfar. Jeg har været på en tur til Skotland
hvor vi kørte omkring 4500 km, og det var en lidelse for lænd og
håndled med mindre man kørte frisk til. Ved længerevarende køkørsel i
varmt vejr opdager man at forrøret fra den bagerste cylinder befinder
sig i nærheden af kronjuvelerne, med deraf følgende risiko for stegte
løg (let overdrevet!).
Min har kørt omkring 15000 km og har aldrig slået en forkert skid, så
jeg kan ikke udtale mig om eventuelle problemer omkring reservedele,
etc.
-Steen
| |
Steen Gruby (12-05-2010)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 12-05-10 14:02 |
|
On Wed, 12 May 2010 05:39:40 -0700 (PDT), Steen <steenge@gmail.com>
wrote:
Hej Steen
>
>Min har kørt omkring 15000 km og har aldrig slået en forkert skid, så
>jeg kan ikke udtale mig om eventuelle problemer omkring reservedele,
>etc.
>
Der er een kendt typefejl.
Den har det med at rasle statoren i generatoren løs, med deraf
følgende haveri til følge.
Det bør du checke ved lejlighed.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960
www.gruby.dk
| |
Steen (12-05-2010)
| Kommentar Fra : Steen |
Dato : 12-05-10 14:29 |
|
On 12 Maj, 15:02, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Wed, 12 May 2010 05:39:40 -0700 (PDT), Steen <stee...@gmail.com>
> wrote:
>
> Hej Steen
>
> >Min har kørt omkring 15000 km og har aldrig slået en forkert skid, så
> >jeg kan ikke udtale mig om eventuelle problemer omkring reservedele,
> >etc.
>
> Der er een kendt typefejl.
> Den har det med at rasle statoren i generatoren løs, med deraf
> følgende haveri til følge.
> Det bør du checke ved lejlighed.
>
Hej Steen,
Tak for rådet - Det vil jeg gøre.
-Steen
| |
|
|